![]() |
Citat:
|
Nu är det väl iofs enbart virtuellt trav jag kan tänka mig att de tänker satsa på och det behövs ju inga större summor för att få detta igång. Det är en dumdristig satsning då det urholkar tanken med en levande travsport där de levande djuren och människorna kring denna sport, går förlorad. Nu tror inte jag att denna avart kommer dra till sig några större ekonomiska vinster för ATG, från de etablerade travlirarna, risken är dock att man svärtar ner sitt goda rykte (nåja!) genom att tillåta sig själva att hänge sig åt tombola och rent turspel...
En plattform för virtuellt travspelande är billigt, i sammanhanget, men kommer kosta ATG enorma summor i goodwill och anseende... |
Det som jag tror ATG borde satsa ordentligt på är en virtuell travvärld där du kan vara hästägare för en billig slant. Anmäla till lopp etc och tävla om "miljoner". Men visst, jag är ju en datorspelsnörd så det kanske bara är jag som hade älskat att ha det som ett nöje.
|
Citat:
Lysande :cheers: |
Hejsan & god jul!
En nyhet som jag misstänker att ATG kommer att införa under 2014 är att man kan vinna på sitt spelkvitto fast man inte vann på hästloppet. Hur då? Jo! Varje spelkvitto har ju ett ID:nr och genom detta nummer kan man vara med i en slumpmässig dragning a´la ´Lotto Joker. Naturligtvis ( ?) kommer det väl att kosta sisådär fem kronor bongen att vara med. |
Vad trött man blir när man läser i senaste Ronden (103) att ATG har ett antal tillstånd för nya spelformer sedan ett par år tillbaks som man har valt att inte använda sig av tillsvidare...och så klagar ATG på att spelandet minskar men ATG gör inget för att vända trenden trots att dom har tillåtelse till det ifrån regeringen!
Citat ifrån Ronden 103: ATG har faktiskt redan sedan tidigare ett helt batteri av tillstånd till olika spel som man inte erbjuder. Som exempel på det kan nämnas quinté, head-to-head och olika former av plats-kombinationsspel. https://www.sharps.se/forums/service-...-a/#post302553 |
Här är en länk till ATG:s koncession
http://www.lotteriinspektionen.se/Do...1e5005a042.pdf Frågan är väl om Quinté med 30% spelavdrag är så roligt, och H2H med rörliga odds och 15% spelavdrag är kanske inte heller någon hit. |
Citat:
Kanske ATG kunde ha en egen spelpool med fasta odds för just den spelformen, ja jag vet att jag spekulerar vilt nu... |
Om jag tolkar koncessionen rätt så får inte ATG erbjuda fasta odds, eftersom man då inte kan garantera spelavdragets nivå (och i förlängningen statens skatteandel).
|
Citat:
Spel-pool är när man har "pool"-at insatserna och de som har satsat på rätt alternativ delar på vinsten. Det blir per definition inte fasta odds. Den som erbjuder fast odds är book-maker. Och det har aldrig ATG jobbat med. Steget är STORT! |
Du har helt rätt Strappa71...jag uttryckte mig felaktigt! :whoco5:
|