Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 ÅBY 15/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19738-v75-aby-15-3-a/)

sheriffen78 2014-03-11 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av krilla18 (Inlägg 326172)
Är det ngn som har koll vilka som är klara för finalerna om 2 veckor?
Cleas bl.a som kanske körs "snällt" denna gg ?

Denna kanske kan hjälpa lite... Poänglistan för detta Meetinget!

https://www.travsport.se/polopoly_fs...a%20140329.pdf

Nedan saxat angående "poängutdelning" från Travsport.se
I varje försöksavdelning utdelas 30-12-8-6-4-3 poäng till de sex främst placerade
hästarna samt 1 poäng till övriga odiskvalificerade och odistanserade
hästar, vilka fullföljer loppet.
De hästar som efter försökstävlingarna uppnått högsta sammanlagda
poängtal går till final i respektive klass/division. Om en häst har kvalificerat
sig till final i flera klasser/divisioner, ska hästen alltid starta i den högsta
klassen/divisionen.

Vid lika poängtal efter försökstävlingarna ges företräde till finalplats för
den häst som har uppnått bästa placering i försöksavdelningarna (även ordningsföljd
som oplacerad). Vid lika bästa placering avgör senaste datum för
denna placering. I sista hand skall lottning företagas. - Vid död löpning i
försökstävling erhåller de aktuella hästarna poäng som om de enskilt hade uppnått placeringen ifråga.

Häst som kvalificerat sig till final (som ordinarie)
är förutom i de fall som anges nedan skyldig att starta i finalen och får inte
starta i annan löpning finalveckan eller veckan efter.
Från skyldighet att deltaga i final undantas häst som under tävlingsveckan,
eller veckan efter, avses starta i annat lopp med lägst finalens förstapris eller
i annat lopp för vilken Svensk Travsport lämnat dispens (t ex uttagningslopp
till insatslopp).

Om_sommaren 2014-03-11 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av krilla18 (Inlägg 326172)
Är det ngn som har koll vilka som är klara för finalerna om 2 veckor?
Cleas bl.a som kanske körs "snällt" denna gg ?

Två veckor är tillräckligt för att återhämta sig från ett tufft lopp. Så det kan du bortse från. Skillnad om finalerna hade varit veckan efter

krilla18 2014-03-11 10:24

Tänkte väl mest om tex. han i detta fall (om han vinner) nu & finalen går upp i guld eller kanske är kvar i silver om han "bara" blir 2,3,4 tex. !!! ;)

korpo 2014-03-11 10:43

Salvato (Heiskanen ) kommer aldrig bedöva någon!:thumbdown:

spalato 2014-03-11 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 326190)
Salvato (Heiskanen ) kommer aldrig bedöva någon!:thumbdown:

Svårt att vinna från bakspår när dt finns OP att tillgå, men hästen har varit favorit i ett par starter utan att lyckas. Nu kan dt vara dags. Folk har kort minne.

robfri 2014-03-11 11:26

Solvato har väl inte gjort ngn glad, mer överreklamerad häst får man leta efter.

korpo 2014-03-11 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 326195)
Svårt att vinna från bakspår när dt finns OP att tillgå, men hästen har varit favorit i ett par starter utan att lyckas. Nu kan dt vara dags. Folk har kort minne.

Visst så är det!
Hur brukar Harry H gå efter vila? Blir livsfarlig om han kommer till och liftar med i draget. Om man nu skall gardera Sanity?

Om_sommaren 2014-03-11 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av krilla18 (Inlägg 326184)
Tänkte väl mest om tex. han i detta fall (om han vinner) nu & finalen går upp i guld eller kanske är kvar i silver om han "bara" blir 2,3,4 tex. !!! ;)

Även om han går över gärnsen till guld så blir det silverfinal då han är inkvalad dit. om jag förstått det rätt

robfri 2014-03-11 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 326203)
Även om han går över gärnsen till guld så blir det silverfinal då han är inkvalad dit. om jag förstått det rätt

Korrekt

krilla18 2014-03-11 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 326203)

Jag menar om han vinner på Lördag + Finalen så går han upp i guld,men om han kommer 2,3,4 på Lördag så är han kvar i Silver !!!:gun_bandana:

MatsE 2014-03-11 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av jevfritz (Inlägg 325827)
Luktar spik på Paramount.. Bra kusk, fin efter vila sist, bra spår och dessutom lär väl Frank Nilsson försöka starta med 20m tillägg på innerspåret så han lär väl kunna hålla upp ledningen ;)

Luktar spik här också :)

trance_error 2014-03-11 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 326307)
Luktar spik här också :)

Här med :)
Om inte så tar jag med 1 o 4

Espo 2014-03-11 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 325857)
Blir svårt att slå Claes boko om den är iordning. Sitter väl i spets här efter en bit.

PU har ställt i ordning Nothing But Class och sugen att köra i spets, så blir nog ingen walk in the park för Claes, men kan vinna från dödens med, men då får han trava bättre än senast!

Espo 2014-03-11 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 326027)
Vad tror ni om Highspeed call då? Har go feeling för den och är snuskigt sugen på att chansspika!

Låter riktigt passivt där och ska köras med skor runt om eventuellt, så bara glömma spika den. Hade dem ställt i ordning och svarat spets hade jag också vart sugen att lira...

LeBanner 2014-03-12 00:59

Vad tror ni om Dante Bokos möjligheter att ta spets? Tveksamt va? Innerspåret är väl det spår som flest galopperar från i autostart? Att Mr Galopp Jr sitter i sulkyn lär ju inte förbättra möjligheterna heller...

Blir gardering för min del, utan att direkt ha feeling för någon speciell. Mill Sienna har ju dock lyft sig rejält i år och kanske kan vara en susare från ett fint läge, för om Dante gör bort sig ser jag ingenting jätteskrämmande kvar i startfältet.