Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Momarken (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19801-uppsnack-v75-momarken/)

Viroid 2014-03-22 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 329748)
Vad finns att förklara? Han kör för V8/V7, tar förlusten som en man, kastar inte skit på kuskar och hästar. En värdig vinnare när det sitter och det har det gjort på V8 x fler.

Upp till var och en.

Tror Du han trodde han skulle bli ensam och tippade efter det?

Han får spela hur han vill, det är hans pengar.

Ändå är det så att har man rader med ranksummor enligt insatsfördelningen över 30 så brukar man bli ganska ensam på V75. Och sexorna och till och med femmorna kan ge en hel del pengar i de lägena.

Helge 2014-03-22 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 329765)
Han får spela hur han vill, det är hans pengar.

Ändå är det så att har man rader med ranksummor enligt insatsfördelningen över 30 så brukar man bli ganska ensam på V75. Och sexorna och till och med femmorna kan ge en hel del pengar i de lägena.

Vilket skit att kritisera ett fint system som är kvar till det sista, att gå in på det spelteoretiska. Ungefär som andelsvinnarna som vann en halv mille var men var förlorare iaf och kritisera dom för att inte fattat.

Allt är lätt i efterhand, han hade det lätt för sig i förhand..visst kan man kritisera hans "amatörmässiga" upplägg.. Men hur många här har varit i närheten av hans vinster senaste året?
INGEN!

Tänker då INTE ge en enda nedlåtande synpunkt på hans system, tvärtom - :hattenav:

Säger som Strappa sade nyss "Det går alldeles utmärkt att vara geni på att ta ut hästar och vinna ihjäl sig utan att vara speltekniskt maximal."

Killen är inte ute efter sexor och femmor som ger bra, som vanliga dödliga.

Nu sova, jobbet imorgon ;)

Helge 2014-03-22 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 329762)
Det är ju lördag. Såklart får man håna sina kompisar lite hahaha. I dag var alla usla. Ingen vann. Jag tillhörde nog en av de bästa för jag stog över och gick +-0. Underbart.

Ska vara värre än dig då :P

Stod över för jag jobbade men kom hem och ryggade Ivar och Travfonden på allt utom streckspel = vinst :P

Flickepojken 2014-03-22 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 329757)
Känner inte dig men överdrivet inlägg. Tack.:rant:

Jag tycker nog att ''byfåne'' är ett ganska så milt sätt att visa att här tolereras inte att håna andras inlägg, dvs om nu inlägget du skrev visade sig vara till någon annan än en vän.

Jag tycker det är väldigt snälla takter på det här forumet, men dessvärre ursäktar man sig för mycket till de som har mest sharps etc. Hade det varit Helge eller någon annan tror jag knappast att du hade reagerat så på ''byfåne''.
Inte meningen att göra en fågel av en fjäder, men jag reagerade på din reaktion på detta och inte på andra som kritiserade dig.

sherwyn 2014-03-22 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 329768)
Ska vara värre än dig då :P

Stod över för jag jobbade men kom hem och ryggade Ivar och Travfonden på allt utom streckspel = vinst :P

Så du satte veckans hundring? Vår käre Ivar är glödhet på högoddsare!

Strappa71 2014-03-23 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 329748)
Vad finns att förklara? Han kör för V8/V7, tar förlusten som en man, kastar inte skit på kuskar och hästar. En värdig vinnare när det sitter och det har det gjort på V8 x fler.

Upp till var och en.

Tror Du han trodde han skulle bli ensam och tippade efter det?

Man vinner som man spelar.

Det går alldeles utmärkt att i förväg göra en bedömning av hur stor andel av sitt systems rader som "ensam vinnare"-potential.

Att välja att INTE ens försöka göra den bedömningen är naivt.

Självklart är det helt valfritt att spela "overkill"-system om man vill det men det är inte något att ta efter och det är långt ifrån optimalt.

Att karln är ett veritabelt geni på att ta ut hästarna är en helt annan femma som inte på något sätt är kopplat till att hans "Endast alla rätt"-taktik inte är helt genomtänkt.

Strappa71 2014-03-23 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 329744)
Det här med att man alltid spelar för alla rätt, kan ingen försöka förklara hur fel del blir när man dels är ensam, dels när man missar ett lopp men man i övrigt är rätt på skrällarna?

Om han nu inte tycker det är värt att vinna pengar när man inte har alla rätt kan han ju skänka det till välgörande ändamål.

Inte första gången heller. När han satte V8 och hade 2.5 av 3.5 rätta system så var det så paradoxalt att han med stor sannolikhet hade vunnit MER på 7+6 rätt än han fick på 1.5 extra rader med 8 rätt. ( Förutsatt att han spelar system i 10000-kr-klassen och det tror jag att han gör ).

Det är alltså inte första gången trav-geniet gjort ett overkill-system.

Nu ställer visserligen ATGs systembegränsningar till det för dem som spelar STORT och reducerat. Då räcker inte 5000 system till. Men för den som spelar ett rakt matematiskt system så går det alldeles utmärkt att dela upp det och spela "Endast alla rätt" över t ex 8M i teoretisk utdelning.

Du har uppfattat det korrekt Viroid. Det finns mycket liten uppsida med att spela "Endast alla" på rader som har "ensam vinnare"-potential.

Strappa71 2014-03-23 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 329767)
Vilket skit att kritisera ett fint system som är kvar till det sista, att gå in på det spelteoretiska. Ungefär som andelsvinnarna som vann en halv mille var men var förlorare iaf och kritisera dom för att inte fattat.

Allt är lätt i efterhand, han hade det lätt för sig i förhand..visst kan man kritisera hans "amatörmässiga" upplägg.. Men hur många här har varit i närheten av hans vinster senaste året?
INGEN!

Tänker då INTE ge en enda nedlåtande synpunkt på hans system, tvärtom - :hattenav:

Säger som Strappa sade nyss "Det går alldeles utmärkt att vara geni på att ta ut hästar och vinna ihjäl sig utan att vara speltekniskt maximal."

Du förstod inte vad jag menade tydligen.

1) Om man går ut offentligt så kommer detaljer att skärskådas. Gillar man inte det så får man hålla detaljerna om den svidande förlusten för sig själv.

2) Det du citerar mig på syftar på att det går alldeles utmärkt att tycka att det var klantigt att ha V7 på den del av systemets rader som har potential att bli ensam vinnare. Här antar jag att vinnarna inte var de enda skrällarna som han hade med på systemet.

alle 2014-03-23 08:23

en vanlig v75a i norge, vad ligger omsättningen på då?

är det endast 15 miljoner?

Helge 2014-03-23 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 329775)
Så du satte veckans hundring? Vår käre Ivar är glödhet på högoddsare!

Låna den som u-häst till tvillingen :)

korpo 2014-03-23 10:19

Tycker det gnälls lite för mycket numera här på Sharps!:sad:
http://www.youtube.com/watch?v=Lsi8xQBF8iw

Viroid 2014-03-23 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 329767)

INGEN!

Jag är full av beundran för hans sätt att hitta vinnare. Hans känsla för spelet är större än min, inget snack om det! :hattenav:.

Vill han sedan spela som han gör är jag inte lika imponerad, men det är hans pengar och han gör som han vill.

Kanske kan dock någon med inte fullt lika stora kunskaper ha nytta av att man ändå påpekar att det går att spela lite annorlunda. De där fåtalet gånger i livet då man faktiskt har korn på riktigt stora pengar, är det för spelare med lite sämre feeling enormt hårt att inte ens få ett "tröstpris" i form av några femmor och sexor när det blev stolpe ut.

sirlarsson 2014-03-23 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 329746)
och det systemet kostade hur många pengar? 100 000:-

Han lämnade väl in en V5 för 500kr så det här systemet kan inte varit i närheten av 100k, snarare runt 5000kr skulle jag gissa.

Strappa71 2014-03-23 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 329823)
Han lämnade väl in en V5 för 500kr så det här systemet kan inte varit i närheten av 100k, snarare runt 5000kr skulle jag gissa.

Det tror jag är en sund gissning. Över 5000. Under 15000.