Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 21/12 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18649-v75-bergsaker-21-12-a/)

sirlarsson 2013-12-20 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 301054)
Om han inte hoppar så garanterar jag ditt plats spel. Du får tillbaka 200kr av ditt spel om den inte sitter. Skicka mig ett kontonr efter så för jag över åt dig isf..

Spelade 200kr plats 2,0 nu. Nu hoppas vi den inte hoppar bara! :cheers:

Du är skön!

varulv 2013-12-20 10:42

Ja va fan, sticker man ut hakan så är det väl bäst att backa upp det. Så vi gör såhär, jag täcker samtligas platsspel på Bearhawaii för en total kostnad för mig på 1000kr. 200kr/skalle. 4 spel kvar alltså, först till kvarn. Jag vill att ni inboxar mig ert spelkvitto.

robust 2013-12-20 10:48

Nu får ni en (bra vinstchans) spik (julklapp) av mig... I Avd 7 vinner nummer 12.

karpafan 2013-12-20 10:53

1an slog honom med 9 längder på gävle, fast då stod 12an 40 meter bak! tror inte han hinner upp de på start ändo.

sirlarsson 2013-12-20 10:58

Varulv är det du som äger Stall Ypsilon? Eller har du bara denna häst?

Björnland 2013-12-20 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 301048)
Med spår 2-5 hade han varit stenklar på lördag. Inte hört nåt annat än att han känns fin och kommer vara bättre än sist, då han var bra från dödens. Förmodligen måste väl Erik köra till direkt och dödens är väl troligast. Kan garantera att han knäcker en sån som Peaberry därifrån utan problem. Tyvärr vinner väl nån smygkörd ist..

Bearhawaii: Ja fungerar han som han ska, han är valpig och har fortfarande massa hyss för sig, så vinner han detta lopp baklänges. Han är överlägsen detta gäng kapacitetsmässigt. Han knäcker dom från dödens om så krävs. Men han måste fungera, sist så surade han till på Erik, han var inte trött i det läget.

Om Västerbo Fantast är snabb ut & körs i spets så ser jag nog Potemkin som vinnare, hästen har toppform enligt stallet.

varulv 2013-12-20 11:02

Stall ypsilon kommer att försvinna som företrädare, skickade in skiftespapper igår. Kolla om några dgr/vecka så har det uppdaterats.

varulv 2013-12-20 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av Björne (Inlägg 301065)
Om Västerbo Fantast är snabb ut & körs i spets så ser jag nog Potemkin som vinnare, hästen har toppform enligt stallet.

Västerbo kan inte ta spets. Blir heller inte släppt dit. Hästen har en speed, den sparar man på från start.

varulv 2013-12-20 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 301064)

Jag har 5st,

Bearhawaii
Sandman Sand
United Face
All in no out

robust 2013-12-20 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av karpafan (Inlägg 301063)
1an slog honom med 9 längder på gävle, fast då stod 12an 40 meter bak! tror inte han hinner upp de på start ändo.

Det var bara matchning mot det här loppet...

sirlarsson 2013-12-20 11:11

Sandman Sand var ett påhittigt namn :)

Sköj om man kunde äga ett par kusar!

Björnland 2013-12-20 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 301067)
Västerbo kan inte ta spets. Blir heller inte släppt dit. Hästen har en speed, den sparar man på från start.

Då kan det vara klart för Bear Hawaii, låser nog ändå på Potemkin som säkerhet ifall det blir galopp. ;)

Kyodai 2013-12-20 12:07

sirlarsson

"Lite svårt att tolka era superlativ dock, ena sekunden är en häst överlägsen nästa är en annan stenklar. Jag kommer från sportsbettingen och när sådana uttryck används så är det när typ Barcelona möter Almeria hemma, överlägsna, trots det spelar man inte då oddset är 1,08 och noll värde. I Trav är dagligen en häst på 6-10 gånger såsen överlägsen och stenklar men i själva verket kanske hästen har 15% vinstchans? Jag menar bolagen sysslar ju inte med välgörenhet och om oddset skulle vara så mycket för höga i varje tävling så skulle väl alla med någon form av kunskap vara mångmiljonärer för längesen?

Varför står överlägsna och stenklara hästar i låt säga 7 gånger? Borde väl vinna oavsett startspår om den är så överlägsen."

ord som "överlägsna och stenklara hästar, klaringar" etc - är nog ofta

ett sätt för skribenten att söka övertyga sig själv om valets förträfflighet...

Helge 2013-12-20 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 301064)

För er intresserade - om vem Varulv är, så finns en längre artikel (två helsidor) i Travrondens vinternummer 2013, bland "Profilerna hästägare".

:cheers:

NicklasJ 2013-12-20 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 301088)
För er intresserade - om vem Varulv är, så finns en längre artikel (två helsidor) i Travrondens vinternummer 2013, bland "Profilerna hästägare".

:cheers:

Jag hittade honom på google. Kom upp en massa bilder när jag skrev varulv.
Sen dess har jag inte vågat säga emot honom på forumet.