Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   US-Open tråden 2011 (https://www.sharps.se/forums/tennis/8642-us-open-traden-2011-a/)

Toby 2011-08-29 16:42

US-Open tråden 2011
 
Lite förvånad att ingen skapat den här tråden än eftersom turneringen dragit igång på allvar för ungefär en halvtimme sedan,så jag tänkte att jag får väl skapa en då eftersom vi har många matcher kvar ikväll som känns väldigt intressanta......

Det har stått en hel del om hur långsamt underlaget är,bland annat har väl Självaste Fedex gått ut och klagat på underlaget och att det är väldigt långsamt, kan tänka mig att det är liknande underlaget som var i en turnering i Miami tidigare iår där bland annat Granollers och Cuevas tog några förvånande skalper......

För mig känns underlagsfrågan ganska intressant eftersom oddsen är satta ganska strikt efter hardcourtunderlag men får vi samma banor som i Miami skulle jag vilja kalla det för nån form av hybrid av grus och hardcourt nästan :smoke: vilket innebär att grusspelarna kan vara betydligt mer svårknäckta än många tror......


ingen mening att prata om matcherna som redan börjat men jag personligen sitter med ett rejält bet på Granolle mot Malisse,tycker det var fel favorit där med tanke på att underlaget är som det är......

mina tankar i övrigt inför denna kväll och spel som jag lutar åt just nu är att Malek Jaziri spöar De Bakker....egentligen grundar jag det mer på De Bakkers usla form hitills än på Jaziris storhet men Jaziri har 18/4 på hard iår och slog bland annat vår svenske Ryderstedt i kvalet, finns 2.05 på Jaziri på Bwin vilket känns lite högt kan jag tycka......

Kevin Andersson är en spelare jag gillar på hardcourt och han står i 1.97 på Pinnacle att slå lite Soeda med 3-0 i set....Kevin har en tung serve och jag tror inte Soeda kommer lyckas bryta honom särskilt lätt, Kevin spöade för inte så länge sedan Andy Murray med 2-0,en omotiverad Andy men ändå...Kevin är bra på hard,visar en klart duglig form och vann ifjol mot Soeda med 6-3 6-3 på hard......


vad är era övrigas tankar om kvällens matcher ?? :cheers:

vessl123 2011-08-29 20:47

Sharapova har inlett riktigt darrigt. Håller på att tappa första set mot kvalspelaren Heather Watson född 92 just nu. :rolleyes: Intressant!

dny 2011-08-29 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 137586)
Sharapova har inlett riktigt darrigt. Håller på att tappa första set mot kvalspelaren Heather Watson född 92 just nu. :rolleyes: Intressant!

kvitova är ute ur us open!!

Toby 2011-08-29 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 137586)
Sharapova har inlett riktigt darrigt. Håller på att tappa första set mot kvalspelaren Heather Watson född 92 just nu. :rolleyes: Intressant!

Shara var i en liknande situation i franska öppna har jag för mig, loosade första set 6-3 mot en relativt okänd då också....tycker Watson ser riktigt bra ut hitills dock men skulle det gå till ett tredje set kommer jag nog livespela handikapp på Shara,dvs typ under 8,5 game i setet eller nåt......

Toby 2011-08-29 21:11

Kommer att spela JCF - 7,5 game mot Andujar-Alba på Nordicbet till 1.72....underlaget ser som sagt ganska långsamt ut men dock verkar det snabbare än Miami,JCF spöade Andujar på grus förut iår med 6-4 6-0 och JCF har sett bättre ut på hard än Andujar hitills iår,JCF har pressat både Lopez och Gulbis på hard......tror JCF kan täcka det handikappet på 7,5 game

vessl123 2011-08-29 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Toby (Inlägg 137588)
Shara var i en liknande situation i franska öppna har jag för mig, loosade första set 6-3 mot en relativt okänd då också....tycker Watson ser riktigt bra ut hitills dock men skulle det gå till ett tredje set kommer jag nog livespela handikapp på Shara,dvs typ under 8,5 game i setet eller nåt......

Hon står upp riktigt bra i andra set också. Såg ut som Shara skulle vända detta enkelt med ledning 4-1 i andra set men nu har Watson tagit igen till 4-4.

Edit: Shara vinner andra set med 7-5 efter lite flyt och börjar tredje set starkt upp till 4-1. Watson jobbar sig återigen upp till 4-3 och har egen serve nu. Kan bli spännande! :)

sskssk 2011-08-30 14:16

Någon vänlig själ som vet var man kan hitta streams (med inte allt för lång fördröjning) till US-open?

Körde med http://www.lshunter.tv/ igår men dom flesta matcherna var långt efter där.

Sprite 2011-08-30 14:28

Har lagt ett spel i en dammatch idag. Spelstopp kl 17 på bet365.

sskssk: testa http://atdhe.tv/ vissa matcher visas på eurosport 2 med riktigt bra bild och jag hade inga större fördröjningar igår när jag kollade på ett par matcher på olika streams där.

Toby 2011-08-30 14:51

Jaha...skaplig dag igår får man säga ändå.....Granolle satt som en käftsmäll...

matcherna jag skrev om överst med Jaziri som vinnare samt Kevin att vinna med 3-0 satt väldigt komfortabelt,följde även Tolstojs rek på överspel i Ramos match...enda plumpen var att JCF tankade ett set med 1-6 mot Andujar så därför sket sig det handikappet....dock skapligt plus igår så man får vara nöjd :moneybag:


tankarna kring dagen då ? ingen som har några tankar än vad det verkar:)

Jag är helt inne på Tolstojs linje att Potito ska slå en Berrer ur form...känns som ett mycket bra spel på förhand... Med tanke på det långsamma underlaget är jag även sugen att Spela Haider-M mot Bubka......Bubka är för mig sämre än Haider-M även på vanlig hardcourt om Haider spelar som han kan förstås, nackdelen med Haider är att han kan vara väldigt ojämn men han har hög kapacitet den killen, när det är lite långsammare underlag så borde det passa Haider bättre än Bubka och när man fårt 2.56 på Haider på Betfair ser jag ett klart spelvärde......

andra tankar är att Vasselin-Muller känns som ett överspel idag...Muller har en stenhård serve och är svårbruten men Vasselin är bättre på långsamt underlag, kan tänka mig minst ett tb och troligen 4 set i den matchen.....

har inte hittat några bra odds på dom här matcherna än eftersom jag precis kom in men två favoriter som jag tror kan få det svårare än vad oddsen antyder är Ferrer och Melzer,två killar med lite tveksam form....ska kolla igenom vad det är för odds på överspel alternativt handikapp i dom matcherna....

Toby 2011-08-30 19:24

Inte nån bra dag detta.....Starace vann sin match men Haider gjorde den typ av plattmatch som man fruktar att han ska göra ibland, mängder av dubbelfel och UEs och förlust 3-1......

Ferrer fick problem i sin match som jag trodde men efter första set till Andreev så sprack man ändå på överspelet med 2 game i den matchen tack vare att Ferrer spelade som en gud och tog tredje set med 6-0 :gun_bandana: Ferrer kommer att bli farlig i fortsättningen av turneringen om han fortsätter som han gjorde dom sista tre seten,Andreev spelade inte alls dåligt men Ferrer var verkligen som en vägg....

inför kvällen är det en match jag funderar på nu som det skulle vara intressant att höra vad någon som kan damtennis säger om, jag är inte särksilt insatt i damtennis men tycker oddset på 1.85 på Ksenia Pervak + 5,5 game mot Ana Ivanovic verkar ganska intressant....15-9 mot 13-10 på hard iår, Pervak lite bättre på långsamt underlag,ingen av dom har visat någon direkt jätteform hitills....någon kunnig som kan säga nåt mer om den matchen ?

Flex 2011-08-30 19:37

Djokovic vinner säkert i tre raka och jag har svårt att se att han släpper mer än typ tio game. 3-vägs mellan 25&30 till 2.0 känns som ett bra spel.

tennisbite 2011-08-30 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Toby (Inlägg 137781)
inför kvällen är det en match jag funderar på nu som det skulle vara intressant att höra vad någon som kan damtennis säger om, jag är inte särksilt insatt i damtennis men tycker oddset på 1.85 på Ksenia Pervak + 5,5 game mot Ana Ivanovic verkar ganska intressant....15-9 mot 13-10 på hard iår, Pervak lite bättre på långsamt underlag,ingen av dom har visat någon direkt jätteform hitills....någon kunnig som kan säga nåt mer om den matchen ?

Tittar man på ren statistik har Ivanovic 6-4 W/L sista 10 matcher med en underprestering på 16%, medans Pervak har 7-3 och en överprestering på 17%. Med under- och överprestering menar jag i relation till oddsen man fått på ML, vilket kan likställas med ELO-rating eller Powerrating i andra sammanhang.

Tittar man på hur damerna står sig när det gäller att "slå linan" sina sista 10 matcher har Ivanovic 7-3-0 (W-L-P) och Pervak (5-4-1). Jag brukar titta på detta när jag lirar HC spel då vissa spelare tenderar att bara göra det som "behövs" (t.ex. Federer allt för ofta), medans andra utnyttjar momentum och brukar slå/täcka linan.

Andra intressanta faktorer är att odds har droppat ca 3% på Ivanovic sedan Pinnacle gjorde sin justering på öppningsodds (1.23 vs 1.27), dock inget kraftigt fall och normalt att public bettar ner en favorit av denna kaliber.

H2H har spelarna aldrig mötts och nettodifferens i hur ren matchstatistik vad gäller hålla/bryta serve är till rätt stor fördel Ivanovic om man tittar till senaste 30 respektive 50 matcher, dock ej hänsyn till underlag.

Hoppas det inte blev för mycket statistik nu, men det kanske hjälper dig i tankegången!

Toby 2011-08-30 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av tennisbite (Inlägg 137785)
Tittar man på ren statistik har Ivanovic 6-4 W/L sista 10 matcher med en underprestering på 16%, medans Pervak har 7-3 och en överprestering på 17%. Med under- och överprestering menar jag i relation till oddsen man fått på ML, vilket kan likställas med ELO-rating eller Powerrating i andra sammanhang.

Tittar man på hur damerna står sig när det gäller att "slå linan" sina sista 10 matcher har Ivanovic 7-3-0 (W-L-P) och Pervak (5-4-1). Jag brukar titta på detta när jag lirar HC spel då vissa spelare tenderar att bara göra det som "behövs" (t.ex. Federer allt för ofta), medans andra utnyttjar momentum och brukar slå/täcka linan.

Andra intressanta faktorer är att odds har droppat ca 3% på Ivanovic sedan Pinnacle gjorde sin justering på öppningsodds (1.23 vs 1.27), dock inget kraftigt fall och normalt att public bettar ner en favorit av denna kaliber.

H2H har spelarna aldrig mötts och nettodifferens i hur ren matchstatistik vad gäller hålla/bryta serve är till rätt stor fördel Ivanovic om man tittar till senaste 30 respektive 50 matcher, dock ej hänsyn till underlag.

Hoppas det inte blev för mycket statistik nu, men det kanske hjälper dig i tankegången!

hmmm...det var riktigt intressant statistik faktiskt....skippar spelet baserat på att jag vet för lite om dom och statistiskt sett täcker ju Ivanovic linan 7 av 10gånger som du skriver så jag avstår nog matchen......tack för infot:thumbup:

Gervais 2011-08-30 23:34

Kan Golubeev ta 10 games av Nadal tro?

raaabin 2011-08-31 12:38

tenniskunnigt folk!? Vad säger ni om Söderling idag, något bra spel i den matchen att dela med er av? :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved