Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18643-v64-orebro/)

NicklasJ 2013-12-15 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 299344)
När det gäller duellen MT JAMES vs ORION TILLY så tror jag egentligen INGEN här vet. Tror ingen mer än eventuellt Åke L vet hur bra hans häst är. Inte alls omöjligt att den visar sig bäst...och bara vinner... men kan lika gärna visa sig att den inte räcker. JAG vet inte. Men att bara säga att den kan inte vinna för att den är orutinerad är aldrig rätt. Det kan vara en undantagshäst som svarar allt och bara håller huvudet först.

Förmodligen vet inte Åke det heller. Kan vara riktigt stor skillnad på hur hästar tränar o tävlar. Men man VET aldrig hur lopp blir utan man spelar efter sannolikhetsbesömningar. Sen får var o en göra en bedömning. Men klart desto yngre o färre lopp hästar gjort desto svårare är det.

laxdasen 2013-12-15 12:21

Obesegrad 400 lax i första...klart han kör ...tur det finns de som inte fegar för 200 lax....och tror han den har bra chans så vore han en idiot om han släppte

NicklasJ 2013-12-15 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 299349)
Gick just in och läste på lindbloms hemsida, han tror den vinner
Då blir det alltså full laddning ändå, och inte som jag trodde

Att Åke tror att han vinner = han har en häst till start i loppet.

laxdasen 2013-12-15 12:23

Med detta resonemang skulle tex PATO varit chanslös att vinna sina storlopp och vi vet alla hur det gick..hoppas åke gasar... gör han inte det blir loppet lika färglöst som 90% av travomgångarna.

putte64 2013-12-15 12:25

Kör Per och Åke ihjäl vandra har helt plötsligt Jorma och Björn chansen också

putte64 2013-12-15 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 299352)
Att Åke tror att han vinner = han har en häst till start i loppet.

Ja, det tror han alltid
Men jag tolkar det som han tänker svara spets till varje pris vilket påverkar loppet på ett annat sätt än när han tror han vinner bakifrån

Shooter 2013-12-15 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 299349)
Gick just in och läste på lindbloms hemsida, han tror den vinner
Då blir det alltså full laddning ändå, och inte som jag trodde

Var skriver han att han tror den vinner?

"Tränar fint räknas igen"

Shooter 2013-12-15 12:32

OK! Jag såg det nu:

"Året börjar gå gå mot sitt slut.
Men än är inte storloppen slut. På söndag väntar Svampen för tvååringar på Örebrotravet med 404000 kronor till vinnaren.
Och förhoppningsvis med M.T: James i vinnarcirkeln.
Där har den suveräna tvååringen varit i alla sina starter hittills.
Jag vill inte inte byta häst med någon i startfältet.
M.T: James har dragit bricka 1 över miledistansen 1609 meter auto. Helt perfekt. Han är naturligt startsnabb. Dessutom har han varit fantastiskt fin i träningsjobben.
Jag tror han vinner!!."

putte64 2013-12-15 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 299357)
OK! Jag såg det nu:

"Året börjar gå gå mot sitt slut.
Men än är inte storloppen slut. På söndag väntar Svampen för tvååringar på Örebrotravet med 404000 kronor till vinnaren.
Och förhoppningsvis med M.T: James i vinnarcirkeln.
Där har den suveräna tvååringen varit i alla sina starter hittills.
Jag vill inte inte byta häst med någon i startfältet.
M.T: James har dragit bricka 1 över miledistansen 1609 meter auto. Helt perfekt. Han är naturligt startsnabb. Dessutom har han varit fantastiskt fin i träningsjobben.
Jag tror han vinner!!."

Ja,annars hade jag inte skrivit det :cheers:

heddari 2013-12-15 12:40

hur löser ni fjärde avd??

Jarmop 2013-12-15 12:40

Tänk på att spår 1 på Örebro inte är optimalt även fast man flyttat fram starten.

Statistiken visar usla siffror från just detta spår och jag tror att Orion Tilly tar lätt en längd på Åkes i starten. Sen verkar Orion Tilly helt travsäker och man vet inte hur Åkes är när den får press på sig.

Shooter 2013-12-15 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 299359)
Ja,annars hade jag inte skrivit det :cheers:

Verkar inte som han tror så helhjärtat på att den vinner med tanke på de olika citaten. Jag fortsätter att tro på Orion :)

laxdasen 2013-12-15 12:40

Mina A-hästar

10
10
1
6
7
2

putte64 2013-12-15 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 299362)
Verkar inte som han tror så helhjärtat på att den vinner med tanke på de olika citaten. Jag fortsätter att tro på Orion :)

Det måste man bara göra
De har varit ute i helt olika sällskap, elit mot skit

leffa 2013-12-15 12:43

Hur ser banan ut på Örebro idag??