![]() |
UPPSNACK EXTRA V-75 SOLVALLA 23/12
Svanstedt om sina hästar.
V75-2 1 Pro Tee (Åke Svanstedt) har bra form och har vunnit ett par enklare lopp på slutet. Spåret är bästa tänkbara här då han är rätt så snabb ut. Men motståndet är tuffare än vad han har mött tidigare och om han ska vinna så krävs det att han har lite tur med löpningen. Det får inte bli för tuff öppning heller. Skor och broddar tror jag inte är något större minus. Han går över alla distanser och har väl lite halvchans om det klaffar maximalt under vägen, säger Åke. V75-3 6 Brasil Boko (Åke Svanstedt) var klen senast och varför vet jag inte. Vi har kollat upp hästen efteråt men inte hittat några fel. Han har också varit precis som vanligt i veckans jobb. Vi får se om han går framåt med loppet i kroppen. Det är mycket nerver i hästen och han är het och besvärlig före start. Det är knappt så att man orkar hålla honom ibland. Så var han senast och så har han även varit förut när han har återkommit efter ett uppehåll. Det brukar bli bättre när han har gjort några starter och jag tror att han kommer att vara vassare nu. Hur mycket är svårt att ¬säga. Kapacitet finns för att vinna och det var inte så tufft emot. Han kan öppna rätt så bra och jag kommer att prova att köra till från start. Tycker att skor och broddar fungerade bra. Var nog för att han har tränat med det en tid. Vi får se hur banan blir. Barfota runt om ifall det går, säger Åke. V75-5 12 Mellby Venus (Åke Svanstedt) vann på ett bra sätt i debuten för mig och det visade sig vara en riktig löphäst. I värmningen var hon loj och slö. Nu har hon stått över för en förkylning efteråt så jag vet inte om formen är lika bra.Känts fin i veckans jobb. Det kan bli tufft att vinna. Kan bli ett offensivt upplägg för att hon är så stark, säger Åke. V75-6 12 Zizou Limburgia (Åke Svanstedt) har gått jättebra i tre starter efter en vila. Han känns också kanonfin i träningen efteråt och har verkligen toppform. Han var bra även senast men det blev lite för tufft sista 700 meterna. Hästen som låg i dödens var trög men när vi kom upp på utsidan så tog den i och det gjorde att vi inte kom runt den och det blev tredjespår hela vägen hem. Spår tolv brukar inte vara något vinstläge i V75 och det krävs överpace för att han ska kunna räcka till seger. Blir det hårt tempo stiger chanserna men annars blir det normalt svårt att vinna från spår tolv. Barfota om banan tillåter, annars blir det skor, säger Åke V75-7 6 Keso (Åke Svanstedt) känns fin i ¬träningen. Är stark och gillar långa distanser. Han har blivit allt bättre. Däremot har han blivit ¬lite beroende av bra löpningar. Helst vill han ha ett lopp i ryggar. Det här motståndet ser överkomligt ut och jag tycker att han ska ses med rätt så bra chans, säger Åke. Källa: Martin Berg/Sportbladet |
Åke Lindblom har grym form på stallet och har garanterat ställt i ordning.
I Saw You är en riktig skjutare och han möter inget nu. Enkel spik A.Hanibal en riktig fin häst som ska vinna detta lätt 2 enkla spikar imorgon för 7 rätt.. |
Varning för Madoff With Money som har ett lopp i kroppen efter halsoperation. Bra läge och kuskplus nu.
:KO: EDIT: Jag lirar vinnare redan nu. 12 ggr hemma hos 365. |
SNOKEN:
BOMBEN: 6 PASTILLE HALL (V75-5) gjorde en positiv debut i ny regi senast. Var med i en tuff öppning men höll farten godkänt. Kraftigt formförbättrad nu med lopp i kroppen. SÅGEN: 4 FANTOCCINI (V75-6) har en väldigt smickrande programrad efter tävlande i enkla sällskap. Helt annat motstånd nu och får vara nöjd med en mindre slant. V75-1: 1 I SAW YOU har varit bra i två lopp efter tävlingspaus men inte fått den rätta utdelningen. Missar inte ledningen härifrån och toppchans att dirigera från start till mål. "Jag var nöjd med honom utvändigt om Saston i gulddivisionen senast. Han känns väldigt fin och jag tror inte de tar någon längd på honom. Det är min bästa V75-chans", säger Åke Lindblom. V75-2: 5 GINGER BELLE gick ett strålande slutvarv som knappt slagen senast på Solvalla. Visade startsnabbhet i loppet före och har gjort sina bästa lopp med tätkänning. Extra plus med Jorma Kontio. 4 ELLES W.FILL är ett intressant motbud. Han var vässad för uppgiften senast i V75 men gjorde bort sig och såg sedan toppfin ut som fastlåst i mål. "Vi visste om att det här loppet fanns om det skulle gå på tok senast. Han gick i mål med propparna kvar och var tämligen okörd. Vi kör för spets och vinst", säger Thomas Claesson. V75-3: 6 BRASIL BOKO har flera gånger visat att han tillhör eliten bland fyraåringar och tog en hedrande fjärdeplats i Derbyt. Var seg i benen i sin comeback senast men med loppet i kroppen räknar vi med helt annan insats denna gång. Motståndet är överkomligt och vi tvekar inte med spiken. V75-4: 9 A.HANNIBAL och11 QUIRIRE har hävdat sig bra bland treåringstoppar och är givna bud. Jag vill även varna för två med öppet spår och 7 VÄSTERBO PAYMYDAY har jag väntat på. Segern på Mantorp i höstas sitter på näthinnan och han gav ett bra formbesked senast utvändigt ledaren. 4 ROBIS SARA kan utnyttja startsnabbheten den här gången. Pass upp! V75-5: 12 MELLBY VENUS vann direkt i ny regi senast och blir intressant att följa hos Svantstedt. Tuffare emot nu och hon är alltid sårbar eftersom hon är ospeedig och får göra jobbet själv. 8 APONIA BOKO gick bra i skymundan senast och är kraftigt uppåt med loppet i kroppen. 6 PASTILLE HALL är loppets varning. En speedig häst som fått en genomkörare i ny regi. 14 POMONA WIBB är härdad i tuffa årgångslopp. Streckas! V75-6 (DD-1): 5 STEIN DAYLIGHT är en häst som jag håller väldigt högt och med öppet spår bakom bilen har han tidigare öppnat vasst. Distansen är ingen nackdel. "Han vann mest på sin grundklass senast då han inte fungerade på underlaget och mest sprang och rullade. Han har känts väldigt fin i jobb efteråt och jag utrustar nog honom med sulor nu. Jag tror på honom", säger Leif Witasp. 12 ZIZOU LIMBURGIA har stabiliserats hos Åke Svanstedt och tagit ett par riktigt övertygande segerlopp. Givet motbud! V75-7 (DD-2): 3 MATRIX REVOLUTION har en fin proposition och gynnas av att direkt vara med där framme. Har tävlats i form och jag ser inte distansen som något minus. "Han är bekväm av sig och senast slappnade han av när vi kopplat grepp och han såg inte den som vann utan var tvåa med krafter kvar. Jag ändrar till halvstängt nu och hoppas han skall tävla mer mot sina konkurrenter", säger Troels Andersen. 12 SUCH A FEELING trivs med årstiden och gav ett väldigt bra intryck senast som fyra efter ett tufft lopp. RANKEN: V75-1 1 I Saw You 2 Caddie Comet 4 Zlatan Blou 3 Hard Livin 5 Victoria Sisu 8 Lord Capar 7 CARMEL 6 Device 9 Vermo V75-2 5 Ginger Belle 4 Elles W.Fill 8 Open Mind Bi 7 Yes We Can 10 Notorius Bi 1 Pro Tee 11 Yankee Turbo 2 Aaron Boko 6 Nerone Bigi 9 Helium 12 Orazio Ur 3 Sonnbo Crump V75-3 6 Brasil Boko 8 Angelo 1 Cao Dai 4 Obey Kronos 9 Pine Rolls 2 Candor Hall 7 Bon Frecia 5 Blixtodunder 3 George Sånna V75-4 9 A.Hannibal 11 Quirire 7 Västerbo PayMyDay 4 Robis Sara 6 Lyckans Hansolars 2 Madoff With Money 3 Paparazzi 10 Young Angus Kemp 1 Tristan Toro 8 Here to Rock F. 5 Fall Star Tooma V75-5 8 Aponia Boko 6 Pastille Hall 12 Mellby Venus 14 Pomona Wibb 15 Noir de Cherie 13 Lexus Broline 9 Le Sogno 1 Orderly 2 Star from Heaven 7 Starlight Brizard 11 Sandalett 10 Sweet Wilma 5 Svana Line 3 Moreorlessaguess 4 Perhaps V75-6 5 Stein Daylight 12 Zizou Limburgia 6 Captivating Ås 1 Hobnob 4 Fantoccini 9 Disney Tooma 11 O.F.V.Dream 10 Revenique 2 Aeronaut 7 H.R.On Line 3 Lover Roc 8 Sir Nile V75-7 3 Matrix Revolution 12 Such a Feeling 6 Keso 10 Livi Edvards 2 Insert Sock 11 Lyckes Per 14 Natural Wonder 15 Kick Party 9 Say Me 4 Spike de Rabotiere 7 Discovery Håleryd 8 Clouds Above 13 Prince Elliot 5 Kingdom Joh 1 Ego Tooma Stora systemet: 1x5x1x4x4x4x13 =2 080 kr (4.160 rader) Lilla Systemet: 1x5x1x4x4x2x2 = 160 kr (320 rader) DD-1: 5-12 DD-2: 3-12 Insats: 4x50 = 200 kr. |
Chans spik Open Mind Bi
Sundspik Mellby Venus |
En natt med lopparkivet istället för med en vacker kvinna... eller vad säger ni?
:popcorn: |
Citat:
|
Självklart! Klasskillnad! Pastille Hall(måste köras bakifrån)med lucka, då är julen i hamn!
|
Zlatan blou startar igen, får han ett rygglopp som mot marajah kan han bli farlig igen!
|
Jämna lopp imorgon. Dagsform och positioner kommer vara avgörande. Helt enkelt en rolig omgång som kräver att man gör sin läxa ordentligt.
|
Japp kan bli riktigt bra utdelning, öppet och svårt!
|
Systemet:
1,2 5 Ginger Belle 1,4,6,7,8 2,3,4,9,10,11 1,6,7,8,12,13,14,15 5 Stein Daylight (Måste säga att jag är ruggit nojig för Zizou L och ser den fin ut i värmningen kanske jag spikar den istället) 2,3,4,6,7,8,10,11,12,14 gl |
Madoff With Money, vinnare till 12 @ 365.
Har ett lopp i kroppen efter halsoperation. Bra läge och kuskplus nu. Aponia Boko, plats till 3.95 @ Unibet. Öppet lopp med flera segerkandidater, men Aponia är travsäker och klarar läget. Sjua senast efter att ha varvat mellan 3-4 utvändigt i tufft sällskap. Spurtade då sista 300 i cirka 12.0! För övrigt samma lopp som Photo Princess vann efter raketstorm på bortre. :KO: |
Väderprognos Solvalla:
Snö. -3°C kl 12:00. lätt bris, 4 m/s från sydost. 0.5 – 1.7 mm nederbörd mellan 12 och 18. |
L Witasp och "hockey" favoritstreckad i 6;e shaasar vi naturligtvis bort!:whistling:
|