Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 21 April Olympiatravet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/11738-v75-aby-21-april-olympiatravet/)

KP 2012-04-20 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av magohl (Inlägg 182556)
Hej KP har fått för mig att I saw you kan vinna sista! Har du koll på hur han gått bakifrån?

Voltstart är en utmärkt sida för sådant.
http://www.voltstart.se/startlista/s...k&sort=startnr

14 starter har han gjort från bakspår och vunnit 2 av dessa

draken 2012-04-20 17:37

Klart att han kan vinna . Hysterisk form och går bra bakifrån. Kommer skrikas om Montgomery Hill i morgon. Första tanken i veckan var flerbong men nu är jag sönderläst och har kollat diverse andras tankar så hela min grund är förstörd.
Tror dock fortfarande att det börjar med 2 fyror. Wishing Stone hausas av allt fler. Inte med i mina tankar än men med några pilsner och lite mer brainwash så landar det väl på en spik där :p.(knappast)
4e har jag knappt kollat. Streckar några stycken.
5e tycker jag att jag hittat en rolig i Nelli Miss men den är troligen chanslös.
6e börjar jag luta över mot Beatles. Vråla ut den som mest överstreckad i omgången sist men fick stryk på snöret och var allmänt bra i bara andra för året. Tror att den är bättre nu.
Tänkte nästan utropa Friction som den här omgångens mest överstreckade men det kan man få äta upp till 2050 ungefär så det gör jag inte men hästen går sällan bra 2ggr på raken och verkar inte passa optimalt med Örjan så jag tycker inte att det är någon spik i alla fall.
Vinner inte Jakal sista kan man lika gärna helgardera. De andra har ungefär likvärdiga chanser. Beror mycket på hur fort det går från början men jag har inte pengar att ösa med så det blir spik nr 3 denna vecka.Börjar med 2 och slutar med en. Liksom hälften av Sveriges befolkning och Harry Boy.

Stekel 2012-04-20 18:41

Stats Åby 89 omgångar
Fav-vinster / %
0 / 6,7
1 / 16,9
2 / 36,0
3 / 21,3
4 / 10,1
5 / 7,9
6 / 1,1
7 / 0

Gasellen 2012-04-20 20:29

Tycker definitivt att Noir De cherie i avd. 5 är överstreckad. Stark och entaktad dam som måste gå runt hela fältet, och på upploppet attackerar det förmodligen ngn speedigare sort som gått spårsnålt.Tränaren ligger lågt och Kaj Widell vinner mkt sällan på V-75.
I 6:e har väl Armando Kievitshof skaplig chans att ta hem det hela,35%-are i nuläget?
Mest pengar på kontot, startsnabb och respektingivande kusk. Open stretch eller inte spelar ingen roll, han håller inte tätt på upploppet ändå...:)

Jarmop 2012-04-20 20:48

Citat:

Tycker definitivt att Noir De cherie i avd. 5 är överstreckad. Stark och entaktad dam som måste gå runt hela fältet, och på upploppet attackerar det förmodligen ngn speedigare sort som gått spårsnålt.Tränaren ligger lågt och Kaj Widell vinner mkt sällan på V-75

Det är inte precis första gången Noir de Cherie startar från bakspår/tillägg och vinner lopp. Den har redan bevisat flera gånger att den kan vinna från tuffa utgångslägen och att leta skrällar som inte finns känns lite sådär.

Nu säger jag inte att den inte kan förlora, men sådana här gäng har den lagt på rygg tidigare också.

Måste bara tillägga att det är sjukt vad packet letar efter skrällar i precis alla lopp direkt när det handlar om V75. Hade det handlat om V5/V65 så hade man spikat Noir De Cherie, Jackal Face mfl rakt ut, men eftersom det är V75 och "spelvärde" så får dessa inte vinna.

draken 2012-04-20 21:13

Visst är det så. Finns inget spelvärde i omgången egentligen men vem spelar för att vinna kaffe om det inte bara är för att reparera en förlust. Flerbong eller chansa.

Stekel 2012-04-20 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 182634)
Det är inte precis första gången Noir de Cherie startar från bakspår/tillägg och vinner lopp. Den har redan bevisat flera gånger att den kan vinna från tuffa utgångslägen och att leta skrällar som inte finns känns lite sådär.

Nu säger jag inte att den inte kan förlora, men sådana här gäng har den lagt på rygg tidigare också.

Måste bara tillägga att det är sjukt vad packet letar efter skrällar i precis alla lopp direkt när det handlar om V75. Hade det handlat om V5/V65 så hade man spikat Noir De Cherie, Jackal Face mfl rakt ut, men eftersom det är V75 och "spelvärde" så får dessa inte vinna.

NDC tvivlar jag på hade blivit större på V6. Tillägg i stolopp med fullt fält och ger inga jättelampor. Jackal blir nog dagens största i sista till slut ska du se.

Ett skämt att Wishing Stone är tredjehandare från spår 10 för övrigt. Mer spelad än Yarrah :omfg:

Jarmop 2012-04-20 21:41

Håller med dig om Wishing Stone där Stekel. Jag vet inte hur många gånger jag sågat den hästen och haft rätt varje gång hittils. Känns som ett skämt att den ska vara med i Olympiatravet.

Är väl lika vi låter Hallsta Lotus starta i samma fält också ;)

Min poäng var bara att folk är mer benägna att leta skrällar som inte finns på V75 än övriga streckspel och därav sågar man varenda favorit känns det som :)

Robban 2012-04-20 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 182456)
6,50 på Mathilde Tröjborg hittar du inte igen. Klen i årsdebuten och är med i striden nu även om det är tunga faktorer emot med två*bra Åke-hästar.

2,15 på Jackal Face tycker jag också är bra, jag taxerar vinstchansen till minst 50% här.

2,15 på jackal face, Kom igen nu stekel, För att vara så travintresserad så ska du ju veta att den ger mer än så när det e dags för start.

Gasellen 2012-04-20 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 182634)

Noir De Cherie är en bra häst, ingen tvekan om det, men alla varningsklockor ringer. Förutom minusfaktorerna kusk/tillägg/ospeedig kan man lägga till "extra svårt att vinna från tillägg på V-75 jämfört med vardagslopp" och att det är ett stolopp. Skrälla kan det som bekant göra i vilket lopp som helst, det är det som är en del av spänningen...

Stekel 2012-04-21 03:31

Citat:

Ursprungligen postat av Robban (Inlägg 182665)
2,15 på jackal face, Kom igen nu stekel, För att vara så travintresserad så ska du ju veta att den ger mer än så när det e dags för start.

Ja uppenbarligen har jag ju missat hur vilsna kollektivet kan vara den här gången. Värderingen står jag fast vid. Hästen har ju för tusan vunnit 4/5 silverlopp, varav en final. Enda torsken från spår 11 på 1600 och då var han med dem i mål. Vad fan begär folk för att tippa en vinnare? Quick Razz är större favorit och jag förstår nada, men det är väl bara att tacka alla speltjänster och experter som haussar andra hästar när det finns stenklara att gå på.

Även Mathilde har gått upp i odds. Strecken desto mindre lockande dock.

Fel favorit i mitt tycke i brons också, Armando har spåret och formen. Om Friction var lika häftig i varje start skulle han varit i silver för längesen.

BBS Mandarino 2% ?? Nog för att det är final och dåliga förutsättningar, men med klaff och en bra dag så ska han väl vara med och kriga där framme.

Har gjort ett jokersystem på runt 6000 rader nu iaf och ser faktiskt inte hur jag ska kunna missa sjuan. Sällan det känns så bra men det kan lika gärna sluta med tre rätt.

Bra sport och kul ska det bli att se iaf! :popcorn:

robfri 2012-04-21 07:19

Väldigt lite snack om commander crowe tycker jag, sitter inte han i spets in i första sväng när brioni släpper ??? Enligt mej sedan bra chans att han håller undan.

korpo 2012-04-21 07:31

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 182684)
Väldigt lite snack om commander crowe tycker jag, sitter inte han i spets in i första sväng när brioni släpper ??? Enligt mej sedan bra chans att han håller undan.

Jäkla skit lopp.
Jag helmålar.
Det har ju skrällt förr där.Cooper Beech!:whistling:

KP 2012-04-21 10:26

REK funktionen ska användas om man har ett bra spelförslag med en ordentlig motivering. Läs riktlinjerna för REK https://www.sharps.se/forums/cmps_index.php?pageid=rules

2 inlägg raderade /MOD