Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 16/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15108-v75-solvalla-16-2-a/)

whalz 2013-02-14 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 231675)
Svensk travsport visar flera dagar framåt,,Nu kollade jag på Per Lennartsson som visar till 20/2 som kusk och tränare. För övrigt håller jag med dig i vad du säger och tycker att det är fler som kan ställa sig i det ledet....
Sen kan han preparéra hur mycket han vill till detta lopp för det vinner han inte.....

Går Picolit dåligt så vet man aldrig! Överväger att gardera det loppet med 1-6-7 men som vanligt kommer man kanske bara slösa streck.. Favoriten har en förmåga att göra sitt livs lopp varje gång jag garderar :thumbdown:

bokis29 2013-02-14 14:38

Vad gäller Picolit har han ju redan vunnit utan och ta ett steg :lol:

oinkk 2013-02-14 15:08

Avd4: Är inne på att Berkut Boko kan hålla spets, vad tror ni?

Pilkast 2013-02-14 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 231708)
Avd4: Är inne på att Berkut Boko kan hålla spets, vad tror ni?

Är inte snabb nog de första stegen för att ta spets här - det gör istället nummer 3, What Love Can Do och denne släpper till den som är först fram, troligtvis nummer 4 - kanske Bergharn kan chansa från start?

Efter 500 körda, nummer 2 eller 4 i spets - mest troligt nummer 4!

Lycka till!

Nicklas 2013-02-14 15:46

strong boy de känns väl redan klar. Bästa spår och allt.

Pilkast 2013-02-14 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 231717)
strong boy de känns väl redan klar. Bästa spår och allt.

Ja, jag kan inte annat än instämma - sitter i spets efter högst 300 körda och sedan skall denne bara kunna defilera hem detta... För vem av dessa kusar skall trycka upp tempot - de flesta av dem, kanske alla utav motståndarna är ju beroende utav smygresor, därav får Jocke sitta i orubbat bo... Tror Lillgoopen är mycket nöjd med 200 000 i andrapris här och släpper... Eller Shaq Is Back - samma där, släpper om denne kommer till ledningen initialt - varför skulle denne svara när han inte kunde hålla emot när det var ett halvvarv kortare senast?

dumle 2013-02-14 16:03

Lennart Forsgren: Kan du bjuda läsarna på någon vinnare redan nu?
– I den andra avdelningen tror jag mycket på 12 Västerbo Highflyer. Det var mycket sparat senast. Det är sällan man ser en häst i målgången som är så fin som den.

– Mr Picolit, storfavoriten i V75-1, har inte varit så sprudlande och lite seg sista biten. Det är ingen given spik för mig, säger Lennart Forsgren.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16241669.ab

hittade unghäst kommentarer stall broman länk: Mr picolit http://www.stallbroman.se/h%C3%A4sta...picolit-644842

finaler är som brukligt favorit betonat. Går det möjligtvis fälla åkes. Något seg sist. Men är en ballet dansör. Örjan med Nimbus Hackstable, sparat tycker jag. New line stark och rejäl häst, men vingel risk.

v75 utdelning
2012 - 7 218 kr
2011 - 14 076 kr
2010 - 252 722 kr
2009 - 676 kr
2008 - 926 412 kr , jätte skräll i första avd i silver, fav spelad 1,60

KP 2013-02-14 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 231720)
Ja, jag kan inte annat än instämma - sitter i spets efter högst 300 körda och sedan skall denne bara kunna defilera hem detta... För vem av dessa kusar skall trycka upp tempot - de flesta av dem, kanske alla utav motståndarna är ju beroende utav smygresor, därav får Jocke sitta i orubbat bo... Tror Lillgoopen är mycket nöjd med 200 000 i andrapris här och släpper...

Vet inte om jag håller med. Globalen är ruskigt startsnabb den med. Vet inte om den tar spets, men startsnabb är den och kommer i värsta fall få en fin ryggresa och spurta kan den. Strong boy har aldrig vunnit på valla. Den vann sitt senaste v75lopp men före dess så är du tvungen att gå tillbaka till 2009 för att hitta senaste segern för Strongboy på V75 och det i uhrbergs regi. En sån häst är inget spikförslag direkt. Nu är ju motståndet krasst. Men jag hade aldrig utelämnat Globalen faktiskt. Den har en helt annan hårdhet än detta fält.

Mitt utkast så länge

http://puu.sh/22qbw

DavidP 2013-02-14 16:39

Väntar på att Henrik Larsson ska ge total avslag på peaberry eller uno de junflo. Säger han att någon av dem inte är någon stjärna och aldrig räcker till på solvalla som han sa om insert sock så spikar jag direkt.

Jävla tomtar

Pilkast 2013-02-14 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 231722)
Vet inte om jag håller med. Globalen är ruskigt startsnabb den med. Vet inte om den tar spets, men startsnabb är den och kommer i värsta fall få en fin ryggresa och spurta kan den. Strong boy har aldrig vunnit på valla. Den vann sitt senaste v75lopp men före dess så är du tvungen att gå tillbaka till 2009 för att hitta senaste segern för Strongboy på V75 och det i uhrbergs regi. En sån häst är inget spikförslag direkt. Nu är ju motståndet krasst. Men jag hade aldrig utelämnat Globalen faktiskt. Den har en helt annan hårdhet än detta fält.

Mitt utkast så länge

Vidare så kan man vrida och vända på statistik hur man vill...
Visst är det så att han inte vunnit på valla ännu - men vem av dessa har vunnit på Vincennes? Har vunnit 3 på Vincennes och 1 andraplats - vinnartiderna på stubben är 1.11.5, 1.12.7, 1.12.7 och 1.11.6 som tvåa över medel/auto. Strongen är dessutom fortfarande i sitt livs form.

SBD har startat 7 gånger på Valla - tre av dessa oplacerad varav ett av dessa var från sjättespår i utagningslopp till Sweden Cup - alla "vet" att detta är omöjligt...

Han har varit på plats i tre av dessa starter så det är ingen katastrofstatistik som han har där.

Två av loppen på Valla var så långt bak som 2008 - har väl utvecklats en del sedan dess, eller hur?

Men tror inte Goopen vill köra i ledningen med denne då jag tycker denne visat sig bäst bakifrån...

Vi får se - lycka till, i alla fall!

dny 2013-02-14 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 231722)

Mitt utkast så länge

värt att ta till sig, var samma sak med mr picolit på jägersro? Där den aldrig vunnit eller att den alltid galopperar där. Så får se hur jag gör med strong boy

Trinity 2013-02-14 18:07

Jag kör på två chansspik.
What love can do som ska gå med racerbalanse, Jänkarvagn och rycktussar.

Det andra chansspiken är Sing of Mars.

KP 2013-02-14 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 231731)
Vidare så kan man vrida och vända på statistik hur man vill...
Visst är det så att han inte vunnit på valla ännu - men vem av dessa har vunnit på Vincennes? Har vunnit 3 på Vincennes och 1 andraplats - vinnartiderna på stubben är 1.11.5, 1.12.7, 1.12.7 och 1.11.6 som tvåa över medel/auto. Strongen är dessutom fortfarande i sitt livs form.

SBD har startat 7 gånger på Valla - tre av dessa oplacerad varav ett av dessa var från sjättespår i utagningslopp till Sweden Cup - alla "vet" att detta är omöjligt...

Han har varit på plats i tre av dessa starter så det är ingen katastrofstatistik som han har där.

Två av loppen på Valla var så långt bak som 2008 - har väl utvecklats en del sedan dess, eller hur?

Men tror inte Goopen vill köra i ledningen med denne då jag tycker denne visat sig bäst bakifrån...

Vi får se - lycka till, i alla fall!

Japp men nu missade du min viktigaste poäng, att hästen bara vunnit 1 gång på v75 de senaste 3 åren. Och den vinsten kom mot ett skräpgäng för bara någon vecka sedan. Det visar att den inte har klarat av att vinna mot hårdare motstånd i Sverige. Iom det är det värt att gardera en sådan då det är en dålig favorit att spika till den procenten.

Men vi får se som du säger, lycka till själv :)

Jens skrev följande innan v75omgången den 26/1 Halmstad
Citat:

5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0-2-2. Det är resultaten från de 14 starter som 5 Strong Boy DE gjort i Guld. De två senaste loppen är hans två bästa, och så här har det låtit i förhandsanalyserna: "Brukar inte räcka till riktigt när motståndet hårdnar... i nuvarande topplag kan det räcka till en plats" samt "Hästen är verkligen i sitt livs form. Att han ska räcka här är, trots toppläge och spetschans, inte u-tipset".

Hästen är nu tio år och kan vara redo att ta steget in i eliten. Här blir det spets igen, och vem ska han släppa till denna gång, när motståndarna har bakspår? Skulle det strula för 12 bör det hålla ända in mål den här gången. U-tipset är väl åter en andraplats, men vinstchansen är märkbart bättre nu än han någon gång tidigare haft i Guld.
Det var just denna omgång han lyckades segra.

Den 29 dec skrev han följande
Citat:

"5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0. Så ser resultaten ut för de 12 starter som tredjehandaren Strong Boy DE gjort i gulddivisionen. Han har en smickrande rad nu med många segrar, men brukar inte räcka till riktigt när motståndet hårdnar... i nuvarande topplag kan det räcka till en plats. Men det är knappast realistiskt att han ska rå på favoriterna."

Det där är hämtat ur analysen inför förra V75-starten för 5 Strong Boy DE. Det stämde rätt bra; efter att en av två favoriter (Yarrah Boko) galopperat låg vägen öppen för honom att ta en andraplats från rygg ledaren, hans bästa merit hittills. Hästen är verkligen i sitt livs form. Att han ska räcka här är, trots toppläge och spetschans, inte u-tipset.
Även det stämde rätt bra. Så poängen är egentligen, 5-4-0-6-3-0-5-2-0-4-3-0-2-2-1 är hans statistik i Guld på V75. Den senaste segrade han mot ett skräpgäng.

donkyklonk 2013-02-14 18:23

Bra hästar och spets är två faktorer jag gillar att spela på. 3 väldigt troliga spikar med de tankarna är: Mr Picolit, Strong Boy D.E samt Calamara Donna. tyvärr blir alla, med rätt, favoriter. Mest värde i Calmara!

Lillis 2013-02-14 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 231784)
Bra hästar och spets är två faktorer jag gillar att spela på. 3 väldigt troliga spikar med de tankarna är: Mr Picolit, Strong Boy D.E samt Calamara Donna. tyvärr blir alla, med rätt, favoriter. Mest värde i Calmara!

Håller med, kommer spika Calamara Donna