Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 2014-02-01 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19248-v75-jaegersro-2014-02-01-a/)

sirlarsson 2014-02-01 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 315532)
När det gäller vinnarspel kommer man ganska långt genom att lära sig värdera all information i startlistan.

Tack, ska göra allt för att bli självgående inom travet. Nu litar jag blint på andra!

Migge 2014-02-01 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 315532)
När det gäller vinnarspel kommer man ganska långt genom att lära sig värdera all information i startlistan.

Tar gärna exempel på detta, man kan aldrig bli nog fullärd inom Kamelracen...

Om man lirar VP är det något speciellt man ska titta på då? ;)

putte64 2014-02-01 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 315533)
Tack, ska göra allt för att bli självgående inom travet. Nu litar jag blint på andra!

Lite enkla riktlinjer;
- Hur ofta vinner den ?
- Hur ofta vinner den mot likvärdigt motstånd ? (jämför prissumma)
- Hur ofta vinner den från framspår / bakspår ?
- Hur startsnabb är den ?
- Hur långt fram / bak tror jag den kommer vara efter 500m
- Vilken form har hästen ?

Mycket av detta får man fram på några minuter, sedan får man fylla på med kunskap.
Det är ändå lätt att förstå att om en häst vinner 20% av sina lopp, men aldrig kommit bland de 3 första i ex. fem 100000 kronors lopp, så ska den inte vara favorit på V75 från bakspår.
Om någon erbjuder 6 gånger pengarna är det på papperet ett dåligt odds, osv.

Eftersom du kan se startlistor och resultat bakåt i tiden kan du ta valfri månad, göra din bedömning och se hur den matchar utfallet.
Gör du det och är självkritisk kommer du snart ha en känsla för vad som är rimligt / orimligt.

Lycka till med liret.

kennyvirre 2014-02-01 18:39

Jag var heeeelt fel ute hela dagen men 500 spänn på Twitter räddade mig.
Dissa aldrig Pling Plong, han kommer vinna PdA 2020

Helge 2014-02-01 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av PB_90 (Inlägg 315510)
Första posten för att fira första sjuan! Får tacka för den fina läsningen i tråden, har spelat på trav i ett halvår nu ungefär och börjar lära mig lite grann. Tack vare er delvis! Svider dock lite att man satt med 7/10 hästar i sista och favoriten tar det. Men svårt at vara missnöjd ändå! :D

Välkommen hit och grattis!

Vi har haft lite bråkigt om just efterhandare senaste dagarna, så ta inte åt dig.

:cheers:

Rickart 2014-02-01 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 315546)

Vi har haft lite bråkigt om just efterhandare senaste dagarna, så ta inte åt dig.

Hoppas inte du syftar på mitt inlägg, för jag hoppas att min ironi var tydlig. Inlägget var menat som skämtsamt och välkomnande med en blinkning till allt tjafs om efetrhandare i tråden.
iaf, GRATTIS ALLA VINNARE IDAG OCH SÅDÄR!!! SJÖAAAAA!!!! :hattenav::hattenav::clap::clap::clap::hurt:

:ful::ful::ful::ful::ful::ful::ful::moneybag::mone ybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

kennyvirre 2014-02-01 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av PB_90 (Inlägg 315510)
Första posten för att fira första sjuan! Får tacka för den fina läsningen i tråden, har spelat på trav i ett halvår nu ungefär och börjar lära mig lite grann. Tack vare er delvis! Svider dock lite att man satt med 7/10 hästar i sista och favoriten tar det. Men svårt at vara missnöjd ändå! :D

Gött å se grabben. I Maj förra året slutade jag med droger och började med trav istället. Alkoholen finns där fortfarande men travet är det bästa jag någonsin testat. Jag glömmer aldrig när Rocky Winner vann det första loppet jag såg. Sen dess är jag fast.

http://www.youtube.com/watch?v=PoX29sL6H7Q

Helge 2014-02-01 19:07

Inget kul att roa mig med ikväll.. ingen travgala :(

Mello, hua, inte sett sedan liten.

Lovat ta en öl per låt men fick veta det skulle bli en var femte minut, funkar inte!

Får man klottra här om varje skitlåt då travet är slut eller var?

;)

sherwyn 2014-02-01 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 315556)
Lovat ta en öl per låt men fick veta det skulle bli en var femte minut, funkar inte!

:D :lol:

Helge 2014-02-01 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 315558)
:D :lol:

Du verkar ha koll på mello!
Hur många låtar är det ikväll då? Hur länge håller det på?
:drunk:

Helge 2014-02-01 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av kennyvirre (Inlägg 315551)
Gött å se grabben. I Maj förra året slutade jag med droger och började med trav istället. Alkoholen finns där fortfarande men travet är det bästa jag någonsin testat. Jag glömmer aldrig när Rocky Winner vann det första loppet jag såg. Sen dess är jag fast.

http://www.youtube.com/watch?v=PoX29sL6H7Q

Härligt att höra :claps:

Men hoppas du är medveten om att beroende finns i alla former - knark, alkohol, spel, mat, sex osv

Missbruk som missbruk, så ha lite öga på det nu med, tack :thumbup:

znipstern 2014-02-01 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 315513)
Pling Plong var inte bra, noll chans att vinna.
De övriga kunde gått in.

Hur kom du till den slutsatsen? Pling Plong satt fast tills den var chanslös i min teve.

sherwyn 2014-02-01 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 315562)
Du verkar ha koll på mello!
Hur många låtar är det ikväll då? Hur länge håller det på?
:drunk:

Ren skit inget att kolla på.:cheers:

korpo 2014-02-01 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 315546)

Senaste åren. Tack.

putte64 2014-02-01 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 315564)
Hur kom du till den slutsatsen? Pling Plong satt fast tills den var chanslös i min teve.

Du får kolla igen.
Första indikationen är att den har lite svårt hålla rygg på bortre lång, sedan försöker han leta lucka men hundra kvar syns det att han inte har något att åka med.
Den var chanslös, men inte för att den satt fast.
Fanns inget sätt den kunde fått pengar på eftersom den var tom 100 kvar.