Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Momarken (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19801-uppsnack-v75-momarken/)

Björnland 2014-03-22 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 329387)
Eller, ingen som har Expressen-Sörens bästa spel?

Bara & gå in på Expressen & läsa i Bengts krönika. Huge Star.

incitatus 2014-03-22 09:24

Svängarna är
snäva i Momarken så nu blir det
vanlig vagn till skillnad mot på
sistone, säger Frode Hamre.

från vitippa ( avd 2 nr 8)

Antar att han kört bike, hur som helt visar det ju att det är knepiga kurvor

Han borde ju veta, frågan är om svenskarna kan ta fel beslut här. en del hästar som normalt klarar Biken klarar det inte på Momarken ?

Om_sommaren 2014-03-22 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 329374)
Korpo

Det är väl mest hstarna som skall vara vana vid snäva kurvor, om hästen har problem i kurvorna så är det väl inte mkt kusken kan göra

Vana vid snäva kurvor - arvika och Momraken, kanske skive också är väl banorna man tänker på

Dalborg - vet inte om han kört på 1/2 mile banor - finns ju några i USA, hur det är i Canada där Dalborg mest kört vet jag inte

extremt viktigt att kusken är med på noterna och inte pressar hästarna för mycket i kurvorna då är galopprisken hög.

draken 2014-03-22 10:18

Kommer inte spela en krona i dag men har givetvis kollat en del i alla fall. Ser ut att kunna ge en och annan krona om man har alla rätt.
Jaguar Broline har avslutat vasst 2 ggr på raken. Är ingen raket ut så kan med otur hamna i trubbel men skulle tro att han är kraftigt gynnad av det långa upploppet.
Ska bli kul att se årsdebuten Your Highness. En mkt fin häst. Stormysky leder länge.

Pedro Bi blir storfavorit och har vart mycket bra i ett par starter. Han har tidigare visat lite tveksamheter från spets och på det här långa upploppet så finns risken att han lessnar både en och 2 ggr och viker ner sig. Jag tror vinnaren heter Roxy Hill.

Stoloppet tycker jag såg som gjort ut för Braås. Tror den hade vunnit med 100 minst men är nu struken så jag har inte tittat något mer på loppet.

I fjärde blir det mycket kul att se Balder igen på banan. Tror inte att de skulle startat om hästen inte känns fin. Kommer inte att kramas ut helt men heller inte säkert att det behövs. Totalt överlägsen kapacitetmässigt. Tror man klarar sig rätt långt med 13,14,15.Där bakom måste man väl säga att 2 och 3 står väldigt bra inne i loppet. Värda att strecka om man tar fler.6an från spets kan nog slå många.

Femte är ett riktigt skitlopp tycker jag. Hittar ingen vinnare eller ens någon som är nära. Här hade jag kryssat i alla och hoppats på jätteskräll.Håller Uhrbergs vinnare som etta om jag måste välja någon

Frasse som jättelampa med skor på låter inte helt klar tycker jag. Kan så klart vinna men tycker att det ytterligare är en favorit i fara. BWL går alltid bra och det långa upploppet passar perfekt, liksom det gör för Oasis Bi. Som med rätt resa är en mycket vass häst. Chanslös om den måste göra allt själv.

Sista loppet påminner lite om första. Snuskform på ettan som troligen inte kan hålla upp ledningen. Alltid skrik på 11an lika väl i dag.

Öppen omgång som säkert går att ta betalt på om man lyckas knåpa ihop något bra. Lycka till.

mackpeter 2014-03-22 10:20

Vem är Sören Englunds - Sveriges bäste tippare/travjournalist - vinnare denna vecka?

Rickart 2014-03-22 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 329397)
Vem är Sören Englunds - Sveriges bäste tippare/travjournalist - vinnare denna vecka?

ENORM STJÄRNA

huge star :)

magohl 2014-03-22 10:29

Helt makalöst att leva så länge på tusen lappen:clap:

mackpeter 2014-03-22 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 329398)
ENORM STJÄRNA

huge star :)

Tack:hattenav: Vill inte riskera att stiga av på V75 i sista. Tog med 1,6,8,10,11.

Men en rak dubbel 1 - 10 till 20 ggr fläsket.:thumbup:

pesven 2014-03-22 10:56

Daxs för lite lördagsmys

Jag hoppas att både BC & TJ gör rätt för lönen idag med sina favoriter även fast det är minus på båda, hetsigheten på Nalda Nof & innerspår på kort är inget plus på Momarken.
Favoriten i avd 1 kan bli instängd, då kan Stormysky fuska bort loppet till 1600 och har då stor chans att vinna. Blir ett lås
Favoriten i avd 2 med innerspår på kort och trög utan pisk, här får vi jobba in en smällare.
Avd 3, här får man blunda och hoppas hästen står på benen, känns mer eller mindre som en eller alla. Ett riktigt skitlopp (stoeliten, vilket skämt),chansspik på en favorit.
Avd 4 kallblod, målar på och jobbar in en ny smällare.
Avd 5, känner för 3 & 10 men törs inte lämna 5 & 12 utanför.Känns starkt.
Avd 6, spikar i brist på annat. Skulle vilja ha med 7 & 9 för att känna mig lite bättre till mods. Ännu ett skitlopp (gulddivision, ännu ett skämt).
Avd 7, bollade fram och tillbaka, norska kuskarna har respekt för 11:an. Får mycket gratis i loppet. Med minst lilla tur i starten så hittar Jeppe ut i andraspår och då är loppet över. 6:an är trög utan pisk, 8:an har spåret emot sig och 10:an tror Jensen att den stannat i utvecklingen.
God tur
Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-03-22
Bana: Momarken
Spelform: V75, omg. 13

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 3 (6, 8)
2 1, 2, 3, 6, 7, 11 (4)
3 5 Nalda Nof (3, 8)
4 3, 5, 8, 9, 13, 15 (6, 10)
5 3, 5, 10, 12 (1, 7)
6 1 Francais du Gull
7 1, 11 (8, 10)

Vadet gäller startnummer

576 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 288,00 kr

:drunk::hurt: efter avd 7 :hattenav:

BroderH 2014-03-22 11:07

Har ingen lust att spika Francais du Gull, men vem ska sätta upp tempot? Värsta motbuden 7 & 9 lär inte vilja ha dödens. Finns väl stor risk att Tobbe får fuska bort ett varv?

oggeb 2014-03-22 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 329346)
Fick besök till jobbet av en bekant till mig som är taxi chaufför, han körde Björn goop tidigare idag till Bromma flygplats. Han bad Björn skriva ner spikar till honom inför imorgon. Han skrev ner 4st.
Avd 1, nr 1
Avd 2, nr 1
Avd 3, nr 3
Avd 5, nr 1

Är på jobbet o skriver från telefonen, orkar inte kolla vilka hästar det e nu.

Motsägelsefullt då han i åtminstone i två av loppen, vad jag kommer ihåg, har andra spikar i sitt "Björnkollen"

droid 2014-03-22 11:13

Travlotto. Harry Boy i avdelning 3-5.

http://oi59.tinypic.com/vfgtgk.jpg

putte64 2014-03-22 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 329406)
Har ingen lust att spika Francais du Gull, men vem ska sätta upp tempot? Värsta motbuden 7 & 9 lär inte vilja ha dödens. Finns väl stor risk att Tobbe får fuska bort ett varv?

Frode har ju 3 hästar, vad sägs om att han offrar Winmecredit ???
Inte säkert det blir något lustempo, dessutom vinner FDG för sällan för att vara en bra 53%-are.

Dodo 2014-03-22 11:17

Dagens bäst spik är Jaguar Broline. Vinner om han bara hittar ut och det bör han göra redan efter 50 meter. Körs sedan mot täten och får överta. Drar musten ur Stormysky sista 700 och håller undan. Skulle han mot förmodan sitta fast blir det ändå lucka på upploppet och swish.....