Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Oavgjort är jobbigt (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/8176-oavgjort-aer-jobbigt/)

Bjourne 2011-07-06 10:36

Oavgjort är jobbigt
 
Tänkte höra hur ni i allmänhet förhåller er till oavgjorda resultat? Själv betar jag nästan aldrig på krysset eftersom min känsla är att bookiesarna tar ut en högre vigg på det resultatet än 1 och 2. I runda slängar slutar var fjärde match oavgjort, men det är inte ofta man får > 4 i odds på X. Utslagsmatcher i turneringar är självklart undantagsfall.

Det svider för mycket tycker jag om man har ett lag som favorit och matchen slutar på X så jag brukar istället spela på asiatiskt handikapp så att man vinner på båda resultaten eller åtminstone får tillbaka insatsen. Draw no bet kan också vara ett alternativ för mig ibland.

AndreasB1897 2011-07-06 12:16

Draw No Bet är en personlig favorit, speciellt på dogs är den riktigt vass imo :)

Donald 2011-07-06 17:37

Om du nu tycker att X alltid värderas för lågt så varför inte boka X i varje match?

Bjourne 2011-07-07 08:32

Boka? Oddset är för lågt så jag spelar inte på det.

Donald 2011-07-07 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bjourne (Inlägg 129552)
Boka? Oddset är för lågt så jag spelar inte på det.

Om oddset är för lågt på X så är oddset på 1 2 ofta för högt. Givetvis tror jag inte att det lönar sig att lira 1 2 i nästan varje match eftersom jag själv tycker att kryssen ofta är ganska bra värderade.

Juret 2011-07-07 12:19

känsla? sannolikhet..

Bjourne 2011-07-07 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 129553)
Om oddset är för lågt på X så är oddset på 1 2 ofta för högt. Givetvis tror jag inte att det lönar sig att lira 1 2 i nästan varje match eftersom jag själv tycker att kryssen ofta är ganska bra värderade.

Va? Så om oddset på X är för lågt tror du att det betyder att 1 och 2 är för högt satta? Lycka till med den strategin.

maddmax 2011-07-07 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bjourne (Inlägg 129597)
Va? Så om oddset på X är för lågt tror du att det betyder att 1 och 2 är för högt satta? Lycka till med den strategin.

Om oddset pa X ar for lagt sa betyder det att oddsen pa 1 och 2 ar for hoga, ja. Ga och kolla pa oddsportal eller liknande tjanst for att se utbetalningprocenten pa olika bookies.

Anvander du ENDAST 5Dimes och PinnacleSports sa har du idag en utbetalning pa 99.9% pa Europa League-matcherna (kvalificeringen). Det betyder att om du nu tycker oddset pa X ar 30 punkter (0.30) for lagt sa kan du spela 1 och 2 och ha procenten pa din sida.

prop 2011-07-07 21:23

Jag brukar inte dra mig för att spela kryss på matcher. Går oftast på magkänsla och det har väl gått helt okej. Brukar i varje fall bli jämna matcher med sena avgöranden.

Känner mig lite som en sharp också när jag tar krysset och framför allt får in det.

Sonny 2011-07-07 22:56

Visst går det att tjäna pengar på att spela kryssmatcher, men det gäller att vara väldigt selektiv. Minns t.ex. den allsvenska säsongen 1998 när AIK tog guld, då var deras matcher nästan alltid väldigt jämna och målsnåla. Detta syns också i resultatet då hälften av AIK:s matcher slutade oavgjort.

Även Lasse Lagerbecks matcher i slutspel var också väldigt kryssbenägna. Mest pengar hade man väl tjänat om man spelat X i matchen mellan Sverige och Trinidad & Tobago i det senaste VM:et som Sverige deltog.

Så visst går det att tjäna pengar på oavgjort, men man ska inte tro att man kan tippa det resultatet i var och varannan match.

sirmicke 2011-09-07 23:02

Jag personligen hatar krysset!
Tror det beror på att jag vill ha en vinnare
DnB är ju jävla bra men jag jagar alltid det högre oddset och då lirar jag ju raka 1:an eller 2:an.

Har ingen meningsfull motivering om varför jag hatar krysset.

Galeocerdo cuvier 2011-09-08 01:01

Spelade 1x2 på NHL i början men blev tröttsamt att se sitt lag släppa in en reduceringspuck med 2 sekunder kvar för att sedan vinna i OT. Moneyline 4-ever!

Wagner 2011-09-08 06:59

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 139419)
Spelade 1x2 på NHL i början men blev tröttsamt att se sitt lag släppa in en reduceringspuck med 2 sekunder kvar för att sedan vinna i OT. Moneyline 4-ever!

Brukar sällan innebära OT med reduceringar 2 sekunder kvar. Hur hinner dom kvittera på tiden som är kvar? :) ;)

DrD 2011-09-08 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av sirmicke (Inlägg 139411)
Jag personligen hatar krysset!
Tror det beror på att jag vill ha en vinnare
DnB är ju jävla bra men jag jagar alltid det högre oddset och då lirar jag ju raka 1:an eller 2:an.

Har ingen meningsfull motivering om varför jag hatar krysset.

...då är det väl perfekt med "Draw NO Bet" för dig????
Sämre odds, visst... men du kanske kan sova på natten?

Sympatiserar med dina tankar om vinnare, alla vill vi vara vinnare... men det går ju inte ens i Reinfeldts värld... finns alltid nån som måste pröjsa!

DrD 2011-09-08 09:21

... helt fel ute, ser det nu... morgonkaffet hade väl inte hunnit runt i systemet, du var ju redan inne på DnB... håller med dig fullt ut, glöm tidigare!
(brukar själv torska då jag sniket väljer handikapp-odds, och då skiter det sig ofta)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved