Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 11/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18953-v75-solvalla-11-1-a/)

Lillis 2014-01-11 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av glennoskar (Inlägg 309266)
förstår vad du menar men det var väll bra eftersom du inte har den som var tvåa grattis:cheers:

Del av joker, Absolut Newport va A-häst. Hade alla i loppet, en B-häst som vann.

RazshVollril 2014-01-11 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 309370)
Nja, hade gett runt 4 lax med Marre idag. Sen har jag ju 3 lopp helgarderade så det klart att man hoppas på lite smällar.

4K låter mycket med Marre faktiskt.. 2.5K låter mer rimligt!

clarund 2014-01-11 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 309286)
Som sagt pratade inte om vinstchanser utan om preparé. Sen så vare ju ingen som försökte sno ledningen så då vare väl svårt att bli av med den? Ser inte hur man på något sett kan urskilja något efter hur loppet blev.
Dessutom va det vi disskuterade ifall det va större chans att OTP skulle köras prepare än maharajah. Ingen körde prepare så på vilket sätt hade du mer rätt än mig?
Sen vet ju alla som sett mig skriva att jag ALDRIG hade spikat Marre från spår 8 till 81% om jag spelat.
Ända man kan ta medfrån detta lopp är att Maharajah inte har något alls i PdA att göra.

Aha du har fortfarande rätt om hur hästarna matchades idag ? ;)

clarund 2014-01-11 23:59

Var tvungen kika lite i tråden vad som sades om preparé, mest rätt hade väl Björn Goop som var tveksam om Marre skulle broddas ordentligt vid behov...

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...alla-11-1-a-5/

Och som jag sa efter loppet, fin "preparé" för Piraten ;) hehe

och visst du har rätt, att han skulle "pissvinna" var off topic :)

Rickart 2014-01-12 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 309388)
Var tvungen kika lite i tråden vad som sades om preparé, mest rätt hade väl Björn Goop som var tveksam om Marre skulle broddas ordentligt vid behov...

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...alla-11-1-a-5/

Och som jag sa efter loppet, fin "preparé" för Piraten ;) hehe

och visst du har rätt, att han skulle "pissvinna" var off topic :)

Du är preparé?

Lunkans 2014-01-12 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 308996)
Omgångens bästa drag kommer i den sista avdelningen, nummer 8 Vacqueyras. Körs tidigt till ledningen och där stannar han hela vägen in i mål, inte lätt att slå bästa hästen när den går i spets. Kan inte förstå att han bara är spelad till 5 %, helt otroligt. Ett annat drag i omgången är 7 Ulm Karsk i V75:1, har toppform och jag tror han kan spurta ner samtliga då jag tror det blir ganska bra tempo i loppet. En sista storskräll är 3 Gyllenberg i avdelning 4, har visat riktigt fin form i Finland och jag räknar med att hästen är väl förberedd när den kommer till Solvalla och V75. Tre roliga drag i dagens V75-omgång.

Nu gick den inte i spets, men fasiken vad bra att den vann, rädda min dag V/P och DD:gun_bandana:

Tack så mycket! :D

varulv 2014-01-12 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av RazshVollril (Inlägg 309249)
Visst är det enkelt efteråt! Jag satte sjuan idag efteråt! Pajas!

Visst förstår du vid detta laget att det inte finns en medlem här som tar dig på allvar?

KP 2014-01-13 01:39

Användare RazshVollril permanent avstängd.
Träff på tidigare permanent avstängda Maverick/SharkS.

Ett troll helt enkelt.

/MOD

varulv 2014-01-13 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 309636)

Ett troll helt enkelt.

/MOD

Nu måste ni ju snälla fria Dasen också! Troll Razshli var ju anledningen till avstängning, ett troll..

robust 2014-01-13 12:11

En återblick på Guldloppet!

Så här i efterhand tycker jag ändå att Maharajahs prestation var fullt godkänd. Hästen hade sämsta spåret 8 och vädret blev sämsta tänkbara i just det loppet. Inte lätt och få fäste när snön vräker ner. Det var nog anledningen till att Marre fick trampa luft i sitt försök att komma in i matchen och därav tröt även krafterna. Kanske borde kusken Örjan Kihlström ha försökt köra till spets i starten. OTP hade nog släppt.

Sprite 2014-01-13 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 309674)

Så här i efterhand tycker jag ändå att Maharajahs prestation var fullt godkänd. Hästen hade sämsta spåret 8 och vädret blev sämsta tänkbara i just det loppet. Inte lätt och få fäste när snön vräker ner. Det var nog anledningen till att Marre fick trampa luft i sitt försök att komma in i matchen och därav tröt även krafterna. Kanske borde kusken Örjan Kihlström ha försökt köra till spets i starten. OTP hade nog släppt.

Örjan köra offensivt? Måste vara dagens skämt :lol:

robust 2014-01-13 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 309681)
Örjan köra offensivt? Måste vara dagens skämt :lol:

Han visste ju vad som gällde.

Sprite 2014-01-13 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 309694)
Han visste ju vad som gällde.

Lite som att säga åt tjocka personer att börja träna, för de vet ju vad som gäller ;)

Vissa personer gör saker på sitt sätt och får resultat efter det. Inte slump att Örjan är den största favoritsumparen statistiskt.

Helge 2014-01-14 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 309636)

Ett troll helt enkelt.

/MOD

Bra jobbat KP!

Men undrar varför det tog så lång tid att upptäcka?

(inget illa menat)

korpo 2014-01-14 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 309674)

Var det inte en perfekt repare körning? Tyckte Marre gick bra när Örjan försökte. Nu hade man vädret att skylla på, perfekt. Den här gången blev svenska folket blåsta, nästa gång är det fransoserna som står där som fågelholkar!?