![]() |
Flikar in med en synpunkt ang gulddivisionen som på förhand inte är den tuffaste. Tror mycket på nr 1 Calamara Donna som har suttit fast på sistone med krafter kvar och sett riktigt taggad ut. Spår ett, kort distans, snabb från start- vill Örjan tar han spets och jag är tämligen övertygad om att hon körs där. Hon är inget lejon sista biten kanske, men mot detta tunna gäng så vill det till mycket för att hon ska lägga detta. Omgångens Spik!
|
Tomas Uhrbergs Tankar och system:
Spoiler:
Örjan om sina: Spoiler:
|
Vet inte vad jag tycker om omgången. Halvrisig julklass kanske.
Blir säkert några urvattnade omgångar på rad där man skall urlakas på julpengar men vafan ungarna har redan allt o kärringen står nog ut ett tag till.Haft ett kass spelår och måste räta upp mig till en mindre förlust istället för en stor. Here we go Första känns som ointressant. Blir spik. Andra tycker jag att Mellby Amiral har vart strålande efter vila och kommer att fälla många igen.15,13,1,2,8 kanske 3dje borde stå mellande 2 första men I wont är bra mycket bättre bakifrån än man kan tro och motståndet skrämmer sannerligen inte,och den som jag tycker har visat lite gamla takter på slutet får också ett streck.1,2,8,10 4 och 5etycker jag är fyllt med crap. Kommer strecka vad jag tycker att jag har råd till. Om jag måste nämna någon så blir det Dollar Zon i 4e och Maja Utca i 5e 6e tycker jag att Gambrinus borde vinna på 3 ben men han har gjort mig besviken och nästan satt mig på fattighuset så vet i fan om jag törs spika. Laurier dag och Pave the way känns värst emot Sista borde stå mellan 12 och 2 men kanske Åke sitter på leken med Sixten. Nu syr vi ihop säcken:KO: |
Roger Wallman:
Mellby Amiral 121222-6 Axevalla Örjan Kihlström Tillägg här på V75 är alltid lite vanskligt. Amiralen har visat mycket bra form så med vettig resa tar han ner många till slut och skulle med lite röta kunna vinna. Calamara Donna 121222-7 Axevalla Örjan Kihlström Bra läge och distans i denna Gulddivision som inte är den hårdaste. Vi provar kanske i spets men upploppet är långt så det kan kanske bli svårt att hålla undan. Kan ändå vara ett KUL SPEL. Merlot Broline 121222-8 Axevalla Örjan Kihlström Bra sprinter som var bra senast på V75 i ett lärlingslopp. Kan få en fin placering men att vinna blir nog svårt i detta V75 lopp. Pay Attention 121222-9 Axevalla Johan Untersteiner Tillägg i detta lärlingslopp. Har god form och hon dyker nog upp ganska långt framme. Walk To Remember 121222-10 Axevalla Örjan Kihlström Har gjort det bra på slutet. V75 nu så vi är nöjda med en 3:e/4:e placering Stefan Persson: Lopp 5 – V75:1 – 9 Capello Bob (Haugstad) ”Vann senast på ett fint sätt och borde gå fram rejält med det loppet i kroppen. Jag tycker det är jämnt skägg mellan mina två i loppet och Capello är väl en av dem som ska räknas bakom Åkes häst. Capello ska gå barfota fram om banan tillåter och med öppet huvudlag” Lopp 5 – V75:1 – 12 Bonnies Maggie (Johnny Takter) ”Avslutade strålande senast och tränar verkligen bra efteråt också. Hon borde väl vara en av dem som räknas bakom Mr Picolit trots det dåliga utgångsläget. Barfota fram och helstängt huvudlag” Lopp 6 – V75:2 – 5 Quarz (Haugstad) ”Har fått ett väldigt dåligt spår i volten då han är stressad och galopprisken är överhängande. Han gick bra senast efter en lite för hård öppning och han tränar också fint efteråt. Skulle han trava iväg från start är han främst ett platsbud då det troligen är ett par som är för bra i loppet. Det blir skor och öppet huvudlag” Lopp 6 – V75:2 – 7 Min Finish (Håkan K Persson) ”Var fin senast då hon vann och har tränat helt ok inför denna starten. Skulle hon kunna komma ned till sargen skall de kunna bli en hygglig slant som trea-fyra. Hon är rätt hygglig ut men jag ger inte Håkan några körorder. Det blir skor på hovarna och murphybländare” Lopp 10 – V75:6 – 1 Gambrinus Degato (Haugstad) ”Var ok senast men inte mera. Vi hoppas på en bättre insats här och ska gå barfota runt om om banan tillåter det. Han är ju rätt hyggligt startsnabb och skulle det bli ledning underlättar det givetvis möjligheterna till seger. Tycker han är en av dem som ska räknas med vinstchans och han går som vanligt med helstängt huvudlag” Lopp 11 – V75:7 – 9 Prada Secret (Haugstad) ”Hamnade i väldigt dåliga ryggar senast som knappt gick framåt men hästen kändes fin. Han känns riktigt bra i träningen nu och är allmänt uppåt. Distansen är ett minus men det långa upploppet är ett plus för hans del då han alltid avslutar bra. Det blir skor och helstängt huvudlag. Tillsammans med Gambrinus Degato är de mina bästa chanser på V75:an” |
Svanstedt:
I veckan slog stallet nytt segerrekord så nu har vi inte bara all time high när det gäller inkörda pengar. Jättekul förstås att det fortsätter att gå så bra. Inför V75 på Axevalla har vi flera hästar som jag tycker har bra vinstchans. Mr Picolit får en femma i betyg och så har jag feeling för Stixaxelsixten. Samtliga våra hästar tränar numera med broddar i skorna sedan tre veckor tillbaka. Det gör att det inte är lika stor nackdel om de tvingas gå med den balansen i lopp. När vi startade på Bergsåker för några veckor sedan hade ingen ens tränat med broddar när de plötsligt fick de iskruvade i skorna. Klart att de var missgynnade då. Vi slog fjolårets all time high-rekord på 385 tränarsegrar i veckan. För ett tag sedan passerade vi rekordet när det gäller inkörda pengar och vi ligger just nu på 47 miljoner kronor. Otroligt nöjd med det. Hoppas och tror att vi kan putsa till de siffrorna i helgen. När det gäller balansen på hästarna måste man avvakta väder och banunderlag. Svårt att veta innan. Över till V75 lördag och hästarna till söndagen läser ni om på annan plats i tidningen. Mr Picolit (V75-1) kändes helt perfekt senast och vann enkelt med krafter kvar. Det var ett billigt lopp men det var också första starten efter lång vila. Hästen gick bättre än vad jag trodde att han skulle göra med skor och broddar. Han har även gått med skor för mig en gång tidigare och då galopperade han men det berodde inte alls på det. Han har sett bra ut i två lugna jobb i veckan och det här är en riktig topphäst. Det är hemmaplan, han har bra form, är snabb ut, och har ett bra spår. Jag hoppas och tror att han kan leda runt om för det här motståndet bör han normalt slå. Det är min klart bästa chans och jag tycker inte att det är någon större nackdel om han måste gå med skor igen. Rutger Raket (V75-3) blev återigen fast med gott om krafter kvar senast. Jag släppte ledningen då jag tyckte att det skulle ha blivit för tufft att svara Adielssons häst. Men så här i efterhand borde jag inte ha gjort det. Nu kommer jag att satsa hårt för ledningen och jag kommer inte ge mig den här gången. Han är snabb ut och jag kommer absolut inte att backa ner i rygg på ledaren. Hästen har jättefin form och har känts oförändrat bra i träningen efter förra loppet. Han springer lika fort på vintern som han gör på sommaren och det var likdant förra vintern. Skor och broddar visade han redan då att han klarar av bra. Stigaxelsixten (V75-7) gjorde ett bra lopp senast då han spurtade bra från ett dåligt läge. Han har varit lite down innan men känns nu klart förbättrad i träningen. Han gick också med skor och brodd för första gången senast och klarade det bra. Skulle det gå att köra honom barfota fram nu vore det ett klart plus. Han är rätt så snabb i början så det är bara att ladda väg från start. Det är inte så himla tufft emot heller och jag har feeling för honom här. Vi ska också byta huvudlag och han får ett halvstängt huvudlag på sig nu. Hästen har gått med öppet huvudlag tidigare och eftersom han har varit nervig och besvärlig har jag inte velat ändra. Men nu när han är så pass gammal är det läge att prova. Bailey Sweet Grim (V75-2) är en riktigt fin häst med bra vinnarinstinkt. Jag tror att hon kommer att gå långt i framtiden. Hon återkom efter ett litet tävlingsuppehåll senast och vann direkt på ett bra sätt. Visserligen var det ett billigt lopp men hon gick rejält sista 700 meterna in i mål. Hon är stark och tål att göra lite jobb själv. Det lär också behövas när hon nu står med 20 meters tillägg. Det är också tuffare motstånd i V75 så även om hästen är bra och i fin form är det inte säkert att det räcker till vinst. När man startar från tillägg så måste det antingen bli uppullat, så att man kan köra fram, eller att det blir överpace och hårt tempo. Blir det ett mellanting så brukar tilläggshästarna få svårt. Sugar Boy (V75-4) blev det lite tokigt för senast. Han fick öppna lite för hårt och blev utsvarad i starten. Jag hade att välja på att backa sist eller försöka nå dödens. Nu körde jag fram och han höll ändå godkänt med tanke på löpningsförloppet. Dessutom var det första gången med skor och broddar. Nu borde hästen ha vant sig vid det eftersom han har tränat med den balansen efteråt. Han känns fin och likvärdig som han gjorde innan i jobben och formen är nog lika bra som tidigare. Han är ingen blixt bakom startbilen även om han hade kunnat öppna fortare från start senast. Det är ingen tokig häst för klassen men det krävs nog lite tur om han ska räcka till vinst i V75. Enya Håleryd (V75-5) har gjort fyra starter hos mig och gått bra varje gång. Det är en lite trög häst, men hon har känts ganska stark och gått rejält in i mål. Hästen har haft dåliga lägen varje gång men spurtat bra. Nu är det första gången med ett bra startspår men jag vet inte hur snabb ut hon är. Så det är lite svårbedömt var hon hamnar ifrån innerspåret. Det är första gången i V75 och det är alltid tuffare. Vinstchansen hänger på var hon hamnar ifrån början. Tab Hall (V75-6) galopperade till slut senast och varför vet jag inte. Han känns oförändrat fin i träningen. Hästen gick bra som fyra i V75-finalen näst senast men han springer ofta med i alla tempon oavsett konkurrens. Jag tror inte att han räcker till vinst från det här dåliga spåret. Nöjd med pengar. Åke Svanstedt |
Ota Bengas tre spikar:
Avd.1 4 MR PICOLIT Avd.4 5 WHAT LOVE CAN DO Avd.3 2 RUTGER RAKET P.S. Avd.3 Skitlopp där ingen kan vinna men någon kommer trots allt först i mål, tror 7 POISON COMPOSITE får bli förstareserv! |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-22 Bana: Axevalla Spelform: V75, omg. 59 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mr Picolit (9, 10) 2 1, 2, 13, 15 (8, 5) 3 2 Rutger Raket (1, 10) 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 (12) 5 1, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14 (4, 2) 6 1 Gambrinus Degato (8, 9) 7 6 Stigaxelsixten (9, 10) Vadet gäller startnummer 320 rader x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr Kvittonummer: 8B4C E982 1B8F xxxx |
Jasper Lane fenomenal i sina senaste två. Tog brons senast på Valla efter rygg på ledaren Stay the Night och fritt spelrum drygt sista 200, sylvass spurt!
|
Ota tar med 5 LESTER, garderar Rutger i avd.3.
|
I wont dance i tredje är jag lite inne på att spika.. Känns som han möter enklare motstånd, bra läge och ser ut att bli lite körning (kan bli körning i omgångar med lite tur för mig, fredde b lär va sugen).
Efter kvällens jobb har jag dessa som första tippade (HÖGST preliminär) 1)4 2)2 3)10 4)12 5)5 6)1 7)9 |
Citat:
|
Gosab Blues spurtade snabbt senast när Jorma satt och sov med Space Yankee. Innerspår 1640a nu och Tony Wallin... Spännande!
HuBBaBuBBa minns loppet jag syftar på. Då var vi förbannade vill jag minnas! :lol: |