Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Axevalla 15 februari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19427-v75-axevalla-15-februari/)

Asprilla 2014-02-13 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av sandro (Inlägg 318803)
9 Simb Ruby i guld , Dalborg för första gången

Skulle Dalborg vara ett kuskplus menar du? Han har inte vunnit många lopp inom V75. Och du är inte den första som nämner honom i positiv bemärkelse vilket gör mig fundersam. Helt okänd för mig som bara följt travet på lördagar. På vilka meriter grundas er positiva bild av honom? (Självklart har jag kollat upp honom i statistiken, men rätt ny inom V75 eller?) :whistling:

alle 2014-02-13 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 318927)
Skulle Dalborg vara ett kuskplus menar du? Han har inte vunnit många lopp inom V75. Och du är inte den första som nämner honom i positiv bemärkelse vilket gör mig fundersam. Helt okänd för mig som bara följt travet på lördagar. På vilka meriter grundas er positiva bild av honom? (Självklart har jag kollat upp honom i statistiken, men rätt ny inom V75 eller?) :whistling:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18338882.ab

http://perssonbloggar.se/2014/01/ar-...rgs-hemlighet/

http://www.travnet.se/wickman/2014/0...attade-at-mig/

Här har du lite info :)

putte64 2014-02-13 21:38

Citat:

Han har trollat med knäna och styrt in ett gäng skrällar till vinst de senaste månaderna.
Efter åtta år i Kanada hade vi dålig koll på jonom, men nu vet vi att han kan lotsa en älg till vinst i guld.

spalato 2014-02-13 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av lejjan (Inlägg 318926)
Tror helt klart att det står mellan dessa två, dock ett bra lopp att ta ställning i. Guldloppet känns vidöppet för övrigt!

Synintrycket senast på Bear Glide var minst sagt bra. Sånt går jag på oavsett om favorit eller ej

Traveller 2014-02-13 22:32

Om det blir motvind 10ms på långt upplopp och något tungt innerspår, vilka gynnas då?

michel65 2014-02-13 22:39

mine spiker er klar

Bear Glide
Claes Boko og så kør vi,da er vel ikke så meget og sig til mit valg ;)

Traveller 2014-02-13 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 318944)
Bear Glide
Claes Boko og så kør vi,da er vel ikke så meget og sig til mit valg ;)

Nurmoshäst 35 mil från Solvalla, funkar verkligen det?

lejjan 2014-02-13 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Traveller (Inlägg 318947)
Nurmoshäst 35 mil från Solvalla, funkar verkligen det?

Gjort en start på romme, resten på valla. resa och nybliven 4åring är väl det som talar emot.. kapacitet finns dock

putte64 2014-02-13 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Traveller (Inlägg 318941)
Om det blir motvind 10ms på långt upplopp och något tungt innerspår, vilka gynnas då?

De som stannat hemma :lol:

spalato 2014-02-13 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av lejjan (Inlägg 318926)
Tror helt klart att det står mellan dessa två, dock ett bra lopp att ta ställning i. Guldloppet känns vidöppet för övrigt!

Dt lilla fältet gör loppet öppet. 11 Mr Vida är bäst i ledningen , men får ändå gälla som loppets bedövare. Har dock mest feeling för 4 I Saw You......

Traveller 2014-02-13 23:20

Nurmos 25% segrar på Valla och 25% segrar utanför Valla sedan mitten av oktober.
71 av 289 på Valla och 7 av 28 utanför. Bättre hästbuss nu ???

SuperFinnen 2014-02-13 23:25

Citat:

Eftersom han har kört med Jänkarbiken i många år så ligger han en bra bit före många av de Svenska kuskarna med att kunna få ut de mesta o bästa av jänkarbikens fördelar på hästar han kör jag skulle kunna tro att det finns lite justeringar o inställningar oxå som han har bättre koll på gällande Biken..

elwiz 2014-02-13 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Traveller (Inlägg 318941)

#menläggner

robinavellan 2014-02-14 02:05

La ut On Hold tidigt i tisdags redan. Lägger redan ut omgångens bästa spik nu.
Claes Boko - finns dock ett men där,
Den är väldigt beroende av fäste så det bör man ha koll på.
Annars är det Canaka Bf ifall banan skull ställa till problem för Claes.

sandro 2014-02-14 02:12

Citat:

Tror du fick lite olika svar som sammanfattar det mesta :)

11% med dom hästarna han har kört är grymt, ta tex Adielsson 2014 som ligger på 9% och då ändå kör åt Stig H och Båth tex.

Läs på lite om honom så ska du se att du fattar tyckte för honom som person också, hans tid i Kanada var ingen dans på rosor.

Sedan att han krossar fält med hästar som tagit 2 segrar på 3-4 år i sin bike är ren njutning.