![]() |
Timo Nurmos om sina chanser.
”Kan vinna när som helst” Så här kommenterar han sina chanser. - Wannabe Kemp (V75-1) börjar komma i riktigt fin form. Han har varit jättefin i tidigare lopp också men senast avslutade han mycket bra. Hästen blir bara bättre och bättre med de här loppen som han har fått efter sitt långa uppehåll. Jag tycker att han kan vinna när som helst. Läget är bra och han kan öppna snabbt. Distansen passar också jättebra och det blir barfota runt om, säger Timo Nurmos. Nu blir det barfota på Buba Boko - Buba Boko (V75-2) var tvåa i comebacken senast och han var mycket bra då. Han fick runda de andra i spåren och var inte långt ifrån vinsten. Han kom bra på slutet och travet stämde fint. Jag läste någonstans att han haft ett uppehåll på grund av skador men det stämmer inte. Han har inte varit skadad. Däremot har han blivit kastrerad under uppehållet och normalt så går han bara framåt ytterligare med loppet i kroppen. Hästen har varit fin i träningen efteråt och nu blir det barfota runt om. ”Kusken tog på sig galoppen” - Panama As (V75-5) tog kusken på sig galoppen senast. Hästen kändes annars jättefin i både värmning och provstart innan loppet. Faktiskt ännu bättre än vad hon har gjort i starterna innan. Det är ingen osäker häst och hon har varit fin i träningen efteråt och gjort bra lopp varje gång tidigare. Hon har mycket fin inställning och läget är bra och hon kan öppna också. Hon går antingen barfota bak eller med skor runt om. - Finish Future (V75-6) är mycket fint i ordning och han vann lätt med krafter kvar senast. Han hade haft en liten träningsperiod innan dess och går säkert bara framåt med loppet i kroppen. Bakspåret passar bra liksom den långa distansen. Hästen är stark och tål att göra lite jobb själv. Han går barfota runt om igen. - Xman Kemp (V75-7) är bättre än raden men det har inte stämt riktigt i loppen på slutet. Han har inte startat på ett tag nu men tränat på bra. Läget är dåligt och normalt blir det svårt därifrån. Barfota runt om igen, säger Nurmos. |
Citat:
|
Vem sitter i ledningen efter 500 meter i avd 2? kan maia f hålla ut largo launcher?
|
Kommer att spika Cherion Tooma! 1) Slog Wiss Shadow 25/12 b) Björn Goop c) 8%...
|
Citat:
|
Citat:
Häst mot häst kanske hon klarar av att hålla ut lövgrens och om så sker tror jag ingen slår henne! |
Efter strykningarna blir det såhär!
1 2 5 (tror mest på Slugger...) 3 4 6 9 10 (heltäckt) 1 2 3 5 6 (Heltäckt) 6 (Spetsar och vinner. Jonny bra spetskusk och speciellt på Jägers) 11(8%...märkligt.. slog bl.a Wiss Shadow 25/12) 1 4 9 10 11 (Bör räcka...) 6 (efter strykningar e det ingen som rör den) C3C8 13D1 0824 CCCC Lycka till! |
Citat:
11 Cherion Tooma (Björn Goop) var inte så bra senast. Inga fel hittade, enligt kusken kunde hon inte springa på den banan. Vi får se men det här loppet tycker jag är lättare än det senast, säger Peter Bronsman. hoppas den går bättre.... |
Citat:
|
Ludde har tidigare iår sagt att han siktar på att ha hästarna i form tills i februari och framåt och de tidigare vinsterna har bara varit matchning..
https://www.travsport.se/licensinneh...43734/transtat Hur kommer det se ut om hästarna bara ska bli bättre?? Jag tror på ett kanonår för ludde, passa honom idag! |
Visst kan väl Dream Duo överraska i sista trots mongot bakom häströven:ohmy:
|
Citat:
Alt 1: efter 500 meter 5 i ledning 6 utv, 4 i rygg ledaren.. 10 i kön 11 likaså. 5 eller 6 troliga vinnare, kanske 4 från ryggen och om tempot blir högt så kan 10 eller 11 vinna, men tror mycket mer på 10. alt 2: 5 rygg ledaren 6 ledningen, 6 rinna undan, 5 kan vinna från rygg ledaren vid tempo 10 alt 3: 4 kör i ledningen då kan 5,6,10 kan vinna (kanske 11) alt 4: ludde tar sig ut alternativt håller ledningen då kan allt hända.. alt 5: galopp på 3,4,5,6,10,11 = 7 SOS Slutsats: Jag tror mest på 5,6,10 Sedan 3,4,11 :cheers: |
Joker är ett mkt bra program ,
men det finns ju andra, Hjälp på traven , copema är ju billigt och funkar ju om man bara vill göra ett vanligt reduceringssystem, a-b-c poäng och ungångar . |
Ranken till dagens V75
|
Citat:
|