Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Betfair (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15059-betfair/)

ManUnited 2013-02-09 03:56

Betfair

Vill ha ett snabbt svar så jag förstår :)

Har hittat ett spel på betfair och det jag undrar är vad allt betyder.

Lingfield 9th feb

17:45 5f hcap på den hästen jag vill spela ger lite över 6 ggr pengarna

17:45 plats på samma häst ger bara 1.7 ca

Vad betydder allt det och vad e det jag ska kolla efter om jag bara ska söka vinnare?

Sen är där en förvirrande sak till och det är tid 17:15 1m2f hcap vad betyder det lixom ?

Tack på förhand !! Mvh

Pilkast 2013-02-09 04:07

Citat:

Ursprungligen postat av ManUnited (Inlägg 230022)

Har hittat ett spel på betfair och det jag undrar är vad allt betyder.

Lingfield 9th feb

Vad betydder allt det och vad e det jag ska kolla efter om jag bara ska söka vinnare?

Sen är där en förvirrande sak till och det är tid 17:15 1m2f hcap vad betyder det lixom ?

Tack på förhand !! Mvh

Kan tyvärr inte detta med galoppen och Betfair, men råder dig att sätta dig själv in i detta innan du börjar spela... Blir ju rena rama Lotton annars...

Lycka, till...!

ManUnited 2013-02-09 04:12

Ja jag måste tänker inte satsa än :)

Vill bara veta vad förkortningarna betyder, annars verkar jag rätt säker på min sak :)

NiLu 2013-02-09 05:01

Citat:

Ursprungligen postat av ManUnited (Inlägg 230022)
curling ittat ett spel på betfair och det jag undrar är vad allt betyder.

Lingfield 9th feb

Tack på förhand !! Mvh

1m2f betyder att loppet är 1 mile (engelsk mil = 1609,344 m) och 2 furlong (1 furlong = 201,168 m) långt. hcap antar jag att det betyder handikapp.
Ha De Gôtt

werygod 2013-02-09 07:04

Vinnare är oddset där det står 6ggr, plats är det andra och innebär att den ska placera sig normalt 1a 2a eller 3a, men vid färre än 8 startande ska den normalt placera sig 1a 2a och tror det är vid 4 eller färre utgår platsspel.

Men detta står alltid hur många placeringar som gäller. Det står under hur mkt som är matchat; PLACERING:3. Eller 2 eller 4 beroende på hur många platser som gäller...

Sen om det är 8 när du spelar och en blir struken blir det plötsligt bara utbetalning på 2 platser istället för 3 därav kan det vara bra att vänta till nära inpå start om det är 8 startande...

För övrigt är det brittisk tid som gäller på alla galopplopp vilket innebär 17.15 är 18.15 för vår del. Dock ej om du lirar via mobil på betfair då är det plötsligt svensk tid...

Fler frågor ang. galopp bara pma...förutom ang. hur man går plus det har jag ej lyckats med än...

ManUnited 2013-02-09 17:19

Tack för alla bra svar
Ska läsa mer om just betfair

Mvh