Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V4 Årjäng 31/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/12658-v4-arjaeng-31-7-a/)

Sprite 2012-07-31 10:24

V4 Årjäng 31/7

1) 1 3 11

De norska borde vara huvudet högre och jag tar de tre jag tror mest på. Gandolf borde vara bäst om han fortsätter som han börjat men vågar inte spika kallblod och varnar mest för nummer 3 som gör sin första start i Sverige med körspö.

2) ALLA

Stolopp och väldigt jämnstreckat. Orkar inte ens gå igenom hästarna och tidigare starter. Strecka på det ni har råd med är mitt tips. Jag tar alla 11!

3) 3 Storm Brodde

Jag tror det här är hästen som sitter i ledning efter 500m. Tar sig kanske inte förbi favoriten direkt när bilen släpper men troligtvis i andra accelerationen. Hur som helst så hoppas jag Juhani gör ett försök att komma förbi favoriten och dennes väg kan bli mycket tung och därför går jag emot. Hästen trivs dessutom på Årjäng. Har kommit 1,2,0 trots bakspår alla starter. Står på tur för seger nu efter två andraplatser och två tredjeplatser på 5 starter i år.

4) 15 Marcus Palema

Jag tycker favoriten Jan Cahoot borde gjort bättre ifrån sig när han gick ner från V75 till 25k-lopp men hästen verkar ha svårt för att vinna. Avslutade bra senast men gick på innerspår loppet igenom. Andrahandsfavoriten måste vara dagens mest överstreckade. Gillade inte alls vad jag såg i årsdebuten. Gick inte upp i rygg i loppet och vann mest för att ledaren galopperade och glänste inte alls. Har dessutom 4 galopper på livets 10 starter. Bort bort! Jag singelstreckar faktiskt även här. Marcus Palema måste ju ha en jättechans här till 33%! Var kraftigt missgynnad av den kladdiga banan senast men drog tåget i tredjespår och vann med 3 längder ändå! Får han bara det minsta hjälp i spåren idag så sänker han alla med lätthet. Enligt smhi ska det inte regna efter kl 12. Bara kusken emot?

Insats: 66 kr

sheriffen78 2012-07-31 10:39

Var oxå inne på den lösningen i nordisloppet. Brukar räcka långt med de bästa norska. Tänkte nog nöja mig med 3 & 11.

I sista streckar jag 2 ekipage, 15 Marcus Palema men även 13 Jan Cahoot, som egentligen är lite för mycket streckad då den går bäst när den körs på väntan. Men som den kan gå gör att jag dubblar.

Avd 3: 3 Storm Brodde men Partanen given ide här. Partanen kör alltid för seger, är dock lite för offensiv ibland. Men storm brodde har nog hyfsad form, borde räcka långt. Vart Elstar Pride står formmässigt känns svårt att säga, då den gjort ett lopp efter vila.

Avd 2: inte klart hur man löser detta, Är inne på att 1 Najad Ribb, 3 Jennie J och 8 Matiné Lock borde räcka långt.

Kanske nöjer sig med detta lilla system

3,11
1,3,8
3
13,15
12 rader. Läsa lite till och lägga till något nånstans kanske

Sprite 2012-07-31 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av sheriffen78 (Inlägg 194504)
Vart Elstar Pride står formmässigt känns svårt att säga, då den gjort ett lopp efter vila.

Var inne på den hästen först. Det var känslan i loppet men usch vad besviken jag blev när jag kollade senaste loppet på lindesberg. Åkte med i tredje ytter och kunde ingenting på slutet. Släppte dock ut vinnaren i andra ytter så kanske var banan men jag blev inte imponerad och går på min spetside.

Ska dock bli intressant att höra intervjuerna nu.

sheriffen78 2012-07-31 12:13

Oj va uppåt Brenne lät angående nr 6

Sprite 2012-07-31 12:30

Bara hålla med tränare/kusk. Hästen vet vart mållinjen ligger

Klanke 2012-07-31 12:31

spelar inte idag. Men IMAGE LADY borde normalt ha en vettig chans idag men frågan är hur kusken kör för det är ju klass skillnad på Stefan och Mikeal i mitt tycke. Ska man gardera denne kan man iallfall ta med ELSTAR PRIDE som har läget? men kusken är väl inte mycket bättre än Mikeal så har man spikat nr 2 kanske man kan sitta trygg i båten ;)

God tur

capone 2012-07-31 12:48

Trio vinnare 6,15

Sprite 2012-07-31 13:05

3 rätt och spik på Marcus Palema i sista på 33 rader.

Värdet 2642 kr så 6-7k kanske om min spik sitter i sista?

sheriffen78 2012-07-31 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 194532)
3 rätt och spik på Marcus Palema i sista på 33 rader.

Värdet 2642 kr så 6-7k kanske om min spik sitter i sista?

Nu håller jag en tumme för dig Cobra. Va ju fan att man skulle snåla i 2a, tog till slut 6 hästar i första istället :(

Sprite 2012-07-31 13:26

FYFAN VAD NÄRA :rant: