Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Nybörjarhjälp - tyda ATG-info (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/10666-nyboerjarhjaelp-tyda-atg-info/)

simse 2012-08-02 23:33

aaK borde väl vara amerikansk auto kort. aK= auto kort aM= auto medel aL= auto lång.
Står det bara A M eller L så är det voltstart på respektive distans

numcruncher 2012-08-06 23:13

Har sett att det står både autostart och voltstart för samma lopp. Hur kan det va så?

Ofta står det ingenting om vilken starttyp det är, är det underförstått att det är autostart då?

Stekel 2012-08-07 18:35

kolla länken längre bak i tråden, avs=avsittning. Står det inget efter tiden är det voltstart.

numcruncher 2012-08-08 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 195579)
kolla länken längre bak i tråden, avs=avsittning. Står det inget efter tiden är det voltstart.

Menade om det inte står något i propositionen, men kanske samma sak där. Står det inget i propen är det voltatart?

Asprilla 2012-08-18 20:58

Finns det något samband mellan spår och hästens startnummer? Har spår 1 alltid nummer 1, spår 10 alltid nummer 10 o.s.v?

EDIT: Det verkar vara så (har jag kommit fram till genom att söka). Har det alltid varit så? Hur påverkas startspår om hästar stryks? Flyttar alla med högre startspår ner ett snäpp bara?

Asprilla 2012-08-21 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 197483)
Finns det något samband mellan spår och hästens startnummer? Har spår 1 alltid nummer 1, spår 10 alltid nummer 10 o.s.v?

EDIT: Det verkar vara så (har jag kommit fram till genom att söka). Har det alltid varit så? Hur påverkas startspår om hästar stryks? Flyttar alla med högre startspår ner ett snäpp bara?

Hehe. Den frågan hade visst ett självklart svar. Dock var det inte helt uppenbart för mig att startnummer och spårnummer stämde överens.

Men jag kör en annan nybörjarfråga istället. Hur kollar ni på lopp? Prenumererar ni på lopparkivet hos ATG (hemsidan) eller någon annan dylik tjänst? Eller ser ni bara allt som visas på TV (vilket väl inte är speciellt mycket)?

Pilkast 2012-08-22 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 197988)
Hehe. Den frågan hade visst ett självklart svar. Dock var det inte helt uppenbart för mig att startnummer och spårnummer stämde överens.

Men jag kör en annan nybörjarfråga istället. Hur kollar ni på lopp? Prenumererar ni på lopparkivet hos ATG (hemsidan) eller någon annan dylik tjänst? Eller ser ni bara allt som visas på TV (vilket väl inte är speciellt mycket)?

ATG-Live är ett måste - lopparkivet en guldgruva...

Asprilla 2012-08-22 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 198121)
ATG-Live är ett måste - lopparkivet en guldgruva...

Det är så enkelt alltså? Låter bra. Jag misstänkte att det var så men kände mig osäker över era vanor. Har haft svårt att komma igång och kolla lopp överhuvudtaget nämligen.

Tack.