Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 2014-02-08 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19346-v75-solvalla-2014-02-08-a/)

putte64 2014-02-07 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 317179)
Jo det är klart han hoppas på det. Och jag är rätt säker på att han kommer köra en bit först precis som han säger. Det är Goops stil. Om han då ser att han kan pressa sig till spets så kommer han göra det annars krypa ner i rygg.
Däremot så är Baht Launcher enligt mig ingen häst som håller hela vägen på medel i denna omgivning även om det absolut inte är det tuffaste loppet. Hästen borde inte ha speciellt mycket respekt och därför inte få slarva bort hela lopp från spets.
Jag tror hästen skulle ha bättre chans genom att direkt lägga sig i rygg på favoriten.

Det är en ren sprinter, men det var amaru boko också innan bergarn
Jag vill bara se en 10 öppning för jag tycker amaru är sårbar över medel

NicklasJ 2014-02-07 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 317181)
Det är en ren sprinter, men det var amaru boko också innan bergarn
Jag vill bara se en 10 öppning för jag tycker amaru är sårbar över medel

Visst att Amaru Boko är bra på kort distans men svårt att kalla den ren sprinter då den t.ex som 3åring vann E3 på 12.9 över medeldistans och gjort flera andra bra lopp i hårt motstånd på andra distanser än 1640m.
Får se lite imorgon hur insatsprocenten ser ut. Det kan absolut bli gardering av Amaru Boko eller spik på någon annan men då blir det i alla fall inte med Baht Launcher.

robinavellan 2014-02-07 17:50

Man ska ha klart för sig att det är svårt att bara "backa" med en häst som i princip laddas för spets varenda gång, risken är att den felar då. Så jag är rätt säker på att Björn kommer köra första biten.. Räkna med en 08-09 öppning minst. Kan bli så att spurtstarka hästar som Bwl Champion och David Sisu åker förbi på upploppet om någon ställer en fråga i dödens efter 500 meter. Eller så får Bergh dämpa och varva 15. Då är nog loppet över. Däremot får Bergharn press direkt så kan det bli hårt i mål över medeldistans. Man ska dock ha klart för sig att Amaru Boko har 8/16 över aktuell distans och i princip aldrig felar. Lägg därtill på att den aldrig förlorat ledningen från sitt aktuella innerspår, vilket gör att mycket talar för favoriten imorgon i Guld. Jag kommer spika som dom flesta andra, värdet ligger dock i att försöka fälla den. Då det enligt mig finns en hel del intressanta spikbud. Men jag tror man har råd att spika den och att det kommer ge pengar ändå, senast när jag spikade den så gav det ändå 544 000 :-

robust 2014-02-07 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av robinavellan (Inlägg 317176)
Amaru Boko har aldrig förlorat ledningen ifrån spår 1. Som Björn säger det är svårare att ta en längd än att försvara ledningen.

Det har han när han har galopperat. De två senaste gångerna som den har startat från spår 1 på Solvalla har den galopperat 9/5-12 samt 27/5-12. Bara statistik... men om inte Bath Launcher försöker ta spets så kommer han garanterat inte komma topp 3 heller. Tror inte heller att den vinner mot David Sisu eller B.L.W Champion. Men om nu Björn släpper i början, så borde ju Amaru Boko ha en bra chans o vinna.

putte64 2014-02-07 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 317182)
Visst att Amaru Boko är bra på kort distans men svårt att kalla den ren sprinter då den t.ex som 3åring vann E3 på 12.9 över medeldistans och gjort flera andra bra lopp i hårt motstånd på andra distanser än 1640m.
Får se lite imorgon hur insatsprocenten ser ut. Det kan absolut bli gardering av Amaru Boko eller spik på någon annan men då blir det i alla fall inte med Baht Launcher.

Så var det då
Alla trodde han skulle bli världsstjärna
En av de största besvikelser vi sett i landet jämfört med vad han lovade
Men berg är kung, vinndr man eligloppet med en som knappt kom trea i ett ramlopp på valla är man KUNG

draken 2014-02-07 18:17

Nu ska ni spika Amaru och inte konstra till det.
Själv är jag mycket sugen på att gå all in på David Sisu. Hade vunnit pissenkelt i Lördags utan gunga.

bokis29 2014-02-07 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 317177)
Jag tror David Sisu vinner den här gången. Alla spikar Amaru som kommer vantrivas i startstänket efter Baht Laucher och hoppa hejdlöst i första kurvan. Nu var det såklart mer ett önsketänkande men jag låser på 2. Lyxgardering.

Kollar man på YR skall det ha slutat regna vid 11-12 tiden, hur duktiga är banskötarna efter V4an?

Trinity 2014-02-07 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 317151)
Tror helt enkelt Amaru Boko är för bra för de andra i loppet så spikar och läser vidare, sen valde jag mellan att chansspika Super Photogenic eller att spika Uroy, men med tanke på allt prat om Demo så blir beslutet en spik på Uroy istället. Så lopp 2 och 3 spikas nu är det bara att plocka ut de sista i de övriga loppen.

Var nere om i spelbutiken, De satte 7:an för ett litet tag sedan, Var samma omgång som Varulv också satte 7:an.
Nu hade de spikat (de har endast en spik på systemet ) Super Photogenic på ett system som gick loss på ca 5400 kr..

putte64 2014-02-07 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av bokis29 (Inlägg 317195)
Kollar man på YR skall det ha slutat regna vid 11-12 tiden, hur duktiga är banskötarna efter V4an?

Vallas bana är den största överraskningen mågonsin
har aldrig varit bra, aldrig klaray regn
innespåret brukade vara wn swkund tyngre än andraspårwt
MEN nu har något hänt, allt är annorlunda / bäyyre
Tyvärr vet man inget längre...

Turgeon 2014-02-07 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 317188)
Så var det då
Alla trodde han skulle bli världsstjärna
En av de största besvikelser vi sett i landet jämfört med vad han lovade
Men berg är kung, vinndr man eligloppet med en som knappt kom trea i ett ramlopp på valla är man KUNG

Amaru Boko har haft ett svårdiagnostiserat problem med halsen som han opererades för i höstas innan han flyttades till Robert Bergh som förklarar varför han kippade efter andan så ofta i sista sväng förra säsongen (och antagligen även innan dess, t ex i Åby Stora Pris året innan). Nu får så klart Robert Bergh all credit för detta även om han säkerligen hade presterat bättre oavsett vem som hade tränat honom i dagsläget. Snart får vi se om det satt sig i skallen på hästen när det tar emot men hittills syns inget av det. I såna fall så finns det väl all anledning att tro att hans bästa tid ligger framför honom då han gjort ganska sparsmakat med starter.

Att säga att en häst som brakat undan överlägset i E3 över medeldistans och suttit smällfast som fyra i mål i Derbyt är en sprinter är att vara lite ute och cykla också enligt min mening men det är möjligt att de här halsproblemen har misstagits för att hästen inte står längre distanser. Sedan är ju dock startsnabbhet en mer fördelaktig egenskap över kortare distanser så varför skuffa på med en stjärna där det inte finns några pengar att tjäna.

Lulle79 2014-02-07 20:37

http://pokermagazine.se/trav/speltips/v75/

hahaha.. ett par Citadon och ett par Whiskey skall väl fungera ikväll.. hahaha

alle 2014-02-07 21:03

http://www.expressen.se/sport/podcas...d-v75-podcast/

Inte själv lyssnat än, men kanske kan ge något!

Farnod 2014-02-07 21:11

vilka hästar missgynnas av lös bana?