Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 11/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18953-v75-solvalla-11-1-a/)

pelleplutt 2014-01-10 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 308493)
Om vi ser på Unibet, som jag tror är det enda som lagt ut odds på lördagens V75, så ser vi att där har vi GRYMMA överodds på PLATS! Detta då Maharhaja tar platsen runt 9 gånger utav 10, under rådande förutsättningar och att detta på ATG-Live skulle innebära att de 3 platserna ger ett odds på HÖGST runt 1.10!

På nätbolagen har man Maharajha till 1.05, på plats, och resten från 1.40 och uppåt - DETTA mina kära damer och herrar, ÄR ÖVERODDS!!!

Du kommer ALDRIG få över 1.10 om INTE Maharaja missar plats... Ex. 1.40 på On Track Piraten är riktigt bra! Det kommer du ALDRIG få på ATG! OM inte Maharaja missar platsen, vill säga...

Summa summarum: Tar Maharaja plats så är ALLA av Unibets andra platsodds riktigt bra - spekulerar man i favoritfall kan även ATGs odds bli bra...

Full, fullare, fullast...!!!

:drunk:

För mig är det viktigt att inte missa hästarnas värmningar, värmningarna gör att man kan ta bort onödiga spel som man kan spara in en hel del på. Tyvärr så är oddsen så dåliga nära in på lopp start..

Jag hoppas att atg kan uppdatera oddsen snabbare i framtiden som det är nu så suger det, odds uppdatering under loppen. inte nå vidare lockande att lira v/p på atg.

1 stort plus är att atg betalar pengar tillbaka till travsporten.

Fyran 2014-01-10 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av RazshVollril (Inlägg 307812)
Jag blev överraskad att den gjorde det så bra den gjorde det. Men jag sa att det var helöppet och att egentligen kunde alla vinna! Hae den andrarankad tidigt men på lördagen var den fyra femma. Iamtheanswer åkte upp i rankingen. Självklart sågar jag ingen för spikar i efterhand. Dock vore det intressant att veta hur man kan spika en överstreckad häst som precis vinner världens sämsta gulddivision som inte ens fick vara med på V75. Tankarna är intressanta då flera av mina tidiga hästar nu är chanslösa precis som Peaberry var senast...

Och du tror Varulv hade den spik på lördagen, när han blev intervjuad ons-torsdag..?

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 307824)
"Ignorelistan" är bra men jag tror gamblers är för stora i sitt eget huvud för att kunna använda detta - man/jag vill helt enkelt se vad någon annan skriver om en och då även kunna svara...

Vi spelare är bara barn, till sinnet, hehe...! I ont och gott!

:cheers:

Ignorera är bra. Har tagit bort en gnällspik som sällan ger något... :)

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 308178)
Tycker dt är bra om man tror på en idé , för att sedan få den bekräftad av en bra spelservice (TT !). Då borde dt vara klappat o klart!

Att få den bekräftad av någon betalservice är väl bara en nackdel, man blir av med massor av spelvärde... ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 308658)
Lade mig klockan 6 i morse, tror jag - satt och spanade på Vallas omgång och lyssnade på Cornelis, mumma...

Så sliten idag, kom nyss upp, hehe - skall iväg och jobba natt om ett par timmar...

:cry:

Cornelis ger pluspoäng!! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 308733)
Ingen aning on sanningshalt, men han är medlem här och polare med varulv.

http://piclair.com/data/bajbi.jpg

I övrigt: Ska man gardera Marre, som kanske blir struken, tycker jag nog det är "spelvärde" i Bob Hope. Fem starter efter skada och spetskandidat. Utan Marre i loppet tycker jag definitivt den ska streckas.

V75-4: Ett skrälldrag i 4 Alfas Dimitri. Opålitlig men snabb. Hade vunnit senast utan galopp 700 kvar, vilket även kusken till vinnaren av loppet bekräftar här:

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-2/#post306131

Bästa spiken just nu: Örbäckens Cruella

Men banan kan ju spela en del spratt för många hästar och intryck idag och imorgon kan vara olika. Lycka till, alla!! :cheers:

Steffe1988 2014-01-10 23:44

Denna sitter väl som ett smäck ^^.

Haha ett skämt alltså men kunde inte låta bli att köra den.

Har dock testat dessa som singlar och som det kanske någon håller iallafall.

http://ladda-upp.se/files/2014/b84824.png

Mvh

Mickemust 2014-01-11 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Steffe1988 (Inlägg 308866)
Denna sitter väl som ett smäck ^^.

Haha ett skämt alltså men kunde inte låta bli att köra den.

Har dock testat dessa som singlar och som det kanske någon håller iallafall.

http://ladda-upp.se/files/2014/b84824.png

Mvh

Vill bara undra om Focus Håleryd ? hur ? var ? när ska den kunna vinna :) ?

MickeBadkarstrav 2014-01-11 00:03

Mina Målfoton

Hej,
Har nu simulerat loppen och utelningen blir nog rätt bra !)

https://www.facebook.com/micke.badka...type=1&theater

Lycka till

Micke

Lillis 2014-01-11 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 307821)
Offtopic får ni sköta i PM med varann, vi andra behöver inte läsa sånt. Sedan finns det även en ignorera funktion, https://www.sharps.se/forums/profile.php?do=ignorelist
Bara lägga till varandras namn så slipper ni se varandra mer. Underbart va?

Inlägg bortplockade /MOD

Överlägsen funktion.

Inte bara blev travtrådarna 7 sidor kortare, jag slapp dessutom allt jävla dravel som en idiot med tolv bokstäver och bara 3 vokaler skriver:holms:

:hattenav::hattenav:

clarund 2014-01-11 01:17

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 308641)
Det har sagt från tränarhåll att OTP ska gå med bakskor och ska släppa till Maharajah = preparé för mig.
Sen behövde man inte ens läsa sig till detta eftersom det redan stod skrivet i stjärnorna.
För mig är det preparé om man inte gör allt för att vinna ett lopp. Örjan kommer köra offensivt med Maharajah. Om hästen inte vinner så är den inte heller aktuell för hårdare motstånd i Frankrike heller så det kommer att köras för vinst = ingen prepare.
För mig vore det ej preparé för OTP om man körde optimal balans och gjorde allt för att vinna loppet alltså köra för att komma till ledningen före Maharajah och sen inte släppa. Men jag fattar precis som du att det vore idiotiskt att göra detta i ett debut lopp efter vila samtidigt som man har andra större uppgifter framför sig.
Maharajah är en sån häst att han i form inte förlorar i Sverige från ledningen. Alltså är motståndets chans att han inte kommer dit. Maharajah gynnas kraftigt av spets och att kunna bestämma tempo själv.

Hur detta påverkar hästarnas olika chanser får ni analysera själva. Är ett svar på preparé vs inte preparé.

Hehe man kan se det på olika sätt.

Bara Björn Goop som spekulerar, men ändå, har hört han e kunnig i ämnet ;)

Enligt honom är det barfota som är preparé på Marre med tanke på PdA.

Han är inne på min linje att Piraten blir svårslagen i spets låter det som ?

http://www.atgidag.se/bjornkollen2013/

Steffe1988 2014-01-11 01:20

Citat:

Ursprungligen postat av Mickemust (Inlägg 308870)
Vill bara undra om Focus Håleryd ? hur ? var ? när ska den kunna vinna :) ?

Haha räcker med plats ^^. Vet att det är långsökt men kan ju lyckas en bra dag.

Vad säger triss reklamen. Plötsligt händer det ^^.

oggeb 2014-01-11 01:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 308846)
Ja tycker ni är så duktig här med rader av vinare som pilkast (fast kanse han inte postar
förlustspel... liksom steffe som producerar intressanta platspel att check in...

blygsam her med enbart enkel v75a och hoffnung,,,,,,:p yes them 10.2 taste nice....

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-01-11
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 2

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 4, 5, 7
2 4 Örbäckens Cruella
3 3, 4, 5, 7, 10
4 2 Chip Lane (5, 6)
5 7, 11, 13
6 2, 7, 9
7 2, 6, 9, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

1 080 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr

Jag måste bara få fråga hur du tänker när du tar med 5 hästar i tredje avdelningen. Rättare sagt - varför tar du 5 hästar och utelämnar Maharajah och On Track Piraten?

elwiz 2014-01-11 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av MickeBadkarstrav (Inlägg 308871)
Hej,
Har nu simulerat loppen och utelningen blir nog rätt bra !)

https://www.facebook.com/micke.badka...type=1&theater

Lycka till

Micke

Bra där Badkarsmicke! Det där är lagom bra info.

elwiz 2014-01-11 02:21

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 308896)
Jag måste bara få fråga hur du tänker när du tar med 5 hästar i tredje avdelningen. Rättare sagt - varför tar du 5 hästar och utelämnar Maharajah och On Track Piraten?

Preparé på On track och att Marre skall strykas kanske........

varulv 2014-01-11 02:50

Citat:

Ursprungligen postat av Fyran (Inlägg 308861)
Och du tror Varulv hade den spik på lördagen, när han blev intervjuad ons-torsdag..?

Ignorera är bra. Har tagit bort en gnällspik som sällan ger något... :)

Att få den bekräftad av någon betalservice är väl bara en nackdel, man blir av med massor av spelvärde... ;)

Cornelis ger pluspoäng!! :)

I övrigt: Ska man gardera Marre, som kanske blir struken, tycker jag nog det är "spelvärde" i Bob Hope. Fem starter efter skada och spetskandidat. Utan Marre i loppet tycker jag definitivt den ska streckas.

V75-4: Ett skrälldrag i 4 Alfas Dimitri. Opålitlig men snabb. Hade vunnit senast utan galopp 700 kvar, vilket även kusken till vinnaren av loppet bekräftar här:

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-2/#post306131

Bästa spiken just nu: Örbäckens Cruella

Men banan kan ju spela en del spratt för många hästar och intryck idag och imorgon kan vara olika. Lycka till, alla!! :cheers:

Fyran har koll på grejerna! Blaskan ringer tidigt på fredag och ber om tips..något svårt att ge tankarna vid den tiden. Du har dock helt rätt i att Capello inte spikades..;) Det enda som "stämde" med systemet och blaskan var Stirling Allstar.

Måste även kommentera Marre imorgon. Det viskas runt omkring att Marre stryks imorgon om banan kräver brodd, så håll koll! Lär isf bli en sen strykning. Man får inte stryka pgs det som skäl, så det kommer heta "sjuk men inget allvarligt".

När det kommer till start i Pda så tro inte för en sekund att DETTA lopp, om han stryks, spelar roll för den matchningen. Jag hade aldrig någonsin matchat min stjärna i sista loppet inför Pda med brodd, inte en chans i helvetet!

För övrigt blev min United Face 3:a i ett preparelopp nere i Cagnes sur mer idag, gjorde ett ruskigt bra lopp och jag är väldigt nöjd med intrycket! Nu matchas han för ett montelopp den 20:e på Vincennes. Rekommenderar er att spela honom i det loppet! Han kommer ha en helt strålande säsong i Frankrike i år!

clarund 2014-01-11 03:05

Det verkar inte bli så kallt som utlovat i natt.

Alltid svårt sia om banunderlag på vintern, men nog lutar det åt bana som tillåter barfotakörning.

Någon nyans där det kanske inte är lika stor fördel som vanligt kanske !?

Vi får se hur det blir med snön imorgon.

Om jag valde spik i Guld skulle jag enkelt välja OTP med de streck som är nu 11% vs 82% på de två huvudkombatanterna.

Att Maharajah är berättigad favorit vad gäller största vinstchans är inget jag bestrider, men vi snackar spel på V75 och jag skiter fullständigt i om min spik OTP inte vinner oftast med dagens förutsättningar. Spårlotten gav Piraten fördel men på visad form leder Maharajah.

KP 2014-01-11 03:12

Bara jag som räknar med att OTP fastnar invändigt? Förstår inte hur ni analyserar spetsstriden men OTP kommer ligga andra innern bakom Kash Cantab. Om nu sen KC väljer att släppa till Bob hope eller en tidig avancemang av marre så hamnar OTP tredje inner...

OTP = Chanslös!

korpo 2014-01-11 08:12

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 308915)
Bara jag som räknar med att OTP fastnar invändigt? Förstår inte hur ni analyserar spetsstriden men OTP kommer ligga andra innern bakom Kash Cantab. Om nu sen KC väljer att släppa till Bob hope eller en tidig avancemang av marre så hamnar OTP tredje inner...

OTP = Chanslös!

Apropå innerspår så är det just det läget som On Track Piraten har i V75-3 på lördag. Det är något som Hans R Strömberg är mycket nöjd med men han överlåter det taktiska till kusken Johnny Takter.