![]() |
Klassindelningen; 825001-1850000.
Silver: 400001-1500000, Guld: 400001- oändligt Dvs lite guld också :lol: Citat:
|
Så här ser jag på denna omg:
Första: Spets tar säkert 1 ISAK C D men släpper till 2 TIDIED ACCELERATOR som innan 500 sitter i spets. 3 BLUE ROCK har inte startat sen augusti (och körs snällt tror jag) och Per L brukar säga att de är i ordning men kör aldrig med dom efter uppehåll. Ser 3 BR som en sprinter och har svårt att se denna ta ner TA utv. 8 NINO COGER kan inte göra något själv och lever på speeden(kommer inte till nytta eftersom det inte blir tempo),och eftersom alla vill ner till sargen vem ska då pressa TA? Andra: 6 POOBONG är stark men ingen startraket men borde komma till,men är bara 4år och möter äldre även om dessa inte är några kanoner. Ändå tycker jag att värsta motbuden kommer från jämnåriga som 14 VULCAN BRICK men svårt att runda alla kan lätt bli kö.5 STIL verkar ha form men vill inte sätta nosen först och "vem fan e Peter Karsson";). Skrällkusken får bli Jörgen W med 3 LIEF IS LIEF skrällhästen med bra kusk 8 RYDENS FIGO. Lenartsson är det stor risk att han stängs in sen tyckte jag att han blev lite mjuk sist, annars ett passande namn 1 NEVER YOUNG. Jorma's kan ibland men svårt här. Tredje: 1 STARO FIFTY FIFTY undrar jag om han kan hålla spets kanske med solfjäder, men hur är formen nja en av flera. 5 BLUE STAR MIRACLE är en tuffing och tål göra endel själv.6 SEARCH LAUNCHER verkar gilla tuffa banor och upplägg,tål också göra en hel del,spets kanske och då kan mycket väl vinna. Min ide och vinnare 4 BANKER BRODDE har en ruggig speed, vill nog ta rygg. Men dessa borde vara heltäckt. Fjärde: Lärlings och stolopp fattas bara volt så hästarna blir riktigt heta efter tredje omstart.;). Nej dessa lopp är inte favoritlopp för mig. Jag gillar SÅNNA hästar och Kenneth H är en av de bättre lärlingarna i mina ögon. Men här blir till att måla. Kanske utg 1 FORTUNA SUND & 6 GLORIA SÅNNA och fylla på andra lappen. Svårt lopp. Femte: 1 NEW YORK stor fav är väl inte fel, men lite för stor för min smak. Stefan M upp är stort pluss. 5 WALLNER blandar och ger men Örjan är en specailist på att hälla hästarna i trav, Klart pluss med Örjan.9 SPIDERPIG gillar jag och såg bra ut sist fast det var på håret, min första häst. En som kan bli lite gynnad av stykning är 12 COME BACK passas. Sjätte: Jag har fått för mig att 4 DICEY SPICEY är en vinterhäst men den verkar inte vilja komma igång,men kapacitet finns. Men får nog stå över denna gång också:sweatdrop: . Nu till 7 TWIGS TARZAN som skulle vara en nästagångare enligt Torbjörn Jansson,hmm men som nu ska köra 2 MUGGER MM? Har Timo valt bort TJ? Men Björn lär ju inte sitta fast kan jag lova och då har en bra chans. Chans spik? % är ju rätt iaf, inuläget. Rysare kan 1 JEPPAS HUGO & 5 JUMBLE ÅS vara. Sjunde: 1 JITANES klart intressant på läge,runt om? 2 DIVINE RAZZ bra häst som gillar distansen och ett bra läge.Rysare 10 NINEPOINTS AVALON & 12 EKETORPETS TESS. Lycka Till |
Citat:
|
När blue rock startade första gången för per efter fyra månaders uppehåll var han grym, och han var lika bra gången efter över medel.
Jag hoppas verkligen daniel inte släpper till lennartsson, för då kan TA vara i fara. Citat:
|
Travronden (lika tråkig som vanligt)
Traditionsenligt avgörs en V75-omgång på annandag jul. Däremot handlar det inte om en finalomgång som det oftast gör utan det är helt “vanliga” propositioner. Två spikar lutar vi oss mot - båda med Örjan Kihlström som kusk. V75-1 2 Tidied Accelerator 3 Blue Rock 8 Nino Coger 4 Inhibited 1 Isak C.D. 5 Quantum Winner 7 Magic Space 6 Blue Canyon V75-2 6 Poobong 5 Stil 14 Vulcan Brick 13 Mr Turbo Triss 1 Never Young 8 Rydens Figo 10 Blue Beauty 4 Double Kiss 12 Edman 3 Life Is Life 2 Caesar Bring 15 You To Gordeus 7 Staro Denim 9 Temperament 11 Florida Wind V75-3 1 Staro Fifty Fifty 4 Banker Brodde 6 Search Launcher 8 Belize Boko 5 Blue Star Miracle 7 Västerbo Carreau 3 Vanilla Brick 2 Global Nature V75-4 1 Fortuna Sund 6 Gloria Sånna 11 Baroness Boko 10 Yaw Damper 2 Fromage 8 G.H.Lex Lee 3 M.T.Good Looking 12 Ljungina 4 Limitra 5 Nashville Cat 9 Mogas Sara 7 Wonderful Kit V75-5 1 New York U.S. 2 Jones 3 Acriter 4 Pinocchio’s Lie 5 Wallner 12 Come Back 9 Spiderpig 11 Bicc’s Hotshot 7 Vic 10 Robis Salvation 6 Knugen Palema 8 Superspicy V75-6 7 Twigs Tarzan 2 Mugger M.M. 5 Jumble Ås 9 Black Francis Boy 6 Ajlexes Daylight 4 Dicey Spicey 3 Ranch I Do I Do 10 Magnifik Gelj 1 Jeppas Hugo 11 Castor Race 8 Boman 12 Simb Rouge V75-7 2 Divine Razz 1 Jitanes 7 Raising Rhonda 5 Broadway Starlet 12 Eketorpets Tess 10 Ninepoints Avalon 11 Lollo Tilly 9 Check In Blågul 6 Exotic Sund 8 Digital World 4 Powerful Credit 3 Turbolines Stora Systemet 1 x 1 x 4 x 5 x 6 x 4 x 6 Rader 2 880 Kostnad 1 440 kr |
I 5e avd blir det inte en fördel för 12 COME BACK nu när 8an är struken??
|
Blue Rock kommer väl nog första fram för att försöka överta från Isak CD. Men frågan är om han inte släpper till TA sen när den kommer. Det svåra blir sen för Örjan att hålla Blue Rock instängd samtidigt som han inte får köra för sakta med tanke på Nino Cogers extrema avslutningar.
Sen är ju frågan om Daniel Olsson släpper till Blue Rock och riskerar 3e invändigt. |
|
TT lär ju spika/utgång twigz tarzan, redan i söndags så visade malmrot sitt system och han spikar hästen. Direkt efter loppet på romme skrev jag upp twigz tarzan som nästagångare för han gjorde ett riktigt bra lopp då!
|
Spetsstriden:
Storavinster: Jeppas Hugo är blixtsnabb och D Olsson vill nog inte släppa till Mugger M.M. från början eftersom han då "garanterat" hamnar i tredje invändigt. Båda släpper till Twigs Tarzan Analys: 7 Twigs Tarzan var otroligt bra som uppanmäld från brons- till guld senast och hade varit nära vinnaren i mål om han kommit loss från tredje invändigt. Då öppnade han riktigt bra och Goop lär inte "tveka" från början här. Vi kan inte se D Olsson eller T Jansson (som körde Twigs Tarzan senast) svara och då bör det bli ledningen utan strid. Hästen ska, som "lök på laxen", köras med "amerikavagn" för första gången och förlorar naturligtvis inte detta när han nu är tillbaka i ordinarie klass och möter "enkla" hästar. På sin hemsida skriver Nurmos att det är veckans bästa segerchans och han har haft "några hyggliga" till start...spik! Den som garderar får strecka på rejält, men givna är spetsbudet 1 Jeppas Hugo som har läge för ledningen och 2 Mugger M.M. som också ska ses med viss chans att nå dit. Rank: A 7 B 1,2,5,3,6,4,10,8 BC 9,11 C 12 |
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15975093.ab
Hehe, hoppas framtida kuskar tar sig lite lärdom från detta. :clap: |
Citat:
|
Ha i åtanke att Staro Fifty Fifty blev sexa i ett P21-lopp senast. Preparé?
:KO: |
Magic Space spurtade fenomenalt senast som tvåa efter Nisse Bean, och Nino Coger samt Oscar Nilsson känns som en kombo som lyckas i V4 på Halmstad, inte V75?
|
Nej.
Den har inte varit bra på flera år sedan larsson grabbarna hade den. 100% chanslös Citat:
|
Jo, MS var grym senast och har form. Såg loppet på plats.
|
Nino Coger avslutade rykande sist måste jag ha med i Avd1
:p |
Det är skillnad på motstånd.
13,5 över 1640 i ett 20000 kr lopp kan aldrig jämföras med det här V75 motståndet. Nu pratar vi elit, förra loppet var division åtta med fotbollstermer. Citat:
|
Är inte Twigs Tarzan stenklar imorgon? (avd:6)Vet att han förmdligen får dödens (Mugger sitter i spets),men går ner rejält i klass och det låter väldigt uppåt från stallet. Har svårt att se den förlora så bra som den såg senast i debuten i nya regin.
Sund spik i en på förhand rätt lätt omgång. Lycka till! |
Citat:
|
Ninepoints Avalon, 8% i V75-7. Sprang som en leopard på upploppet senast och vann, dock i enklare gäng men kraftigt kuskplus nu. Platspeng 4.25 hos Unibet!
:claps: |
Citat:
|
New York U.S. är en favorit som ska fällas! 70% är helt flippat på en så pass orutinerad häst som mycket väl kan få problem med innerspåret här.
Spiderpig känns stenklar! |
Streckfördelningen känns åt helvete, vet inte varför men tycker det alltid blir STOR utdelning när streckfördelningen är konstig. Så blir ett skrällsystem för min del i alla fall. Jämnar väl kanske ut sig imorgon då mer system är inlämnade.
|
Registrerat spel
Datum: 2012-12-26 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 61 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 4 (7, 3) 2 1, 5, 6, 13, 14 (3, 7) 3 1 Staro Fifty Fifty (6, 4) 4 1, 3, 6, 8 (11, 2) 5 4 Pinocchio's Lie (1, 2) 6 7 Twigs Tarzan (1, 2) 7 1, 2, 4, 7 (11, 9) Vadet gäller startnummer 160 rader x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr Kvittonummer: 8706 E5E3 91C9 xxxx |
Spikfunderingar...
Poobong, 82% - grym senast och har form. Search Launcher, 45 - seger senast och har matchats i tuffa gäng, enklare nu. Spiderpig, 32% - form och bra kusk. Läget emot? Helgardera i lärlingsloppet? Inte a-laget av lärlingar och många opålitliga hästar, Baroness Boko har vunnit från läget för en tid sedan dock rejält kuskminus nu... |
Helt ärligt, exakt VAD säger att twigs tarzan skulle vara "klar" i avd 7 som travtjänsten m fl verkar tro? :S
Dåligt spår, går bättre på långt än på medel, och får troligen dödens på Mugger MM? Blir den spelad på att det är B. Goop som kör lr för att den mötte lite hårdare hästar sist? Vad slog den? El sueco utan full form (den är dessutom bäst på kort) och en för dagen dålig Global Investment? Den måste man ju bara gå emot på allt? |
Citat:
Att spika 80%are är ointressant för det handlar om (för mig) att vinna pengar...inte dela med hela folket, hur diplomatiskt det en må vara. Du kan inte spika en enda häst och säga till mig att den e klar... det visar sig. Strecken är det ända som betyder något för mig. I fallet med Twigs T så är det en stayer som du säger och vi vet ju vad sådana gör på 2140 lopp, dödar alla från tredjespår. Saston är ett mycket bra exempel på detta. Om Twigs T laddar framåt direkt och tar över eller lägger sig i dödens spelar ingen roll. Bon Frecia vann från spår 7... hästar vinner från alla olika spår, så vad är så märkvärdigt? Sen om han vinner eller inte vet vi först sen, men man ska inte såga folk som tror stenhårt på den efter att med egna ögon sett nånting dem gillade vid förra starten mot ett tuffare motstånd. Vi kan ge varandra råd och tips men att såga och låta dissig som om man vore dum i huvudet för att man tror hårt på Twigs är lite dumt därför om nu den vinner står du där som Laxdasen;) med svansen mellan benen. MVH |
För den som vill försöka fälla storfavoriterna i de två första tycker jag
1: bluerock 2: mrturbotriss, vulcanbrick är de första utmanarna. |
Solvalla:
Väderprognos: snöblandat regn. 0°C kl 12:00. svag bris, 2 m/s från syd. 0.8 – 2.4 mm nederbörd mellan 12 och 18. |
Nicklas J.... Kan du tala om för mig EN ENDA gång Baht Launcher varit hårt betrodd i en Gulddivision?! LÄS PÅ är du snäll...
|
1: 2,3,4,8
2: 6,13,14 3: 4 4: 1,6,11 5: 1,2 6: 5,7 7: 1,2,12 Systemet fick bli som det blev, Eftersom jag garderade upp favoriterna och kvar blev en spik som ej var favorit. |
|