Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Momarken (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19801-uppsnack-v75-momarken/)

BroderH 2014-03-22 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 329411)
Frode har ju 3 hästar, vad sägs om att han offrar Winmecredit ???
Inte säkert det blir något lustempo, dessutom vinner FDG för sällan för att vara en bra 53%-are.

Håller absolut med om att han inte är någon bra 53%-are. Men går inte någon upp och trycker kan han rinna undan ändå.

leffa 2014-03-22 11:25

Vem fan vinner avd 3 när Braås P strukits????

mackpeter 2014-03-22 11:27

Satte V64 igår så jag fick lite speldeg. Både V64 och V6. Synd att favoriten vann sista avdelningen med läppen. Lade förresten in systemet av misstag på Momarkensidan. Kanske någon tog rygg på nig?

Här är dagens V75. Inlämnat och klart

1) 1,3,6,8,12 (11-10) Här måste man gardera. Jaguaren kan bli fast, Stormy fel distans, Burning ojämn har inte vunnit sedan maj, Nonstop bästa hemmahästen, Your H sto bästa hästen årsdebut skall egentligen inte med)
2) 1,2,3,4,6,7,11 (10-9) Antingen spik och spets o slut för 1 eller många
3) 5 (3-9) Överlägset bästa häsn spik enl Björn
4) 13,14,15 (3-9) Här vinner formhästen 15, tar med den bäste 13 och alltid 14
5) 1,3,5,7,10,12 (4-2) Dagens svåraste. Kanske spik 5
6) 1 (9-7) Torbjörn vinner nästan på sin barndomsbana med bästa hästen
7) 1,6,8,10,11 (7-9) Här vinner Flemming till 9 %, men jag vill inte ryka i sista

Detta blir dyrt. Kostar 1575 kr. Antingen dela med några kompisar. Eller banta enligt mina förslag ovan.

Skall i smyg göra en V4 och sedan gå ut i solskenet med Min Madame. Lycka till!!!:thumbup:

pelleplutt 2014-03-22 11:28

ja spikar Burning line gral och Francias du gull

zamora_79 2014-03-22 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 329413)
Håller absolut med om att han inte är någon bra 53%-are. Men går inte någon upp och trycker kan han rinna undan ändå.

Är inne på vad Putte64 skrev att Frode offrar Winmecredit då han är start snabb och då blir det inget lus tempo där framme.. jag garderar med 3,7,9....
:cheers:

putte64 2014-03-22 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 329413)

Jag skulle absolut ha lossat Winmecredit, kan räcka med 200m för att få FDG het och sedan blir det bättre pengar för de andra.
W är grymt startsnabb, tror kanske inte att den tar sig förbi men vafan, det är tävling, kan man sabba gör man väl ett försök ?
Hoppas det i alla fall.

- 6 Winmecredit hade en infektion i kroppen i sin senaste start. Han tränade 1.14/1600 meter i måndags och hade låg puls efter det. Hästen är på gång, men jag rankar honom ändå som min tredjechans i loppet. Vi sätter på jänkarvagn och helstängt huvudlag denna gång, säger Frode Hamre.

Varför racerbalans på 3e hästen ???
Luktar KAMIKAZE !!! :lol:

Dodo 2014-03-22 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av leffa (Inlägg 329414)
Vem fan vinner avd 3 när Braås P strukits????

Normalt sett Nalda Nof lätt men då hon är svårbedömd kan vem som helst vinna, utom nr 2

putte64 2014-03-22 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 329420)
Normalt sett Nalda Nof lätt men då hon är svårbedömd kan vem som helst vinna, utom nr 2

De får leka av sig lite, sedan kliver säkra Takter in i leken med mycket rejäla Britt Hudson, 13.2 till säker vinst med huvud och hals :D

mackpeter 2014-03-22 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 329412)
Dagens bäst spik är Jaguar Broline. Vinner om han bara hittar ut och det bör han göra redan efter 50 meter. Körs sedan mot täten och får överta. Drar musten ur Stormysky sista 700 och håller undan. Skulle han mot förmodan sitta fast blir det ändå lucka på upploppet och swish.....

Jaguaren är möjligen bästa hästen. Men håller inte spets, som tas av "avläggaren" Stormysky. Jag har noggrannt kollat Jaguarens senaste starter. Han får hemska lopp i dödens, gör heroiska lopp och blir tvåa. Knappast "Dagens bäst spik".:no:

Klanke 2014-03-22 11:46

Spår 1 ska inte vara bra på Momarken...

Spiken: Nalda Nof hoppade i combacken men då var det voltstart (hon är svår i volt) Bil är bara plus. Tar spets, första med björn.. Toppchans när västa motbudet ströks..

Utgångar:

Gylden Balder är ett unikum. Ruskig kapacitet och då 80% av favoriter vinner i dessa typer av lopp ger jag honom tipset. avd4.

Oldwildwest har bra fart för klassen och gynnas av det långa upploppet!

K.L.M Buymethemoon var riktigt bra i sin comback och lär vara bättre nu. Spets och leder loppet runt om med klaff

Skrällar:

Ultimaty Lindy avd1 har en härlig inställning och bra form för dagen. Sänker de flesta med klaff!

Invictus ska provas barfota fram ff gg och jänkarvagn ff gg (klart intessant som låg procentare)

Horge Kinge stred som en tiger näst senast och gav sig motvilligt. avd4

Hitchock har bra form och inställning. S-snabb, kan hitta till spets om frode trycker av. Rolig "IDE!"

DD1. 3
DD2. 1-6
* 100

putte64 2014-03-22 11:49

Över kort är det inte bra, måste Uffe och Tobbe ladda rejält kan någon köra galopp.

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 329426)
Spår 1 ska inte vara bra på Momarken...

Spiken: Nalda Nof hoppade i combacken men då var det voltstart (hon är svår i volt) Bil är bara plus. Tar spets, första med björn.. Toppchans när västa motbudet ströks..

Utgångar:

Gylden Balder är ett unikum. Ruskig kapacitet och då 80% av favoriter vinner i dessa typer av lopp ger jag honom tipset. avd4.

Oldwildwest har bra fart för klassen och gynnas av det långa upploppet!

K.L.M Buymethemoon var riktigt bra i sin comback och lär vara bättre nu. Spets och leder loppet runt om med klaff

Skrällar:

Ultimaty Lindy avd1 har en härlig inställning och bra form för dagen. Sänker de flesta med klaff!

Invictus ska provas barfota fram ff gg och jänkarvagn ff gg (klart intessant som låg procentare)

Horge Kinge stred som en tiger näst senast och gav sig motvilligt. avd4

Hitchock har bra form och inställning. S-snabb, kan hitta till spets om frode trycker av. Rolig "IDE!"

DD1. 3
DD2. 1-6
* 100

KnoxWille 2014-03-22 11:52

Jänkarvagn är väl knappast ett + med dessa snäva kurvor? Eller..?

Gasellen 2014-03-22 11:56

Expressens Bengt Adielsson varnar:

"Oldwildwest (V75-5) har blivit försenad i
karriären och har som sexåring bara gjort tretton
starter. Men nu har bitarna fallit på plats.
Senast vann han. Men den uppseendeväckande
prestationen gjorde han gången innan.
När han svarade för en enorm upphämtning
efter galopp.
Jag tror att sonen till Love You har våldsam
överkapacitet för lägsta klassen i V75.
Och har inte en tanke på att gardera honom."

Vi får se i em, fågel eller fisk?
En av många på mitt system.
Har man inte lite för lätt att överskatta en upphämtning efter galopp?

pelleplutt 2014-03-22 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av KnoxWille (Inlägg 329430)
Jänkarvagn är väl knappast ett + med dessa snäva kurvor? Eller..?

klart det är, om det funkar dvs så man kommer säkert testa i värmningen

Foppa21 2014-03-22 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 329407)
Motsägelsefullt då han i åtminstone i två av loppen, vad jag kommer ihåg, har andra spikar i sitt "Björnkollen"

Måste varit olle Goop han körde isf, helt tvärtemot björnkollen i vissa fall, tyckte ju stormysky var helt klar tex.