![]() |
Citat:
Har mailat Tore Fyrand, vill höra Solvallas kommentar till den här skandalen. |
Citat:
Det räcker med att framkärran/benen är i trav när nosen skär mållinjen för att det inte skall ända i diskning... :cheers: |
Lås oss vända på det. Om det varit tvärt om och storfavoriten torskat i ett liknande läge. Hade dom friat då?
|
Citat:
Galopperar flera meter innan linjen. |
Pratade dom om situationen i studion eller något? Fick man någon kommentar från domarna? Sånna här situationer måste ju redas ut ordentligt för spelsäkerheten.
|
Men det är väl också upp till Melander att klaga på dombeslutet om det nu är så att det är fel. Men han kanske är fine med det beslutet.
|
Citat:
Vi fick ingen kommentar från domarna. |
Citat:
Widman velade mest men sen höll han sig till sin ursprungliga åsikt att han felade efter mål! |
Har kollat lopparkivet och han håller i alla fall frambenen i trav över mål, om det sedan räcker är något jag har för mig, men inte är 100% säker på - detta dokument fanns det mycket matnyttigt i men inte riktigt vad som egentligen avses vara trav - mycket en bedömningssak, enligt hur jag tolkar skriften...
https://www.travsport.se/polopoly_fs...reglemente.pdf Se §60 - där skulle det tydligen ha stått... |
De två sista stegen är i galopp.
Citat:
|
Citat:
Inte frambenen - bakkärran är i galopp, helt klart... Men, jag är inte 100%, som sagt, på vad det är som gäller, exakt - men, något klingar i bakgrunden, förutom groggen, och det är att jag har för mig att det bara gäller att frambenen är i trav över mål, så räcker detta för att undvika en diskning... :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Inte helt lätt att avgöra men jag tycker inte de är det - sedan har ju måldomarna möjlighet att veva bild för bild, fram och tillbaks - så de har nog gjort rätt även om man kan bli misstänksam många gånger... |
Ibland, men bara ibland, önskar man det franska reglementet i Sverige.
|