Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 18/2 (Uppsnack) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/10876-v75-bergsaker-18-2-uppsnack/)

Dodo 2012-02-16 12:08

I avdelning 2 tycker jag tre hästar är bättre än övriga och det är stora klasskillnader i loppet. Samtliga tre startar dock med bakspår och det kan ju häxa. Men jag tror att det är stor chans att åtminstone en av dom kommer " bra på´t " Att det räcker med streck, för Valnes Ali, Västerbo Realkiss och Elit Sund, är jag övertygad om. Av dessa tre tror jag mest på Västerbo Realkiss som travet stämmer klockrent på. Underbar häst att skåda på ovalerna !
Västerbo Realkiss skulle man kunna spika men att Valnes Ali ser ut att bli bortglömd lockar till gardering.
Ranking: 10 / 8-12 / ........

hjohan 2012-02-17 08:42

I första v75 tycker jag 1,9,11 är mest intressant,bra spelvärde i thrustworty ås som är otroligt speedig . Bra spelvärde i 11 både på v75 och vinnarliret.

I andra ska man försöka fälla favorit bergh har med 3 hästar och kan nog styra loppet med startspåret 3 och 6 sen sitter ju goop upp på hans tredje häst(tycker nog ändå inte att lillgoop passar som bäst på berghs hästar)
Stormvarning och bra spelvärde på Valnes ali som sett grym ut men svår att sätta in i loppet.Jag lirar lite på vinnarliret.

I tredje har jag ett drag i o.f.v dream som vann efter smyglopp ,hade vilat innan dess och inte åker larssons upp om dom inte tror på chans.Bra drag och jag spelar även vinnare.

I 4,e har jag ytterligare ett drag och i kallisloppet tror jag faktiskt Adrigo kan ha lite chans om det stämmer,hästen har toppform och jag tror jerkefaks eller feseth nils körs i tufft tempo i ledning.Visst Rino dox är bästa hästen med bästa kalliskungen men ska man fälla honom så kan Adrigo vara draget .

Femte är svårt om inte Lennartsson bara vinner,synd att Skårs Hanna ficj så dåligt spår men skulle det stämma på vägen har den en bra speed, spelvärde vinnare och plats.

v75 6 vinner 5 spik på allt och spela Vinnare om du får 3,5.Hade nog vunnit sist och han kostade mig pengar sist då jag bla satt med honom kvar på v75.

V75 7 står nog mellan 4turbo Daylight och Natural wonder.Skrällarna kan vara 6 och 7 som har bra form,men jag tror nog Lennartsson avgör i tid.

Mina tankar.......

KP 2012-02-17 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av sheriffen78 (Inlägg 169535)
Fortsättning i V75 Djungeln, vad tror ni om Nordisloppet?

1 Bleke Kongen, 3 Jerkefaks, 5 Rapp Elden, 11 Fakse anser jag vara chanslösa, pga olika faktorer, form, kuskar & lägen...

2 Penning kan kanske skrälla med ryggresa? Måste köras på chans.
4 Adrigo, känns egentligen bättre över medel & lång, men hästen gör allltid sitt, borde dock få svårt.
6 Haga Kungen hade jag rankat högre med annan kusk, J-O.P hålls inte speciellt högt.
Dessa 3 ska nog inte streckas, kan dock vara roliga skrällar, men Penning & Haga Kungen med över 30%, känns inte bra. Adrigo som 10%:are känns mer vettigt på "pocenten".

7 Feseth Nils, troliga spetshästen. Kan bli farlig. Inte alls säkert att han släpper någon förbi sig. Givet streck, ev utgång. 33% helt okej.

8 Vingbo Stjärn står 20m bättre till mot Jenny R.G mot senast. tror den är farligast av Perssons 3 hästar. Var fin i Falks regi och ser fortsatt fin ut. Under 10%, intressant.

9 Jenny R.G. såg ju hur stark ut som helst senast. Brunlöf i sulkyn måttade in den a´la Örjan. Formtopp! Tränaren tror mer på Rino D, inte så konstigt med den formen, men Jenny ska inte glömmas. 7% streckvärd.

10 Rino Dox, klart bästa hästen, Gillar kyla. Travade inte som bäst på V75 på Bergsåker för 2 starter sen, hade dock sämre läge och fler hästar att runda då, men kan få det lite för jobbigt i spåren här.

Känns som streck för 7-10 just nu...

Bästa hästen plus spetshästen brukar vara perfekta lås. :)

sheriffen78 2012-02-17 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 169898)
Bästa hästen plus spetshästen brukar vara perfekta lås. :)

Då är ju bara frågan vem som är bästa hästen & vem som spetsar :lol:

Nä, Feseth Nils spetsar bara den går felfritt, Rino Dox är väl bästa hästen. Har dock fått mer & mer feeling för att Vingbo Stjärn vinner.

Klanke 2012-02-17 10:50

Det har varit ganska fina utbetalningar på norrlands banorna sista tiden. 26 millar för en måndad sedan och 13 för några veckor sedan. Som stekel skriver ovan att hästar runt 14-25% vinner är nog mest troligt och att skrällspela kan löna sig om man inte vill ha kaffe pengar så klart. ;)

Där finns många stora favoriter som kanske inte borde vara "favoriter" tänker i första hand på 8 Cayenne Käbb (V75-1) som har varit förkyld och ska ut i finalerna nästa lördag. Frågan man ställer sig är om Erik laddar eller backar sig från läget pga finaler om en vecka? Prepare? känns inte direkt spelvärd men måste iallfall med på lappen ändå. Draget heter: Rano som mötte chimallen och flera duktiga hästar för något år sedan när han sprang på topp. har börjat komma allt mer tillbaka efter sin skada och från perfekt läge kan jag inte tänka mig annat än att man kör i spets. Runt om? Sedan fyller jag på med två kantbollar som gynnas av eventuellt tempo.

kommer försöka skriva klart någon analys senare idag.

haaj.

Dodo 2012-02-17 10:57

Avdelning 3
Här har vi två hästar som är mycket mer streckade än övriga, Incredible Kemp och Across The Bridge.
IK har varit tveksam i jobb efter senaste starten och känns överstreckad.
ATB går bäst i ledning men når den inte utan att det lär kosta en del.
Högst troligt blir det tempo på loppet och då blir Atomic Rapida mitt första streck i loppet. Han har bara blivit bättre och bättre på slutet. Han står visserligen lite hårt inne men intrycket senast var positivt.
Främsta motbuden är OFV Dream med lopp i kroppen och Harpos Hitsville som kan få loppet med startsnabba ryggar.
Ranking: 10 / 9-3-5-11-6 / 1-7-4-2 / 8-12

donkyklonk 2012-02-17 11:13

Tycker alltid det är intressant när Expekt och övriga bolag släpper sina odds.

Mest intressant:

- Inge "stark" favorit i omgången. Lägsta vinnarodds på en enskild häst i omången är Natural Wonder i sista med 2,75. Finns en del andra som ligger runt tre. Halva Sveriges spik Rino Dox ligger tex på 3.35 i vinnar odds, 76% streck, ja ni förstår själv värdet i att fälla honom... Övriga överstreckade: Favoriterna i stoloppet: Debora sund, 48% 6,5 vinnarodds, Starlight brizard(60% streck, 4,5 vinnarodds). Detta kan jämföras med V75-6 där favoriterna Ritano Freight o Vincent du ling ger 3,25 kontra 2,95. Mindre streckade båda två i nuläget och mycket bättre vinstchans. Även Quizzmaster i sista är överstreckad som favorit, 4,75 i vinnarodds

- Across the brige som många förespråkar spik på här(även jag tror på bra chans) 5.5 vinnarodds, känns för högt! Dock mindre spelvärd spik nu när den ser ut att bli favoit.

- Feseth Nils står nästan i samma vinnarodds som Rino dox, 4 ggr mot 3,3. Jämför strecken och hitta värdet: 16% - 76%

pekna 2012-02-17 13:10

Stall Per Lennartssons hästar i helgen: http://travspetsen.se/jimmydahlman/s...-och-solvalla/

laxdasen 2012-02-17 13:40

V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!:)

Knaborg 2012-02-17 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 169972)
V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!:)

Zandra C.

laxdasen 2012-02-17 14:30

ja

tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.

Knaborg 2012-02-17 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 169986)
tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.

25 gånger pengarna och 7% på strecken kallar inte jag att vara nedspelad... :whistling:

AbbeAce 2012-02-17 15:09

Är det någon som vet om 10 Miamarie Ennoble ska gå barfota i 5e avd??

laxdasen 2012-02-17 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Knaborg (Inlägg 169991)
25 gånger pengarna och 7% på strecken kallar inte jag att vara nedspelad... :whistling:

5 gånger står den i på atg....

mequei 2012-02-17 15:28

V75-finaler nästa lördag, kan ju misstänka att redan finalklara hästar inte kommer att ges vilka idiotlopp som helst...nån som har info på vilka hästar som är med i finalerna?

Quizmaster?
Cayenne Käbb?