![]() |
Citat:
http://www.voltstart.se/startlista/s...k&sort=startnr 14 starter har han gjort från bakspår och vunnit 2 av dessa |
Klart att han kan vinna . Hysterisk form och går bra bakifrån. Kommer skrikas om Montgomery Hill i morgon. Första tanken i veckan var flerbong men nu är jag sönderläst och har kollat diverse andras tankar så hela min grund är förstörd.
Tror dock fortfarande att det börjar med 2 fyror. Wishing Stone hausas av allt fler. Inte med i mina tankar än men med några pilsner och lite mer brainwash så landar det väl på en spik där :p.(knappast) 4e har jag knappt kollat. Streckar några stycken. 5e tycker jag att jag hittat en rolig i Nelli Miss men den är troligen chanslös. 6e börjar jag luta över mot Beatles. Vråla ut den som mest överstreckad i omgången sist men fick stryk på snöret och var allmänt bra i bara andra för året. Tror att den är bättre nu. Tänkte nästan utropa Friction som den här omgångens mest överstreckade men det kan man få äta upp till 2050 ungefär så det gör jag inte men hästen går sällan bra 2ggr på raken och verkar inte passa optimalt med Örjan så jag tycker inte att det är någon spik i alla fall. Vinner inte Jakal sista kan man lika gärna helgardera. De andra har ungefär likvärdiga chanser. Beror mycket på hur fort det går från början men jag har inte pengar att ösa med så det blir spik nr 3 denna vecka.Börjar med 2 och slutar med en. Liksom hälften av Sveriges befolkning och Harry Boy. |
Stats Åby 89 omgångar
Fav-vinster / % 0 / 6,7 1 / 16,9 2 / 36,0 3 / 21,3 4 / 10,1 5 / 7,9 6 / 1,1 7 / 0 |
Tycker definitivt att Noir De cherie i avd. 5 är överstreckad. Stark och entaktad dam som måste gå runt hela fältet, och på upploppet attackerar det förmodligen ngn speedigare sort som gått spårsnålt.Tränaren ligger lågt och Kaj Widell vinner mkt sällan på V-75.
I 6:e har väl Armando Kievitshof skaplig chans att ta hem det hela,35%-are i nuläget? Mest pengar på kontot, startsnabb och respektingivande kusk. Open stretch eller inte spelar ingen roll, han håller inte tätt på upploppet ändå...:) |
Citat:
Det är inte precis första gången Noir de Cherie startar från bakspår/tillägg och vinner lopp. Den har redan bevisat flera gånger att den kan vinna från tuffa utgångslägen och att leta skrällar som inte finns känns lite sådär. Nu säger jag inte att den inte kan förlora, men sådana här gäng har den lagt på rygg tidigare också. Måste bara tillägga att det är sjukt vad packet letar efter skrällar i precis alla lopp direkt när det handlar om V75. Hade det handlat om V5/V65 så hade man spikat Noir De Cherie, Jackal Face mfl rakt ut, men eftersom det är V75 och "spelvärde" så får dessa inte vinna. |
Visst är det så. Finns inget spelvärde i omgången egentligen men vem spelar för att vinna kaffe om det inte bara är för att reparera en förlust. Flerbong eller chansa.
|
Citat:
Ett skämt att Wishing Stone är tredjehandare från spår 10 för övrigt. Mer spelad än Yarrah :omfg: |
Håller med dig om Wishing Stone där Stekel. Jag vet inte hur många gånger jag sågat den hästen och haft rätt varje gång hittils. Känns som ett skämt att den ska vara med i Olympiatravet.
Är väl lika vi låter Hallsta Lotus starta i samma fält också ;) Min poäng var bara att folk är mer benägna att leta skrällar som inte finns på V75 än övriga streckspel och därav sågar man varenda favorit känns det som :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Även Mathilde har gått upp i odds. Strecken desto mindre lockande dock. Fel favorit i mitt tycke i brons också, Armando har spåret och formen. Om Friction var lika häftig i varje start skulle han varit i silver för längesen. BBS Mandarino 2% ?? Nog för att det är final och dåliga förutsättningar, men med klaff och en bra dag så ska han väl vara med och kriga där framme. Har gjort ett jokersystem på runt 6000 rader nu iaf och ser faktiskt inte hur jag ska kunna missa sjuan. Sällan det känns så bra men det kan lika gärna sluta med tre rätt. Bra sport och kul ska det bli att se iaf! :popcorn: |
Väldigt lite snack om commander crowe tycker jag, sitter inte han i spets in i första sväng när brioni släpper ??? Enligt mej sedan bra chans att han håller undan.
|
Citat:
Jag helmålar. Det har ju skrällt förr där.Cooper Beech!:whistling: |
REK funktionen ska användas om man har ett bra spelförslag med en ordentlig motivering. Läs riktlinjerna för REK https://www.sharps.se/forums/cmps_index.php?pageid=rules
2 inlägg raderade /MOD |