![]() |
Citat:
med Falkens Max & Sweeping Candy känns det desto säkrare kan eventuellt bli chansspik på Falkens Max som har läge+form och är ute på rätt distans |
Bosse Knopp
Systemförslag V75-1: B: 4 (reserver 10,7). V75-2: A: 10. B: 6,1,4. C: 9,5,2. V75-3: B: 7,9,6. C: 1,2,12,10,5. V75-4: A: 7. B: 2,5. V75-5: A: 4. B: 9,6,10. C: 8,2,11. V75-6: A: 4. B: 3,2. C: 7. V75-7: B: 3 (reserver 1,2). Kostnad: 1.341 kronor (4.704 rader utskrivet på 20 kuponger, 43 procents reducering). Krav: minst 1 a-häst och max 2 c-hästar eller minst 2 a-hästar eller max 0 c-hästar. |
Mycket trevliga lopp idag men ganska svårlöst på förhand!
1:Självklar favorit i Opitergium men dock för stor favorit enligt mig. Disco AE hamnade dåligt till sist men avslutade bra mellan hästar. Ghetto Blaster är en ruggig häst! Dock har han alltid haft "oturen" att ha Pasi Aiko o sulkyn och har många gånger fått gått flera varv ute i 3 spår men håller ändå ända in i mål. Nu idag så är det Jorma upp i sulkyn istället och vi kan räkna med att han driver upp tempot bra där fram! Om det blir så så lär vi få kolla i vida spår för där lär Åkes Fawkes dyka upp. 2: Hade länge tänkt att spika Roxa Sisu här men då Lönborg är ruggigt nöjd med Nanny Fine och säger han ska köra i ledning och inte släppa till någon så väljer jag att ta med den. När det inte blev spik här så åker givetvis Love n´hate med på kupongen samt Global Kitten som blivit lite bortglömd 3:Spets och slut för Dileva Käll? Ja så enkelt tror jag det är. Perfekt utgångsläge och dom värsta konkurrenterna fick betydligt sämre spår. Norman är själv optimistisk och den har bra i träning. 4: Här tror jag vi har dagens mest överstreckade i Nato Dream. Givetvis har han bra vinstchans men tycker han blivit för stor favorit. Personligen tror jag Resplendent Caviar vinner. Har gjort väldigt många bra lopp nu utan att vara först i mål och har idag ett fint utgångsläge och 16% är fånigt bra! Hade varit ett spikförslag för mig om det inte vore för Pittypat Hangover troligen susar till ledning. Förhoppningsvis får han lucka på upploppet och sveper men känns för chansartat. Känns som man låser detta loppet ganska bra med dom 3 hästarna. 5: Dagens svåraste lopp enligt mig och jag gör det enkelt för mig. Alla. 6: Spik Caballion. Gick riktigt bra sist i spåren i Hugo Åbergs och möter idag enklare motstånd. Den bara vinner. 7:Riktigt bra hästar med i Jubileumspokalen och jag tar med följande Orecchetti, Raja Mirchi, Wishing Stone, Friction, Deuxieme, Amour Boko fast där jag mest tror på Erik och dom verkar var riktigt optimistiska! 1:4,6,7,10 2:1,4,6,7 3:1 4:2,5,7 5:Alla 6:4 7:1,2,3,6,9,12 //3456 rader |
Molle pratade gott om Aponia Boko, denne skulle få perfekt rygg på Tooma och sedan bara trampa på gasen och vinna allt. Hans säkra spik iaf.
|
Citat:
Notera att ingen i fältet(Avd.5) har vunnit på V75 tidigare.:whistling: |
Spoiler:
Mitt andelssystem |
Jaha så blev det iaf,inlämnat o klart.
1) 4 OPITERGIUM 2) 7 LOVE N'HATE 3) 1-2-6-7-9-10-11 4) 2-5-7 5) 4-6-9 6) 2-3-4 7) 1-2-3-6 Motsatt tv-system |
Tyckte det såg ut som 3 klara spik 4or från början och så blev det.
Opitergium,Roxa och Caballion. Lite trist men tror inte det blir så jättesvårt idag.... |
Citat:
|
Mycket snack om Nanny Fine och dagens mest omotiverade över 10% i mitt tycke. Ska köra i ledning säger han, det kommer han antingen få käka upp genom att köra för hårt i början eller ångra sig och släppa när de stora pojkarna kommer utifrån. 60 starter har hon behövt för att ta en mille och det imponerar ju inte direkt i det här sammanhanget. Tara har ännu sämre inkört/start men Jorma och helstängt som plus. Mycket bättre chans där imo och dessutom bara hälften så mycket streckad. Jorma kommer forcera till spets och släppa till första bästa Åke-häst eller köra i ledning om ingen av dem kommer.
|
Britt Hudson tycker jag är hyperintressant, toppform samt att den slagit grymt bra hästar som Braås Palema etc...spåret är bara oddshöjande :)
|
Citat:
här loppet. Vår bästa chans i hela omgången och tävlar barfota runt om som på slutet, säger Oskar Florhed. kan ha ändrat sig såklart... |
Citat:
|
Ändrade mig såklart, och såhär blev mitt lilla system för kvällen...
Registrerat spel Datum: 2012-08-15 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 38 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Opitergium 2 1, 4, 5, 7 3 7 Marielles* 4 5, 7, 8 5 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 6 3, 4 7 1 Orecchietti Vadet gäller startnummer 216 rader x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr och ett pytte för resterande kronor på ATG-kontot; Registrerat spel Datum: 2012-08-15 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 38 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 6 2 5, 7, 10 3 7 Marielles* 4 2, 5, 7, 9 5 9 Aponia Boko 6 4 Caballion 7 1 Orecchietti Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr Kommer alltså bli miljardär gånger tusen ikväll :D BOL! :cheers: |