Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 11/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18953-v75-solvalla-11-1-a/)

whalz 2014-01-08 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av RazshVollril (Inlägg 307822)
Uppdatering V75

Avd 1: Lås på 5 och 6. Eventuellt 4 och 8 också. Ändringar sker konstant!

Avd 2: Lås 4 och 5.

Avd 3: Lås 1 och 8.

Avd 4: Vidhåller Potemkin högt. Chip Lane kommer antagligen bli överstreckad om det fortsätter som det börjat. tycker det är öppet och det kan skrälla här. Helgarderar fortfarande.

Avd 5: Tidiga hästar är 6, 9 och 13. Men det finns många som kan vara med och slåss om förstapriset. Om jag streckar tre, sex eller alla vet jag itne ännu.

Avd 6: Lås på 5 och 7. Eventuellt åker 4 och 9 med också.

Avd 7: Har fortfarande inte hittat något som sticker ut speciellt här, men det kommer hoppas jag. I nuläget blir det många här.

Frågan är bara var jag ska hitta spiken. Känns möjligen som jag kan luta mig helt på Sandrngham hanover i första. Om det blir så vet jag om några dagar. tur det är länge till lördag.Strykningar och mycket info kommer röra om i grytan med jämna mellanrum!

Varför tror du så mycket på sandrngham? Det är ju inte direkt så den vinner ihjäl sig och den brukar väl gå bäst i ledningen?

sandro 2014-01-08 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 307837)
Varför tror du så mycket på sandrngham? Det är ju inte direkt så den vinner ihjäl sig och den brukar väl gå bäst i ledningen?

Nej sedan har ju Witasp den helt underbara statsen med 22 stycken V75 lopp som kusk på Solvalla sedan 2008 utan seger :)

Två 2.a och en 3.e plats som bäst.

Lite roligt fakta är att sedan samma år så har kuskar från Rättvik kört 62 stycken V75 lopp på Solvalla med endast 1 seger som resultat och det var Katrin Frick som för 3 år sedan vann ett halvsunkigt lopp med Turbos Cherie.

Som Witasp körde bort hästar under 2013 så ser jag inte att han ska kunna bryta 6 år utan V75 seger som kusk på valla den här omgången.

Om_sommaren 2014-01-08 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Stekis0757 (Inlägg 307833)
2an kommer garanterat svara även Disney, iordningställt ordentligt där nu när dom fick framspår

jajamen helt säkert. den hästen går väldigt bra i spets och planen kommer va att leda runt om

RazshVollril 2014-01-08 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 307837)

Dels för att det var en mordvinnare förra loppet men fastnade invändigt! Då var tanken att spika kommande lopp en skulle ut i. Sen går den dock ut i ett lopp där jag blivit tveksam till att spika, dock är den klart understreckad enligt mig.

Vidare har hästen gjort bra prestationer flera gånger på V75 men inte satt nosen först. Visst, det kan ju vara en liten tanke att ta med men inget jag tänker hänga upp ett system kring. Var ju tvåa bakom Chapeau i slutet av november på kort, slagen med en halv längd då.

Samtidigt som loppet inte blev lika enkelt som jag hoppades på så skrämmer inte motståndet heller. By Air tror jag har klart sämre vinstchanser t ex. Chapeau blir väl den som ska plockas ner förmodar jag, men det finns ju Ulm Karsk och Montgomery Gel som förhoppningsvis hjälper till med det!

Tycker den är given, speciellt om man stirrar sig lite blind på senaste loppet där den hade mycket krafter kvar som den slapp göra av med.

Om_sommaren 2014-01-08 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av RazshVollril (Inlägg 307876)
Dels för att det var en mordvinnare förra loppet men fastnade invändigt! Då var tanken att spika kommande lopp en skulle ut i. Sen går den dock ut i ett lopp där jag blivit tveksam till att spika, dock är den klart understreckad enligt mig.

Vidare har hästen gjort bra prestationer flera gånger på V75 men inte satt nosen först. Visst, det kan ju vara en liten tanke att ta med men inget jag tänker hänga upp ett system kring. Var ju tvåa bakom Chapeau i slutet av november på kort, slagen med en halv längd då.

Samtidigt som loppet inte blev lika enkelt som jag hoppades på så skrämmer inte motståndet heller. By Air tror jag har klart sämre vinstchanser t ex. Chapeau blir väl den som ska plockas ner förmodar jag, men det finns ju Ulm Karsk och Montgomery Gel som förhoppningsvis hjälper till med det!

Tycker den är given, speciellt om man stirrar sig lite blind på senaste loppet där den hade mycket krafter kvar som den slapp göra av med.

I v75 ett kommer by air sitta i spetsa efter en bit då alla på framspår utom montgomery gel är villiga att släppa. montgomery är dock inte startsnabb. Sen kommer det inte hända särskilt mycket i detta lopp och robban rinner undan lätt. By air hamnade på vingel sist och det loppet är bara att glömma. loppet innan var han heroisk när han fick tryck i spets av styrkefeneomenet Melby viking. finns ingen i detta fält som är i närheten av melby vikings kapacitet.

RazshVollril 2014-01-08 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 307882)
I v75 ett kommer by air sitta i spetsa efter en bit då alla på framspår utom montgomery gel är villiga att släppa. montgomery är dock inte startsnabb. Sen kommer det inte hända särskilt mycket i detta lopp och robban rinner undan lätt. By air hamnade på vingel sist och det loppet är bara att glömma. loppet innan var han heroisk när han fick tryck i spets av styrkefeneomenet Melby viking. finns ingen i detta fält som är i närheten av melby vikings kapacitet.

Även om silverdivisionen inte är den bästa som körts så tror jag inte By Air kommer kunna vinna som BBS Mandarino. Det finns trots allt en del kvalité här och då pratar vi hästarna 4, 5, 6, 7 och 8. Att By Air ska vinna detta som ny i klassen finner jag högst osannolikt. Ingen av de andra kommer ge bort loppet så som jag ser det.

Montgomery kommer antingen ta sig fram i dödens eller vänta till sista sväng innan attacken sätts in, oavsett vem som leder. Chapeau kommer väl ta spets här? Inte läst mig in på exakt alla vad gäller spetskörningen. Skulel den släppa till By Air sen fastän det är 2140? Är jag mycket tveksam till. Nej, By Air är klart överskattad och överstreckad!

Om_sommaren 2014-01-08 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av RazshVollril (Inlägg 307897)
Även om silverdivisionen inte är den bästa som körts så tror jag inte By Air kommer kunna vinna som BBS Mandarino. Det finns trots allt en del kvalité här och då pratar vi hästarna 4, 5, 6, 7 och 8. Att By Air ska vinna detta som ny i klassen finner jag högst osannolikt. Ingen av de andra kommer ge bort loppet så som jag ser det.

Montgomery kommer antingen ta sig fram i dödens eller vänta till sista sväng innan attacken sätts in, oavsett vem som leder. Chapeau kommer väl ta spets här? Inte läst mig in på exakt alla vad gäller spetskörningen. Skulel den släppa till By Air sen fastän det är 2140? Är jag mycket tveksam till. Nej, By Air är klart överskattad och överstreckad!

Den som lever få se:)

spalato 2014-01-08 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av RazshVollril (Inlägg 307876)

Tycker dt är bra om man tror på en idé , för att sedan få den bekräftad av en bra spelservice (TT !). Då borde dt vara klappat o klart!

spalato 2014-01-08 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 307910)
Den som lever få se:)

Berhgs hästar går ju som tåget på Valla, dt fick vi ju se ikväll med Udos Oiler resp. 11 Paying Guest,,,,,underskatta inte By Air :rolleyes:

robust 2014-01-08 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 308180)
Berhgs hästar går ju som tåget på Valla, dt fick vi ju se ikväll med Udos Oiler resp. 11 Paying Guest,,,,,underskatta inte By Air :rolleyes:

Och speciellt nu när det även kommer lite minusgrader på lördag.

robust 2014-01-08 23:55

Vinnaren i sista avdelningen borde finnas bland dessa hästar 1,5,6,8,9,10,11,12.

Ser ut som Robert Bergh har en luring där, som står på tur.

Espo 2014-01-09 00:41

Ni som resonerar om Peaberry eller Disney Tooma i spets i 6e. Har ni ens kollat arkivet?? De hästarna tar inte en längd på Donttellmeanymore! Är hästen iordningställd springer den en 11 tid om banan är ok. Lycka till för övriga då!

Men visst lite ojämn emellanåt och där bakom får väll Real Showman ett kanon lopp och tänkbar låst på dessa för den som inte vill spika...

I övrigt kan jag inte se hur Örbäckens Cruella ska kunna förlora. Vinner med 80% form mot dessa hästar. Lockande att gardera Marre, men mot en 80% On Track Piraten som säkert släpper spets är det meningslöst att slösa streck.

Måla rejält i övriga lopp och spela V7 är mitt tips ;)

Sist men inte minst skrällen i omgånen kommer i sista där Royal Fihgter bombar till spets släpper och så är det klart med lucka på upploppet :)

NicklasJ 2014-01-09 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 308215)
Ni som resonerar om Peaberry eller Disney Tooma i spets i 6e. Har ni ens kollat arkivet?? De hästarna tar inte en längd på Donttellmeanymore! Är hästen iordningställd springer den en 11 tid om banan är ok. Lycka till för övriga då!

Men visst lite ojämn emellanåt och där bakom får väll Real Showman ett kanon lopp och tänkbar låst på dessa för den som inte vill spika...

I övrigt kan jag inte se hur Örbäckens Cruella ska kunna förlora. Vinner med 80% form mot dessa hästar. Lockande att gardera Marre, men mot en 80% On Track Piraten som säkert släpper spets är det meningslöst att slösa streck.

Måla rejält i övriga lopp och spela V7 är mitt tips ;)

Du har rätt i att förmodligen ingen tar en längd på DontTellMeAnymore och Haugstad släpper knappast då hästen går som bäst i ledningen. Sen är frågan om det räcker. Hästen står väldigt hårt inne och det finns en del kapabla hästar med bra form emot.

Helge 2014-01-09 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 308208)
Vinnaren i sista avdelningen borde finnas bland dessa hästar 1,5,6,8,9,10,11,12.

Ser ut som Robert Bergh har en luring där, som står på tur.

Oj.. vad du hade rankat där :)

*halva fältet*

:P

robust 2014-01-09 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 308220)
Oj.. vad du hade rankat där :)

*halva fältet*

:P

Hah hah... så gör jag alltid... sen bantar jag ner det.

robust 2014-01-09 09:07

Men loppet är klurigt och det kan absolut vinnas av en 1-3%. Gillar Solvallas upplopp där många får chansen i slutet.

robust 2014-01-09 09:41

I avdelning 5 tror jag på 4,6,11,13,14 Min nya favorit är bland stona är Desdemona Boko.

robust 2014-01-09 10:15

Ett starkt lås får ni i andra... Örbäckens Cruella och Abborren.

korpo 2014-01-09 10:52

Kash´s Cantab med räven Jansson, om han får lifta med i draget och sedan lucka och nosen först.

robust 2014-01-09 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 308242)
Kash´s Cantab med räven Jansson, om han får lifta med i draget och sedan lucka och nosen först.

Så som Marre såg ut senast, finns det ingen som tar den. Hästen är ett monster! Det enda som skulle kunna ställa till det är ju banan, nu när det blir minusgrader på lördag. Men just nu ser det ut och bara bli -4 och då kan man lätt salta banan. Utan att den fryser till och blir hård.

Om_sommaren 2014-01-09 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 308240)
Ett starkt lås får ni i andra... Örbäckens Cruella och Abborren.

du spekulerar alltså i att örbäckens kan förlora. hur tänker du då? Aborren utan lopp i kroppen är väl knappast förmögen att ta ner den utvändigt va?

robust 2014-01-09 11:52

Gillar hästen, Hemmabana, Jorma, fått ett lopp i kroppen efter vila och kan vara stora skrällen. Typ som Udo´s Oiler igår.

doob 2014-01-09 11:55

Örbäckens Cruella = årets bästa spik!

Undrar just hur "sprittsad" Pactole De L'iton är den här gången! Från 10-årig nobody som har sett sina bästa dagar till bomba runt på 1.10 tills 100 kvar! Nu ut i guld! Det luktar illa...

NicklasJ 2014-01-09 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 308246)
du spekulerar alltså i att örbäckens kan förlora. hur tänker du då? Aborren utan lopp i kroppen är väl knappast förmögen att ta ner den utvändigt va?

Nej det ska den ju såklart inte klara ifall inte favoriten är sjuk. Jag tror hästen har bättre vinstchans än Maharajah. Örbäcken hävdar sig i stoeliten just nu.

Viroid 2014-01-09 12:14

Om både Örbäckens och Marre vinner så lär det behöva skrälla ordentligt sedan för att det skall bli några pengar. De har tillsammans över 150 i insatsprocent, och vanligen brukar det bli jackpot när den totala insatsprocenten går över 200. Låt gå för att de är lite överstreckade, men kollektivet kommer att ha ganska vältäckt i resterande lopp om de får två så här stora spikar.

Därför är det ett måste att försöka hitta motbud, eller så får man göra ett 32-raders och spela det många gånger med V7.

Opportunity och BWL Champion har ju i alla fall bra lägen, kan inte det vara vettiga motbud?

NicklasJ 2014-01-09 12:16

Hade On Track Piraten haft lopp i kroppen och kört för att verkligen vinna hade jag spikat. Nu luktar det prepare

korpo 2014-01-09 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 308243)
Så som Marre såg ut senast, finns det ingen som tar den. Hästen är ett monster! Det enda som skulle kunna ställa till det är ju banan, nu när det blir minusgrader på lördag. Men just nu ser det ut och bara bli -4 och då kan man lätt salta banan. Utan att den fryser till och blir hård.

Vet! Men brukar alltid slänga in en rad när man är klar och där skall Marre garderas.

Klanke 2014-01-09 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 308246)

Kommer nog själv gardera detta eftersom kusken inte vinner på v75 särskilt ofta. Även om segern blev bra senast så har jag svårt för Cleas när det gäller v75, ekiapget lär bli spelad till 75% eftersom alla ombud spikar denne tillsammans med Marre. Näst intill ostreckat bakom... Bränner den så lär det bli fina slantar på v75.

enaldi 2014-01-09 15:30

Tror avd 1 står helt mellan chapau och by air - den som tar spets är den trolige vinnaren. Maharajah bara vinner då On Track behöver lopp inför Frankrike och släpper om Örjan kommer direkt. Sedan avhängd från vinnarhålet men bra tvåa. Och sen tror jag Peaberry är chanslös på lördag men drar många sköna streck. I bästa fall vinnarhålet på Dont...men risk för dödens eller tredjespår. Oavsett chanslös såsom jag ser det. Sen spurtar 9 ner allihopa. Som den gick sist!

Grogg12 2014-01-09 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av enaldi (Inlägg 308289)
Tror avd 1 står helt mellan chapau och by air - den som tar spets är den trolige vinnaren. Maharajah bara vinner då On Track behöver lopp inför Frankrike och släpper om Örjan kommer direkt. Sedan avhängd från vinnarhålet men bra tvåa. Och sen tror jag Peaberry är chanslös på lördag men drar många sköna streck. I bästa fall vinnarhålet på Dont...men risk för dödens eller tredjespår. Oavsett chanslös såsom jag ser det. Sen spurtar 9 ner allihopa. Som den gick sist!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18148506.ab

clarund 2014-01-09 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 308254)
Hade On Track Piraten haft lopp i kroppen och kört för att verkligen vinna hade jag spikat. Nu luktar det prepare

Möjligt han behöver loppet.

Men varför skulle det vara större risk för preparé på honom än Maharajah från 8e ?

Piraten pissvinner !

NicklasJ 2014-01-09 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 308307)

Men varför skulle det vara större risk för preparé på honom än Maharajah från 8e ?

Piraten pissvinner !

Är rätt säker på att du förstår varför risken för prepare är större för en häst som inte har lopp i kroppen än för en häst som börjar hitta formen.

clarund 2014-01-09 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 308309)
Är rätt säker på att du förstår varför risken för prepare är större för en häst som inte har lopp i kroppen än för en häst som börjar hitta formen.

Preparé handlar om matchning, det vet du med.

Helt klart lär det saknas 10% eller mer på Piraten medan Marre är i visad toppform . Icke desto mindre handlar preparé om tränarens filosofi (genomkörare eller ej) och matchning.

Lägg därtill sömnige Kihlström.

mvh

Klanke 2014-01-09 17:46

Analys av avd1 och avd2

By Air är hyffsad ut men ingen startkatapult har varit bra i Berghs regi och har 8 av 8 från ledningen. Bästa chansen på förhand enligt sonen. Tror att även en häst som Chapeau som vek ner sig totalt senast kommer att släppa till By Air eller Montgomery Gel, Jag tror att Jorma kör offensivt med sin adept och kan vinna detta. Hästen har toppform och radat upp riktigt bra prestationer på slutet, gick 12 sista 1000 senast (starka papper) Skulle Jorma vara före i starten med Montgomery Gel så tror jag inte han släpper någon förbi sig vilket skulle innebära toppchans på sina 18%. I dessa typer av lopp vinner sällan ledarhästen utan nästan 60% har segrat från bakspår. Miljondragen är O.U Glide som gick fram utvändigt om ledaren senast, tågade bara på och övertog spets 500 kvar, gick 11.8/1000 stallet verkar vara på gång och denna häst har nästan alltid varit en snackhäst men det är först sist vi fick se vilken kapacitet hästen har. Är han lika fin igen lär han bjuda upp till dans. Ulm Karsk har kört lite väl passivt på slutet, ändå bra spurt senast, fast med allt gången innan, står lite på tur för att vinna snart. Bortglömd... Kör utgång på nr 5 men därbakom kör jag 3-7-8

avd2.
Örbäckens Crullea vinner om inte loppet sitter i benen, tänk på att det bara var 14 dagar sedan hästen fick det tuffa loppet blir onekligen överstreckad. Given utgång men inte mer.. Opportunity har visat riktigt bra kapacitet i svanens regi, debut ny i Walmans stall. Behöver kanske loppet? känns ändå relativt tidig, lär få en fin resa, svarade ju för flera vassa insatser ifjol. Abboren är en tuffing som brukar gå bra efter vila, rejält stark och utmanar normalt. 8% (spelvärde) Captivating ås har gjort tre starter i Rejos regi och gynnas troligen av litet fält, gav formbesked senast efter en vass slutstöt från femte utvändigt. Kan skrälla här! FAMOUS DREAM har mycket hög kapacitet, kommer från formstall och är mycket vass på speed, får perfekt resa? Peter tror på en bra insats. 2% Västerbro Collect är snabb ut och söker sig till sargen, får man luckan till slut lär man avsluta fort. 1%. Har 2 segrar i karriären dessa båda är tagna i rikstoto lopp.

Resten kommer på min blogg fredag kväll... ses då...

Inascott 2014-01-09 18:38

Haugstad Kenneth har inte vunnit på v75 sen i Maj månad bra att veta

overpace 2014-01-09 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 308253)
Om både Örbäckens och Marre vinner så lär det behöva skrälla ordentligt sedan för att det skall bli några pengar. De har tillsammans över 150 i insatsprocent, och vanligen brukar det bli jackpot när den totala insatsprocenten går över 200. Låt gå för att de är lite överstreckade, men kollektivet kommer att ha ganska vältäckt i resterande lopp om de får två så här stora spikar.

Därför är det ett måste att försöka hitta motbud, eller så får man göra ett 32-raders och spela det många gånger med V7.

Opportunity och BWL Champion har ju i alla fall bra lägen, kan inte det vara vettiga motbud?

Eller så sparar man energi till nästa veckas jackpot. Åby, open stretch, gemytliga danskar, då jävlar...

korpo 2014-01-09 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 308295)

Det var något nytt, Takter påläst.
Nu har någon bestämt att Maharajha skall garderas.
Ett tips från mig är att undvik Trav 365!

Tamuli 2014-01-09 20:00

Spikarna är klara Marre och Örbäckens Cruella, går förmodligen kort på 3 hästar i första men sen vette tusan, ena stunden funderar man på att det kan räcka med 4 hästar i något lopp för att i nästa köra på betydligt flera...
5:e och 7:e är de jag funderar mest på fram och tillbaka för tillfället.

enaldi 2014-01-09 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 308295)

Läste den, och kan delvis hålla med. Men ändå stått över nästan 3 mån o ska till Frankrike om 2-3 veckor. Kommer hålla bra om spets, men tror ändå M vinner lätt.

enaldi 2014-01-09 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 308307)

Piraten pissvinner !

Ingen prepare på M! Just nu ska han INTE till Frankrike. Vinner han på enormt sätt på lördag kanske Stefan ändrar planer. Så därför...Piraten ska köra prepare, Maharajah ska bevisa att han ska ner och inte fortsätta sikta på Olympiafinalen på Åby.