![]() |
Goop om sina
3 Lucky Angel Face (V75-2) känns fin. Galopperade i slagläge senast, olycksfall. Hon är en av dem som kan vinna. 6 Blended Bellouet (V75-2, Carl-Erik Lindblom kör) har två raka segrar men får nog svårt att utnyttja springspåret. Outsider. 2 Premier League (V75-3, Ulf Ohlsson kör) får smyga med så får vi se vad vi kan få. 10 Global Investment (V75-3) känns fin. Har inte startat på ett par veckor och behöver nog loppet. Ligger lågt. 6 Twitter (V75-4) är bra men orutinerad och möter en vass häst i Zivertson. Platschans. 4 Bobbery (V75-4, Torbjörn Jansson kör) har gjort ett lopp efter uppehåll, kanske behöver något till innan formen infinner sig. Jag är lite orolig för spåret, felfri hoppas jag att han kan få lite pengar. 2 Vermo (V75-6) får svårt att vinna. 1 Quangaroo Zet (V75-7) gjorde ett bra lopp senast men det blev fel. Hoppas kunna bjuda upp till fajt med Caddie Gallant. Källa: Trav365 |
Men Kenneth Haug form är väl inte den bästa!
|
Vinballe-analysen i skrivande stund efter 3/4-dels Amarone Ripasso...:drunk::cheers:
Avd.1 4 Mellby Amiral spik eller inte spik? Det är frågan... Orolig att den fortfarande är lite ostadig på benen men annars tar den över spets och vinner!? Tony Wallin vågar inte svara tror jag... Om den sjunker i procent... 76% nu är för mycket! Motbuden är främst 9 Peaberry och 10 Staro Fighter OM Amiralen får dödens! Avd.2 Återigen en häst jag mycket väl kan komma att spika men i nuläget alldeles för stor... 3 Lucky Angel Face är det ju garantispets på särskilt som 1 Unison Sund så tydligt deklarerar spets och släpp! Betaltjänsterna går på ettan här men det är bara för att gapa in en rubrikhäst! Även dom förstår att Goops är förstahäst! OM jag får för mig att gardera så streckar jag även 8 Guanabana som inte är någon egentlig V75-vinnare men formen är såpass bra att den kan gå fort 300 meter från tredje in/rygg ledaren och 5% är ett skämt! 9 Believe Me tål gå tufft i 700 meter i tredje och är påväg mot storform. Får bra lopp, direkt i andraspår, i tredje-fjärde ut! Absolut bäst värde om gardering finner jag i 14 Ranch I Do I Do som verkligen är på tårna nu! 20 bakom förvisso men det löser Örjan! Den här kan FLYGA LÅGT om det blir lite fart på det och hästen är van MYCKET hårdare motstånd! PASSAS! 6% är löjligt! Avd.3 4 Calamara Donna till 29% känns som en bra spik! Erik vill ju ha rygg så det är bara för Örjan att bomba till spets (Redéns häst varnas det för men glöm det...den släpper!) och så lugnt i 500 och lätt sprint i mål! SPIK i nuläget!! Avd.4 6 Twitter är ett fint löfte men ingen favorit till 71% i min bok! Alldeles för tung och den känns inte färdig! Jag målar på och hoppas på skräll! 1 Öjja Scoop är ingen bluff och varför släppa med en kapabel häst som har fyra av fem? 7 Baran Boko är också startsnabb och dessutom stänkrädd så den vill också till spets! Jag målar på så mycket jag kan. Finns en del fina djur bakom! 4 Bobbery är en fin häst och 7% är för lite! 9 Persören? Avd.5 Här har jag god lust att chansspika en rysare! 2 Kolnes X.O. är en norsk gäst som gynnas bara genom att vara norsk! ;) Startsnabb och kapabel, lopp i kroppen och gynnas ju sämre bana det blir! Jag är jäkligt sugen på att dra en rövare och runda hörnet gentemot packet där dom flesta spikar fyran eller garderar många! 11%! Skynda Fynda! Avd.6 11 Latitude Broline är en mordvinnare och spik OM Örjan inte får för sig att ge hästen ett snällt lopp... Han är ju sån mupp ibland! Inget larv Örjan! Kör fram och tugga ner dom! Avd.7 Dagens andra sug-i-magen-känsla-vinnare är INTE 6 Caddie Gallant! Jag låser nog med den för det är en KANON men det är även 4 Art On Line! Mikko Aho har en flygmaskin som han har skyndat långsamt med och den här är aldrig dålig. Startsnabb som fan också och jag tror att Mikko är sugen på att bomba runt utan att släppa någon förbi sig hela vägen! Fegar han och släpper till Jorma så är den speedig att kunna vinna från rygg ledaren också! Bra lås! |
Den enda klara imorgon är 3 Lucky Angel Face. Vill ni veta varför? Jo Björn som alltid brukar vara så reserverad i sina kommentarer och aldrig sticker ut hakan (gjort det en gång och då vann han) har själv spikat 3 Lucky angel face i ett "Fem tippar" som jag läste någonstans inför denna omgång. Han spikar aldrig sig själv annars :)
edit: Nu noterade man att det inte var Goop själv som tippade utan någon annan i stallet :/ *fundersam* |
vad tror ni om utdelningen om morgon på v75?
läser man runt lite, så finns det risk för låg utdelning. kollar man streckprocenten på v5 så är det starka favoriter. men ju starkare favoriter ju större blir fallet, heter det ju. vi får hoppas på att det smäller till , men i rätt lopp så att säga ;) Tycker att orne as i sista v7 är super intressant. 1 lopp i kroppen och som den gick sist. caddie galant med ett lopp i kroppen. Men det heter ju en gång ingen gång....jag hoppas och tror den gungar. vinna kan även art on line och nr 6 CG är favorit men art on line har nr 4 , 6 + 4 = 10 ;) man blir brydd ibland när man ser resultatet och många gånger kan man få ihop det med siffran 10 på något vis, hur märkligt det än må vara. nr 4 + nr 6 + nr 10 är för mig ett stark lås facit: nr 4 vann, siffra tio gångbart tillväga gångs sätt !? trots ologiskt egentligen...nr 6 gungade, nr 10 hamnade förlångt bak och chanslös |
Citat:
|
Men skall man verkligen lita på Björn? Gillar honom skarpt, men det känns som om han kommer bränna med favoriterna imorgon... Samtidigt så kan man ju inte riktigt tolka det som om han "inte vill"... Killen säger ju att han ska köra i ledningen ..
Det som är så svårt med 75an är att bena ut vilken favorit i alla omgångar inte bara denna, som får sitta bekvämt i ledningen... Jag menar det är så jävla mycket snack innan loppet... Säg att Wallin spetsar i första avdelningen, jag personligen tror att han släpper till Amiralen som visserligen är stark som satan vad de visat men släpper han är ju loppet över i princip .. Alla verkar vara inne på Amiralen av kuskar och tränare vad jag läst och hört, så jag tvekar inte på att spika.. Tror att denne får fuska bort en bra bit, sedan är hästen mer stark än speedig vad jag fått för intryck men känns befogat att spika. Men skulle nu Wallin svara i spets blir det ju klurigare... Visst senaste prestationen var enorm, och skulle Wallin svara är det inte hela världen då hästen är stark. Men det blir ju svårare utan tvekan! Inte så enkelt att VINNA från dödens som alla vet oavsett häst. Men som sagt jag spikar, men det kluriga är som sagt att veta vem som släpper och hur loppen blir kört, men detta är ju ingen nyhet direkt.. Just pointing it out :) Guld förövrigt verkar alla vara inne på att IWD släpper en eventuell ledning, Daniel vill testa i spets med Shaq, men det är skitsnack... JAG vet att han kommer släppa en ledning med Shaq, pratat med honom.. Och jag läcker ut detta för att jag är trött på allt skitsnack om mörkning... Personligen tolkar jag hans "släppa" som att han inte ens kommer ladda något speciellt, för att skall Daniel ladda så kommer han säkerligen spetsa direkt då hästen är ruskigt kvick ut, men han kommer ju släppa och då är Calamara Donna först att överta eller så övertar IWD först, men eftersom IWD släppet och CD eller kanske SR är först fram, tror inte på Simb Ruby, men låt säga någon av dessa är först fram. Då blir det helt plötsligt tredje inner för Shaq Is Back.. Visst tredje inner är inte fy skam, men det blir ju bara pannkaka för Daniel... Sedan vet man aldrig hur denna gamla herre ändrar sig, men enligt vad han sagt till mig så verkar det vara en mörkning att han skall ladda vad som går .. Skriver på nätet också att han alltid har en "plan b". Personligen skulle jag ta hans ord med en nypa salt.. För det han sa till mig vittnar om annat, but hey, what do I know ;) |
Dagens säkraste spik
Caddi Galant bara vinner det finns inget motstånd gadera guld divisionen minst 5 hästar:smoke:
|
Dagens system
Registrerat spel Datum: 2013-02-02 Bana: Färjestad Spelform: V75, omg. 5 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mellby Amiral 2 3 Lucky Angel Face 3 4 Calamara Donna 4 10 Zivertson 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 6 1 Bon Frecia 7 6 Caddie Gallant Vadet gäller startnummer 14 rader x 1 x 0,50 kr = 7,00 kr |
Doob var det inte du som varnade för Gabuck för ett tag sen???
Kan det vara dax nu?? |
Fel
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja det tycker jag också,,men kör nog utg på 4 Amiralen
|
Registrerat spel
Datum: 2013-02-02 Bana: Färjestad Spelform: V75, omg. 5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mellby Amiral 2 3, 4, 6, 7, 13 3 5 I Won't Dance* 4 6, 12 5 4 Titan Tabac 6 1, 3, 6, 7, 10 7 4, 6, 8, 11 Vadet gäller startnummer 200 rader x 1 x 0,50 kr = 100,00 kr |
Tråkig start!
Men avd 1 & 2 kan det vara värt att lira såhär: 4 MELLBY AMIRAL 3 LUCKY ANGEL FACE Jag kommer nog spela såhär, hehe varit mycket såhär på sistonde i v75... Favoriterna håller, speciellt i avd 1... Blir mycket förvånad om Amiralen inte blir släppt till ledningen, LAF är jag lite mer osäker på, tror på mycket god spetschans, men inte alls lika säker på att denne vinner härifrån ändå |
Känns verkligen som ett favoritförfall lurar bakom hörnet idag i lopp ett...
Garderingen är given för min del. |
Kryssa Goopen och Magnus jacobsson som alltid vinner på hemmaplan, glöm inte Falsig i sista.
Har snokens tips varit utlagt, har missat det isåfall? |
Sandringham Hanover kan vara en bra spik, witasp kommer att köra för spets, kommer han dit utan att det kostar för mycket vinner han troligen, witasp från bakspår behöver man aldrig ta med på V-75, hästarna får ju alltid för tunga resor.
|
rekommenderar caddie comet
|
Följande blir mitt spel idag. Tror (hoppas) på att mina tre spikar klarar av favorittrycket och att det sen smäller till lite i övriga lopp och framförallt i kallblodet!
Registrerat spel Datum: 2013-02-02 Bana: Färjestad Spelform: V75, omg. 5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mellby Amiral 2 3, 9 3 4, 5, 6, 8, 10 4 6 Twitter 5 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 13, 14 6 1, 3, 6, 11 7 6 Caddie Gallant Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr Jag såg nu att alla Jorma Kontio (Nur Ti) hästar ser ut att gå barfota. Kan detta bli Jormas & Timos eftermiddag tro? Jag håller mina tummar för det! |
fel fel
Caddie Galant ska det vara |
tyckte doob hade mycket bra tankar denna vecka!
mina funderingar ser ut: 1. mellby amiral är klar första häst, om den blir släppt av rutger så är den ju redan i mål, när walman säger att det är en bra chans då är det en RIKTIGT bra chans! blir den inte släppt så vet ju alla att Örjan litar på sin häst, han trycker ju sällan på från dödens förrän sista 400 meterna. egentligen borde ju motbudet vara 2 rutger då som har sätt smällfin ut från tät de 2 senaste och får han sitta ifred i ledning kan det gå trots att han är ny i klassen och wallin säger ju att han kör i spets. 2. låst på 1,3,11... 1 rygg på tät och sätt fin ut på slutet, 3 goop i tät på hemmaplan med bra häst, och bakifrån fältets bästa häst 11 famna käll! känns tryggt med dessa 3! 3 tror inte så mycket på favoriten, ska den vinna så är det med scenariot att shaq tar ledning släpper till calamara donna, IWD hamnar först utvändigt men blir direkt avlöst av jorma med caddie comet som tar dödens och håller "jormma-tempo" och då kan IWD vinna från andra ytter. men skulle inte caddie köra framåt frå sitt åttonde spår så bör calamara donna vinna detta! 4. många fina hästar. 6 twitter klar första häst på följande faktorer, goop, spets, hemmaplan, kort upplopp och en bra häst.. men ändå inte helt säker då många känner att domhar chans på förhand så kanske han inte får maska bort så mycket... bäst emot är 10 och 12 tycker jag... 5. kallblod- alltid svåranalyserat.. men gör ett litet försök. 4 titan tabac till tät och har ju vinnit var tredje start oc gått fina tider så det borde väl vara en vettig chans om felfri. men finns ju bra motstånd, jag kommer ha den som utgång i hopp om tät och det banan är snabb och upploppet är kort, bakom har jag många. 1,2,7,9,10,11,13,14 6. klart mest spännande är nr 9 wiss pen till löjligt låga 6 %.. !! omgångens bästa drag. vet att den inte är en segerstaplare i dessa sammanhang. men den har fått riktigt bra lopp inför denna uppgift och det kommer bli körning därfam mellan 1,3,6 .. jag tror den kan komma in i matchen. givetvis ingen spik då det blir lite chansartat men mycket bättre än 6 % segerchans har den. 1,3,6,11 är ju inga rolig streck men troliga tyvärr. 7. omgångens bästa spik 6 caddie galant. Formstall, blir släppt till tät av landsmannen mika aho, långt lopp som den älskar och bästa hästen, bör vinna enkelt! |
Citat:
|
1. 4,9,11
2. 3 3: 4,5,8,10 4: 6 5: 4,7,10,14 6: 1,6,11 7: 1,6,11 216:- Är på Plats med :drunk: |
Citat:
|
Spoiler:
Utmanar dig Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mellby Amiral 2 3 Lucky Angel Face 3 4, 5, 8, 10 4 6 Twitter 5 2 Kolnes X.O.* 6 1, 3, 6, 11 7 6 Caddie Gallant Vadet gäller startnummer 16 rader x 1 x 0,50 kr = 8,00 kr Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mellby Amiral 2 1, 3, 4, 9, 14 3 5 I Won't Dance* 4 6, 10, 12 5 1, 2, 4, 7, 10 6 3 Sandrngham Hanover 7 6, 10, 11 Vadet gäller startnummer 225 rader x 1 x 0,50 kr = 112,50 kr Tycker det var riktigt svårt att välja ut spikar idag så det får bli som det blir. |
Registrerat spel
Datum: 2013-02-02 Bana: Färjestad Spelform: V75, omg. 5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Mellby Amiral 2 1, 3, 6, 7, 9 3 3, 4, 5, 8, 10 4 6 Twitter 5 1, 4, 10, 14 6 3 Sandrngham Hanover 7 1, 4, 6, 11 Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr |
Otas ram.
V75.1: 4-10-9-11-2 V75.2: 3 LUCKY ANGEL FACE V75.3: 5 I WOINT DANCE-3-8-4 V75.4: 6-10-1-12-8 V75.5: 4-2-10-14-7-1-9-13-6 V75.6: 3 SANDRINGHAM HANOVER-11-6 V75.7: 6-8-1-4-11-9-10 En av 2 i lopp 3o6, ABC på resten. |
Registrerat spel
Datum: 2013-02-02 Bana: Färjestad Spelform: V75, omg. 5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 10, 11 2 1 Unison Sund 3 4 Calamara Donna 4 6, 7, 10, 12 5 13 Trons Pila* 6 3 Sandrngham Hanover 7 6 Caddie Gallant Vadet gäller startnummer 12 rader x 5 x 0,50 kr = 30,00 kr Kvittonummer: 0F46 E0F3 03DA 0045 |
Kan Sim Ruby hålla undan i spets uppåt sist 6%
|
|
Att Simb Ruby öht kommer till ledningen är lika troligt som att jag sätter sjuan idag.
|
v75 system
V75
V75 BANE 02.02.2013 V75-1: 9 V75-2: 1,3,8 V75-3: 3,4 V75-4: 1,6,10,12 V75-5: 2,4,7 V75-6: 3 V75-7: 1,6,8,10 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 288 144 kr. Købt d. 02.02.2013 13:10 Serienummer: BA0B-2387 |
Jag tror 12 Bearable avd 4 och 10 Orne as avd 7 har riktigt bra chans om det strular lite för favoriterna. Båda galopperade senast och hämtade upp riktigt bra.
|
og v5.
V5
V75 BANE 02.02.2013 V5-1: 3,4 V5-2: 1,6,10,12 V5-3: 2,4,7 V5-4: 3 V5-5: 1,6,8,10 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 1 kr. 96 96 kr. Købt d. 02.02.2013 13:15 Serienummer: EA0B-497F |
finns ingen möjlighet i världen att simb ruby skulle kunna ta spets.. björn goop har förvirrat många med sitt björnkollen:)
|
dagens mord vinder system 2.
1 Unison Sund--Hun er også hurtig fra start, men er
som oftest mest interesseret i et rygløb. Det kan hun passende få her. Senest sad hun lidt tilbage i feltet og afsluttede godt---og jeg spiker på et bon V75 V75 BANE 02.02.2013 V75-1: 9 V75-2: 1 V75-3: 3,4,5,8,10 V75-4: 1,4,5,6,7,8,9,10,12 V75-5: 1,2,4,7,9,10,13 V75-6: 3 V75-7: 6 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 315 157,50 kr. Købt d. 02.02.2013 13:33 Serienummer: EC0C-3D8B |
Kör en snabb-analys...
avd1. Melby amiral höjer sig lite över mängden, han avslutade starkt som fyra näst senast, och höll senast bra efter en offensiv styrning. Lättare motstånd nu och en bra segerchans! Peaberry har brett register och visade det senast genom att vinna efter en tids vila. Ska provas med jänkarvagn idag vilket känns spännande. Jag låser i inledningen. avd2. Lucky Angel face är bäst över kortare distanser, galopperade senast och det oroar alltid. Min ide heter You Know som har gjort det bra i sin nya regi på slutet med tre raka segrar. Hästen ger sig sällan i en slutstrid dessutom kan man öppna riktigt bra från start. Tommy vill köra i front om han når dit har han sagt. Ruggig kapacitet för klassen enligt Håkan. Belive me svarade för en stark insats senast och verkar vara på gång. Tidig! Tar några till... avd3. I wont dance tror stig h på väldigt mycket idag. Har gjort det bra en tid och måste räknas med god segerchans från ett toppspår. Kenneth är duktig på att attackera i tid. avd4. Zivertson återkom senast efter en halsoperation och var ruskigt bra och vann direkt efter vila. Framåt med loppet och ett givet segerbud på nytt...Lås 1-6-10 avd5. Kollnes xo var mycket lovande som unghäst, såg fin ut senast som tapper trea. Kusken är känd för att vara offensiv i loppen utan galopp bör det vara chans. 10%. Sima Hans blev knappt slagen senast (nos) gången innan blev man utkontrad på upploppet. Toppform, farlig med rätt resa 2%. Raggmunken är en härlig travare som besitter en vass speed. Med rätta ryggar kan han vinna detta till sina 15%. Trons Pila kan en del i ljusa stunder, blir bortglömd idag. Pass upp! avd6. Här tror jag mycket på Belgrado som troligen sitter i ledningen här. Mattias som kör börjar kliva in i eliten allt mer, jag gillar hans körstil och tror han kan bli en av de bättre kuskarna med tiden. Kan blir spets och slut nu också som senast. Milton Zet har sätt fin ut i sin nya regi på slutet, höll bra från dödens senast och ska åter igen räknas. Wiss pen och Goldmaster kan båda avsluta rappt. Lattitud Broline har startat tätt på slutet, kan sitta i benen!? tidig ändå.. avd7. många spikar Caddie Gallant och det är inte så mycket att säga om, topphäst dock blir det en tung resa som väntar och jag går hårt ut och streckar rejält. Jag vill varna för Overtaken by sib som kördes deffensivt senast eftersom hästen gjorde en slak insats gången innan. Kändes fin men satt fast med massor i mål. Tråkigt med tanke på läget men hästen har visat att han duger gott och väl i sin klass och att han trivs att starta i v75 klass. Idag kan Johan trycka honom i botten, hoppas de hittar en position för detta ska vara en vettig segerchans bara han hittar en väg att gå i de sista 800. Spiken: I wont dance avd3 Utgångar: You know avd2 och Belgrado avd6. Låset 1-6-10 avd4. Skrällar: Perberry avd1. Raggmunken avd5 Wiss pen avd6. Overtaken by sib avd7 Färjestad omg. 5 ATG Team lördag 2013-02-02 2013-02-02 Hästar Res 1 4 , 9 (11 , 2 2 7 You Know (1 , 3 3 5 I Won't Dance* (US) (8 , 7 4 1 , 6 , 10 (7 , 12 5 2 , 4 , 6 , 7 , 9 , 13 , 14 (11 , 1 6 5 , 6 , 9 , 10 , 11 (1 , 3 7 1 , 4 , 5 , 6 , 8 , 9 , 11 (10 , 3 1470 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 735,00 kr Färjestad omg. 5 ATG Team lördag 2013-02-02 2013-02-02 Hästar Res 1 4 , 9 (11 , 2 2 1 , 3 , 4 , 6 , 7 , 9 , 11 (12 , 15 3 5 I Won't Dance* (US) (8 , 7 4 1 , 6 , 10 (7 , 12 5 2 , 4 , 6 , 7 , 9 , 13 , 14 (11 , 1 6 6 Belgrado (11 , 5 7 1 , 4 , 5 , 6 , 8 , 9 , 11 (10 , 3 2058 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 1 029,00 kr God tur! |
|