Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   EKSTRA V75-SNIK-SNAK (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18145-ekstra-v75-snik-snak/)

alle 2013-11-03 10:34

Amour d'Inverne i avd 5, dubbla trafikproblem senast.. både från start (hästen framför galopperar) och sista långsidan (tröttnande häst framför och blir dragen sist!!) och trots detta spurtar den URSINNINGT och blir 3a!! Känns väldigt intressant.. ledning eller ryggledaren??

capone 2013-11-03 10:41

Tyvärr kommer nog det regna under v75 inte kul
:sad44:

putte64 2013-11-03 10:42

Ingves gillar jag.
Untersteiner har formstall.
Our precious är startsnabb och bör få en bra position, med rätt smygare känns 5% lite roligt.

Nu när SS inte spikar Amazon Am måste de ju hört något negativt från Bergarn, annars vinner den loppet alla dagar i veckan.

Viroid 2013-11-03 10:48

Tenzing är struken nu.

laxdasen 2013-11-03 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 285339)
Tog mig tid att studera loppet jag med, med tanke på er diskussion. Och jag håller med Putte, tror nog att hon har lite sparat och hon var verkligen inte urusel som det låter från dasen.. Dessutom var hon MYCKET bra gången efter i semifinalerna!

det handlar om vilka krav man har.... och för att det sk vara i närheten av att räcka idag......tyvärr har många svårt för att inse hur mkt som finns kvar och om det räcker mot stenhårt motstånd.....troligen helt chanslös...

laxdasen 2013-11-03 10:55

FETTAN kan vinna idag.... kille kill...

elwiz 2013-11-03 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 285364)
FETTAN kan vinna idag.... kille kill...

stolopp?

laxdasen 2013-11-03 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 285347)
Jag vet inte heller vilket lopp den gode dasen har tittat på! På Axevalla sitter hon verkligen kvar med rubbet kvar, flyttas ut i ryggen på Rica över upploppet och klättrar i ryggen... Hur Dasen får detta till att hästen är kall och tom övergår mitt fulla förstånd....

Om du anser att den klättrar i rygg sista 100 så svimmar jag... den har inget kvar alls i det läget slak....typisk häst som luas se bra ut en bit för att sedan se totalt kall ut...

laxdasen 2013-11-03 11:11

Amour dinverne är ett annat exempel...spurtade rätt bra sist men otroligt dålig gången innan så varför skulle den va bra just idag??? (gick 13.0 men stirra inte på tiden den var usel.. bara att ni kollar)

varulv 2013-11-03 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 285369)
Om du anser att den klättrar i rygg sista 100 så svimmar jag... den har inget kvar alls i det läget slak....typisk häst som luas se bra ut en bit för att sedan se totalt kall ut...

Du behöver helt klart nya glasögon min vän! Ta och titta på upploppet igen är du vänlig! Slak??? Peter sitter i rygg på Sahara, när Jonny lyfter ut Fascination så lyfter Peter ut i Ricas rygg. Peters huvud går som en propeller i det läget för att försöka hitta ytterligare lucka. Han driver ingenting. Hon sitter med RUBBET sparat! Hon blir livsfarlig idag.

Viroid 2013-11-03 11:24

Youana gick på Axevalla i vinnarhålet hela vägen, tror inte att den hade spurtat särskilt starkt om den fått fritt på upploppet. I loppet efter följde den med i ryggar hela vägen fram till 300 kvar, men fick ändå släppa förbi sig Baileys Sweet Grim (som gått bakom Youana hela vägen) på upploppet. Det känns inte som någon hysterisk form.

varulv 2013-11-03 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 285373)
Du behöver helt klart nya glasögon min vän! Ta och titta på upploppet igen är du vänlig! Slak??? Peter sitter i rygg på Sahara, när Jonny lyfter ut Fascination så lyfter Peter ut i Ricas rygg. Peters huvud går som en propeller i det läget för att försöka hitta ytterligare lucka. Han driver ingenting. Hon sitter med RUBBET sparat! Hon blir livsfarlig idag.

Men bara för dig Dasen så ska jag ringa Peter och höra, om han håller med dig att hon var slak och tom i det läget.. håller han med dig så lovar jag att sluta med trav.

alle 2013-11-03 11:31

Youana känns som omgångens idé! Jag är inne på att hon kan få loppet (andra,tredje ytter?) en sjukt rolig spik!

laxdasen 2013-11-03 11:32

Youana är chanslös.. medioker häst... vi säger att den hade rubbet kvar.... spelar ingen roll gäller att bedöma motstånd... och den kanske tar pengar idag med bra lopp...däremot är SYSTEM P farlig idag... mkt bättre häst och vrålvässad idag....

alle 2013-11-03 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 285378)
Men bara för dig Dasen så ska jag ringa Peter och höra, om han håller med dig att hon var slak och tom i det läget.. håller han med dig så lovar jag att sluta med trav.

Det är riktigt intressant och få höra vad du får ut av Peter!! Väntar spänt på resultatet..

Staro Harlequin är det många som snackar om här på sharps också, passa på och fråga om den med? :)

laxdasen 2013-11-03 11:36

Kolla tex på HIGH STAGE igår fast med rubbet förra gången.... usel igår trots kanonlopp... så ta inget förgivet.

alle 2013-11-03 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 285385)
Kolla tex på HIGH STAGE igår fast med rubbet förra gången.... usel igår trots kanonlopp... så ta inget förgivet.

Så är det alltid.. prestationerna går upp och ner.. kolla romeo lavec igår.. kanon bra senast och igår usel! Finns oändligt många exempel!

laxdasen 2013-11-03 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 285387)
Så är det alltid.. prestationerna går upp och ner.. kolla romeo lavec igår.. kanon bra senast och igår usel! Finns oändligt många exempel!

ja så är det....och Youana har ständigt visat att den inte räcker mot de bästa.... men lycka till ni som tror på den.. den rensar bra och har ni rätt är det bra....jag betalar inte för chanslösa...

draken 2013-11-03 11:42

Jag betalar nog bara för Rica Neo i dag. Möjligen att jag dubblar med Sweet Grim.
Skulle vilja spika i kallblodsloppet men inte helt lätt.. Känns som att raggmunken kommer fälla många på upploppet.

laxdasen 2013-11-03 11:43

Jag spikar SYSTEM P på ett bra system.... den kan vinna.... såna ska man spika björn brukar ha en viss framgång i dessa lopp

varulv 2013-11-03 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 285384)
Det är riktigt intressant och få höra vad du får ut av Peter!! Väntar spänt på resultatet..

Staro Harlequin är det många som snackar om här på sharps också, passa på och fråga om den med? :)

Pratade precis med Peter. Youna är absolut inte tom i det läget!! Hon sitter inte kvar med rubbet men minst en längd till finns kvar i henne säger han. Hon har gått framåt sen senaste loppet och idag rycker man skorna för första gången! På fråga om han även kan göra det på en regnig bana så säger han ja, hon har så pass mkt hov nu.

Staro: Bara uppåt på den hästen!

Neona: Kan inte sannolikt ta en längd på I am U.

Varsågoda!

alle 2013-11-03 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 285394)
Pratade precis med Peter. Youna är absolut inte tom i det läget!! Hon sitter inte kvar med rubbet men minst en längd till finns kvar i henne säger han. Hon har gått framåt sen senaste loppet och idag rycker man skorna för första gången! På fråga om han även kan göra det på en regnig bana så säger han ja, hon har så pass mkt hov nu.

Staro: Bara uppåt på den hästen!

Neona: Kan inte sannolikt ta en längd på I am U.

Varsågoda!

Du är kung varulv.. jag spikar fanimej!!!
förhoppningsvis lär det inte ha hunnit regna sönder för mycket!

varulv 2013-11-03 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 285396)
Du är kung varulv.. jag spikar fanimej!!!
förhoppningsvis lär det inte ha hunnit regna sönder för mycket!

Tack du! Ser att SS rankat Youana 4:a..:evilgrin39:

laxdasen 2013-11-03 11:57

Lycka till grabbar men nu får ni orgasm utan stimulans.... då är man för lätttpåverkad....

putte64 2013-11-03 11:59

Alla fattar ju att Youana inte är första häst, därför står den i 5%.
Men om man letar skrällar ska man veta att den är startsnabb och bör få ett bra lopp härifrån.
Dessutom gick den bra i försöket.
Med en j-a massa tur samt att de andra har en sämre dag, eller kör mot varandra, kan hon komma in i matchen.
Jag letar alltid övervärde, 9e streckad är för lågt.
Jag skulle bli mycket förvånad om hon kommer nia.

capone 2013-11-03 12:00

1. 1,2,3,4,8,10
2. 5,10,13
3. 1
4. 9
5. 2,3,4,8,11,13,15
6. 1,2,3,9
7. 3

252Kr

alle 2013-11-03 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 285399)
Lycka till grabbar men nu får ni orgasm utan stimulans.... då är man för lätttpåverkad....

Det är den bästa orgasmen! :)

alle 2013-11-03 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 285401)
Alla fattar ju att Youana inte är första häst, därför står den i 5%.
Men om man letar skrällar ska man veta att den är startsnabb och bör få ett bra lopp härifrån.
Dessutom gick den bra i försöket.
Med en j-a massa tur samt att de andra har en sämre dag, eller kör mot varandra, kan hon komma in i matchen.
Jag letar alltid övervärde, 9e streckad är för lågt.
Jag skulle bli mycket förvånad om hon kommer nia.

Absolut, men när man inte har så stora resurser att spela för så anser jag att det är dessa man ska sätta som A-häst alt spika om man vill åt stora pengar!

varulv 2013-11-03 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 285399)

hahahaha...knappast så att jag tänker spika Youana, men till 5% är hon intressant idag. Även System P ska med på lappen. Loppet är svårt, Jeepster till spets o Rica i dödens..frågan är ju då om man inte kan plocka bort dessa två. Tror ingen av dom kan hålla undan för hästar som sparat krutet och kommer över upploppet.

linfre 2013-11-03 12:09

Är det inte risk för hård körning mellan Berg och Pasi i V75-3? Kanske öppnar upp för någon av hästarna bakom?

Kanske Backfire eller Neona Princess?

draken 2013-11-03 12:11

Hade spikat Rica alla dagar i veckan med annan kusk.

putte64 2013-11-03 12:17

Todays Butterfly till 9% känns intressant.
Har kvalat in till 2 stora finaler.
Alla andra som kvalat in till någon final står klart sämre till.
Dessutom tycker jag favoriten har sin sämsta bit i spets sista 50, och dessutom ett svårt 2a spår där det blir svårt att uttnyttja hennes startsnabbhet

DIF 2013-11-03 12:21

Jag kommer att spika Digital Ink som kommer mosa allt och alla.
Sedan är det så att de loppen med de stora pengarna vinns av de bästa kuskarna, BG med System P är en sån som är löjligt understreckad. Gäller även Katla celeber.
Poochai från perfekt läge kan bli farlig också. När det vankas stora pengar så ska de sämre kuskarna ha en överlägsen häst för att hävda sig. Har gått i fällan så många gånger förut men nu är det slut med det. En usel kusk kör lätt bort en bra häst, medan en bra kusk lätt kan vinna med en sämre häst. Kul med så mycket olika ideer i alla fall, och alltid är det någon som blir kung på denna sida, så inget snack om att det finns bra spelare här!

draken 2013-11-03 12:22

Aroma grim blir nog farlig. Kusken kommer vara laddad efter att ha brännt bra chanser tidigare under dagen.

oHYRA 2013-11-03 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 285354)
Amour d'Inverne i avd 5, dubbla trafikproblem senast.. både från start (hästen framför galopperar) och sista långsidan (tröttnande häst framför och blir dragen sist!!) och trots detta spurtar den URSINNINGT och blir 3a!! Känns väldigt intressant.. ledning eller ryggledaren??

Snabb ut och ensam på springspår. Hamnar långt fram.

sandro 2013-11-03 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 285329)
Sex gånger i sitt liv har Anders Svanstedt tjänat över 50 Kkr.
Ska han börja bli favorit i loppen nu när pappa dragit ?
Kommer aldrig glömma när han var favorit i fyra V75 lopp :rolleyes:
Hur det gick.... körde blankt så klart :lol:

Ja lite som Leonas Yaffa när den kommer ut på kort distans och är vrålfavorit varenda gång med motiveringen spets och slut bläddra vidare. Resultatet? Den har endast lyckats vinna 1/11 starter på kort och har har fallit som V75 favorit ett antal ggr.

Bara plocka bort den varenda gång den kommer ut på kort distans.

Har inget med dagens omgång att göra med bra att ha i tanken nästa gång den kommer ut på V75 och Tillman ska köra bort den till 75% :)

varulv 2013-11-03 12:30

Nåt är konstigt med SS och avd 3. Pratade med min Bergh kontakt och han fattade ingenting om vad det skulle vara för info Bergh lämnat som gör att dom spikar I am U. Han skulle kolla detta och återkomma. Amazon har tränat bra och formen är på topp, han tror hon vinner från dödens...

michel65 2013-11-03 12:33

he-he

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 285330)
Aha! Det är därför det blir kaos när han "skriver"! Så trött på hans danska enspalt som är flera mil lång! Kopierat! Bättre lägga in länk men då är det ju inte hans ord...;) Eller är michel65 Carsten?

nej navn er michel65,men det er slet ikke relavant,analyse er tænkt som hjelp og intet andet :):)

varulv 2013-11-03 12:35

Dagens Schaaaaas!: Fascination

Dagens spikar: Digital Ink, Call me Keeper.

Dagens lås: Rolex, Staro H, Rolex Bigi.

Dagens skrällar: Youana, Norheim Faksen, Roaring Drunk

doob 2013-11-03 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 285416)
Nåt är konstigt med SS och avd 3. Pratade med min Bergh kontakt och han fattade ingenting om vad det skulle vara för info Bergh lämnat som gör att dom spikar I am U. Han skulle kolla detta och återkomma. Amazon har tränat bra och formen är på topp, han tror hon vinner från dödens...

Det är mer att Pasi lämnar klart till höger och vänster! Spets och slut! Sa jag tidigt i tråden men bara SS köper det fullt ut! Personligen tror jag Pasi skiter på sig innan start!