Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Plingdirect - nätspelet? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/8818-plingdirect-naetspelet/)

travinsider 2011-09-12 07:53

Plingdirect - nätspelet?
 
Är det någon här inne som följt något av plingdirects nätspel? (tips utom svenska spel)

Kolla på deras stat så förstår ni att man inte tror inte dugg på det. Sätta 8 % av spelkassan till en 4 taggare ser inte så seriöst ut. Men kanske har jag fel och då får någon gärna övertyga mig :)

Stekel 2011-09-14 21:09

Knappt hört talas om, men då brukar jag inte kryssa runt och leta speltjänster. Vart ser du statsen du pratar om?

Han som byggde sidan har ingen vidare utbildning i webdesign och estetik iallafall, tom jag skulle göra den bättre och snyggare. Mycket kul text på sidan dock, några highlights:

Sloganen: "Värmningar är för amatörer - vi andra går på instinkt.." :holms:

"Vi kommer INTE att köra med reducerade system, Joker eller annat där vi måste förlita oss till att vissa utgångshästar måste gå in osv, nej, det är ett enda system på 10.000 rader som gäller varje vecka, lättöverskådligt för alla." :whoco5:

Sloganen i arbete: "Vår enda spik ströks efter det att vi lämnat in kupongen en fredag." :whoco5::whoco5::whoco5:

Vilka jävla tomtar...

Stekel 2011-09-14 21:22

Startkassa: 5000 kr
Nuvarande kassa: 127394 kr
Antal lagda spel: 160 st

Trolig den...

Kjellson 2011-11-12 08:55

Dom redovisar varje bet..
 
Citat:

Ursprungligen postat av travinsider (Inlägg 140195)
Är det någon här inne som följt något av plingdirects nätspel? (tips utom svenska spel)

Kolla på deras stat så förstår ni att man inte tror inte dugg på det. Sätta 8 % av spelkassan till en 4 taggare ser inte så seriöst ut. Men kanske har jag fel och då får någon gärna övertyga mig :)


Har häckat på Plingdirect till och från under året och dom redovisar faktiskt sina lir precis vid spelstopp och kör med målservice live och ibland även streamad nätspelsmatch. Kan hålla med om att dom är litet roliga ibland med sina satsningar men det funkar ju bevisligen i längden. Är ny här och måste ge en eloge till det här forumet.

Kjellson

StefanL 2011-11-12 10:13

Jag har ingen aning om hur trovärdiga dom är i sina rekar, men varför är det inte trovärdigt att sätta 8% på en 4-oddsare?

Har man ett stort spelvärde så ska man givetvis ta betalt, oavsett odds.

Tyvärr så skrämmer höga odds många, och man vågar inte ta betalt trots skyhögt spelvärde.

Jag satte in 800kr på playit (köptes upp av bwin) och spelade tills jag blev limiterad och sen plockade jag ut 32k, så det är klart att det går att spela upp sig från 5k till 127k också, jag säger ingenting om dom är trovärdiga men omöjligt är det inte iaf.

RobinD 2011-11-12 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 150272)
Jag har ingen aning om hur trovärdiga dom är i sina rekar, men varför är det inte trovärdigt att sätta 8% på en 4-oddsare?

Har man ett stort spelvärde så ska man givetvis ta betalt, oavsett odds.

Tyvärr så skrämmer höga odds många, och man vågar inte ta betalt trots skyhögt spelvärde.

Jag satte in 800kr på playit (köptes upp av bwin) och spelade tills jag blev limiterad och sen plockade jag ut 32k, så det är klart att det går att spela upp sig från 5k till 127k också, jag säger ingenting om dom är trovärdiga men omöjligt är det inte iaf.

Även om det är skyhögt spelvärde så gular du sannolikt om du spelar 8% på 4-oddsare då variansen är för kraftig för att belasta rullen så hårt.

StefanL 2011-11-12 21:20

Gular snabbt??

Du har ju 92% kvar av rullen vid förlust, så ofta spelar man inte 8% på en 4-oddsare. (tror inte dom gör det heller)

Jag tycker att det är givet att spela hårt om värdet finns, oavsett odds..

Om du tycker att ett lag har 50% chans och du får 4ggr, vad tycker du då man ska spela för insats?

2% pga det höga oddset?

KP 2011-11-12 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 150423)
Gular snabbt??

Du har ju 92% kvar av rullen vid förlust, så ofta spelar man inte 8% på en 4-oddsare. (tror inte dom gör det heller)

Jag tycker att det är givet att spela hårt om värdet finns, oavsett odds..

Om du tycker att ett lag har 50% chans och du får 4ggr, vad tycker du då man ska spela för insats?

2% pga det höga oddset?

Om du lyckas göra en korrekt bedömning utav ett lags vinstchans så kan du använda dig utav Kellys för att beräkna din insats, http://en.wikipedia.org/wiki/Kelly_criterion

RobinD 2011-11-12 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 150423)
Gular snabbt??

Du har ju 92% kvar av rullen vid förlust, så ofta spelar man inte 8% på en 4-oddsare. (tror inte dom gör det heller)

Jag tycker att det är givet att spela hårt om värdet finns, oavsett odds..

Om du tycker att ett lag har 50% chans och du får 4ggr, vad tycker du då man ska spela för insats?

2% pga det höga oddset?

Du hittar inte överodds i den storleken ens på tomtebolag, det ska vara en väldigt ovanlig företeelse. 8% är dålig MM i min bok och spelar du dessutom odds som sitter 25% av fallen+ din edge så har du duktiga svängningar.

Sen är det väl inte ovanligt att du riskerar mer på bets där du föväntar träffa i snitt 60% än med de du förväntar träffa 30%? Om du inte följer kellys formula förstås.

Så om de då spelar 8% på 4-oddsare, vad spelar det vid 2.00?

StefanL 2011-11-12 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 150427)
Du hittar inte överodds i den storleken ens på tomtebolag, det ska vara en väldigt ovanlig företeelse. 8% är dålig MM i min bok och spelar du dessutom odds som sitter 25% av fallen+ din edge så har du duktiga svängningar.

Sen är det väl inte ovanligt att du riskerar mer på bets där du föväntar träffa i snitt 60% än med de du förväntar träffa 30%? Om du inte följer kellys formula förstås.

Så om de då spelar 8% på 4-oddsare, vad spelar det vid 2.00?

Ge killen mera sharps :D

Har du en 4-oddsare som du bedömer ska sitta i 25% av fallen så har du inget spelvärde och därmed inget spel, det var väl spelvärde man var ute efter?

I baskeligan förekommer många sådana spel kan jag säga, jag har fått många bra tips av en viss Akim där han bedömt lagen till minst 50% och man får 3-4ggr, och laget sen vunnit med uppemot 25p ibland.

8% på en 4-oddsare=högre insats vid ett odds på 2ggr??
Menar du det eller?!?

Återigen så skit i vilket ODDS det är, utan kolla SPELVÄRDET!
Bara för att man satsar 8% på en 4-oddsare behöver man inte satsa mer än t ex 2% på en 2-oddsare om man bedömer lagens chanser till typ 55% chans.

Travexperten: OM du skulle ha fått ett fast odds på Järvsöfaksen på 3ggr när han var som bäst, hade du vågat satsa mer då eller fegat ut pga oddset?
Man fick alltid 1.00 i odds på banan, men man blir rädd när oddset är för högt?

RobinD 2011-11-13 09:32

Du läser inte vad jag skriver så ingen mening att debattera. Nog för att akim är duktig och har givit bra spel men har man 1000 i ROI har man heller ingen koll på sina värderingar.

Basketligan är dessutom en otroligt smal idrott där du blir limiterad och kikar du in på pling direct ser du att de "lirar" 27k på turkiska ligan på sportingbet.

Fenerbahce borta 8% säker ett överodds som motiverar den satsningen.

StefanL 2011-11-13 09:43

Over and out! :)

Edit: Du hade fått mera sharps om jag kunnat ;)

Pursey 2011-11-13 10:03

27K på sportingbet på en liga där en normalspelare kanske har ett max på 10-15 kronor och rekar på bolag där svenskar inte får spela alls är ju sånt som direkt drar till sig ögonen...

Det är synd att de förstör sitt rykte med sådant trams, för det finns bra och kunnigt folk där och jag har kontakter som är heltidsspelare som än idag ryggar lir från plingen. Men att köra en påhittad pajasfond drar ju bara ner det.

StefanL 2011-11-13 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av Pursey (Inlägg 150446)
27K på sportingbet på en liga där en normalspelare kanske har ett max på 10-15 kronor och rekar på bolag där svenskar inte får spela alls är ju sånt som direkt drar till sig ögonen...

Det är synd att de förstör sitt rykte med sådant trams, för det finns bra och kunnigt folk där och jag har kontakter som är heltidsspelare som än idag ryggar lir från plingen. Men att köra en påhittad pajasfond drar ju bara ner det.

Jag ser många som rekar på bwin, lads, expekt, bet365, betsafe, betway och en del fler bolag där man knappt får in några kronor alls.
Vissa ligor hos pinnacle/SBOBET, där oddsen sänks så fort man själv lagt ett spel.. (tennis bl a)

Knappast att dom spelar spelen själva hos dessa bolag, utan att dom bara kör med en fiktiv kassa, givetvis är units att föredra för då sticker det inte iväg som det gjort för dom.

Men varför bry sig om deras insatser?

Spela efter egen kassa, gå på deras kunnande som dom verkar ha istället.

Maverick 2011-11-13 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 150405)
Även om det är skyhögt spelvärde så gular du sannolikt om du spelar 8% på 4-oddsare då variansen är för kraftig för att belasta rullen så hårt.

Allt handlar om värdet och det spelar ingen roll vilket odds du får. Är det 50% att spelet sitter och du har 4 i odds så är det bara att maxa insatsen!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved