Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   REK 2010-12-22 Nadal - Federer (A-League) (https://www.sharps.se/forums/tennis/5648-2010-12-22-nadal-federer-league/)

Tolstoj 2010-12-22 16:22

2010-12-22 Nadal - Federer (A-League)
 
Datum: 2010-12-22
Tid: 19:00
Sport: Tennis
Land: Spanien
Liga: Tennis
Match: Nadal - Federer

Spel: Nadal Livespel
Insats: 10/10
Odds: -
Bolag:

Motivering:
En välgörenhets match i Madrid, Nadals hemmaplan. Detta är den andra matchen av två, igår vann Fed i Schweiz. Iom att detta är en välgörenhetsmatch så kommer spelarna inte att slita och kämpa för att vinna. Igår vann Fed i Schweiz och idag kommer Nadal vinna i Madrid. Igår var oddset på Nadal runt 3, idag 1.20, så ni förstår att det är bra "planerat". Allt är verkligen upplagt för detta och jag bli chockad om så inte blir fallet.

Nu har dock spelbolagen fattat galoppen, så oddset på Nadal är allt annat än bra, ligger på 1.20.

Spelet här blir istället ett "kanske spel". Jag tror att det kan bli så att Fed vinner första set, för att sedan "förlora" dom andra två. Därmed så kan man få upp oddset till relativt spelvärt, om man livespelar efter första set och om nu Fed tar det första.

Ni förstår poängen, häng med på livebettingen och marknaden där, i denna match, så kanske ni kan få ett spelvärt odds på Nadal, under matchens gång.

Lycka till!

dillehal 2010-12-22 16:34

err..? okej!

Tolstoj 2010-12-22 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 90778)
err..? okej!

Något du undrar över?

Overkill 2010-12-22 16:44

Alltså, det är ruskigt låg kvalitét på rekarna här för tillfället. :holms:

Tolstoj 2010-12-22 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 90784)
Alltså, det är ruskigt låg kvalitét på rekarna här för tillfället. :holms:

Men kom igen, vad mer ska man säga? All huvudinfo finns ju där, där finns inget mer och tillägga. Nej det är inget "vanligt" spel, men jag tycker ändå att det är värt att posta, och få folk att se igenom detta spelet och matchen.

Skit i spelet om du nu inte orkar eller ser det som något spelvärt.

Lazlo 2010-12-22 16:56

Tolstoj for president! "Kanske spel" är den nya trenden!

Tolstoj 2010-12-22 17:00

Med kanske, så syftar jag på om nu Fed ens vinner ett set. Gör han det så kommer oddset på Nadal höjas lite och därmed bli mer spelvärt. Är detta verkligen så kul/nytt? Haha.

Säger bara till er, håll utkik, följ matchen och odds-rörelsen. Ev så dyker det upp ett riktigt spelvärt odds.

bftrader 2010-12-22 17:52

Bra rek!
men varför inte bara boka Nadal från start om du tror fed tar första?

Sandy 2010-12-22 18:01

Nadal vinner 2-1, det är ganska givet. Gick att spela igår till 6.50 ... nu 2.10

Tolstoj 2010-12-22 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 90819)
Nadal vinner 2-1, det är ganska givet. Gick att spela igår till 6.50 ... nu 2.10

Tror Nadal kan vinna i två raka, därför avstod jag från den. Allt beror på hur sugna dom är på att spela, var ju trots allt tre set igår. Men hoppas Fed kan ta ett set så man kan gå in på Nadal.

O12 2010-12-22 18:20

Tar de verkligen dessa matcher med "riktig" inställning, i min tro gör dem det för publiken.

De vill säga 2-1 till hemmaspelaren........... Alla är nöjda. Förutom spelbolagen :D

Sandy 2010-12-22 19:06

Detta var dock intressant.. Nadal 7-6 i första? .. dom väljer kanske att köra 7-6, 7-6 = valuta för pengarna

Sandy 2010-12-22 19:26

där kom breaket federer !

Tolstoj 2010-12-22 19:33

Usla odds på Nadal även vid 1-1. Synd, Nadal tar ju detta sista...

Sandy 2010-12-22 19:47

ja.. redan break .. 2-1 Nadal som förutbestämt

Tolstoj 2010-12-22 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 90846)
ja.. redan break .. 2-1 Nadal som förutbestämt

Ja, ungefär. Fick in 2.60 på Fed i andra set. Inget jättebet dock, då jag väntade på att oddset på Nadal skulle höjas. Dock kom det aldrig.

Hoppas reken gav något iaf, till er andra då...

Slurf 2010-12-22 20:23

Ja gjorde mkt stålar på dessa två matcher. Igår körde ja 2-1 Fed till 3.75 o 2-1 Nadal till 5.50.

Igår högg jag Nadal 2-0 i set till 5.50 på bwin o spelade sedan tungt på Federer vinna andra set till 3.25 (droppa till 2.62 innan setet ens hann börja) .

Givet att båda skulle sluta med tre set, välgörenhet o de vill ju dra in så mkt som möjligt och underhålla publiken.

ChrisWaddle 2010-12-24 08:22

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 90784)
Alltså, det är ruskigt låg kvalitét på rekarna här för tillfället. :holms:

Det var ju en klockren rek. Jävla gnällapik! :rant:''

Precis som TS förutspådde var Nadal uppe i 1,50 live i slutet av första set.

Overkill 2010-12-24 08:57

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 91255)
Det var ju en klockren rek. Jävla gnällapik! :rant:''

Precis som TS förutspådde var Nadal uppe i 1,50 live i slutet av första set.

Det är jag tveksam till att du kunnat häva ur dig pregame, kommer du så här i efterhand när allt redan är avgjort så blir det väl enkelt för dig. Kom in i matchen istället, ChrisWaddle.

Dessutom, var skriver TS att han förutspår att Nadal ska vara uppe i 1.50 på LIVE-spel? Skulle vara ypperligt trevligt om du kunde visa det för mig. :KO:

God Jul på dig också, vännen. :yes:

GianniAgnelli 2010-12-24 10:38

tbh så tycker jag att folk som inte bidrar någonting själva är väldigt duktiga på att klanka ner på andra som försöker. Ett mycket bra speltips enligt mig som hade varit ännu bättre om det hade kommit innan oddsslashen.

Bra jobbat Tolstoj och God Jul:)

Overkill 2010-12-24 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av GianniAgnelli (Inlägg 91282)
tbh så tycker jag att folk som inte bidrar någonting själva är väldigt duktiga på att klanka ner på andra som försöker. Ett mycket bra speltips enligt mig som hade varit ännu bättre om det hade kommit innan oddsslashen.

Bra jobbat Tolstoj och God Jul:)

Syftar du på mig? Isåfall måste jag faktiskt lägga in ett eget litet försvar, jag rekar speedway men vad jag vet så pågår inte den säsongen för tillfället. :p

Om du inte menar mig, då kan du bortse från det jag skrev ovan. :)

GianniAgnelli 2010-12-24 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 91286)
Syftar du på mig? Isåfall måste jag faktiskt lägga in ett eget litet försvar, jag rekar speedway men vad jag vet så pågår inte den säsongen för tillfället. :p

Om du inte menar mig, då kan du bortse från det jag skrev ovan. :)

Hade ingen aning om att du rekade speedway. Det jag skrev var först och främst riktat till hur det ser ut från många användares håll(det är bara att kolla tråden här) även om det var menat till dig personligen också.

Det är kul om du rekar speedway och om det är ditt sheet du har länkat så ser det ut att ha gått bra också. Bra jobbat!

Det jag menar är bara att fine om folk klankar ner på vissa katastrofrekar som skrivs men de slängs liksom i papperskorgen illa kvickt. Nu var ju inte det här så jättemycket till rek utan mer ett spelförslag men också ett av de bättre spelförslagen jag har sett på den här sidan och det blir bara tråkigt när folk får ett sånt här bemötande.

Nu tycker iofs inte jag att man ska klanka ner på dåliga rekar med meningslösa oneliners heller utan bara påpeka vart felet ligger men att klanka ner på bra spelförslag är löjligt, speciellt när det kommer från folk som inte bidrar någonting själva utan bara tailar alla med positiv ROI.

edit: sista delen är inte riktat till dig personligen

BOL :hattenav:

Tolstoj 2010-12-24 23:48

Oj, här var det livat.

Min rek var inte den bästa, men samtidigt fanns det inte så mycket mer att skriva om. Inbördes möte och allt sånt var ganska meninglöst i denna reken, då min slutsats var att det troligtvis redan är "planerat" för hur matchen ska/bör sluta.

Jag vet faktiskt inte vad jag mer hade kunnat säga, som skulle gjort det till en mer innehållsrik rek.

Overkill 2010-12-25 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av GianniAgnelli (Inlägg 91348)
Hade ingen aning om att du rekade speedway. Det jag skrev var först och främst riktat till hur det ser ut från många användares håll(det är bara att kolla tråden här) även om det var menat till dig personligen också.

Det är kul om du rekar speedway och om det är ditt sheet du har länkat så ser det ut att ha gått bra också. Bra jobbat!

Det jag menar är bara att fine om folk klankar ner på vissa katastrofrekar som skrivs men de slängs liksom i papperskorgen illa kvickt. Nu var ju inte det här så jättemycket till rek utan mer ett spelförslag men också ett av de bättre spelförslagen jag har sett på den här sidan och det blir bara tråkigt när folk får ett sånt här bemötande.

Nu tycker iofs inte jag att man ska klanka ner på dåliga rekar med meningslösa oneliners heller utan bara påpeka vart felet ligger men att klanka ner på bra spelförslag är löjligt, speciellt när det kommer från folk som inte bidrar någonting själva utan bara tailar alla med positiv ROI.

edit: sista delen är inte riktat till dig personligen

BOL :hattenav:

Ja, det är mitt eget sheet. Men jag är långt ifrån nöjd då jag tidigare säsonger har gjort bättre resultat. Förhoppningsvis var denna säsong bara ett undantag.

I get your point, mannen. Ska tänka på det fortsättningsvis. :)

ChrisWaddle 2011-01-03 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 91265)
Det är jag tveksam till att du kunnat häva ur dig pregame, kommer du så här i efterhand när allt redan är avgjort så blir det väl enkelt för dig. Kom in i matchen istället, ChrisWaddle.

Dessutom, var skriver TS att han förutspår att Nadal ska vara uppe i 1.50 på LIVE-spel? Skulle vara ypperligt trevligt om du kunde visa det för mig. :KO:

God Jul på dig också, vännen. :yes:

TS kom med två påståenden, dels att matchen var en stensäker Nadalvinst eftersom det var hans tur att vinna och dels att startoddset 1,20 säkert skulle gå upp en del under matchens gång.

Han hade helt rätt på båda punkterna.

Reken var bra för att den innehöll väsentlig information och korrekta slutsatser. Man måste inte skrive en GIH-uppsats för att en rek ska vara till nytta.

Jag såg inte reken förrän ett par dagar efter matchen, annars hade jag gett tummen upp redan före.

God fortsättning!

fondell 2011-01-07 16:36

my bad... :)

RobinD 2011-01-07 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 94957)
nadal blir nollad..

Den här reken är 2 veckor gamal och redan spelad.

fondell 2011-01-07 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 94964)
Den här reken är 2 veckor gamal och redan spelad.

Haha! Tittade inte på datumet direkt, såg bara nadal. Sorry! :)

RobinD 2011-01-07 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 94968)
Haha! Tittade inte på datumet direkt, såg bara nadal. Sorry! :)

:cheers:

Donald 2011-01-07 18:33

Spelade på 2-1 till Federer i en trippel tillsammans med Fulham -2.5 i tisdags och resultatet 0-1 i Villa - Sunderland i onsdags, satsade 10 k.

Ha det bra!

Sandy 2011-01-07 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 94992)
Spelade på 2-1 till Federer i en trippel tillsammans med Fulham -2.5 i tisdags och resultatet 0-1 i Villa - Sunderland i onsdags, satsade 10 k.

Ha det bra!

Den satt ju kanon! GRATTIS !! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved