Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   [28/6] Wimbledon (https://www.sharps.se/forums/tennis/3050-28-6-wimbledon/)

Sl4mp4 2010-06-27 13:50

[28/6] Wimbledon
 
Julien Benneteau vs Jo-Wilfried Tsonga, Jo-Wilfried Tsonga @ 1.25
Robin Söderling vs David Ferrer, Robin Söderling @ 1.12
Serena Williams vs Maria Sharapova, Serena Williams @ 1.25
Trippel 4u @ 1.76 spelade jag. Hört goda saker om Söderlings och Serenas form, Tsonga är unik och tung i sin tennis. Julien Benneteau har haft oddsen på sig att vinna fram tills nu (1.16, 1.66, 1.30), annat vet jag inte om honom. Tsonga och Benneteau är båda fransmän så de kanske känner till varandras spel lite extra.
Inte höga odds för en trippel, men man ska kunna lita på favoriter i tennis.
Roliga matcher att kolla på också, för dem som motiveras av det :drunk:

Caroline Wozniacki v Petra Kvitova @3.75
Har någon koll på de här tjejerna? Kvitova har vunnit omgång 1+2+3 med oddsen mot sig (med 2.25 på sig vann hon med 2-0, 2.25 med 2-1, 4.5 med 2-0)

Gärna mer från fler med bättre koll :hattenav:

pr0llan 2010-06-27 13:52

Har kört några av Lucky's lir, enda jag kör imorgon.
Anser du att oddset på söderling är spelvärt? känns i det lägsta laget :)

BiggieB 2010-06-27 14:09

Här e vad jag har lirat och hur jag tänker:

N. Djokovic vs L. Hewitt för Match 1.917

Hewitt har visat fin form och är en spelare som alltid fokuserar på matcherna. Han har dessutom vunnit wimbledon (2002) och gått lång i flesta iterationer av turneringen. Han slog dessutom fedrer i halle för första gången på 15 försök. Han har visat upp fint spel i wimbledon så här långt. Djokovic å andra sidan har blandat och gett i år och har haft problem med serven även om den är på bättringsvägen. Men Djokovic starka defensiv är något hewitt kommer få stora problem med speciellt eftersom hewitt inte längre är villig att gå för sina attackslag. Djokovic är genomgående en bättrespelare och borde ligga runt 1.50 - 1.60 här. Hewitt är inte chanslös i matchen, men det rör sig inte om någon 50 -50 match inte. Historiskt leder Djokovic 3 - 1 H2H och 2 - 0 på gräs. Det starka överoddset motiverar det här spelet Djokovic måste ses som favorit och skulle varit det utan händelserna i halle.

R. Federer vs J. Melzer (+7) för Match 1.943

Feddan är inne i en nedåtgående formkurva och har svårt att verkligen krossa sämre spelare som förr om åren. Dessutom har Melzer visat fin form både i franska (vem kan ha missat det???) Och spelat fint i årets wimbledon. Gräs är inte lika breakvänligt som grus och täcka en lina på 7 är svårt där tappar fedrer desuttom ett set, vilket jag tror blir linan förmodligen +9 över 3 set. Det är riktigt knepigt att täcka in. Spelarna har aldrig mötts tidigare.

BoL!

Sl4mp4 2010-06-27 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av pr0llan (Inlägg 47342)
Anser du att oddset på söderling är spelvärt? känns i det lägsta laget :)

Jo det är lågt, har med det bara för att öka slutoddset på trippeln :P tror det sjunkit nu till och med..

Låter bra BiggieB, ryggar dem :)

BiggieB 2010-06-28 10:13

satan va många fina matcher idag!!! Man blir fan tokig!!! :)

iCash 2010-06-28 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 47484)
satan va många fina matcher idag!!! Man blir fan tokig!!! :)

Ptja, kanske det, men har scannat halva internet, ser ingen som ligger + i Wimbledon.
1000kr på Soda, så kan man iaf köpa en piggelin ;)

BiggieB 2010-06-28 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 47486)
Ptja, kanske det, men har scannat halva internet, ser ingen som ligger + i Wimbledon.
1000kr på Soda, så kan man iaf köpa en piggelin ;)

det kommer nu jag har en uppåtgående trend med mer moderata lir 2 - 0 på midsommar och 2 - 0 idag \o/ :D.

Å även om du går back njut av tennisen din gymråtta :cheers:

RobinD 2010-06-28 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 47486)
Ptja, kanske det, men har scannat halva internet, ser ingen som ligger + i Wimbledon.
1000kr på Soda, så kan man iaf köpa en piggelin ;)

Luckystrike är väl plus i Wimby so far eller har jag missat många förlustspel?

Edit: jag har visserligen 1-3 so far, men har missat att ta rygg på många spel.

iCash 2010-06-28 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av BiggieB (Inlägg 47487)
det kommer nu jag har en uppåtgående trend med mer moderata lir 2 - 0 på midsommar och 2 - 0 idag \o/ :D.

Å även om du går back njut av tennisen din gymrotta :cheers:

10km avklarad idag mr ;)

Njaa, bara att inse att jag har inget att göra bland dagvandrarna, knyter mig igen och kliver upp runt 22 snåret :p

timadolf 2010-06-28 10:45

iCASH, ibland snackar du väldigt mycket utan 100% koll...;)
Jag e +11,45 units på Wimbledon och det e 80% ryggningar, Luckystrike går plus. Du kanske som vanligt hänvisar till cappers och betalrekar?
De jag ryggar och får feedback ifrån plussar i Wimbledon.
Framförallt tycker jag Luckystrike e väldigt vass i beavertennisen.

Biggie B// Ja det finns massa matcher idag, och när man har sett mycket tennis börjar många människor få information, det e bra.
Låt oss resonera och plussa rejält idag.

Jag har också lirat Melzer +7 sen gammalt.
Djokovice eller ÖVER...
Nadal e sliten, men hur bra e Mathieu?
Söderling vinner men ospelbara odds
Jag kör +6,5 Brands 1,90 Centrebet
Tror på väldigt få servegenombrott och det får gärna bli 7-6 7-6 6-3 till Berdych.
Stora killar nära två meter båda två.

iCash 2010-06-28 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av timadolf (Inlägg 47492)
iCASH, ibland snackar du väldigt mycket utan 100% koll...;)
Jag e +11,45 units på Wimbledon och det e 80% ryggningar, Luckystrike går plus. Du kanske som vanligt hänvisar till cappers och betalrekar?
De jag ryggar och får feedback ifrån plussar i Wimbledon.
Framförallt tycker jag Luckystrike e väldigt vass i beavertennisen.

Japp, ser till bloggar & pk service's och har räknat ut att de jag har sett till ligger inte +u under wimbledon hitills.
Må hända att LS ligger bra med +, men kan ej uttala mig om det då jag ej har följt hans pk's.

Letar kanske inte tillräckligt bra, men ska snegla på ditt spread då man ;)

BiggieB 2010-06-28 11:27

Nadal vinner. Mathieu har 9 raka torsk mot han och bara 3 vunna set över 9 matcher. Nadal har fått vila en dag, är bättre tränad, mer rutinerad och har en järnvilja som är svårmatchad. Det e snarare när han möter mer kvalificerat motstånd (Söderling?) som han kommer att få det tungt.

timadolf 2010-06-28 11:42

Jovisst BÖR Nadal vinna, frågan e hur lätt...

pecke01 2010-06-28 12:21

Jag tror inte att Tsonga vinner. Har 3-3 i inbördes möten mot Bennetau där Bennetau vann den ända matchen i år. Tsonga har inte spelat sen Garros där han utgick skadad och har enligt mig inte imponerat så här långt i Wimbledon. Han har inte gått långt på flera år i Wimbledon och det blir ingen ändring i år.

Bennetau såg bra ut mot Fognini och har en bra chans att slå Tsonga. Jag har spelat 4 units på Bennetau i den matchen.

BiggieB 2010-06-28 15:33

Tsonga vann enkelt medans feddan gick på kross. Dubbeltorsk :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved