Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Momarken (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19801-uppsnack-v75-momarken/)

trance_error 2014-03-20 16:50

Garderar ni avd 5 så glöm inte ta med Eastwind Cooper och Oldwildwest, båda med bra form.

Scherlock 2014-03-21 07:50

Hur långt upplopp har Momarken?

Katinka 2014-03-21 08:05

Ban Fakta

Banbredd, 1 640: 20 m. 2 140: 20 m. 
Upplopp: 240 m. 
Openstretch: Nej. 
Vinklad vinge: Nej

Övrigt: Riktigt snäva kurvor.

korpo 2014-03-21 13:21

Nalda Nof

http://bambuser.com/v/4462887

kornflex80 2014-03-21 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 329204)

Bara att plocka bort då?

spalato 2014-03-21 15:44

Regina One i avd-3 .Kan dt vara nåt för skrälletarna, månne??

putte64 2014-03-21 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 329236)
Regina One i avd-3 .Kan dt vara nåt för skrälletarna, månne??

Nej.
Den 100% chanslös

korpo 2014-03-21 16:36

Solarie Palema struken:clap:

Menvafan 2014-03-21 16:51

guidejexpress
Flemming har laddat

Flemming Jensen har fyra hästar till start på Momarken och påbörjar resan på fredagen. Som oftast meddelar Flemming att allt har varit normalt i träningen på samtliga i veckan.
Händer det att det är någon som sticker ut i de finslipande jobben inför start?
- Jag har aldrig tyckt att det är någon fördel med att köra snabba jobb inför en start. Därför följer jag mitt koncept och allt har varit som det ska i veckans lugna jobb med samtliga.
Hur ser du på 1 Jaguar Brolines (V75-1) möjligheter?
- Han var nästan otroligt bra näst senast, det var det bästa någonsin hos mig. Senast var han kanske lite sämre men det är så han normalt är, att han kan trava lite sämre i sista sväng.
Så det var en ”normalprestation” senast, ska vi tolka det så?
- Ja, det tycker jag.
Han öppnade snabbt från innerspår näst senast och har innerspår igen, hur kan han öppna tror du?
- Som sagt var han väldigt fin för dagen näst senast och kunde därför också öppna snabbt. Normalt är han inte så snabb ut men jag kommer förstås att försöka komma så långt fram som möjligt från start. Jag skulle tro att vi får andra-tredje invändigt.
Hur blir det med balans och utrustning och har avsaknaden av pisk någon betydelse för honom?
- Nej avsaknad av körspö har ingen betydelse och han går barfota runt om och med halvstängt huvudlag som senast.

2 Roxy Hill (V75-2) har hela tiden startat med en månads mellanrum, är det vad som passar henne bäst?
- Det är nästan bäst att starta med tre veckors mellanrum men det har inte varit så många lopp för henne att välja på.
Hon har visat att hon kan öppna snabbt, hur ser du på utgångsläget?
- Jag tror inte att någon är så snabb som henne från start men jag tror inte att blir bättre för mig om jag kör till ledningen.
Menar du att hon inte trivs i ledningen, eller?
- Egentligen är hon nog bäst i ryggar men det är ju också så att ju snabbare man kör från början, desto mindre har man kvar att köra med till slut.
Påverkas hon av att du inte har någon pisk och hur blir balans och utrustning
- Pisk har ingen betydelse för henne och det blir öppet huvudlag och skor som senast.

Vad finns att berätta om 12 Solo Nolo (V75-5) som har radat upp segrar i lite enklare konkurrens?
- Allt har varit normalt i träningen och även om jag inte har koll på konkurrenterna tycker jag att det är den som jag har störst chans att vinna med. Han var riktigt fin senast och det var det bästa jag har känt honom.
Hur passar han på distansen?
- Han har inte visat några stayeregenskaper och jag har en misstanke om att det är för lång distans. Jag tar det försiktigt i början och därför passar läget bra.
Kan man jämföra hans kapacitet med andra fina hästar du har haft?
- Det är svårt att jämföra och jag har inte tänkt så. Han blir bättre och bättre när han får starta på men hur långt han räcker upp i klasserna är svårt att bedöma.
Ändrar du något i balans eller utrustning?
- Han går åter med öppet huvudlag, barfota runt om och avsaknad av pisk spelar ingen roll.
10 Huge Star (V75-7) gick ett starkt slutvarv som trea senast, hur är det med honom?
- Han gick bra men när de andra kör lika fort så blir det inte så mycket utdelning för honom. I träningen är allt normalt.
Finns det fortsatt utveckling i honom?
- Nja, det vet jag inte. Jag tycker att han har sin plats. Det är en häst som gör det bra utan att imponera och ofta plockar pengar. Näst senast var han förkyld när han kom hem så det förklarar den sämre insatsen.
Missgynnas han av att du inte har pisk på lördag?
- Det kan kanske vara ett litet minus och eventuellt går han med norskt huvudlag den här gången. Jag siktar på barfota runt om men är materialet i banan grovt kan det bli bakskor.
Hur tänker du när du bedömer chanserna?
- Jag lägger inte ner så mycket tid på mina konkurrenter så chanserna är svåra att värdera, summerar Flemming Jensen.

Nedomansky 2014-03-21 16:54

Simb Ruby och Roxy Hill två spikar i morgon. Lycka till!

NicklasJ 2014-03-21 17:01

Tänk på att det va 3,5 år sedan Simb Ruby vann ett medeldistans lopp.

Menvafan 2014-03-21 17:04

Dessutom är det väl tredje veckan i rad hon startar varav hon galopperat i båda!

Lindvallen 2014-03-21 17:10

lll

muumiin 2014-03-21 17:45

braås vinner inte nu mera iaf struken!