Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 16/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15108-v75-solvalla-16-2-a/)

dny 2013-02-14 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 231722)
Vet inte om jag håller med. Globalen är ruskigt startsnabb den med. Vet inte om den tar spets, men startsnabb är den och kommer i värsta fall få en fin ryggresa och spurta kan den. Strong boy har aldrig vunnit på valla. Den vann sitt senaste v75lopp men före dess så är du tvungen att gå tillbaka till 2009 för att hitta senaste segern för Strongboy på V75 och det i uhrbergs regi. En sån häst är inget spikförslag direkt. Nu är ju motståndet krasst. Men jag hade aldrig utelämnat Globalen faktiskt. Den har en helt annan hårdhet än detta fält.

Mitt utkast så länge

http://puu.sh/22qbw

värt att ta till sig, var samma sak med mr picolit på jägersro? Där den aldrig vunnit eller att den alltid galopperar där. Så får se hur jag gör med strong boy

Trinity 2013-02-14 18:07

Jag kör på två chansspik.
What love can do som ska gå med racerbalanse, Jänkarvagn och rycktussar.

Det andra chansspiken är Sing of Mars.

KP 2013-02-14 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 231731)
Vidare så kan man vrida och vända på statistik hur man vill...
Visst är det så att han inte vunnit på valla ännu - men vem av dessa har vunnit på Vincennes? Har vunnit 3 på Vincennes och 1 andraplats - vinnartiderna på stubben är 1.11.5, 1.12.7, 1.12.7 och 1.11.6 som tvåa över medel/auto. Strongen är dessutom fortfarande i sitt livs form.

SBD har startat 7 gånger på Valla - tre av dessa oplacerad varav ett av dessa var från sjättespår i utagningslopp till Sweden Cup - alla "vet" att detta är omöjligt...

Han har varit på plats i tre av dessa starter så det är ingen katastrofstatistik som han har där.

Två av loppen på Valla var så långt bak som 2008 - har väl utvecklats en del sedan dess, eller hur?

Men tror inte Goopen vill köra i ledningen med denne då jag tycker denne visat sig bäst bakifrån...

Vi får se - lycka till, i alla fall!

Japp men nu missade du min viktigaste poäng, att hästen bara vunnit 1 gång på v75 de senaste 3 åren. Och den vinsten kom mot ett skräpgäng för bara någon vecka sedan. Det visar att den inte har klarat av att vinna mot hårdare motstånd i Sverige. Iom det är det värt att gardera en sådan då det är en dålig favorit att spika till den procenten.

Men vi får se som du säger, lycka till själv :)

Jens skrev följande innan v75omgången den 26/1 Halmstad
Citat:

5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0-2-2. Det är resultaten från de 14 starter som 5 Strong Boy DE gjort i Guld. De två senaste loppen är hans två bästa, och så här har det låtit i förhandsanalyserna: "Brukar inte räcka till riktigt när motståndet hårdnar... i nuvarande topplag kan det räcka till en plats" samt "Hästen är verkligen i sitt livs form. Att han ska räcka här är, trots toppläge och spetschans, inte u-tipset".

Hästen är nu tio år och kan vara redo att ta steget in i eliten. Här blir det spets igen, och vem ska han släppa till denna gång, när motståndarna har bakspår? Skulle det strula för 12 bör det hålla ända in mål den här gången. U-tipset är väl åter en andraplats, men vinstchansen är märkbart bättre nu än han någon gång tidigare haft i Guld.
Det var just denna omgång han lyckades segra.

Den 29 dec skrev han följande
Citat:

"5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0. Så ser resultaten ut för de 12 starter som tredjehandaren Strong Boy DE gjort i gulddivisionen. Han har en smickrande rad nu med många segrar, men brukar inte räcka till riktigt när motståndet hårdnar... i nuvarande topplag kan det räcka till en plats. Men det är knappast realistiskt att han ska rå på favoriterna."

Det där är hämtat ur analysen inför förra V75-starten för 5 Strong Boy DE. Det stämde rätt bra; efter att en av två favoriter (Yarrah Boko) galopperat låg vägen öppen för honom att ta en andraplats från rygg ledaren, hans bästa merit hittills. Hästen är verkligen i sitt livs form. Att han ska räcka här är, trots toppläge och spetschans, inte u-tipset.
Även det stämde rätt bra. Så poängen är egentligen, 5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0-2-2-1 är hans statistik i Guld på V75. Den senaste segrade han mot ett skräpgäng.

donkyklonk 2013-02-14 18:23

Bra hästar och spets är två faktorer jag gillar att spela på. 3 väldigt troliga spikar med de tankarna är: Mr Picolit, Strong Boy D.E samt Calamara Donna. tyvärr blir alla, med rätt, favoriter. Mest värde i Calmara!

Lillis 2013-02-14 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 231784)
Bra hästar och spets är två faktorer jag gillar att spela på. 3 väldigt troliga spikar med de tankarna är: Mr Picolit, Strong Boy D.E samt Calamara Donna. tyvärr blir alla, med rätt, favoriter. Mest värde i Calmara!

Håller med, kommer spika Calamara Donna

Lindvallen 2013-02-14 19:08

Hej allesammans

Har ni läst veckans veckomejl från atg?

Här har ni länken:

https://www.atg.se/dynamic_files/gor...56667_21926071

Mediahora den där Lindvallen:)

AbbeAce 2013-02-14 21:36

En liten rättelse bara,,vi kan spela för 6000 resp 3000 kr inte rader. Även om det oftas är runt 6000r.. Bara en notis.

AbbeAce 2013-02-14 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 231696)
Går Picolit dåligt så vet man aldrig! Överväger att gardera det loppet med 1-6-7 men som vanligt kommer man kanske bara slösa streck.. Favoriten har en förmåga att göra sitt livs lopp varje gång jag garderar :thumbdown:

Ja förlåt jag blanda ihop det med guld,,Jag är själv inne på utg på Mr P. Men glöm då inte 10 Capello
Sorry..:cheers:

Lindvallen 2013-02-14 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 231891)
En liten rättelse bara,,vi kan spela för 6000 resp 3000 kr inte rader. Även om det oftas är runt 6000r.. Bara en notis.

Repotern har yrat till det:)

KP 2013-02-14 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 231800)
Hej allesammans

Har ni läst veckans veckomejl från atg?

Här har ni länken:

https://www.atg.se/dynamic_files/gor...56667_21926071

Mediahora den där Lindvallen:)

Saknas bara en länk till Sharps.se i den jue :D
Snyggt fiskat! Först AB nu ATG.
Snart har vi Lindvallens stora pris att anmäla sina hästar till. Kostar ca 10-15k att få ett lopp döpt efter sig på V86an :) Fick själv en förfrågan förra året om mitt företag ville döpa ett lopp, skulle kosta 10k och det var ett V86lopp.

Pilkast 2013-02-14 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 231913)
Saknas bara en länk till Sharps.se i den jue :D
Snyggt fiskat! Först AB nu ATG.
Snart har vi Lindvallens stora pris att anmäla sina hästar till. Kostar ca 10-15k att få ett lopp döpt efter sig på V86an :) Fick själv en förfrågan förra året om mitt företag ville döpa ett lopp, skulle kosta 10k och det var ett V86lopp.

Vad, fasiken - kostar det inte mer...? Då kan man helt klart förstå att svensk travsport är på dekis...

:whistling:

mijo14 2013-02-15 00:17

Avd 1: 1 3 5 7 10 (för stor favorit och Per har inte samma pondus som Åke. Erik!!!)
Avd 2: 4 12
Avd 3: 1 2 6 9 10 (Lövgren rädd om sin gamling och släpper vid rejäl press - eller Björn SoS)
Avd 4: 3 (Bra spår, speedig, preparé sist,garanterad körning i loppet= Jonny kan vänta till 200 kvar)
Avd 5: 5 6 9
Avd 6: 5 9 (Hade Björn kört hade jag spikat - Miss Shape är en kanon)
Avd 7: 2 (toppform på stallet...vinner - bara Nybrink emot)

Tankar om garderingar och spikar efter jobbet imorgon...

TOBYTYKE 2013-02-15 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 231442)
Visst kan Quangaroo zet vinna om hon får spets billigt och sedan bestämma. Tycker dock inte hästen visat något speciellt i de tre starterna den gkort efter uppehållet. Behöver göra ett betydligt bättre lopp för att vinna här, men formen kanske sitter där med tre lopp i kroppen?

Calamara kan vinna, men tål inte någon start rusning eller tryck i loppet. Ingen slump att hon bara har en seger på 1,5 år...

Quangaroo zet är en 5 årig hingst, ingen hon, bara för kännedom, och har förhoppningsvis mycket hår på bröstet när han brisar undan i spets på lördag.

kriga 2013-02-15 10:44

Intressant inledning på V75.

Mr Picolit är streckad på 82 procent idagsläget. Det köper jag inte.
Tycker hästen är för upphausad. Visade begränsning senast då han inte kunde plocka ner Beckman.

Åkes stall har heller inte toppform, hästarna går ok, men inte mer. Det är ju så Åke lägger upp det så inga konstigheter där.
Han är dessutom lite ojämt startsnabb numera. Tidigare limmade han ju i princip vingen. Kan ev bli svar här, lillchans att Witasp kan svara och då tror jag han kör där.

Vidare är inte Mr picolit som bäst i spets. Detta har hästen visat flera ggr och även Åke tycker det.

Mr P har även bekymmer med sin hals då kan alltid vädret ställa till det. Mkt oklar väderlek imorgon enligt rapparna.

Min magkänsla säger mig oxå att det inte är samma tryck i hästen nu som när han kom till Åke.

Som sagt. När man är streckad på 82 procent får det i princip inte finnas några som helst frågetecken. Det gör det nu. Och över tid är det megavärde i att gardera här.

Tycker Sandringham Hanover är oerhört intressant. Tokform på stall Witasp och det är mkt värt. Spik eller enkel A för mig. Har inte bestämt mig än.

Flera hästar bakom som är lite streckade.
Stormysky, kan få en smygare här, vass då
Nimbus H, Örjan var inte så intresserad sist, lyser av form
Bon Frescia, inte så såld på hästen, men smygläge och framför allt tokform på hela Nurmos stall nu! Viktigt

Rank: A. 1
B. 6.3.10.9
C 5.7.4.11.12

kriga 2013-02-15 11:09

Tycker även Gulddivisionen är intressant spelmässigt. Strong Boy DE är megafavorit och även här finns det frågetecken tycker jag.

Efter att ha gått igenom lopparkivet så tror jag Björn och Global Investment kommer att kunna svara Strong Boy från start. Hade Strong B haft spår 4 eller 5 hade jag trott på spets på den. Nu när de står sida vid sida så är jag mkt tveksam. Global tänder oerhört häst mot häst och det ryktas om nytt huvudlag på Björns. Bara rykten dock!

However , Strong Boy känns väldigt sårbar om detta blir scenariot.
Given gardering för mig.
Nästan 80 procent och minst 30% procent på missad spets och häx.
Går ju heller inte komma ifrån att Lövgren inte vinner ihjäl sig på valla.

A. 1
B. 2.10.6.9.5.3
C 4.7.8

mijo14 2013-02-15 11:49

Kul med lite samsyn (avd 3)!

copiad 2013-02-15 11:55

Oavsett utgång i avd 1 kan vi väl ändå slå fast att mr picolit möter liiite sämre hästar än beckman denna gång?! Om svanen låter positiv är det ju bara bomba in spiken. En barfotadansande och fräsch mr picolit är ju bara bäst i detta gäng. Allt annat tänk är ju utöver seriöst tänkande. Då är vi inne på Tant Agda-nivå.

Sen till guld. Varför skulle Global Investment spetsa? Den brukar öppna som sämst från spår långt ner samtidigt som strong boy, och framförallt, Shaq is back är två riktiga startkanoner. GI har haft innerspår sju ggr. Spetsade i de två första men har blivit överflyglad i fem senaste. Mot iaf ett par startkanoner ger statistiken och lopparkivet inte GI några 30 % chans att spetsa iaf. Vet inte var den siffran är tagen från Kriga? Känns lite väl höftad. Då får den allt öppna bättre än tidigare (om ny utrustning ev) alternativt 2 och 4 öppna sämre än tidigare. Det är rena fakta och inget annat. Sen vem som vinner loppet får ni räkna ut själva. Men mycket stor chans/risk att Strongen sitter i spets direkt eller blir släppt dit om 4 överflyglat den. Och att Strongen har dålig statistik på valla kan vara värt att ta till sig. MEN glöm inte hur otroligt fin den såg ut på valla senast, strax innan årsskiftet, vid sen lucka bakom Spring Erom...

Nu har ni lite rena fakta att grunna över. Sen är ju verkligheten en annan femma... Men man ska inte torska på att man är dåligt påläst. Räcker gott och väl med oturen som ofta grinar oss travspelare i ansiktet (tycker vi själva iaf)!

capone 2013-02-15 12:05

Det var länge sedan copiad
:clap:

Min spik Quangaroo Zet är en mycket bra travare,var förra året i derbyfinal.

donkyklonk 2013-02-15 12:37

Helt överens med Copiad, tycker man letar spöken om man garderar Picolit, även fast han inte travade perfekt i kurvorna senast. Hästen har kapacitet som hade räckt långt i dagens gulddivision och mot ett ganska trött silvergäng ÄR det toppchans, även om han bara skulle vara på 80-90%. Åke låter förövrigt klart nöjd i sin krönika med hästen och tror den ska vara bättre nu.

Sedan i guld så har jag svårt att se Global Investment svara strong boy. Senast snackades om att formen inte var på topp och trots vinsten där(årets tröttaste guldlopp) så är jag inte hundra på att formen sitter där. Vill ens Björn köra i spets? Hade inte blivit förvånad om han släpper direkt OM han nu skulle vara nära att hålla upp. Tror han är fullt nöjd med ryggen. Vi får höra vad han har att säga i "Björnkollen" ikv på atg.

Jag har bra självförtroende och funderar på att prova flerbång!

Övriga tankar:

2) Tror inte på Amiralen som jag tycker är fel favorit. Det borde 12 vara som nu även är gynnsamt nerstruken. Ett kul drag ä 8 Havbergsmimmi som ska laddas för fullt igen från 8-spåret. Kan mycket väl bli släppt till ledningen då hon bör vara före Amirlaen och körs där. Tror det blir tempo på loppet och 8,12 kan vara ett "kul" flerbångslås.

4) What Love Can Do verkar vara mångas drag. Given på lappen. Tror 1,2,3,4,9 räcker mycket långt. 6,7 tror jag noll på och båda känns rejält överstreckade. Den jag tror mest på av favoriterna är helt klar Conrad och Starbecs Maclo! Spetsfavorit och räcker mycket långt därifrån!

5) Helt fel favorit igen. Oolong känns för ospeedig för att vinna en V75-final. Hade varit gynnad av längre distans som vid segern. Var bli han av från start? Tror istället mycket, som flera andra här, på Quangaroo Zet! Borde vara favorit och flerbångspik(minst). Spets och slut?!

6) Calamara Donna har toppchans från ledningen om hon får bestämma vilket knappast känns otroligt. Flerbångspik även detta. 9 Bortglömd bakom! Ska även bli kul att se vad Polly kan prestera mot stoeliten, håller henne mycket högt!

7) Omgångens öppnaste enligt spelarna, håller nog med! Finns två givna "drag" här som bildar utgång/flerbångslås. Nike de Girifalco såg strålande ut senast på Solvalla då hon vann mycket och detta känns som en bra uppgift då hon är mycket stark. Given emot är såklart formstallet Larsson med 2 Uno De Joflo! Dock inget att lita på, vem låset känns starkt!

En "kul" flerbång

1) 5
2) 8,12
3) 2
4) 3,4
5) 6
6) 2
7) 2,6

x50 = 200 kr =)

marvel 2013-02-15 12:48

4, 5, 6, 7
12
1, 2, 8, 10
1, 3, 7, 11
6
2, 8
alla

hehe :D

zandmark 2013-02-15 14:47

tycker oxå det känns som ett tveksamt val av kusk, men den bör vinna trots det

Benga 2013-02-15 14:48

I avd. 2 tror jag det blir hård öppning, glöm inte Elles W Fill som Eklöv kommer att placera i rygg på Västerbo Highflyer.
Spikade båda Elles W hästarna senast dom var med på V-75 och båda satt ju klockrent.

Om_sommaren 2013-02-15 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Benga (Inlägg 232055)
I avd. 2 tror jag det blir hård öppning, glöm inte Elles W Fill som Eklöv kommer att placera i rygg på Västerbo Highflyer.
Spikade båda Elles W hästarna senast dom var med på V-75 och båda satt ju klockrent.

Elles w fill är en sprinter och har vunnit i svaga gäng. Finns inte på kartan att han räcker här enligt mig. särskilt inte från bakspår. anmärkningsvärt här är att Mellby amrial blir kraftigt överstreckad. Hästen är bra men han vann i ett väldigt svagt gäng sist där örjan förvaltade en straffspark. Havbergs mimi är den intressanta här. Kan bli spets men har visat att den tål dödens också. startsnabbb är den och lär hamna bättre till än amiralen.

dumle 2013-02-15 15:26

Mr picolit tränar starkt och topp chans enligt åke, bör hitta till spets, (åtgärdad).

Calamara donna suttit fast med krafter kvar på slutet och körts snällt. läge att pröva köra för spets och rinna undan till slut, topp form.

källa:travspetsen

Benga 2013-02-15 15:30

Elles W Fill går bra på medeldistans också, 4 segrar på 2140 2012, räknar med överpace i loppet och då kan allt hända.

Om_sommaren 2013-02-15 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av Benga (Inlägg 232069)
Elles W Fill går bra på medeldistans också, 4 segrar på 2140 2012, räknar med överpace i loppet och då kan allt hända.

Kan tänka mig att det är i norrlandsgäng de segrarna har tagits. Detta är v75 finaler vilket innebär att motståndet är klasser bättre. Jag menar att elles w fill är klassen sämre än de bästa här. men visst trav är trav.:)

Om_sommaren 2013-02-15 15:44

tror inte ett skvatt på att calamara donna ska få fuska bort en v75 final, vilket hon nog behöver göra för att vinna här. Tror att Polly frontline är hårdast här och om jorma ser till att hon inte behöver gå i tredje spår för länge så krossar hon dem med sin styrka. Chansspik!

glennoskar 2013-02-15 15:44

Kan mycket väl bli som vanligt lätt i början 2 rader på tre lopp mindre betrodd i trioloppet. Skräll i något av dubbel loppen.

flaque 2013-02-15 16:22

Angående GI Chans på spets taget från travtjänstens hemsida

1 Global Investment (V75-3) var jag väldigt nöjd med senast och det var bra gjort att vinna trots att han inte var något tufft tagen inför. Det står fel i programmet då han gick med skor senast, och att vi nu kan köra barfota bak är ett plus. Han bör ha gått framåt med loppet i kroppen och jag laddar det som går och hoppas vi kan hålla upp rygg ledaren, säger Björn Goop.

Om_sommaren 2013-02-15 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av flaque (Inlägg 232083)
Angående GI Chans på spets taget från travtjänstens hemsida

1 Global Investment (V75-3) var jag väldigt nöjd med senast och det var bra gjort att vinna trots att han inte var något tufft tagen inför. Det står fel i programmet då han gick med skor senast, och att vi nu kan köra barfota bak är ett plus. Han bör ha gått framåt med loppet i kroppen och jag laddar det som går och hoppas vi kan hålla upp rygg ledaren, säger Björn Goop.

Jaha då står det alltså skrivet i sten att det blir löfgren i spets här efter en bit. gi eller shaq is back i ryggen. Förstår inte hur löfgren skulle kunna förlora detta då ingen häst är nån "dödenshäst". Han har dessutom påtalat flera gånger att strong boy är väldigt reglerbar nuförtiden vilket gör att han kan diktera tempo och hålla in den i ryggen så länge som möjligt.

AbbeAce 2013-02-15 16:49

Är 6e avd ett final lopp?? Stoeliten?

Om_sommaren 2013-02-15 16:59

fel av mig. Menar ändå att här kommer Erik trampa gasen i botten från början. för att ta sig förbi eller få ryggen på calamara donna. Är övertygad om att när örjan eller erik dämpar så går jorma direkt o tar dödens. sen är det klart.

crossbow 2013-02-15 17:22

Åke om sina

++++
Mr Picolit (V75-1) travade inte helt hundra i kurvorna senast. Han tappade en längd på Beckman i sista kurvan och kunde sedan inte ta igen det över upploppet. Hästen var också lite hetsigare den dagen än han brukar vara. Så något var det som störde honom och med tanke på det får man säga att han gjorde ett bra lopp. Han fick ta igen sig lite efteråt men har sedan tränat på för fullt och känts fin. Han känns bättre nu än han gjorde senast och är rejält förberedd inför den här starten. Det här är en kanonhäst i grunden som har ett bra startspår och han är snabb ut. Om det går att köra barfota runt om så går han så, men annars blir det barfota fram. Han har vunnit V75 med skor och broddar men då kändes han lite klumpig så helt klart är han bäst barfota. Men barfota fram räcker gott och väl det också. Jag tycker att han borde vinna.

+++
Jonathan Palema (V75-2) har vunnit två försök i V75 men det har också varit billiga lopp. Han är trög och lat och det har känts att han mest har vunnit på att det har varit enkelt motstånd. Samtidigt känns hästen så pass rejäl i träningen och där känns det som att han har hög kapacitet. Faktiskt bättre än vad han har visat i loppen, även om man såklart inte kan klaga när han bara har vunnit på slutet. Så det kan vara så att han svarar även när motståndet blir tuffare för han har onekligen bra inställning. Men man blir lite förbryllad när han är lat och slö i loppen. Det kan mycket väl vara så att det finns mer i honom och att han visar det framöver. Jag tycker också att han är klart bättre när han får attackera bakifrån så bakspåret är ingen nackdel. Han är en av de som räknas och balansen blir barfota fram oavsett om det blir fin bana.

Global Mazerine (V75-7) var väldigt osäker tidigare men har bättrat sig otroligt mycket och har även blivit starkare och starkare. Han går bra varje gång nu och senast gjorde han ett kanonlopp och höll på att kontra ut vinnaren. Han står perfekt inne i loppet på pengarna och den långa distansen är en klar fördel. Hästen kommer att göra ett bra lopp igen och han är en av de som ska räknas nu när formen är så bra. Barfota fram.

++
Clear Sign (V75-3) vann överraskande senast men hästen kändes också klart piggare i provstarterna och då bestämde jag mig för att köra i andraspår. Det verkar som att formen har kommit mer och mer i takt med att han har startat varje vecka. Han blir inte sliten utan i stället piggare. Hästen tränas ingenting mellan starterna utan går bara lite motion på släp i ett grimskaft men utan sele. Han hänger med i alla tempon och ska han ta en framskjuten placering här måste det bli överpace och att han får ett lika fint lopp som senast. Normalt får han svårt att vinna igen. Han går barfota runt om ifall banan tillåter. Annars barfota fram.

Keso (V75-5) var lite för trög senast för att få godkänt och varför vet jag inte. Men jag tycker att han känns lite piggare i träningen igen och jag tror att formen kommer att vara bättre nu än den var senast. Hästen har fått träna lite lugnare på slutet och det verkar ha gjort honom piggare. Jag tror inte att han har så stor chans att vinna här men skulle det bli hårt tempo första varvet så gynnar det honom. Han är väldigt stark fysiskt men behöver ändå ryggar att gå i så länge som möjligt och man kan inte bara ställa på med honom i spåren hur som helst för det klarar han inte rent psykiskt. Jag är nöjd om han kan ta en bra placering. Det är ett plus om det går att köra barfota runt om. Annars blir det barfota fram.

Källa: Trav365/Sportbladet

flaque 2013-02-15 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av crossbow (Inlägg 232098)
Åke om sina

++++
Mr Picolit (V75-1) travade inte helt hundra i kurvorna senast. Han tappade en längd på Beckman i sista kurvan och kunde sedan inte ta igen det över upploppet. Hästen var också lite hetsigare den dagen än han brukar vara. Så något var det som störde honom och med tanke på det får man säga att han gjorde ett bra lopp. Han fick ta igen sig lite efteråt men har sedan tränat på för fullt och känts fin. Han känns bättre nu än han gjorde senast och är rejält förberedd inför den här starten. Det här är en kanonhäst i grunden som har ett bra startspår och han är snabb ut. Om det går att köra barfota runt om så går han så, men annars blir det barfota fram. Han har vunnit V75 med skor och broddar men då kändes han lite klumpig så helt klart är han bäst barfota. Men barfota fram räcker gott och väl det också. Jag tycker att han borde vinna.

+++
Jonathan Palema (V75-2) har vunnit två försök i V75 men det har också varit billiga lopp. Han är trög och lat och det har känts att han mest har vunnit på att det har varit enkelt motstånd. Samtidigt känns hästen så pass rejäl i träningen och där känns det som att han har hög kapacitet. Faktiskt bättre än vad han har visat i loppen, även om man såklart inte kan klaga när han bara har vunnit på slutet. Så det kan vara så att han svarar även när motståndet blir tuffare för han har onekligen bra inställning. Men man blir lite förbryllad när han är lat och slö i loppen. Det kan mycket väl vara så att det finns mer i honom och att han visar det framöver. Jag tycker också att han är klart bättre när han får attackera bakifrån så bakspåret är ingen nackdel. Han är en av de som räknas och balansen blir barfota fram oavsett om det blir fin bana.

Global Mazerine (V75-7) var väldigt osäker tidigare men har bättrat sig otroligt mycket och har även blivit starkare och starkare. Han går bra varje gång nu och senast gjorde han ett kanonlopp och höll på att kontra ut vinnaren. Han står perfekt inne i loppet på pengarna och den långa distansen är en klar fördel. Hästen kommer att göra ett bra lopp igen och han är en av de som ska räknas nu när formen är så bra. Barfota fram.

++
Clear Sign (V75-3) vann överraskande senast men hästen kändes också klart piggare i provstarterna och då bestämde jag mig för att köra i andraspår. Det verkar som att formen har kommit mer och mer i takt med att han har startat varje vecka. Han blir inte sliten utan i stället piggare. Hästen tränas ingenting mellan starterna utan går bara lite motion på släp i ett grimskaft men utan sele. Han hänger med i alla tempon och ska han ta en framskjuten placering här måste det bli överpace och att han får ett lika fint lopp som senast. Normalt får han svårt att vinna igen. Han går barfota runt om ifall banan tillåter. Annars barfota fram.

Keso (V75-5) var lite för trög senast för att få godkänt och varför vet jag inte. Men jag tycker att han känns lite piggare i träningen igen och jag tror att formen kommer att vara bättre nu än den var senast. Hästen har fått träna lite lugnare på slutet och det verkar ha gjort honom piggare. Jag tror inte att han har så stor chans att vinna här men skulle det bli hårt tempo första varvet så gynnar det honom. Han är väldigt stark fysiskt men behöver ändå ryggar att gå i så länge som möjligt och man kan inte bara ställa på med honom i spåren hur som helst för det klarar han inte rent psykiskt. Jag är nöjd om han kan ta en bra placering. Det är ett plus om det går att köra barfota runt om. Annars blir det barfota fram.

Källa: Trav365/Sportbladet

Tydligen har han gett andra vibbar till spelarservice om Mr Picolit, eftersom dom garderar o skriver att dessa samtal med svanen är guld värd

donkyklonk 2013-02-15 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av flaque (Inlägg 232103)
Tydligen har han gett andra vibbar till spelarservice om Mr Picolit, eftersom dom garderar o skriver att dessa samtal med svanen är guld värd

Tvärtom tycker jag när jag läser den. Säger att det finns förklaringar till varför han varit sämre senaste starterna och han tränar förbättrat. Han säger dock att han egentligen är bättre med rygglopp men samtidigt att mot detta motståndet är det bara att köra till ledningen och det finns ingen att släppa till. Han tror på "god" chans!

capone 2013-02-15 18:08

Mr Picolit klar ,galopp mot . tycker det är plus när Lenartsson kör svanens hästar

akesvanstedt 2013-02-15 18:21

Givna favoriter brukar ALLTID vara luringar i slutändan, men dum och enkelspårad som man är så spikar man likt förbannat imorgon.

donkyklonk 2013-02-15 18:28

Lyssnade på Björn Goop precisi björnkollen och jag hade fel! Han har visst tänkt svara Strong Boy och tycker det finns anledning att gardera. Han är dock inte säker på om han lyckas...

Pilkast 2013-02-15 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 232106)
Tvärtom tycker jag när jag läser den. Säger att det finns förklaringar till varför han varit sämre senaste starterna och han tränar förbättrat. Han säger dock att han egentligen är bättre med rygglopp men samtidigt att mot detta motståndet är det bara att köra till ledningen och det finns ingen att släppa till. Han tror på "god" chans!

Jo, men Spelarservice garderar ju Mr Picolit i första - det skulle man väl inte göra om de fått information som tyder på att Mr Picolit är "klar", eller hur?