Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Luckystrikes tennis/volleyboll (https://www.sharps.se/forums/tennis/2813-luckystrikes-tennis-volleyboll/)

Luckystrike 2010-05-30 23:04

Luckystrikes tennis/volleyboll
 
Mina spel imorgon är följande :

Daniela Hantuchova - Jelena Jankovic 1 +4 game 1,83 @ pinnacle
Hantuchova har spelat riktigt bra hitills i turneringen, och säkert överraskat många då hon normalt ofta strulat på gruset genom åren. Slovakiskan är perfekt skolad tekniskt med en fantastiskt effektiv och vacker backhand, som hon öst in vinnare med hitills mot Govortsova och Wickmayer bla. Hantuchova har satsat mycket på fysiken i år och verkar starkare än någonsin, och även vunnit många bigpoints, vilket tyder på mental styrka, något som varit en svaghet genom åren. Hon är tveklöst i bra slag och är en flytspelare som kan hota vem som helst oavsett underlag då det stämmer.

Hon har även slagit serbiskan i båda deras möten i år på gruset, först i Charleston på grönt grus och sedan i Fed Cup i Belgrad på Jankovic hemmaplan. Jankovic har inte tagit några överbevisande triumfer hitills utan slagit Kanepi med 62 36 64 i 2a och Bondarenko med 64 76 i 3e, där hon varierat väldigt spelmässigt. Serbiskan är dock en mästare på att vinna matcher knappt och göra exakt vad som krävs men inte mer i sina matcher. Jag har stor tro på att den här matchen blir riktigt tight där Jankovic ska få slita hårt för att vinna, då Hantuchova har offensiven för att slå hål på hennes defensiv.

Justine Henin - Samantha Stosur 2 +4,5 game 1,80 @ bwin
Spelar också Stosur på hcp mot Henin, då jag har svårt se belgiskan ta en överbevisande seger som Stosur spelar för dagen, med briljant serve/volley framförallt. Sharapova hotade Henin rejält igår, och Stosur spelar väldigt likt ryskan men med bättre flyt just nu tycker jag. Henin ser inte ut att vara absolut max just nu och gör mer lätta misstag nu än under storhetstiden, vilket är någonting Stosur ska kunna utnyttja med sitt tunga grundspel.

Spelar också Dementieva mot Petrova till 2,40 @ bwin, den matchen spelas på tisdag. Enligt mig är det en klockren coinflip normalt, även om Petrova övertygat klart mer hitills. Petrova har vunnit två serve/power dueller mot Rezai och Venus Williams och det är otroligt imponerande, men mot Dementieva kommer det bli en helt annan match-up. Dementieva är en mästare på att hålla bollen i spel och göra duellerna långa, vilket är något som passar Petrova väldigt dåligt, framförallt på gruset då hennes rörelse inte är den bästa.

/ LS

frages 2010-05-30 23:19

Tack Luckystrike.
Efterlyste dina spel, och här kommer dom. :hattenav:

En av dom stabilaste jag ryggat sista tiden tills du "slutade" på Bettingforce.
Du är mer än välkommen hit med dina spel :)

Gb 2010-05-30 23:34

Tackar Lucky!

Mulven 2010-05-30 23:36

Thx LS. Undrar vilka insatser ni kör på hans spel, kul att veta. Om inget nämns kör jag 3% vilket känns bra.

Grovbenstomme 2010-05-30 23:40

5% på dementiva, 4% på Hcp liren.

Bobbobula 2010-05-30 23:41

king att du kom hir LS! Har som de flesta andra här saknat dina spel! Blir riktigt kul i september med volleyn! :)

Mulven 2010-05-31 00:13

LS, kan man köra Daniela Hantuchova - Jelena Jankovic 1 +3.5 game till 1.90? Har bara den linan att spela på..

arfert 2010-05-31 00:32

Trevligt LS att du delar med dig av spelen. Uppskattas mycket. Tack.

Yoast 2010-05-31 00:43

Fina writeups, tack Luckystrike.

Rejs 2010-05-31 02:03

Kul att ännu en lite mer känd rekare tar sig hit. Välkommen! :thumbup:

Har du något nytt spreadsheet nu eller för den som jag har uppdaterar du inte. Eller har du tänkt att dra igång ett sheet här?

yertle 2010-05-31 06:34

Mycket uppskattat :hattenav:

EdgaarGore 2010-06-01 15:45

Stosur och Dementieva :hattenav:

Luckystrike 2010-06-01 23:08

2/3 satt i alla fall, hoppas några följde spelen som satt !

Imorgon spelar jag:

Yaroslava Shvedova - Jelena Jankovic 1 +4,5 game 2,05 pinnacle och även raka spelet till 4,90 hos bwin. Jag tycker befogade insatser är runt 1-2 % på raka spelet och 3-4 % på hcp.

Shvedova har varit turneringens största överraskning hitills för de flesta, då hon tagit sig hela vägen till kvartsfinalen oseedad. Föddes i Ryssland för 23 år sedan, men spelar numera i Kazakstan efter konflikt med förbundet. Shvedova har sedan länge visat att hon har ett stort spel i sig, med ett ruskigt tungt grundspel och en riktigt bra förstaserve framförallt. Lite ostabil från backhand-sidan, så hon gillar att styra spelet med sin hårda forehand.

Shvedova är den som slått in flest vinnare av alla hitills i turneringen, de flesta med forehanden, och det måste hon tveklöst fortsätta med imorgon mot Jankovic, som är väldigt snabb och tourens kanske bästa defensivspelare. För Shvedova gäller det att ta tidigt överläge i duellerna och låta Jankovic springa rejält i sidled, och få lägen till att slå hål på henne. Så som hon spelat hitills är jag övertygad om att hon har möjligheter till att göra det om hennes spel stämmer imorgon.

Dessa båda spelare möttes även i US Open ifjol, då Shvedova vann med 63 67 76, där hennes offensiv stämde riktigt bra med och hade 45-28 i rena vinnare. Nyckeln till vinst imorgon blir att spela likadant och hoppas på ungefär samma matchbild som då, samt att hon håller förstaserve-procenten hög.

Som jag ser det, är Jankovic givetvis klar favorit och är hon så supersolid hon ibland kan vara då hon är på absolut max, vinner hon troligtvis relativt enkelt, men jag tycker inte hon imponerat nämnvärt hitills, och tappat set mot Kanepi och borde också gjort det mot Alona Bondarenko i 3e rundan, men hade marginalerna med sig. Serbiskan har underpresterat rejält i de grand slams de senaste 1,5 åren och aldrig nått längre än kvartsfinalen, vilket kan göra henne nervös idag. Shvedova har allt att vinna, och kan spela avslappnat, och det kan räcka hela vägen till seger. Tror den här matchen blir jämn och att små marginaler kommer avgöra utgången, om Jankovic inte spelar på absolut max.

smalke 2010-06-01 23:17

Tackar vi för:hattenav:

Gb 2010-06-02 00:18

Tackar Lucky! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved