Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 ÅBY 15/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19738-v75-aby-15-3-a/)

JonathanH87 2014-03-12 08:39

Alla tar för givet att Claes Boko ska defilera hem det? Nothing But Class är min första häst och kanske till och med spik. Dubblar dock förmodligen med Claes dock.

Sedan känns ju Paramount helt klart intressant. Tufft lärlingslopp dock! Är rätt sugen att låsa v7-7 på Roobios och On Hold med.

Bör inte Hanna Banker ha en väldigt bra chans med?

mackpeter 2014-03-12 12:11

Vår. Sol. Valfri balans. Ingen jackpot. Fritt spår både in- och utvändigt på upploppet. Bara ovakna, oerfarna kuskar sitter fast.

1) 5 Claes Boko är på väg mot stjärnorna. Stig H har lavat så att ägaren får sola sig i glansen i vinnarcirkeln på hemmabanan. SPIK!
2) Lärlingar garderas. Glöm inte 6 Sundsholms K.
3) 1 Dante Boko travade dåligt senast. Nu mindre rutinerad kusk. Måste garderas!. Jag tar med 11 Alec H med Roger. Har ni några bra drag?
4) 4 Sensational var bra och nära Luddes ärkeängel senast. Hur var det med travet?
5) Ston. Har någon sharp Sharp någon skarp idè? Om zombien bakom Bedas Chip kunde få kräksjuka och ersättas av vad som helst tar jag med den. Det gör jag förresten ändå.
6) Hur har Sanity tagit sitt fantastiska lopp på Vincennes. Bara 14 dagar sedan på lördag. Det är väl bara fördelar för Raja med bakspår och Erik i vagnen. Måste båda med?
7) 5 Sahara garderas. Vinner med Ludde. Bara platsplaceringar med Adrian. Vad sa Flemming om Monte Major till dig Michel?

Om_sommaren 2014-03-12 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 326423)
Vad tror ni om Dante Bokos möjligheter att ta spets? Tveksamt va? Innerspåret är väl det spår som flest galopperar från i autostart? Att Mr Galopp Jr sitter i sulkyn lär ju inte förbättra möjligheterna heller...

Blir gardering för min del, utan att direkt ha feeling för någon speciell. Mill Sienna har ju dock lyft sig rejält i år och kanske kan vara en susare från ett fint läge, för om Dante gör bort sig ser jag ingenting jätteskrämmande kvar i startfältet.

Har ingen feeling för att adrian fixar det från innerspår med rullige dante. kall favorit. bakom är det knepigt. två tidiga garderingar är divas revansch (som kanske är bästa hästen med inte kassaskpåpsäker direkt) samt max bob(som jag tror sitter i spets)

Om_sommaren 2014-03-12 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326459)
Vår. Sol. Valfri balans. Ingen jackpot. Fritt spår både in- och utvändigt på upploppet. Bara ovakna, oerfarna kuskar sitter fast.

1) 5 Claes Boko är på väg mot stjärnorna. Stig H har lavat så att ägaren får sola sig i glansen i vinnarcirkeln på hemmabanan. SPIK!
2) Lärlingar garderas. Glöm inte 6 Sundsholms K.
3) 1 Dante Boko travade dåligt senast. Nu mindre rutinerad kusk. Måste garderas!. Jag tar med 11 Alec H med Roger. Har ni några bra drag?
4) 4 Sensational var bra och nära Luddes ärkeängel senast. Hur var det med travet?
5) Ston. Har någon sharp Sharp någon skarp idè? Om zombien bakom Bedas Chip kunde få kräksjuka och ersättas av vad som helst tar jag med den. Det gör jag förresten ändå.
6) Hur har Sanity tagit sitt fantastiska lopp på Vincennes. Bara 14 dagar sedan på lördag. Det är väl bara fördelar för Raja med bakspår och Erik i vagnen. Måste båda med?
7) 5 Sahara garderas. Vinner med Ludde. Bara platsplaceringar med Adrian. Vad sa Flemming om Monte Major till dig Michel?

att sahara fairytale skulle bli favorit som sto mot hingstar o valacker på långdistans med adrian i jollen ter sig för mig mycket märkligt. Första hästarna här måste väl vara de med styrka för långa distanser Roibos(som var ruggig sist) samt on hold( som radat upp fina insatser på slutet)

Om_sommaren 2014-03-12 12:48

navigator sib måste vara tidig i sista också. står på tur för seger och nu är distansen mer passande än på senaste. stark häst.

mackpeter 2014-03-12 15:08

Många här på Sharps är undrande inför avd 7). Stoet Sahara blir favorit mot hingstar o valacker på lång distans 2640 m. Med lärling, som inte brukar vinna med henne.

Avdelning VII:

1 Leonas Kaiser. Är ständigt underskattad. Kommer från två V75 vinster, varav en final, med spår 1 och 2. Slog bl a 8 Checco Boko senast.
2 Royal Dream kommer från formstall. Har någon Sharp vettig info?
3 Navigator Sib formhäst på linjen med Disney Tooma senast. Slog Rooibus 8 feb.
4 Rooibus urstark hårding
5 Sahara jättefint sto möter hingstar o valacker. Vinster med Ludde. Platser med Adrian. Obegriplig favorit.
6 Monte Major vann V75 14/12 på Åby över samma distans. Kuskkatastrofen/ägaren var på upploppet på väg mot seger, när han lyckades få hästen att hoppa. Fleming upp nu.
7 Perfect Power är ofta långt framme. Dåligt spår och ung i detta gäng. Ändå chans.
8 Checco Boko slog många bra hästar utom 1 Leonas senast
9 Diamond många ettor i raden på lång distans, svårt här
10 Falcon H alltid hårt spelad stark häst. Tufft motstånd här.
11 On Hold vinner ofta, måste streckas
12 Red Adair är en bra häst med vinster mot bra motstånd på Valla. Bortlottad. Bostvald av Björn.

alle 2014-03-12 21:21

Måste vara väldigt stor galopprisk på Dante Boko.. Adrian är verkligen inte särskilt duktig i sulkyn, han vinner i princip bara med överlägsna hästar!

Farnod 2014-03-13 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 325829)
Dante Boko känns ju given att gardera.

Dante är ju snabb ut. Dansman Charlie kanske kan ta en längd vid laddning men fältet lär då bli splittrat och Ludde hittar ut, hur mkt än Björn försöker punktmarkera.

mackpeter 2014-03-13 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Farnod (Inlägg 326767)
Dante är ju snabb ut. Dansman Charlie kanske kan ta en längd vid laddning men fältet lär då bli splittrat och Ludde hittar ut, hur mkt än Björn försöker punktmarkera.

Ludde - vaddå Ludde? Gick du upp för tidigt i morse?:sleep:

putte64 2014-03-13 09:46

Man är mest glad åt det.
Hon är 100% chanslös och där ligger stålarna :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326498)
Många här på Sharps är undrande inför avd 7). Stoet Sahara blir favorit mot hingstar o valacker på lång distans 2640 m. Med lärling, som inte brukar vinna med henne.

Avdelning VII:

1 Leonas Kaiser. Är ständigt underskattad. Kommer från två V75 vinster, varav en final, med spår 1 och 2. Slog bl a 8 Checco Boko senast.
2 Royal Dream kommer från formstall. Har någon Sharp vettig info?
3 Navigator Sib formhäst på linjen med Disney Tooma senast. Slog Rooibus 8 feb.
4 Rooibus urstark hårding
5 Sahara jättefint sto möter hingstar o valacker. Vinster med Ludde. Platser med Adrian. Obegriplig favorit.
6 Monte Major vann V75 14/12 på Åby över samma distans. Kuskkatastrofen/ägaren var på upploppet på väg mot seger, när han lyckades få hästen att hoppa. Fleming upp nu.
7 Perfect Power är ofta långt framme. Dåligt spår och ung i detta gäng. Ändå chans.
8 Checco Boko slog många bra hästar utom 1 Leonas senast
9 Diamond många ettor i raden på lång distans, svårt här
10 Falcon H alltid hårt spelad stark häst. Tufft motstånd här.
11 On Hold vinner ofta, måste streckas
12 Red Adair är en bra häst med vinster mot bra motstånd på Valla. Bortlottad. Bostvald av Björn.

putte64 2014-03-13 10:19

Spår 8 över kort brukar vara lika med förlust.
Men efterson Stormysky är så grymt snabb ut spelar spåret ingen roll alls, 6% känns sjukt bra och han är given på min bong.

muumiin 2014-03-13 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 326780)
Men efterson Stormysky är så grymt snabb ut spelar spåret ingen roll alls, 6% känns sjukt bra och han är given på min bong.

SOLKLAR FÖRSTA HÄST... om jag nu inte spikar den!:clap:

Om_sommaren 2014-03-13 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 326780)

spåret spelar ju roll så till vida att han inte tar en längd på nothing but class. Men det kan ju bli fin position därifrån med lite flax rygg ledaren.

mackpeter 2014-03-13 11:46

8 Stormysky i avd I tjänade en halv miljon förra året.
Enligt Stig H och oss som studerat hästen, är den trög sista 75 m från ledningen. Ibland kan kusken dämpa tempot och den har vunnit 2 ggr senaste året.
På Gävle senast lade Ulf O hästen sist från spår 12. Erik vann heroiskt från ledningen med Chapeau efter att ha öppnat 08,8 första 600. Stormysky låg sist in på upploppet och spurtade bra längst ut till femteplatsen.

Min slutsats:Inte kan man mot bakgrund av hästens insatser det senaste året strecka Stormysky tidigt från spår 8 - oavsett om kusken kör till spets eller bakåt.

Spika Claes Boko!:yes:

putte64 2014-03-13 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326796)
8 Stormysky i avd I tjänade en halv miljon förra året.
Enligt Stig H och oss som studerat hästen, är den trög sista 75 m från ledningen. Ibland kan kusken dämpa tempot och den har vunnit 2 ggr senaste året.
På Gävle senast lade Ulf O hästen sist från spår 12. Erik vann heroiskt från ledningen med Chapeau efter att ha öppnat 08,8 första 600. Stormysky låg sist in på upploppet och spurtade bra längst ut till femteplatsen.

Min slutsats:Inte kan man mot bakgrund av hästens insatser det senaste året strecka Stormysky tidigt från spår 8 - oavsett om kusken kör till spets eller bakåt.

Spika Claes Boko!:yes:

Claes måste man gilla men han kan bli hängande
Som jättefavorit hoppas jag det skiter sig
Måste han backa är han sårbar