Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 på Hagmyren 27/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/16972-v75-pa-hagmyren-27-7-a/)

putte64 2013-07-28 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 264341)
Säger dem verkligen att trav avgörs med statistik? Jag har missat det totalt. Du får gärna citera vartifrån du fått det intrycket att "trav avgörs med statistik".

Har du tusentals lopp och t.ex. vissa spår visar sig vinna mycket oftare än andra är du bra naiv om du tror att det beror på slumpen och spåren har noll betydelse. Jag visste iaf inte för 10 år sedan att spår 5 är bäst i auto bara för att ta ett exempel.

Dem är också grymt bra som nu senast där de skrev att på Hagmyren vinns 39% av loppen från spets och på Axevalla vinns 37% av loppen från spets. Jag tycker Stora Vinster är sjukt bra i precis det avseendet då de så kallade "experterna" på TV4 står i tv och säger att det är sjukt mycket viktigare med spets på Hagmyren för att upploppet är kortare. Vad fan har dem för belägg för det. Det är ju ren och skär lögn som de står och skriker ut. Fakta säger att det skiljer 2 procentenheter mellan banorna och det är knappast några ynka 2 procentenheter de försöker beskriva med sina uttalanden.

Nä ta och kamma dig och skaffa ett jobb istället för att idiotförklara andra utan grunder.

Du har väl inte missat johan i de hundratals tv sändningar han varit med och pratat statistik ?
Nu är inte han som gör alla tips, men ändå

Sprite 2013-07-28 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 264342)
Du har väl inte missat johan i de hundratals tv sändningar han varit med och pratat statistik ?
Nu är inte han som gör alla tips, men ändå

Nej men han är ju noga med att säga att det är statistik och att den och den hästen borde ha bra chans enligt statistiken. Jag tycker han ger klockren info som man får väga in hur man vill sen.

För mig är det väldigt bra info att t.ex. en häst gjort 30 starter på Solvalla och 10 starter utanför och gjort det jättebra på Valla men inte ens platsat utanför. Han kan såklart vinna men jag väljer oftast att plocka bort denne.

Statistik är ju ett komplement till värmningar, loppscenarion, spetschans, dagsform, kusk osv och inget man ska gå på till 100%

Migge 2013-07-28 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 264321)
SV är idioter som tror trav avgörs med statistik
Johan var alltid med innan robot diskussionen kom igång

Klart som sjutton att statistik är ett av flera viktiga verktyg vid travspel (samt övrig sport!).

Hur ska du annars kunna värdera en hästs vinstchanser...

putte64 2013-07-28 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 264349)
Klart som sjutton att statistik är ett av flera viktiga verktyg vid travspel (samt övrig sport!).

Hur ska du annars kunna värdera en hästs vinstchanser...

All info är bra
Men en dålig häst vinner ju inte bara för att den statistiskt bör det

Sprite 2013-07-28 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 264350)
All info är bra
Men en dålig häst vinner ju inte bara för att den statistiskt bör det

Precis som en dålig häst vinner ju inte bara för att den värmer tokbra, tränar tokbra, har bästa kusken eller liknande heller.

Det kan ge den en högre vinstchans än annars, inget mer.

Men frågan kvarstår. Var säger SV att hästen kommer vinna bara för att den statistiskt ska vinna? Jämfört med hur de skriker ut hästar i experttips, tv-sändningar, tränarintervjuer osv.

putte64 2013-07-28 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 264353)
Precis som en dålig häst vinner ju inte bara för att den värmer tokbra, tränar tokbra, har bästa kusken eller liknande heller.

Det kan ge den en högre vinstchans än annars, inget mer.

Men frågan kvarstår. Var säger SV att hästen kommer vinna bara för att den statistiskt ska vinna? Jämfört med hur de skriker ut hästar i experttips, tv-sändningar, tränarintervjuer osv.

Det kommer jag aldrig kunna bevisa
Men du kan gå till deras gratis site och läsa själv
De har tex en statistikanalys inför varje v75 omgång

Sprite 2013-07-28 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 264355)
Det kommer jag aldrig kunna bevisa
Men du kan gå till deras gratis site och läsa själv
De har tex en statistikanalys inför varje v75 omgång

Jag vet och läser nästan varenda en så det är därför jag undrar eftersom jag aldrig uppfattat som att de gett någon "klar" enbart pga statistik.

NicklasJ 2013-07-28 13:47

Statistik är extremt viktigt för att skaffa sig den information som krävs. En ingrediens av flera för att lyckas. Brukar hålla koll på statistiken som finns på marknaden men tycker detär minst lika viktigt att undersöka vissa saker själv. Ger en otrolig edge att ta reda på saker som inte skrikits ut av olika tjänster.