Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-23, 21:07   #1021
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Varför använder du inte Skrill för Pinnacle?
Det bara blev så är den enda förklaring jag kan ge.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-23, 22:26   #1022
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Några hundra idag satt filosoferade om dutchbetets vara framför matchedbetets vara så hann inte sätta in kräm så jag kunde ha hävstång mot en torsk. I efterhand kan jag säga att det var en stor tankevurpa av mig men var tvungen att förstå en sak.

Nåväl 400 kr utan att behöva omsätta 100 100 kr betalipar och ha en ROI på höga 4%.

Finns det en edge att ha mot marknaden? ingen kan veta utan bara peka på indikationer. Om det nu är så att edge finns kan den hela tiden förfalla och det tar först ett stort sample av tortyr för att än mer kunna anta att den är borta.

Finns det pengar i matched betting? Uppenbarligen.

Riskera inte att bli torsk var en ständig vinnare.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-23 klockan 22:30.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-23, 22:56   #1023
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Finns det en edge att ha mot marknaden? ingen kan veta utan bara peka på indikationer. Om det nu är så att edge finns kan den hela tiden förfalla och det tar först ett stort sample av tortyr för att än mer kunna anta att den är borta.
.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 19:08   #1024
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Några hundra idag satt filosoferade om dutchbetets vara framför matchedbetets vara så hann inte sätta in kräm så jag kunde ha hävstång mot en torsk. I efterhand kan jag säga att det var en stor tankevurpa av mig men var tvungen att förstå en sak.

Nåväl 400 kr utan att behöva omsätta 100 100 kr betalipar och ha en ROI på höga 4%.

Finns det en edge att ha mot marknaden? ingen kan veta utan bara peka på indikationer. Om det nu är så att edge finns kan den hela tiden förfalla och det tar först ett stort sample av tortyr för att än mer kunna anta att den är borta.

Finns det pengar i matched betting? Uppenbarligen.

Riskera inte att bli torsk var en ständig vinnare.
Det finns pengar i att panta burkar också. Säkra pengar!
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 19:47   #1025
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Det finns pengar i att panta burkar också. Säkra pengar!
Gör jag redan när jag cyklar istället för att ta bil.

Visa mig dock var man hittar någon som ger en ett pantkvitto på 400kr.


John 15:13-15New International Version (NIV)

13 Greater love has no one than this: to lay one side for one bet. 14 You are my friends if you do what I command. 15 I no longer call you servants, because a servant does not know his master’s business. Instead, I have called you friends, for everything that I learned from my Father I have made known to you: matched betting
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-26, 22:10   #1026
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill minnas att jag läst något om hur man trejdar gratisspel, dvs där man inte får tillbaka insatsen, men hittar det inte nu. Kan någon vänlig själ förklara igen?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-26, 22:23   #1027
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mybets bonus verkar schysst, 2000+2000. Hittar dock inte deras odds på oddsmonkey. Kör dom samma som något annat bolag?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-26, 22:26   #1028
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vill minnas att jag läst något om hur man trejdar gratisspel, dvs där man inte får tillbaka insatsen, men hittar det inte nu. Kan någon vänlig själ förklara igen?
Läs det andra inlägget i denna tråd: https://www.sharps.se/forums/nyboerj...hos-nordicbet/
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-26, 22:38   #1029
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vill minnas att jag läst något om hur man trejdar gratisspel, dvs där man inte får tillbaka insatsen, men hittar det inte nu. Kan någon vänlig själ förklara igen?
Denna är bra.
https://matchedbettingblog.com/match.../#.WQEQ26C5nMI

Använd spelbörs och sätt in dess odds i "lay" och kommission som är 2 på smarkets och 5 på betfair egentligen hutlösa 6.5 för oss svenska spelare

Gratisspel är normalt utan insatsen tillbaks, nordicbet bland annat brukar kalla sina erbjudanden för riskfria spel, enda skillnaden är att det är dina pengar du satsar men de kommer tillbaks, det är intr att förväxla med riskfritt där man får insatsen tillbaks.
Riskfritt och freebet är samma sak med enda skillnaden att du behöver pengar på kontot med riskfritt.
Testar man i kalkylatorn så ser du att det är samma summa du måste lägga ut oavsett.
Får man insatsen tillbaks vid freebet kryssar man i "stake returned".

Allt det snacket ovan är bara för att visa på hur spelbolagen kbland kan krångla till det för att avskräcka horor, läsa villkoren kan vara bra om man gillar att slippa stötta på problem.

Utgår man från att man INTE får insatsen tillbaks (freebet) riskerar man minst och det är väldigt ovanligt att man får insatsen tillbaks på freebet.
Däremot bör man skilja på bonus och gratisspel av olika slag, har man en bonus spelar man som om man spelade för att kvalificera för gratisspel. Exponeringen blir större om man spelar bonus/freebet med insats tillbaks än freebet utan insats eller riskfritt.

Som man ser i kalkylatorn ska man lägga större summa vid bonustradande och freebet med insats tillbaks.
Har man då läst fel kan man råka ut för att man vinner på bolaget och är överexponerad på börsen då man lagt emot där för större summ än vad man får ut på bolaget.

Detta visar på hur viktigt det är att läsa villkor.

Man bör helst aldrig lägga spel live det kan bli stor ångest om det blir mål åt fel håll. Ska man spela live är spela oavgjort när det är lika det säkraste.
Sen har man under/över där kan man också minska risken live genom att lägga bet och lay i viss ordning men det kan du klura på
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pagluca1 (+10)

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-26 klockan 22:56.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 08:50   #1030
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 99
Sharp$: 567
Standard

Och som extra kommentar till ovan inlägg kan nämnas att gratisspel bör spelat på höga odds, och det är inte lika petigt med closeness, om man tycker att man kan exponera större summor
Back 10 och lay 11 ger bättre betalt än
back 4 och lay 4 till expempel
oddsmonkey oddsmatcher kan sorteras efter "SNR" (stake not returned).

Livespel kan också med fördel lägga i halvtid. Brukar va ganska lite svängningar på oddsen då.
Men tror att allt detta står på matchedbettingblog, mycket bra sida
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bjarnea (+5)
Strangelovee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 09:20   #1031
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 99
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Mybets bonus verkar schysst, 2000+2000. Hittar dock inte deras odds på oddsmonkey. Kör dom samma som något annat bolag?
Finns på Okeyno.com.
Har ganska generösa odds, inga problem att hitta över 100%, men begränsar snabbt satsningar tydlgien
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+1)
Strangelovee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 10:22   #1032
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nästa fråga. Har betalat en månad nu för Oddsmonkey. Finns det nån anledning att göra det när man kan använda Okeyno?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 10:37   #1033
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 99
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Nästa fråga. Har betalat en månad nu för Oddsmonkey. Finns det nån anledning att göra det när man kan använda Okeyno?
Har provat oddsmonkey själv nu första månaden, tycker den mycket oftare visar odds som stämmer än okeyno, som stundtals inte visade ett odds som stämde tyckte jag. Men okeynos pålitlighet verkade gå i perioder.
Tyckte det funkade bra med okeyno, men oddsmonkey funkar bättre, även om båda är lite buggiga på android telefon, iaf för mig...
Sen om det är värt 170 spänn elelr inte får man väl fundera på
Strangelovee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 11:55   #1034
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Mybets bonus verkar schysst, 2000+2000. Hittar dock inte deras odds på oddsmonkey. Kör dom samma som något annat bolag?
Finns på okeyno
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 18:10   #1035
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg

Finns det en edge att ha mot marknaden? ingen kan veta utan bara peka på indikationer. Om det nu är så att edge finns kan den hela tiden förfalla och det tar först ett stort sample av tortyr för att än mer kunna anta att den är borta.
Jo, det går att ha en edge mot marknaden. Det går att ha en extrem edge på mindre marknader som är mer komplexa att värdera, men även på de stora marknaderna.

Skulle det hjälpa dig om du anslöt över Skype för att se när jag rullar igenom min sammanlagda spelhistorik från Pinnacle, eller Svenska Spel?

Jag skrev precis följande i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
I varje PL match den senaste veckan så har Pinnen någon gång haft över 100% i återbetalning om man jämför de högsta oddsen på varje sida med varandra. Svängningarna bevisar att det har funnits värde på minst en av sidorna någon gång innan matchens start.
Det BEVISAR rent vetenskapligt och utom några som helst tvivel att det går att ha edge, att det sedan är svårt på många marknader är en helt annan femma.

Senast redigerad av Slurf den 2017-04-27 klockan 18:23.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td