Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Wimbledon 2012 (https://www.sharps.se/forums/tennis/12341-wimbledon-2012-a/)

tompa87 2012-06-28 10:31

Dagens spel:

Lindstedt/Tecau lär inte ha några problem att vinna över Dlouhy/Mertinak, men oddsen lockar inte så jag testar på att dem vinner med 3-0 till runt 2.25 (Bet365).. dem vann Hertogenbosch på gräset utan tappat set emot bättre motstånd. 3/5 units spelar jag här.

Errani/Vinci ska spöa det nya paret Birnerova/Cetkovski enkelt, man har varit helt dominanta under årets damdubbel säsong; 5 raka turneringsvinster säger väl allt, bl.a. den senaste grand slammen. Gräset torde sakta ner dem, men icke då man vann i Hertogenbosch! Varken Birnerova eller Cetkovski är speciellt bra på gräs, och Errani/Vinci att vinna med 2-0 är ett maxspel för mig @ 1.44.

tompa87 2012-06-28 10:43

Även Raonic som vi alla älskar så mycket borde göra processen kort med Querrey som gick av skadad i Eastbourne, men det kändes mest som att han gick av för att den avslagne Roddick gjorde mos av honom.. Han såg inte alls bekväm ut på gräset då, och Raonic pressade Federer till 3 set (igen!) i Halle.

Form och klass i Raonic favör, 1.50 på Raonic -1.5 set på Unibet, det känns ändå mer tryggt då det kan bli ett Tiebreak här..

tompa87 2012-06-28 13:33

På banan är bara ett av dem ställen där jag gärna hör dessa 2 stöna :)

http://www.onthegotennis.com/home/ta...tana-pironkova vs
http://fashionstyle-emma.blogspot.se...sharapova.html

vessl123 2012-06-28 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 191009)
Även Raonic som vi alla älskar så mycket borde göra processen kort med Querrey som gick av skadad i Eastbourne, men det kändes mest som att han gick av för att den avslagne Roddick gjorde mos av honom.. Han såg inte alls bekväm ut på gräset då, och Raonic pressade Federer till 3 set (igen!) i Halle.

Form och klass i Raonic favör, 1.50 på Raonic -1.5 set på Unibet, det känns ändå mer tryggt då det kan bli ett Tiebreak här..

Tycker du ger Raonic alldeles för mycket cred här. Han får mycket gratis på sin serve men spelmässigt är det inte mycket som skiljer dom åt. Querrey är riktigt bra stundtals och fungerar serven kan detta bli riktigt tight. Oddsen finns det verkligen inget spelvärde i.

tompa87 2012-06-28 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 191008)
Dagens spel:

Lindstedt/Tecau lär inte ha några problem att vinna över Dlouhy/Mertinak, men oddsen lockar inte så jag testar på att dem vinner med 3-0 till runt 2.25 (Bet365).. dem vann Hertogenbosch på gräset utan tappat set emot bättre motstånd. 3/5 units spelar jag här.

Hur lätt som helst :whistling:

tompa87 2012-06-28 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 191020)
Tycker du ger Raonic alldeles för mycket cred här. Han får mycket gratis på sin serve men spelmässigt är det inte mycket som skiljer dom åt. Querrey är riktigt bra stundtals och fungerar serven kan detta bli riktigt tight. Oddsen finns det verkligen inget spelvärde i.

Kanske.. men det var mest för att jag såg Querrey emot Roddick å tyckte han såg urusel ut.. och Roddick har inte alls sett bra ut i år..

vessl123 2012-06-28 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 191025)
Kanske.. men det var mest för att jag såg Querrey emot Roddick å tyckte han såg urusel ut.. och Roddick har inte alls sett bra ut i år..

Jo, men samtidigt vet jag inte om man ska lägga för mycket vikt kring de "mellanturneringarna" som är precis innan Wimbledon. Querrey spelade bra i Queens där han rök efter en jämn match mot Cilic i semifinal. Sedan gav han upp i Eastbourne mot Roddick.

Kolla på Kohlschreiber, han gjorde exakt samma sak. Spelade grym tennis i Halle där han slog Nadal t.ex, för att sedan göra en plattmatch och ge upp mot Seppi i Eastbourne.

I Wimbledon fick han en otroligt tuff lottning mot Haas som för mig inför turneringen var en outsider till att ta sig långt här. Men kohlet gjorde en stark insats och vann.

tompa87 2012-06-28 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 191027)
Jo, men samtidigt vet jag inte om man ska lägga för mycket vikt kring de "mellanturneringarna" som är precis innan Wimbledon. Querrey spelade bra i Queens där han rök efter en jämn match mot Cilic i semifinal. Sedan gav han upp i Eastbourne mot Roddick.

Kolla på Kohlschreiber, han gjorde exakt samma sak. Spelade grym tennis i Halle där han slog Nadal t.ex, för att sedan göra en plattmatch och ge upp mot Seppi i Eastbourne.

I Wimbledon fick han en otroligt tuff lottning mot Haas som för mig inför turneringen var en outsider till att ta sig långt här. Men kohlet gjorde en stark insats och vann.

Ska inte vara den som sitter å insisterar på att jag kan speciellt mycket om just mellanmatcher i tennis och huruvida folk lägger sig för att spela dem större turneringarna, men jag ser hursomhelst Raonic form som mycket god och Querrey har inte känts lika bra :)

That said, det kan mycket väl bli en jämn och bra match med få break, det är väl det alla förväntar sig och i retrospekt kanske överspelet vore mer klokt. :) den som lever får se.

Haltmathe 2012-06-28 18:36

Måste hålla med Vessl123 här. Tycker att [email protected]
känns helt ospelbart. Är lite sugen på att ta andra sidan av det spelet.

Haltmathe 2012-06-28 19:11

Jag gillar Querrey +4.5. Täcker tom in torsk med 7-6,7-6,6-4 :)

Marreee 2012-06-28 22:02

ByeBye Rafa!

zimzelen 2012-06-28 22:19

bye bye rafa :moneybag:

tompa87 2012-06-28 22:22

29 x Degen :D

PS. Notera att jag inte spelat, bara konstaterar .

Haltmathe 2012-06-29 05:34

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 191076)
29 x Degen :D

PS. Notera att jag inte spelat, bara konstaterar .

Hmm har för mig att han gav 70ggr pre men det kan ha varit i första?

tompa87 2012-06-29 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 191095)
Hmm har för mig att han gav 70ggr pre men det kan ha varit i första?

Njae, på flashscore.com så har dem en pregame odds ruta när man klickar på resultatet. Men där finns bara odds ifrån bet365 så det fanns säkert högre :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved