Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V4 Gävle 13/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/10482-v4-gaevle-13-1-a/)

copiad 2012-01-13 10:38

V4 Gävle 13/1
 
Känns inte våldsamt intressant idag direkt. Stor risk för favoritparad Big Time. Men bjuder på lite analyser hur som helst.

V4-1:
A:3 B:9-6-4 C:2-8-1-7

Inte många formkort i detta lopp direkt. Enda hästen som visade form senast var 3 Justalittlespot. Visserligen blev det billigt med tidig ledning och 1,17 första varvet. Men den såg riktigt fin ut i snabb avslutning. Här känns det som relativt tidig övertagning av ledning och sen lär det inte hända mycket och om den är i närheten av senast rår ingen på den. 9 Paris Turf S.L. är riktigt bra i grunden men visar ingen vidare form. Ändå värst emot. 6 Terrible Trick tror jag öppnar snabbast och siktar på rygg på 3 efter en bit. Vid toppform given utmanare om segern men tränaren ligger lite halvlågt och tycker inte det känns som att det är ngt tryck i hästen för dagen. Får se vad värmningen säger. 4 Evelina Xing bra spurtare och inte borta om 3 är sämre idag. C-hästarna räknas inte bort helt. Men även om det finns ett par kapabla i det gänget är även dom formlösa för dagen.
Sammanfattningsvis måste jag säga att 3 är en stark favorit och sund spik trots, snudd på löjliga, 86% då den verkar vara i form samtidigt som resten verkar vara ur slag. Kommer dock gardera den på en liten bong då den kan vara lite ojämn samt att den faktiskt har hoppat bakom bilen några gånger. Rensar galet bra bakom...


V4-2:
3-5

3 Wille´s Diamant har gått riktigt starkt på slutet utan att få vinna mot bra motstånd. Kan vinna från alla positioner och motiverad jättefavorit i ett skralt lopp. Har dock ett lika roligt som troligt motbud i 5 Mogas Sara. Var toppfin i årsdebuten i september för sju starter sedan när den bara brisade undan i spets efter snabb start bakom bilen och såg okörd ut på 16,0 2140a. I starten efter det var det V75 och då satt den fast med krafter kvar från rygg ledaren på 15,2 2140v i ett lopp där Elora Hanover vann från 2160. Nu ska man inte stirra sig blind på "somartider" men intrycket var fint. Gick trögt några starter efter det för att äntligen visa lite uppåtform igen senast efter kortare vila. Med det loppet i kroppet och trolig ledning direkt känns den klart intressant till 12%. Har inte fått någon info från tränarhåll där än tyvärr. Om han inte lämnar avslag på Mogas Sara åker den med på mina bongar. Resten tror jag inte alls på. 1-6 är klart sämre hästar än mina två streck och känns löjligt överstreckade. Dom lämnar vi till Harry Boy och Nybrink. Då har jag absolut mer respekt för 4 som är given tredjehäst.


V4-3:
A:2 B:6-7-8-10-12-13 (utan inbördes ranking) C:resten

Kallblod är inte min grej kan jag säga direkt. Men 2 Alfred E. har hittat en perfekt uppgift här och Uffe låter klart nöjd med hästen för dagen. Spikbud utan tvekan. Ogillar dock att spika kallblodslopp och B-hästarna känns inte chanslösa men rensar fint. C-hästarna kan säkert också vinna då kallbloden är vanskliga att räkna på tycker jag.


V4-4:
3-2-6

Ett ihåligt lopp där det borde stå mellan 3-2. Dock är 6 vann ganska tufft motstånd och som solklar spetsfavorit känns det värt att ta med den till 10%. Övriga tror jag inte på.


Stora spelförslaget kör vi på två kuponger:

Kupong 1:
1: 3
2: 3-5
3: ALLA
4: 2-3-6
66r x 2 = 132 kr

Kupong 2:
1: ALLA
2: 3-5
3: 2
4: 2-3-6
48r x 2 = 96 kr

Sammanlagt: 228 kr


Flerkupongen:
1: 3
2: 3-5
3: 2
4: 2-3-6
6r

Lycka till nu och med tanke på risken för låg utdelning blir det inga större system på V4.

copiad 2012-01-13 10:48

Ser att 6 i sista går med skor runt om. Inte positivt. Hade hoppats på Barfota fram. Talar tyvärr ännu mer för 2-3. Men jag vågar inte plocka bort 6 ändå. Har gjort det några gånger för ofta. Då har det kommit lite svordomar ur munnen...

Napoleon74 2012-01-13 10:48

Mycket snygga rekar!

sheriffen78 2012-01-13 10:50

Tror som du att det blir parad idag. Hade själv tänkt att enbart spela en kupong med
3-3-2-2 gånger 25:- och hoppas på att få spelpengar till V7.

Ryggar din flerbong oxå och kör den 5ggr...

copiad 2012-01-13 10:52

Tack Napoleon. Men inga rekar. Bara mina analyser av loppen och mina förslag. Sen får alla göra vad dom vill med informationen. Tror tyvärr på favoritparad men offrar ett par-tre hundralappar ändå på V4.

Bästa spiken är nog 3 Justalittlespot i avd 1.

copiad 2012-01-13 10:55

Verkar vettig din enkelrad Sheriffen. Speciellt nu som 3 ska gå med skor i sista. Var ett tag sedan senast. Knappast ngt plus hur som helst.
Själv är jag lite girig och måste alltid peta med några rensare även på flerkupongen. Ha ha. Men efter skoinfon har jag samma enkelrad som du i nuläget.

Napoleon74 2012-01-13 11:05

Jävligt bra analyser!Fortsätt med det.Mycket uppskattat!

Napoleon74 2012-01-13 11:35

Tack Copiad!Tack vare dina analyser fick jag med Mirinda Krax..Klar tredjehäst skriver du...

copiad 2012-01-13 11:39

Bra. Men själv trodde jag för hårt på 3-5. Allt kört. Hade både V och LD med 5 dessutom. Satt fast med precis allt sparat. Sånt är inte kul. Trodde den skulle hitta till spets. Då hade det varit klart. Extra segt att spricka på den givna tredjehästen dessutom. Nåja. Blev girig och körde massa flerisar istället för ett stort seriöst. Fel upplägg helt enkelt.
Lycka till nu Napoleon. Håller tummarna för dig istället.

Napoleon74 2012-01-13 11:41

Tack sitter kvar nu med 3x4 så det kan bli nån krona med lite tur.Körde också massa flerisar men brukar alltid köra en "vanlig" v4 också.

copiad 2012-01-13 11:46

Jag testar litet V-lir på 8 Heimdall nu då det lät lite tveksamt på 2 i värmningen iaf. Vad nu det betyder i loppet... Ingen rek bara ett lir ;).

Napoleon74 2012-01-13 11:47

Får gärna vinna för min del;)

Stall 4 2012-01-13 11:52

har ingen startlista men startar inte Locksley F.H idag på gävle?

Stall 4 2012-01-13 11:52

??? startade

betsharp 2012-01-13 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 160346)
??? startade

han startar i 4 avd. 3e avd precis körd!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved