Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75, Romme 19/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/17899-uppsnack-v75-romme-19-10-a/)

tomtom2 2013-10-19 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 281314)
Om jag inte minns helt galet så var MT Hawanna spikad senast av flera här inne och rätt betrodd senast på V75. Dundra till spets i 6 av 7 omstarter i ett lärlingslopp. Hoppa i den giltiga starten och lessnade. Kan minnas fel men känns felstreckad. Motståndet inte bättre i morgon. Kliver in med ett spel på den. Spiiik.

Nja, nog tycker jag att det här motståndet är bättre på papperet iaf. Hon mötte ju enbart ston senast, lite skillnad nu....

Greenstar 2013-10-19 07:07

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 281331)
Erik lät sugen på rite passion i avd 4, tror ni den kan nå spets?? han tog ju en dubbel med båth hästar på v64an! Kul spik!

Tror att det är en alldeles för enkel häst. Vinner P21-lopp och ser fin ut, men så fort det bli tuffare emot fegar han och galopperar. Platsar inte på min lapp iaf. Omgångens mest överstreckade enligt mig! Schas!!

laxdasen 2013-10-19 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 281347)
Kaiser Broline har varit ute 4 gånger på v75 i regi Svanstedt. 2 gånger som favorit. Har varit som bäst 3a i mål. Är nu igen favorit och tycker det är en rätt klen favorit. Den har inte direkt varit dålig i dessa starten men verkar ju a lite svårt att vara först över linjen. Kanske vinner med rätt lopp men blir den morgondagens storis så ska skulle i alla fall jag försöka fälla den.

håller med om att den varit klen..i vissa lopp.. men man ska inse att den är mkt bättre nu....känns som nu eller aldrig....tror den blir svårslagen....spets....sen blufflopp

putte64 2013-10-19 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 281328)
Det är lite svårt att veta, då hon egentligen aldrig laddats med.
Det är bara Johan som tryckt av henne lite, och då var han nöjd med ryggen på Olivia Lavec.

Men Alvena Pele är sjukt startsnabb och med vinklad vinge tycker jag det är fördel Per.

Per tycker annorlunda.

7. Alvena Pele P. Lennartsson 34%
– Han är tillbaka och har visat att han
gillar att tävla. Nu blev det ett tufft lopp
och Alvena Pele fick ett tråkigt läge så jag
tycker inte att han är något hett segerbud.
Han kan öppna mycket bra men vi har
ingen chans att komma till ledningen
med
snabba hästar innanför så jag försöker att
hitta en hygglig position i inledningen,
säger Per Lennartsson.

Helge 2013-10-19 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 281379)
Per tycker annorlunda.

7. Alvena Pele P. Lennartsson 34%
– Han är tillbaka och har visat att han
gillar att tävla. Nu blev det ett tufft lopp
och Alvena Pele fick ett tråkigt läge så jag
tycker inte att han är något hett segerbud.
Han kan öppna mycket bra men vi har
ingen chans att komma till ledningen
med
snabba hästar innanför så jag försöker att
hitta en hygglig position i inledningen,
säger Per Lennartsson.

Per säger direkt motsatsen i SS intervju. Kommer ladda och enda chansen att vinna är från spets.

putte64 2013-10-19 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 281382)
Per säger direkt motsatsen i SS intervju. Kommer ladda och enda chansen att vinna är från spets.

Man blir lite förvirrad !
Har plockat kommentaren från Expresssen via en travsajt.
Antar Expressen får den på Tor.
SS kommentarer kanske är från Fre ?
Han får väl betalt från SS så det kanske är tillförlitligare ?

putte64 2013-10-19 09:36

Också från sportbladet...
7 Alvena Pele (Per Lennartsson) håller bra form och möter inte det blodigaste motståndet här kanske. Han är ingen tokig häst och nu börjar han hitta tillbaka till sitt gamla jag. Det är som det ska med honom. Trots läget kan han laddas för ledningen. Men han har en tendens att kunna galoppera om han blir överladdad. Svårt att säga om han blir det eller inte. Inga ändringar, säger Erik Holm.

Kan, inte kommer....tolkas.....
Jag själv kan inte se något annat än att han laddas för spets

Helge 2013-10-19 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 281383)

Ja, SS brukar ha dom bästa intervjuerna, dom släpps fredag em.
Skickade dig den i sin helhet.

Jag ska jobba så slipper ta ställning - lycka till!

laxdasen 2013-10-19 09:38

Citat:

Här är exemplet på att det är en konst att bedöma intervjuer. Läste för några veckor sen någon intervju som var helt olika på två ställen. Jag tror i alla fall han laddar allt.....gör han det så tror jag han sitter i spets i första sväng...

allaballakaitoz 2013-10-19 09:46

Kolla lopparkivet, skapa dig en uppfattning om hästen och motståndet. Räkna sen själv ut taktiken med hjälp av läge, utrustningsförändringar mm. Att läsa intervjuer är ett skämt då kuskarna/tränarna oftast är sämre på att bedöma chanser än vi spelare.

putte64 2013-10-19 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av allaballakaitoz (Inlägg 281388)
Kolla lopparkivet, skapa dig en uppfattning om hästen och motståndet. Räkna sen själv ut taktiken med hjälp av läge, utrustningsförändringar mm. Att läsa intervjuer är ett skämt då kuskarna/tränarna oftast är sämre på att bedöma chanser än vi spelare.

Självklart, men jag gör alla dessa saker........ på heltid.
All information är bra, och vill de avslöja sin taktik är det kanon, framförallt om det går emot hur man själv tänkt sig loppet.

hanscrispi 2013-10-19 10:03

Citat:

PERS kommentar på SS...
7 Alvena Pele (V75-7) Det har väl inte varit någon riktig karaktär på de här segerloppen på slutet men han har vunnit lätt och varit fin och det är ingen tvekan om att han är på vägtillbaka på allvar.
Ska man säga något negativt så är det väl att han kändes ännu finare på Gävle än senast, han kändes lite tyngre och inte fullt samma spänst då.
Men det var ju absolut ingen katastrof och det blev ju också ett litet annat lopp med full distans och fart hela vägen och han var inte lika uppspritsad som inför starten innan.
Jag tror att han går framåt ytterligare med ännu ett lopp i kroppen och jag är helnöjd med den utvändiga strykningen, nu ökar chanserna att han håller sig lugn och fin och då går det att ladda honom.
När han är så där lugn och fin så är det få som svarar honom, men jag gissar att Björn gör ett försök.
Min chans att vinna loppet är att ta hand om ledningen så jag kommer i alla fall att ladda det som går.
När vi väl kommit iväg är det ingen fara och från spets tycker jag att det är bra chans.
Kommer vi inte till ledningen sjunker chanserna avsevärt, och blir jag kvar utvändigt om Björns häst så vinner nog ingen av våra.
Barfota bak och samma grejer, hälsar Per.

Helge 2013-10-19 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av hanscrispi (Inlägg 281391)
PERS kommentar på SS...
7 Alvena Pele (V75-7) Det har väl inte varit någon riktig karaktär på de här segerloppen på slutet men han har vunnit lätt och varit fin och det är ingen tvekan om att han är på vägtillbaka på allvar.
Ska man säga något negativt så är det väl att han kändes ännu finare på Gävle än senast, han kändes lite tyngre och inte fullt samma spänst då.
Men det var ju absolut ingen katastrof och det blev ju också ett litet annat lopp med full distans och fart hela vägen och han var inte lika uppspritsad som inför starten innan.
Jag tror att han går framåt ytterligare med ännu ett lopp i kroppen och jag är helnöjd med den utvändiga strykningen, nu ökar chanserna att han håller sig lugn och fin och då går det att ladda honom.
När han är så där lugn och fin så är det få som svarar honom, men jag gissar att Björn gör ett försök.
Min chans att vinna loppet är att ta hand om ledningen så jag kommer i alla fall att ladda det som går.
När vi väl kommit iväg är det ingen fara och från spets tycker jag att det är bra chans.
Kommer vi inte till ledningen sjunker chanserna avsevärt, och blir jag kvar utvändigt om Björns häst så vinner nog ingen av våra.
Barfota bak och samma grejer, hälsar Per.

psst

Jag fick en livslång varning här av moderator för att postat SS intervjuer.
Nu vågar jag bara göra det ibland, efter loppet ;)

:cheers:

hanscrispi 2013-10-19 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 281392)
psst

Jag fick en livslång varning här av moderator för att postat SS intervjuer.
Nu vågar jag bara göra det ibland, efter loppet ;)

:cheers:

OK!:cry: Tack ska försöka att inte göra det igen..Vill ju bara hjälpa till..