Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Schuettler Rainer - Kontinen Henri 30/4 12:00 (https://www.sharps.se/forums/tennis/2424-schuettler-rainer-kontinen-henri-30-4-12-00-a/)

comprende 2010-04-29 17:33

Schuettler Rainer - Kontinen Henri 30/4 12:00
 
Schuettler Rainer - Kontinen Henri@2,62 bet365
Rhodes challenger 30/4 12:00

spel på finnen här, jag har fått tips att kontinen är finlands näste atp lirare och tysken har vart på toppen av sin förmåga men är på väg ner. 2,62 väldigt spelvärt enligt min källa. finnen har slagit flera andra av tyskens kalliber redan så oddset är taget till en försiktig insats, kontakten med min tennis källa är relativt ny så... vill inte bomba innan jag vet vad orden han säger cashar.

BOL

comprende 2010-04-29 18:53

ser att söderling ser ut att förlora så klistrar in vad min utländska källa skrev om den matchen nedan:

Spoiler:
Wawrinka vs. Söderling: 50/50. Wawrinka kan överraska här. Hän rör sig
bättre än Söderling och kan svara på Robins styrka. På något sätt
känns det, att Wawrinka är en av de, så kan slå Söderling på grus. Jag
tippar på Wawrinka med 7-5, 6-4
.

här hans ord om finnens match:

Spoiler:
OBS.! Om du hittar odds på fredag för challenger tennis kvartsfinal på
Rhodos mellan finländaren Henri Kontinen och tysken Rainer Schüttler,
så ger jag 60/40 för Kontinen. Schüttler är en före detta Top-10
spelare men på väg neråt. Och Kontinen är Finlands nästä spelare på
ATP turneringar och stiger upp hastigt ny. Han har slagit redan flera
gånger spelare av tyskens kaliber. Och det är möjligt, att någon bolag
ger bra odds för Kontinen för att Schüttler har varit så bra.

Nian 2010-04-29 19:01

Vore ju trevligt om du kunde skriva ut vem som rekat matchen.

RobinD 2010-04-29 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Nian (Inlägg 36103)
Vore ju trevligt om du kunde skriva ut vem som rekat matchen.

Finns nog en ganska bra anledning till att han inte gör det. Varför riskera att inte hinna rygga själv till maxodds när han sprider vart picksen kommer ifrån. Antingen får man vara nöjd med att han postar picksen eller så får man helt enkelt ha något att erbjuda i utbyte för informationen. Så resonerar iaf jag numera.

comprende 2010-04-29 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Nian (Inlägg 36103)
Vore ju trevligt om du kunde skriva ut vem som rekat matchen.

förstår att du tycker det vore trevligt men jag förklarar mig så här.

1) dels är det en personlig relation jag har och inte en pro capper inom detta men väldigt insatt och jobbar med detta som sportjournalist.

2) det är även en offentlig person och jag vill inte starta nåt som kan försvåra hans jobb situation, i vilket fall som helst måste jag höra med honom själv först.


mod o crew kan väl tillrättavisa mig om det ska kallas gästrek eller om jag ska skriva det som en rek och inte hänvisa till nån mystisk källa, även om alla som läst detta nu vet att jag får info "utifrån"??

KP 2010-04-29 20:24

Gästrek behöver inte skrivas ut vem rekaren är, sålänge man anger att det inte är ens egna och därmed inte själv ta cred/skit för reken. Man har rätt att få hålla rekaren anonym. Inget fel i ditt upplägg.

/MOD

ste123 2010-04-29 22:55

Snyggt där med Wawrinka vs Söderling (-;
Btw, tackar för tipsen! Ska prova Kontinen också!

comprende 2010-04-30 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 36080)
Schuettler Rainer - Kontinen Henri@2,62 bet365
Rhodes challenger 30/4 12:00

spel på finnen här, jag har fått tips att kontinen är finlands näste atp lirare och tysken har vart på toppen av sin förmåga men är på väg ner. 2,62 väldigt spelvärt enligt min källa. finnen har slagit flera andra av tyskens kalliber redan så oddset är taget till en försiktig insats, kontakten med min tennis källa är relativt ny så... vill inte bomba innan jag vet vad orden han säger cashar.

BOL

blev torsk, 6-2,6-4 till tysken om jag fattat rätt. :sad44:

ChrisWaddle 2010-04-30 13:16

comprende, din kontakt verkar inte vara någon höjdare på värderingar.

däremot verkar han ha skapliga tenniskunskaper.

comprende 2010-04-30 13:48

det är nytt för honom att göra detta så jag får ge honom lite mer tid. just att han trodde så hårt på finnen ville jag iaf dela med mig då han gav bra odds jämfört med vad han gav för segerchans. men ska inte kasta in allt han säger här.

SweetSweep 2010-04-30 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 36287)
comprende, din kontakt verkar inte vara någon höjdare på värderingar.

däremot verkar han ha skapliga tenniskunskaper.

Grundar du ditt påstående på två spel?

comprende 2010-04-30 23:08

fick denna förklaring idag till reken.
Spoiler:
Hej,
Det gick inte i vägen med min tips av Kontinen. Hörde efteråt av en insider, att han hade ont i armen under matchen...

ChrisWaddle 2010-05-01 02:12

Citat:

Ursprungligen postat av SweetSweep (Inlägg 36390)
Grundar du ditt påstående på två spel?

ja, varför skulle jag inte kunna göra det?

hans värderingar låg extremt långt från marknaden i övrigt utan att han presenterade några övertygande skäl till varför marknaden skulle ha så fel.

Spelen i sig var det nog inget fel på. Kontinen är en stor talang och Schuttler är visserligen i god form men borde vara lite sliten efter flitigt matchande.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved