![]() |
Tusen tack för gratulationerna, och medlidandet också för den delen!
Rolig detalj att jag missade att trycka i streck för 14 i femte när jag lämnade in lilla systemet. Övervägde kort om jag skulle skippa att göra en kupong till men gjorde det till slut. Kupongen ser lite rolig ut på 72 rader och spik på en enprocentare. Hade varit hyfsat svimfärdig om Natural Wonder hunnit dit och jag skippat den extra ansträngningen. För övrigt såg jag inte loppet live, nätet krånglade och jag kunde bara lyssna på det i mobilen. All världens flyt hade ju Conrads som tog sig ut och fick upp den fart som behövdes för att vinna. Är ändå nöjd och glad trots allt, det känns riktigt bra att man är härdad nog att skaka av sig sånt här på ett par timmar faktiskt. |
Får säga stort grattis till Stekel och Doob! Imponerande att ni är så nära. På förhand kändes det vidöppet och svårt blev det!!!
Med lite klokhet hade det kanske blivit lite pengar inne nu stannade jag vid 4 rätt. Känns som att man borde kunnat få fler rätt ändå denna vecka, men det är ju just konsten att formera systemen rätt... |
Jag var med om en ganska sjuk grej apropå forma systemen rätt..
V75 Avd Ordinarie hästar 1 2, 9, 11 2 1, 3, 6, 8, 11 3 9 4 1, 4, 7, 10 5 7, 8, 9, 10, 12, 14 6 5 7 4, 7, 9, 10 V5 Avd Ordinarie hästar 1 2, 6, 9, 10, 12 2 7 3 14 4 2, 5 5 4, 6, 7, 9, 10, 12, 15 Om jag bara hade avslutat min v75a exakt som min V5a var uppbyggd.... 138k och jag är jävligt nöjd, inget snack. Men man kan ju inte sluta tänka, OM! :( |
Citat:
Har också kommit fram till några smärtsamma OM. Jag lade vinnarspel på Across The Bridge för några dagar sen, om jag inte gjort det skulle jag högst troligt spikat den på systemet och dubblat med Rocky Race istället. Samma om jag tittat lite mer ingående på alla service plays som hade Rocky som förstahäst...eller gjort utgångar 2/3 på de jag trodde mest på i mina tvåhästarslås, vilket hade gett samma systemkostnad...:idiot: |
Citat:
Fast då hade det varit ännu surare att spricka på bergh som favorit i avd 3 på hemmabana dessutom. Sånt är jobbigare att skaka av sig :) |
Fortaleza ås va min första tanke redan på tisdagen när jag först såg startlistan. Det är en krake jag jagat ett par gånger helt utan framgång. Första gången jag såg den för ca 1 år sen var den ju helt otrolig, har för mig den galopperade från start, kom tillbaka och tuggade ner ledaren från dödens. Det var en sån prestation som sätter sig på hinnan. Så jag visste att den hästen har något..
Sen blir man lite smått osäker ju längre veckan går och strecken ligger kvar på 1%. Jag blir väldigt osäker på min egen magkänsla som den amatör jag är. Hur kan jag vara den enda personen som tror på den kraken i hela sverige, hästen måste ju va halt!!! Det gör ju att man börjar lyssna på annat folk. Så jag lämnade in v75an som ovan visar. Ringde en polare som också har trav som intresse och började snacka omgången. Jag nämnde för han att jag såg fortaleza ås som omgångens skräll. Vilket han sjukt lustigt nog hade tipsat om till en annan kompis också. Så skämten om att spika den började. Så när vi lagt på så hade jag en väldigt olustig magkänsla och började knåpa på v5an ett spel som jag för övrigt under 10 års tid bara spelat en handfull gånger. Jävligt nöjd för det idag. Ödet? Ment to be? Vad vet jag... Ibland undrar man ju! |
Citat:
|
Citat:
|
Om man tänker på Conrads målfoto ifjol så var han väl värd den här segern ändå http://bergsaker.com/2011/02/26/v75-...kapade-debatt/
|