Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Tennis bets- Plus innan säsongsslutet! (https://www.sharps.se/forums/tennis/4143-tennis-bets-plus-innan-saesongsslutet/)

turetter 2010-10-05 16:00

Tennis bets- Plus innan säsongsslutet!
 
Här kommer jag flytta över mina tennisspel så jag slipper reka varje dag, ett spel i taget. Mitt mål är att sluta på plus när säsongen tar sitt slut iom ATP/WTA slutspelet, som drar igång 21:a november.

Kommer reka vissa spel, andra inte. Alla spelen kommer finnas i mitt spreedsheet.

Kör vi!

turetter 2010-10-05 17:03

Där är så otroligt mycket spelvärt idag så jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Känner mig som ett barn i en godisaffär:thumbup:.

Spelen kommer vara uppe runt 20:00-21:00. För jag har annat att göra, så hinner inte gå igenom dom mer noggrant nu.

Maitaii 2010-10-05 18:52

Var hittar man dina spel?

turetter 2010-10-05 20:13

Blir en hel del spel idag, för ovanlighetens skull. Morgonens spel:

Ogiltigt spel-ID: 108167


Ogiltigt spel-ID: 108168



Som alla vet så spelas denna turneringen på hardcourt. Enligt mig så är just detta underlag Schiavones sämsta. Hon är en spelare som gillar att variera spelet med slicar och dylikt, och just dom slagen har minst effekt på hard. Dom är mycket effektivare på grus och även gräs. Dushevinas favortunderlag är just hard, hon har ett bra grundspel som kan störa nästan vilken spelare som helst. Dessa två har mötts två gånger tidigare, varav ett möte i år, båda gångerna har Dushevina vunnit. Mötena ägde rum på gräs och just hard. Oddsen på Dushevina är enligt mig alldeles för högt och därmed blir detta spelet oerhört spelvärt. Det blir tom två olika spel på denna matchen. Ett för den fega och ett för den våghalsiga:).

Ogiltigt spel-ID: 108166


Ogiltigt spel-ID: 108165



Kan inte förstå det höga oddset på Jovanovski, visserligen är hon ingen erkänd toppspelare eller en spelare med stora kvaliteer ännu, men hon kan bli riktigt bra. Förra omgången slog hon ut landsmaninnan Jankovic (världssjua), med en riktigt imponerande insats. Peer spelar ganska likt Jankovic men är normalt en mycket sämre spelare än just Jankovic. Ska Jovanovski kunna slå ut Peer från baslinjen? Chansen är bra. Oddset är på tok för högt och två spel blir det även här.

Kortare rekar

Ogiltigt spel-ID: 108171



Timea har haft en otrolig lätt väg fram hit, hon la under mot Azarenka senast men vann matchen pga att Azarenka gav upp. Vesnina har slagit ut två klasspelare, Sharapova och Szavay. Vesnina ska vara här men inte Timea, enkelt. Lätt seger? Tror vi på!

Ogiltigt spel-ID: 108170



Bådas form har på senare tid varit väldigt tveksam. Dock verkar dom vara på väg upp efter en första seger i turneringen. Chiudinellis första vinst var dock betydligt mer imponerande och han har en väldig hög högstanivå när han får till spelet. Han servar bra och slår hårt, han bör kunna vinna denna matchen, mot en trög och seg Stepanek. Dessa två har mötts en gång och det var för någon månad sen, då van Chiudinelli i två raka set. Oddset är otroligt lockande och det borde snarare vara runt 1.90-1.95. Spelvärt.

Ogiltigt spel-ID: 108172



En ultrajämn match enligt mig. Båda två besitter en gryms serve och bra nätspel. Dom har möts fyra gånger sen tidigare och det står 2-2. Dock tror jag att Garcia-Lopez är i en bättre form än Feliciano. GGL kommer från en turneringsseger där han bla slog ut världsettan Nadal. Enda som kan störa GGL är om han är trött från den veckan, vilken han borde vara. Här kommer finns det stora chanser till tre set eller två jämna set med höga siffor. Överspelet känns lockande!

Spela med måtta och disciplin tack!:cheers:

Maitaii 2010-10-05 20:21

Tjena Turetter. Jag ar en tennis galning. Kollar pa valdigt mycket tennis. Tankte om du skulle vilja utbyta tankar om tennis ibland? PM lattast eller? mvh/ Maitaii

JSQ 2010-10-05 20:21

Oj jäklar det var en hel del spel det :D Tack för dom :hattenav:

turetter 2010-10-05 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Jitte (Inlägg 65933)
Oj jäklar det var en hel del spel det :D Tack för dom :hattenav:

Ja det blev riktigt många. Dock brukar jag väldigt sällan lira så här många spel eller för den delen lägga ut dom. Men idag fanns det så otroligt mycket spelvärt så det gick inte och låta bli.

Maitaii
PM blir lättast. Dock är jag inte inne alltid eller särksilt ofta. Men PM:a så kan vi diskutera om där skulle finnas något att samtala om.

Maitaii 2010-10-05 20:33

Har skickat ivag ett PM. Aldrig fel om man kan samarbeta for att vinna pengar.

iCash 2010-10-05 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Maitaii (Inlägg 65939)
Har skickat ivag ett PM. Aldrig fel om man kan samarbeta for att vinna pengar.

Lite det som är meningen med ett forum ;)

BOL med liren Turetter :)

turetter 2010-10-05 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 65965)
Lite det som är meningen med ett forum ;)

BOL med liren Turetter :)

Tack! Ps du har PM.

fiorentina 2010-10-05 23:18

Tack för rekarna! Måste bara sätta upp ett litet varningens finger i Chiudinelli - Stepanek. Kan tyckas vara ett överodds på Chiudinelli (t.ex har nb 2,50 på honom) men om man tittar på de senaste 11 matcherna för spelarna har Chiudinelli vunnit 2 och Stepanek 7. Chiudinelli har haft marginellt bättre motstånd.

När de möttes senast 4/8 i år var det första matchen efter Stepaneks bröllop och första matchen efter ett två månaders uppehåll p.g.a knäskada.Stepanek verkar vara på gång nu.

Det som talar för Chiudnelli är vinsten mot Llodra senast. Har inte hittat någon beskrivning om den matchen.

turetter 2010-10-05 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 65985)
Tack för rekarna! Måste bara sätta upp ett litet varningens finger i Chiudinelli - Stepanek. Kan tyckas vara ett överodds på Chiudinelli (t.ex har nb 2,50 på honom) men om man tittar på de senaste 11 matcherna för spelarna har Chiudinelli vunnit 2 och Stepanek 7. Chiudinelli har haft marginellt bättre motstånd.

När de möttes senast 4/8 i år var det första matchen efter Stepaneks bröllop och första matchen efter ett två månaders uppehåll p.g.a knäskada.Stepanek verkar vara på gång nu.

Det som talar för Chiudnelli är vinsten mot Llodra senast. Har inte hittat någon beskrivning om den matchen.

Ja du har helt rätt. Det var jag medveten om. Dock känns den fortfarande otroligt spelvärd iom oddset. Jag nämner ju att formen på båda är tveksam dock har jag en bra känsla för schweizaren, han brukar kunna spela bra sent på året, speciellt på hard. Desuutom så har han haft stor lycka i Asien innan så jag tror han kan få spelet att klicka igen. Jag tycker oddset borde ha varit runt 1.80 på Stepanek och 1.90 på Chiudnelli. 2.5 är alltså otrolickt lockande.

Tack för kommentaren, bra att man kan diskutera vissa matcher samt vända och vrida på ev fördelar och nackdelar.

Sovdags, BOL,:cheers:!

jokkey 2010-10-05 23:53

jag ska inte uttala mig allt för mkt om Chiudinelli då jag sett alldeles för lite av hans spel....
det jag vill säga att ta matchen mot Llodra med en nypa salt, det var Llodra som inte alls hade en bra dag. Llodra som är en serve/volley spelare hittade inte alls sin förstaserve (under 50%) och väldigt få vinnare i första serven...


en liten chansning kan vara Errani (6.5-7) mot en Wozniacki som har varit magsjuk och bara gjort ett lättare träningspass... 0.5u kanske...

BiggieB 2010-10-06 13:36

kul med fler som lirar på tennis :). Men skulle inte den här tråden sitta bättre under dagböcker?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved