Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 21/12 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18649-v75-bergsaker-21-12-a/)

robust 2013-12-16 22:49

Sista loppet kan man nästan låsa på tre hästar. 1,6 och 12? Micke Nybrink har ju nu skrikit ut att Ultralum är klar i Aftonbladet.

robust 2013-12-16 23:02

Vädret ser ut och bli skitigt på lördag... mulet och regn, känns som -3. Tur att man inte behöver vara kusk i alla fall.

varulv 2013-12-16 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 299974)
Sista loppet kan man nästan låsa på tre hästar. 1,6 och 12? Micke Nybrink har ju nu skrikit ut att Ultralum är klar i Aftonbladet.

Det räcker att låsa loppet på en häst, Ultralum.. (trots Nybrink) ;)

robust 2013-12-16 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 299973)
Känns ju dock som sos för BBS Mandarino.. kan inte se att Calvados tar längden som krävs från start.

Men BBS Mandarino verkar vara bäst på 1640m.

varulv 2013-12-16 23:07

Skulle du inte spika tex Laurier dag från det läget mot det motståndet, samma propp? Jag ät tämligen övertygad att Ultralum tom är bättre än Laurier dag.

robust 2013-12-16 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 299984)
Skulle du inte spika tex Laurier dag från det läget mot det motståndet, samma propp? Jag ät tämligen övertygad att Ultralum tom är bättre än Laurier dag.

Jag brukar nästan aldrig spika i avdelning 6 och 7. Men Laurier dag hade jag nog spikat, så nog kan man spika Ultralum. Däremot är jag mindre säker på Mellby Brunello i avdelning 2, eftersom banan kommer troligen vara geggig på lördag.

nord 2013-12-16 23:30

En klaring...

Ni som har tillgång till lopparkivet bör kolla in Lord Rocket från Ax 10/11, den följde med som vinnare på Ös 24/11, va helt ruggigt bra där, satt både V5, Vinnar & Tvilling spel, startade sen B luciadagen där jag tyvärr inte hann va med på V64an, hann bara vinnare & Tvilling, hästen är i psykform!!
Ser dessutom ut att kunna bli lite körning från start Mandarino, Schwering, Calvados ev även Flip men Ohlsson söker nog bara pos långt fram, helst innerspår då Flip är bäst på kortare speed...
Jag tror bara östman städar på Lördag.
Ultralum...finns inte i min kalender att spika LE i ett V75 lopp, hästen tillräckligt bra men ekipaget...LE är ingen driver, han åker mest med, finns en liten risk att pållen inte tar i från start, spec med volt, om LE kan "brisa# upp hästen innan start kanske...ingen spik för mej iaf omän bra form på pållen, xtra bra spår med bara 3 häst på den volten, första häst ja, men att lägga pengarna i körhänderna på LE känns osäkert...
Att Noss Wood kommer med på 79 poäng (8e plac i lunchlopp samt 4a i B-lopp) & Really Queen med 0 (noll) poäng säger ju lite om klassen på loppet.
Lyycka till med era lir.

robust 2013-12-16 23:57

Nu har jag hittat en bra spik! Beeboop Laday, hade otur i sista kurvan innan upploppet. Fastnade bakom en trött rygg, fick backa hela vägen och spurtade bra till slut. Bra kusk, bra läge.

Espo 2013-12-17 00:08

Sämsta Silver i år utan diskussion. Kanske sämsta silver någonsin! Någon som kan minnas att de sett en sämre silver division?

Tror fan att de flesta bra klass 1 hästar skulle gå ut och vinna i det motståndet!

RazshVollril 2013-12-17 00:41

Ja, silverdivisionen är ju ett stort skämt!

varulv 2013-12-17 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 299986)
Jag brukar nästan aldrig spika i avdelning 6 och 7. Men Laurier dag hade jag nog spikat, så nog kan man spika Ultralum. Däremot är jag mindre säker på Mellby Brunello i avdelning 2, eftersom banan kommer troligen vara geggig på lördag.

Kletig bana är inget du behöver oroa dig för ang MB. Vinner loppet baklänges med slalompjäxor på..

Jag kommer vara på plats på lördag. Vi är bjudna till Bergharns terass på stallbacken. Vi börjar hos Båth, sen Bergh, sen restaurangen. Kommer garanterat att ha fin info att delge er runt 14.00, om jag inte redan då är för kraftigt på dyken! ;) :cheers:

varulv 2013-12-17 02:27

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 299991)
Nu har jag hittat en bra spik! Beeboop Laday, hade otur i sista kurvan innan upploppet. Fastnade bakom en trött rygg, fick backa hela vägen och spurtade bra till slut. Bra kusk, bra läge.

Fastnade bakom Fromage. Men, varför vred inte Tony ut Beeboop i tredje 600 kvar när angreppen kom? Förmodligen för att han kände det inte fanns så mkt kvar i tanken. Tycker inte heller hon gick nåt vidare även upploppet.. Beeboop kan säkert vinna detta lopp, men det är ingen bra spik i mina ögon, väldigt ojämn och trivs bäst i spets. Spets kommer hon inte att ta, den tar Norberg med GL. DÄR har du däremot en riktigt rolig chansspik på lördag. Håll koll på om det aviseras skoryck och jänkarvagn på denne. DÅ kommer det bli åka av och hästen vinner med……100m….;)

sheriffen78 2013-12-17 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 299984)

Håller med, Ultralum är en kanon! Kommer ihåg när den började starta, man önskade den skulle gå till "en riktig tränare". Men den kommer gå upp i Guld snart, sen måste den träna upp snabbheten för att räcka där. Men detta lopp känns utskrivet för hästen och jag vet att dom haft sikte på detta lopp länge!

Om man ska leta några Minus är det väl Leif Eriksson, men han känner hästen och det är bara att köra!

robust 2013-12-17 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 300005)
Fastnade bakom Fromage. Men, varför vred inte Tony ut Beeboop i tredje 600 kvar när angreppen kom? Förmodligen för att han kände det inte fanns så mkt kvar i tanken. Tycker inte heller hon gick nåt vidare även upploppet.. Beeboop kan säkert vinna detta lopp, men det är ingen bra spik i mina ögon, väldigt ojämn och trivs bäst i spets. Spets kommer hon inte att ta, den tar Norberg med GL. DÄR har du däremot en riktigt rolig chansspik på lördag. Håll koll på om det aviseras skoryck och jänkarvagn på denne. DÅ kommer det bli åka av och hästen vinner med……100m….;)

Eller så trodde Tony Wallin att Fromage skulle vara bättre än så... Men krafterna tröt helt på Fromage i början av sista kurvan, när tempot redan var tokhögt. Samtidigt som de andra började attackera i tredjespår och därför fastnade BL och fick backa hela vägen längst bak för att vara nästan i linje i mål med vinnarna. Totalt var de 8 st på linjen. Hade BL fått fritt eller gått ut i tid, så hade den vunnit lätt. Min klaraste spik på lördag. Din GL kan absolut bli tvåa i loppet. :D

capone 2013-12-17 10:03

Ja Berlusconi borde ha en bra vinst chans

varulv 2013-12-17 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 300020)
Eller så trodde Tony Wallin att Fromage skulle vara bättre än så... Men krafterna tröt helt på Fromage i början av sista kurvan, när tempot redan var tokhögt. Samtidigt som de andra började attackera i tredjespår och därför fastnade BL och fick backa hela vägen längst bak för att vara nästan i linje i mål med vinnarna. Totalt var de 8 st på linjen. Hade BL fått fritt eller gått ut i tid, så hade den vunnit lätt. Min klaraste spik på lördag. Din GL kan absolut bli tvåa i loppet. :D

På linje?? Nu får du ta och se om loppet med ett par andra glasögon. Flertalet längder bakom vinnaren. Önskar dig lycka till med spiken.

varulv 2013-12-17 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 300020)

Utnämner Beeboop till lördagens mest chanslösa.. ;)

robust 2013-12-17 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 300026)
På linje?? Nu får du ta och se om loppet med ett par andra glasögon. Flertalet längder bakom vinnaren. Önskar dig lycka till med spiken.

I samma klunga då... men ändå... hade vunnit lätt med fritt. Tack för bollplanket. Nu har jag gjort 7 rätts raden och där garderade jag båda dina spikar... :D

varulv 2013-12-17 11:02

Jag har inga spikar än. Det är ju bara tisdag idag. Mina spikar vet jag kl 14.25 på lördag.

Och nä, hon var inte i klungan heller, en bit efter tom den. Tappade ju på Mellby Amulett över upploppet, som hade en gunga i starten..

robust 2013-12-17 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 300032)
Jag har inga spikar än. Det är ju bara tisdag idag. Mina spikar vet jag kl 14.25 på lördag.

Och nä, hon var inte i klungan heller, en bit efter tom den. Tappade ju på Mellby Amulett över upploppet, som hade en gunga i starten..

Nu har du nog kollat på fel häst eller nåt.. Beeboop Laday hade nummer 9. Längst ut i fjärde, förlåt sjunde spår. Nästan förbi Mellby Amulett på mållinjen.

varulv 2013-12-17 11:13

Ok..tappade på MA var kanske lite att överdriva det erkänner jag nu när jag sett loppet i arkivet. Jag var på plats och såg loppet, hade med Beeboop och vet att jag tänkte, "Hon borde avslutat bättre ändå". När jag ser loppet nu så visst avslutar hon ok, men det var ändå inte nåt jätteintryck på avslutningen.

varulv 2013-12-17 11:19

Hon är längden efter MA och tar 2 placeringar över upploppet på dom felfria.

sheriffen78 2013-12-17 15:03

Behöver lite hjälp! Har lovat en kompis på ATG-ombudet att göra ett andelsspel. Måste dock hålla mig till exakt radantal. Då har jag bara råd med 10 streck i avd 3, måste alltså ta bort 2 hästar... Vad skulle ni plockat bort?

För mig känns Nr 6 Yours Sincerely chanslös och ryker, men sen? Vill ju ha med lite skrällar då det ser favoritbetonat ut på förhand.

varulv 2013-12-17 15:36

Ta bort Trailing Edge, fel distans, och Beeboop. Då blir du geniförklarad när du tagit bort favoriterna i loppet! :)

robust 2013-12-17 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 300142)
Ta bort Trailing Edge, fel distans, och Beeboop. Då blir du geniförklarad när du tagit bort favoriterna i loppet! :)

Eller i bästa fall får du 10 st sexor...

varulv 2013-12-17 16:41

Vilken är din ev andra spik Robust..? (Så jag får såga den också) ;)

robust 2013-12-17 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 300158)
Vilken är din ev andra spik Robust..? (Så jag får såga den också) ;)

Den tänker jag inte bjuda på i alla fall än...

Trinity 2013-12-17 17:12

Kör förmodligen på 2 spik, Ultralum och ett på chans....
Beeboop Laday, Spets och slut är förhoppningen.

robust 2013-12-17 17:13

Och det är bara noviser/latmaskar som behöver fler än sex streck i ett lopp.

perNor943 2013-12-17 18:04

Är det bara jag som tror på Zertex?

Migge 2013-12-17 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av sheriffen78 (Inlägg 300130)
Behöver lite hjälp! Har lovat en kompis på ATG-ombudet att göra ett andelsspel. Måste dock hålla mig till exakt radantal. Då har jag bara råd med 10 streck i avd 3, måste alltså ta bort 2 hästar... Vad skulle ni plockat bort?

Det är ju mer eller mindre tjänstefel att låsa sig på ett exakt antal rader varje vecka på streckspelen!

Givetvis så ska ju system-ramen anpassas till svårighetsgraden i den aktuella omgången...;)

perNor943 2013-12-17 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 300170)
Och det är bara noviser/latmaskar som behöver fler än sex streck i ett lopp.

Ge oss sex sträck i avd 5:cheers:

sheriffen78 2013-12-17 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 300186)
Det är ju mer eller mindre tjänstefel att låsa sig på ett exakt antal rader varje vecka på streckspelen!

Givetvis så ska ju system-ramen anpassas till svårighetsgraden i den aktuella omgången...;)

Jag vet, därför gillar jag inte denna typ av andelsspel heller, men jag lovade att ställa upp och får då anpassa mig också tyvärr.

robust 2013-12-17 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av perNor943 (Inlägg 300187)

3,6,11,12,13,15

varulv 2013-12-17 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 300168)
Kör förmodligen på 2 spik, Ultralum och ett på chans....
Beeboop Laday, Spets och slut är förhoppningen.

Hur många ggr måste jag säga att Beeboop inte tar en längd på 3:an….. Där har du osets o slut däremot.

oggeb 2013-12-18 01:51

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 299981)
Det räcker att låsa loppet på en häst, Ultralum.. (trots Nybrink) ;)

Så jävla skeptisk till hästar som är "bara vinner". Tog inte med Marre näst senast och lär väl hoppa en av de två som är stenklara enligt alla. Men visst, Utlralum är klar. Hittar ingen annan utväg i loppet om hästen inte hoppar. Aja, blir en trevlig dag på bergsåker med en massa öl i alla fall!

oggeb 2013-12-18 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av perNor943 (Inlägg 300187)

Det räcker att strecka en häst i avd 5. Stenklar häst! Är i mål innan de andra ens är på upploppet!

Viroid 2013-12-18 03:19

Sitter och tittar lite på omgången. Försöker hitta lite spännande motbud. Inte lätt.

Avd 1: En formlös Calvados Crane som inte vunnit lopp under 2013 på 15 försök är tidig streckis, den schasar vi bort helt. B.B.S Mandarino drar en hel del streck. Den var anmäld till bronsdivisionen men kom inte med där, men som uppanmäld i silver gick det bra. Jag är skeptisk till den. Lord Rocket är ny i klassen, men i sitt livs form. Den skall passas. Schwerin Boko är en häst med en del kvaliteter, i normala fall hade den väl inte räckt till, men här är motståndet inte det värsta. Berlusconi var bra senast, och skall passas igen, även om Björn mest anmält den som resesällskap.

Avd 2: Mellby Brunello är befogad favorit. Vill man försöka fälla den så kommer Witasp med två hästar, Castor di Quattro och Under Sund som har skaplig form och står rätt bra inne i klassen. En riktig susare är U.Two Swing som har två segrar i raden.

Avd 3: Robert Bergh har anmält nästan hela stallet och har fått med massor av hästar, men han har mest gjort det för att det är hemmaplan och kostar inte så mycket att delta. Någon seger kanske han kniper, men jag är skeptisk till att Trailing Edge är en av dem. Persos Smokie körs av Björn Goop har fått många tidiga streck. Hästen är svårbedömd då den endast gjort två starter de senaste två åren. Global Legislation är ganska bortglömd än så länge, och det tackar vi för. Den har bra chans. Zertex är en hemmatränad häst som jag tror en del på trots lite tråkigt läge.

Avd 4: Bakers Ransom har gjort det mesta rätt hittills, och jag tycker det är en favorit med bra chans. Bearhawaii har kapacitet, men formen? En kantboll kan vara Västerbo Fantast som har byggt upp lite hårdhet och som jag tror vill vara med när det görs upp.

Avd 5: Svårt lopp, det är många små tränare som säkert har försökt ställa i ordning till den här starten. 3-6-9-10-11-12-13 ser jag som givna på lappen.

Avd 6: Dagens i särklass bästa lopp, och hittar man rätt här är vägen mot alla rätt väldigt bred och fin sedan. Brisco Boko har fått tidiga streck, men jag tror spår 12 blir för tufft. Ove A var uppsatt på tre hästar med körlöfte, men valde Reveur Sand framför Manstones Classic och sin arbetsgivares Elles W. Fill. Se upp med RS.

Avd 7: Ultralum är megafavorit. Det tycker jag är lite märkligt. Favorit kan jag förstå, men så stor? Hästen har vilat i sex veckor. Den körs av Leif Eriksson som är rätt så grön på V75 och i övrigt inte kör så mycket och med medelmåttig framgång. Hästen har en gång tidigare försökt på V75 utan att lyckas, i övrigt har det varit starter på hemmaplan. Sju gånger har han besökt Bergsåker, en gång har han vunnit där. Jag tycker man skall kika lite På Robin Ru som är väl härdad i rikstoton och Aaron Boko som startar längst fram vid plankan. Kortast väg plus form kan mycket väl räcka.

robust 2013-12-18 08:29

Varulv om du är ingift i familjen Bergh... så tror jag inte på några av dina idéer den här gången. SORRY!

perNor943 2013-12-18 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 300308)
Det räcker att strecka en häst i avd 5. Stenklar häst! Är i mål innan de andra ens är på upploppet!

Oj det låter som en riktig storfräsare.