![]() |
vore kul om någon annan startade en tävling av givande slag.... tragiskt att bara jag gjort det sen den här sidan kom igång... och då menar jag inte fjolltävlingar...
|
Bjuder er på fyra otroligt intressanta skrällar.. av ren snällhet för att jag gillar många här....Uranus, Vodka a O, Järvsö rune och Tyko Marje....ni som kritiserar och säger att jag aldrig satt en vinnare... vore kul om ni någon gång bidrar med något och inte bara klagar... blir liksom något mer givande då....det fattar alla...som har något innanför pannbenet...och som kan trav och inte bara gissar varje vecka utan analys..
|
Skräll!?
Avd.6 5 NAVARONNE 6%
|
analys:
Uranus rygg ledaren(Democrat) öppnar sig när dödens blir kall sen klar järvsö rune spets... de nadra medelmåttiga erik leker med den från spets Vodka....mycket bättre senast än många inser såg loppet.... går bra varje gång... blåser av dem till slut.... hoppas det är jänkarvagn igen... Tyko M... blir ruskigt tempo med robben med fl. Blåser till å det grövsta till slut ensam på målbilden...sport vi minns för något år sen... |
Avd 1: Democrat har en bra chans. Skall man gardera den skall Bell med tycker jag. Har form och läge. Uranus de Tyrole skall också med på lappen. Bakspår på kort i Silver känns inte så hett, så jag hoppar gärna Ed You, Vendi och Notre Crown som annars är tre bra hästar. Kanske kan de dra på sig lite streck så man får lite grepp på kollektivet. En riktig kantboll här är Rocky Race som Per Linderoth skall köra.
Avd 2: Finish Future och Rite Passion är väl de bästa hästarna med bra läge. Rocky Reach är väl inte så dum, men Samuel Rehn från spår 12 tror jag inte på. Crusioux från spår 2, med Ulf Ohlsson i vagnen känns väldigt bortglömd, trots fyra raka ettor. Love Lini vann 6 raka i somras, nu har det häxat lite i ett par starter, men kapacitet finns. Avd 3: Fungerar Nahar så vinner han, men det har hoppats mycket på senare tid. El Sueco, David Sisu och Device är tre bra hästar som troligen är de som gör upp om det om Nahar felar. Orechietti och Pastor Stephen står på bakspår, Up Date Hoss har spår 8 och de skall ha en hel del flax för att vara med. Jag tyckte Lennartsson var lite uppåt med Rakas, och jag ser Francais du Gull som en rolig kantboll. Avd 4: Järvsö Rune har fått spåret innanför Hallsta Lotus, och om inte Erik vill släppa förbi Lotus så kommer han inte förbi första 500 i alla fall. Faksen Jr, Rino Dox och Timian Best skall med på lappen. Avd 5: Svårt lopp, många med chans. Konsert Broline är väldigt bortglömd. Avd 6: Highspeed Call är en bra häst, men Kaj Widell vinner inte så ofta på V75. OFV Continue kan en hel del, och skall streckas. Robben Bob från spår 8 är inte kul, hade kunnat vara singelstreck med bättre spår. Tycker inte man skall glömma bort Ypsilon Broline och Paradiserunner som har vettiga lägen och form. Avd 7: Laurier Dag blir nog mitt singelstreck i morgon. Han har gått från klarhet till klarhet, och på hemmaplan och i Bronsdivisionen känns han ändå ganska het. Skall man gardera skall man titta på Naold Vox. Aztec Boko står helt fel inne, men oj vilken form han har. Kricken CD kan en del, och borde komma bra på det. |
Vinner järvsörune så har du 200 sharps imo laxen.
Jag tror att det är bara att spika hallsta. Vodka va min första tanke men jag fick lite feeling för 1 Alvena sonja. Tyko i all ära men mitt drag i avdelningen är 7 Harvey Tornado |
Citat:
Gillar dina outsiders i form av Tyko och Vodka.. :) Avd 1. Ed You spikar jag, blåser av dom tillslut. Avd 2. Fick Finish F. klar av CG, antingen spikar jag eller låser med 12. Ska kolla lite med Båth också. Avd 3. Nahar med skor, jag garderar hårt, Device från spets? Utklassade Kadett CD näst senast.. Avd 4. Hallsta som står fav efter kollik? Skrattretande i mina ögon. Faksen JR vinner! Avd 5. Ston och lärlingar.. Jag helgarderar loppet. (Hanky lär ju vinna lätt bara därför) Avd 6. Här kommer det bli idiottempo! Passa Zlatan Liss, Linderoth har form på grejerna. Svanstedts gamla hästar i ny regi har visat formtoppar också! Avd 7. Jag älskar Tell me no lies imorgon, mitt förstastreck i loppet. Passa Örjan med Long night! |
Citat:
|
Tydligen hade Berghar'n sagt på Bollnäs att Ed You var bästa chansen.
Detta utdrag är från Guiden Express. Vad ska man tro? Bergh har det väl förspänt på hemmaplan Robert Bergh har flera bra chanser när V75 avgörs på hemmaplan och Bergh låter också nöjd med samtliga sina hästar inom V75-spelet. - 2 Uranus de Tyrole (V75-1) har haft en liten paus men han brukar gå bra efter uppehåll. Han känns också fin i träningen och det fanns inget att anmärka på i torsdagens jobb. Här har han ett bra läge, han kan öppna bra och trivs också på kort distans så jag tror han kommer att göra en bra insats. - 10 Ed You (V75-1) galopperade innan bilen släppte i lördags men det var inte hans fel. Han känns annars jättefin och jag var nöjd med honom i onsdagens rakbanejobb. Bakspår är alltid lite lurigt över kort distans, han verkar annars allround och fungerar på alla distanser. Han går med samma balans och utrustning som senast. - 5 Nahar (V75-3) galopperade senast och det kändes ju lite surt. Hästen känns annars jättefin så formen finns där. Nu kommer han att tävla med skor, men det har han gjort vid de tre senaste segrarna. Jag kommer dessutom att döva ner honom lite mer och visst tror jag på segerchans. - 14 Hankypanky Pagan (V75-5) var det inte samma tryck i senast men allt kändes normalt med henne i ett 35-jobb i onsdags. Hon har tidigare gått med öppet huvudlag men jag kommer nu att ändra till ett halvstängt, dessutom kommer hon att tävla med skor bak den här gången. Det här är ett passande lopp för henne och hon möter nu enklare motstånd så visst ska hon kunna vara med i striden trots att hon står med tillägg och har många hästar att runda. - 15 Västerbo Collect (V75-5) har varit ifrån ett tag men hon brukar gå bra efter vila. Hon har tränat på bra och känns fin men det blir nog ändå tufft för henne från det här läget. - 10 Laurier Dag (V75-7) har gjort det bra i alla starter för mig och han känns nog lite bättre än inför senaste starten. Allt var också bra i torsdagens jobb. Han gillar distansen och han går som vanligt barfota runt om, kanske vi ändrar till ett halvstängt huvudlag på lördag. Bakspår är ju aldrig bra men jag tror han fungerar bra bakifrån också, säger Robert Bergh. - Det ser bra ut inför lördagen och Nahar, Laurier Dag och Hankypanky Pagan är väl de som jag tror har bästa segerchanserna, avslutar Robert Bergh. |
Citat:
Någon med intervjuerna???? Finns säkert någon mer här på sharps som har lyssnat på intervjun med han på Bollnäs. Ville bara bjuda på den info till er som inte hört detta |
Citat:
|
avd. 7
Om Laurier Dag får svar om spets när den kommer efter en bit så öppnar detta lopp upp sig, en som måste med är Oracle Kronos. Måste smygas i det längst men när väl lyckan kommer på upploppet så ska jag vara med och få betalt.
|