Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   RST väcker missförtroendeförklaring mot ATG/ST (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19901-rst-vaecker-missfoertroendefoerklaring-mot-atg-st/)

hatten1 2014-03-27 08:21

RST väcker missförtroendeförklaring mot ATG/ST

http://www.travhastagare.se/files/b1...8a3cecd932.pdf

Detta innebär att de som förlorat mest förutom spelarna på ATGs misskötsel under många år till slut har tröttnat, hästägarna vill ha förändring och riktig transparens, inte ATG/ST version.

http://www.gamblersvardag.se/rst-har...otum-mot-atgst

putte64 2014-03-27 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 330653)
http://www.travhastagare.se/files/b1...8a3cecd932.pdf

Detta innebär att de som förlorat mest förutom spelarna på ATGs misskötsel under många år till slut har tröttnat, hästägarna vill ha förändring och riktig transparens, inte ATG/ST version.

http://www.gamblersvardag.se/rst-har...otum-mot-atgst

Anmärkningsvärt.
Du gör ett fint jobb med hemsidan, tycker jag hittat många ämnen där som engagerar mig.

olle 2014-03-27 09:55

Man kan inte annat än skratta när man ser intervjun med Östersundstravets VD. Hälften av allt onlinespel via utländska bolag och alla nerdragningar beror på det påstår han.

Utländska spelbolag erbjuder väl till att börja med inte spel överhuvudtaget till lopp i Östersund annat än när dom är lunch/huvudbana och då bara till 4 lunchlopp alternativt 6/7 lopp när dom har V6 eller sin V75 dag. Östersund har 25 tävlingsdagar i år och många av tävlingsdagarna är eftermiddagstrav/saxbanetrav och breddtrav på lördagskvällarna. Vad jag vet finns det inget spelbolag överhuvudtaget förutom atg som erbjuder spel till dessa lopp.

putte64 2014-03-27 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 330657)
Man kan inte annat än skratta när man ser intervjun med Östersundstravets VD. Hälften av allt onlinespel via utländska bolag och alla nerdragningar beror på det påstår han.

Utländska spelbolag erbjuder väl till att börja med inte spel överhuvudtaget till lopp i Östersund annat än när dom är lunch/huvudbana och då bara till 4 lunchlopp alternativt 6/7 lopp när dom har V6 eller sin V75 dag. Östersund har 25 tävlingsdagar i år och många av tävlingsdagarna är eftermiddagstrav/saxbanetrav och breddtrav på lördagskvällarna. Vad jag vet finns det inget spelbolag överhuvudtaget förutom atg som erbjuder spel till dessa lopp.

De som driver östersundstravet är 2 gamla stofiler, eller det var åtminstone det när jag drack champagne med dem för 15 år sedan.
Vet inte om de fortfarande är med i matchen.
Mycket trevliga, men lite äldre, tror inte de har koll på sånna grejer.

BroderH 2014-03-27 10:11

Klart att utländska bolag tar en betydande del av kakan för svensk travsport. Tror en hel del av spelarnas pengar försvinner till utlandet, därmed inte sagt att det uteslutande är travspel spelarna lägger pengar på. De flesta här spelar ju på allt och erbjuds bättre villkor utomlands kan man överge ATG för andra bolag och sporter.

putte64: Kolla fakta innan du yttrar dig, snälla!

putte64 2014-03-27 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 330659)
Klart att utländska bolag tar en betydande del av kakan för svensk travsport. Tror en hel del av spelarnas pengar försvinner till utlandet, därmed inte sagt att det uteslutande är travspel spelarna lägger pengar på. De flesta här spelar ju på allt och erbjuds bättre villkor utomlands kan man överge ATG för andra bolag och sporter.

putte64: Kolla fakta innan du yttrar dig, snälla!

Vad menar du ?
Hur många lopp på Östersund är konkurrensutsatta ?
Ser inte en massa odds på bookisar mot den banan.
Alla känner av konkurrensen, men 50% tror jag är att ta i i överkant.
Men du har rätt i att jag inte kollat det, men jag ser ju varje dag vad som går att lira på på nätet.

BroderH 2014-03-27 10:41

Tänkte mer på att du tror dig veta vilka som jobbar där, ursäkta otydligheten.

olle 2014-03-27 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 330661)
Vad menar du ?
Hur många lopp på Östersund är konkurrensutsatta ?
Ser inte en massa odds på bookisar mot den banan.
Alla känner av konkurrensen, men 50% tror jag är att ta i i överkant.
Men du har rätt i att jag inte kollat det, men jag ser ju varje dag vad som går att lira på på nätet.

Sen är inte nätbolagen ett alternativ för storspelarna då dom inte tar vilka insatser som helst och dom som vinner blir snabbt limiterade. Jag är sedan länge helt avstängd för travspel hos B365 på livstid efter att under ca 2,5 år netto spelat in knappt 30 tkr hos dom och hos Unibet tas numera alla ev travspel jag gör in för manuell kontroll innan dom accepteras. Handlar det om spel med potential till mer än en tusenlapp i vinst så avfärdas dom i regel eller accepteras för ett mindre belopp.
Därför är nätbolagen bara ett alternativ på längre sikt för dom som förlorar pengar hos dom och för storspelarna är det absolut inget att tänka på.

putte64 2014-03-27 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 330665)
Tänkte mer på att du tror dig veta vilka som jobbar där, ursäkta otydligheten.

Det gör jag ju inte, men för 15 år sedan fick jag en personlig VIP inbjudan till Östersunds stora pris för att jag gjorde det.
VD, sportchef och vad det nu är för titlar de har bjöd in mig eftersom de aldrig sett någon älska sporten mer än jag.
Och det var på kongressen lör-sön Elitloppshelgen.
Som 08 är jag sällan där, men var där i höstas och rensade FETT.
10+ efter att ha brännt 6 lakan på en kväll :lol:

Och sabbat Jannes soffa när fettot dök ner för sömn :-)

NicklasJ 2014-03-27 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 330657)

Det har konstaterats tidigare att dessa fantasiuttalanden angående andel som nätbolagen har på travspel omöjligen kan stämma.
Istället så har vi ännu ett exempel på det som det tyvvär finns alltför många av inom travet. Människor som skyller ifrån sig på andra istället för att jobba för en förbättring.
Tröttsamt.

Migge 2014-03-27 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 330675)
Människor som skyller ifrån sig på andra istället för att jobba för en förbättring.
Tröttsamt.

En snabb & enkel förbättring för att öka upp omsättningen för ATG & i slutändan högre prispengar för dom aktiva är att öppna upp V75 Tillsammans-sajten för samtliga streckspel snarast möjligt!

Ett resursslöseri utan dess like att inte använda sig av denna plattformen för bolagsspel dagligen! :whoco5:

Samt alla dessa speltillstånd som ATG har fått beviljat för flera år sedan & även nu senast i höstas av riksdagen som man nu inte använder sig av för att införa nya spelformer.
Detta trots att omsättningen sjunker totalt sett på befintliga spelformer! :thumbdown:

putte64 2014-03-27 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 330676)
En snabb & enkel förbättring för att öka upp omsättningen för ATG & i slutändan högre prispengar för dom aktiva är att öppna upp V75 Tillsammans-sajten för samtliga streckspel snarast möjligt!

Ett resursslöseri utan dess like att inte använda sig av denna plattformen för bolagsspel dagligen! :whoco5:

Samt alla dessa speltillstånd som ATG har fått beviljat för flera år sedan & även nu senast i höstas av riksdagen som man nu inte använder sig av för att införa nya spelformer.
Detta trots att omsättningen sjunker totalt sett på befintliga spelformer! :thumbdown:

Det har jag mailat och kollat
Finns inga sånna planer
Helt sjukt

Migge 2014-03-27 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 330683)
Det har jag mailat och kollat
Finns inga sånna planer
Helt sjukt

Det finns visst planer på att utöka bolagsspelet i Tillsammans men som vanligt när det gäller ATG så ska alla förändringar ske i "framtiden" (likadant hos Svenska Spel).

Se inlägg nr. 15 i https://www.sharps.se/forums/trav-gal...ndelsspel-v86/

putte64 2014-03-27 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 330685)
Det finns visst planer på att utöka bolagsspelet i Tillsammans men som vanligt när det gäller ATG så ska alla förändringar ske i "framtiden" (likadant hos Svenska Spel).

Se inlägg nr. 15 i https://www.sharps.se/forums/trav-gal...ndelsspel-v86/

Låter bra
Men hag fick ett fett nej i mailen
och jag hittar inte på...

Migge 2014-03-27 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 330689)
Låter bra
Men hag fick ett fett nej i mailen
och jag hittar inte på...

Tror dig! Sällan som Kundtjänsten & utvecklingsavdelningen eller ledande personer är synkade när det gäller en gemensam kommunikation utåt mot sina kunder!