![]() |
Såg att hemmakusken Henrik Svensson spikar 7an i andra.Another Thing. Kanske värd att kollas upp.
|
Citat:
Stora Vinster har jag väldigt liten erfarenhet av. Aftonbladet har ju ofta någon riktigt felrankad vinnare, ofta sist i ranken. Men Ab tycker jag beror väldigt mycket på vem det är som levererar tipsen. Ronden & Guiden har jag nog för liten egen erfarnhet av för att göra något vettigt uttalande... |
Citat:
Annars känns det ju som 10an, men jag spikar "aldrig" Jorma, för då går det åt helvete... tar jag bort honom, vinner han! Får aldrig nån ordning på karln!!! |
Citat:
|
Försökt kolla både hästen och kusken... utan att bli ngt klokare egentligen... tror som tidigare att det blir svårt att vinna, och nå´n spik kan det ju inte vara!
Försökt hitta Emilsson-start fr springspår med Another Thing... hittade bara en fr 6e tror det var Solänget... såg inte ut att pricka direkt... spår 4 samt nr13 från bakspår var framme direkt... Emilsson låg typ 5-6 en bit bakom hela tiden... gick bra till slut, men det var ju "inget emot"... Kollade några auto-lopp, kusken ser ut att gärna köra invändigt, och hästen går bra tillslut hela tiden, men kand det fungera i V75...??? Gick bra över upploppet vid Bergsåkervinsten men det var ju 25-papp i 1a pris... annat motstånd nu. Skulle tro att den blir utanför mitt lir.... |
Citat:
Skulle gissa att han "letar plankan" och hoppas få med sig pengar hem. |
borde vara chanslös tycker jag . Skulle vara fantastiskt kul om inte annat om Emilsson "fick" vinna.
|
Citat:
|
I snacket om V86an ser jag att "pekna" lämnat länk till Jimmy Dahlman hos Pelle Lennartsson... där kanske vi kan kolla upp STARLIGHT BRIZARD senare i veckan:
http://travspetsen.se/jimmydahlman/solvalla-152/ |
Såg den oxå, kan säkert komma ngt där.
Visst är dessa solskenshistorier om amatörer roliga, men bara när man streckat dom själv:lol: |
Citat:
Nu är ju varken Expressen eller Aftonhoran något att hänga i julgranen vad gäller travtips - inte enligt mig i alla fall! :skamsen: |
Fortsättning i V75 Djungeln, vad tror ni om Nordisloppet?
1 Bleke Kongen, 3 Jerkefaks, 5 Rapp Elden, 11 Fakse anser jag vara chanslösa, pga olika faktorer, form, kuskar & lägen... 2 Penning kan kanske skrälla med ryggresa? Måste köras på chans. 4 Adrigo, känns egentligen bättre över medel & lång, men hästen gör allltid sitt, borde dock få svårt. 6 Haga Kungen hade jag rankat högre med annan kusk, J-O.P hålls inte speciellt högt. Dessa 3 ska nog inte streckas, kan dock vara roliga skrällar, men Penning & Haga Kungen med över 30%, känns inte bra. Adrigo som 10%:are känns mer vettigt på "pocenten". 7 Feseth Nils, troliga spetshästen. Kan bli farlig. Inte alls säkert att han släpper någon förbi sig. Givet streck, ev utgång. 33% helt okej. 8 Vingbo Stjärn står 20m bättre till mot Jenny R.G mot senast. tror den är farligast av Perssons 3 hästar. Var fin i Falks regi och ser fortsatt fin ut. Under 10%, intressant. 9 Jenny R.G. såg ju hur stark ut som helst senast. Brunlöf i sulkyn måttade in den a´la Örjan. Formtopp! Tränaren tror mer på Rino D, inte så konstigt med den formen, men Jenny ska inte glömmas. 7% streckvärd. 10 Rino Dox, klart bästa hästen, Gillar kyla. Travade inte som bäst på V75 på Bergsåker för 2 starter sen, hade dock sämre läge och fler hästar att runda då, men kan få det lite för jobbigt i spåren här. Känns som streck för 7-10 just nu... |
Quizmaster står ju väldigt illa till penga mässigt. Möter mer rutinerade kusar nu. Har dock formen o kunnadet. Absolut ingen spik eller utgång för mig. Inte mer än 3 4 häst.
|
Spikade den sist till glädjeodds men kommer inte att strecka den alls nu. Barnsligt förtjust i Natural Wonder. Kommer att spika den. Sugen att spika Trustworthy Ås och Blue Star Cosmic också men 2 spikar från spår 11 1640m låter inte ens troligt.Struntar jag i. Gett upp Bergsåker för länge sedan:sad:.
Blir ett litet så man har något att glo på i alla fall. 11 1,3,6,7,8,10,11,12 11 7,8,10 3,4,5,7,8,10,11,12,13,15 2,5 9 |
Har först nu kommit igång med veckans 75:a men nu kör jag hårt fram till lördag 14:00 :)
Avdelning 1 är färdig analyserad. Förhandsfavoriten Cayenne Käbb har ett lurigt läge. Det lär kosta att ladda denna gång och helt klar risk för vingel. Dessutom har han varit förkyld och sämre prestation är att vänta. Rankas ner ! Hästen som man väntar sig mest av framöver i gänget är Stay The Night. Han var märkligt svag senast utan anledning. Visade sig totalt viljelös och han bara måste visa bättre takter innan man kan tro helhjärtat på honom. Trustworthy Ås gillar jag. Han kämpar på från alla lägen och måste alltid räknas med chans, så även här. Han får bli tvåa på min ranking. Som etta i rankingen sätter jag Rocky Race. Han har sett rent ut sagt fantastisk ut i de tre senaste starterna och det med krafter kvar. Mötte lättare motstånd näst senast men intrycket var grymt. Följde upp med en imponerande seger från spets. Fick visserligen bestämma tempot helt men vann på ett mycket imponerande sett. Herr Ratzeputz har läget och avslutar bra med en smygare. Är lite på gång, känns det som. Rano tror jag behöver ytterligare något lopp i kroppen innan han kan räknas på riktigt. Little Rainbow och Domino Sund saknar stidsviljan och får det svårt. Sämsta hästarna i loppet är Lucky Gold och Blue Canyon. Magic Space har lopp i kroppen men läge+kusk är minus faktorer. Ranking: 9 / 11-1 / 8-7-10-2-3-4 / 5-6 Rocky Race kan vara en bra spik att börja lördagen med, annars en stark utgångshäst. |