![]() |
V65 SOLVALLA 2014-05-16
Väldigt svår omgång, någon som har schyssta drag att bjuda på?
|
Kommer chans spika Ganador
Rascal Zet borde vara en bra spik |
Citat:
5% känns väldigt intressant. |
VOLSTEAD ELLER SUCHONG är den stora frågan? :)
|
Citat:
Sedan vill jag ha med Johan för att den vinner varje gång felfri, och Goopen på läget. |
Vet någon varför Björn inte kör Maranello idag - som han gjort 4 lopp irad? Varför Jorma upp idag, medan Björn kör Piricle Bi, som ju har sämre chans...?
|
Ron Jeremy till 2%?
Förstår att hästen inte vunnit ihjäl sig på senare tid och med Kajsa som kusk är det minus. Men gör favoriten bort sig tror jag Ms Kajsa kan va med där framme. Hästen har gjort några bra lopp förut. 77% på Goop är lite överkant för mig. |
Egentligen ett riktigt kalkonsystem med tre lopp med två hästar i men jag har lite känsla för att det räcker idag!
Spiken är ju klart osäker men hellre garantispets i toppform än behöva konstra till och ta alla på bekostnad av något annat! Jag chansar på spets och slut! Har för mig att det var en snabb 11-hundring sista 500 sist och det borde räcka! Registrerat spel Datum: Fredag 2014-05-16 Bana: Solvalla Spelform: V65, omg. 104 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3, 4, 5, 8 (12) 2 2 Jetset Linda (11) 3 7, 10 (9) 4 4, 6 (5) 5 2, 7 (5) 6 3, 6, 10, 12, 13, 15 (4) Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 288,00 kr Kvittonummer: E72A 9DB8 1305 XXXX |
Citat:
|
Citat:
Bra läge, rätt distans, goob kör. Mycket plusfaktorer för favoriten. Men jag kommer lira en liten rad o spika Ron Jeremy. Det gör inget om jag loosar :) ffg barfota på Ron Jeremy, jag tar chansen :) |
Citat:
|
Chans systemet.
1,2,4,5,8,12 2,5,8,11 7 Volstead 4,5,6,8 6 Ron Jeremy 6 Common Shaft gl friends.. |
Tycker mig hittat två bra spikar som inte verkar bli haussade på liven. 5,12 dragen i första, tredje tar jag de som jag tror kan vinna, favoriterna i fjärde inget att lita på. Garderar Redén/Goop då väl mycket streckade. Ron Jeremy som nämnts tidigare är såklart jätteintressant med bf rom ffg.
Angående spikarna: Jetset Linda satt fast länge näst sist gick som ett spjut vid lucka, såg okörd ut vid senaste vinsten. Startsnabb, ok lite svårt att bedöma motståndet men tycker det mesta talar för favoritvinst. Veams New Moon såg helt fantastisk ut vid vinsten, galopp från start senast. Tränaren tror på felfri avgång och ärligt talat tycker jag motståndet ser väldigt tunnt ut. Reijos var ärligt talat inte något extra senast tror inte på den trots ny balans. Goops styrning går bfrom men har gjort det förr så inget revolutionerande. Lennartssons från spets och bestämma kanske värst emot då. Registrerat spel Datum: Fredag 2014-05-16 Bana: Solvalla Spelform: V65, omg. 104 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar 1 4, 5, 8, 12 2 2 Jetset Linda 3 7, 9, 10 4 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 5 2, 6, 7 6 10 Veams New Moon Vadet gäller startnummer 360 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 360,00 kr |
1: 1,2,3,4,5,8,12
2: 2 3: 7,9,10 4: 1,4,6 5: 2,6 6: 10 Lycka till! |
1) 2,4,5,8,12
2) 2,8,10,11 3) Spik 7 4) Spik 4 5) Spik 2 6) 3,4,6,10,12,13 |
Gött och börja med en spik. Hoppas Stefan styr in min andra spik också
Solvalla 104 2014-05-16 V65 Avd Ordinarie Reserver 1) 8 (4, 2) 2) 1, 2, 3, 8, 10, 11 (12, 4) 3) 7 (10, 9) 4) 4, 5, 6, 8 (7, 9) 5) 2, 6, 7 (3, 8) 6) 3, 6, 10, 12, 13 (4, 15) 360 rader * 1 * 1,00 kr = 360,00 kr 2014 0B20 xx 16 maj 2014 |
Digital Ink klar för elitloppet
|
Där fick jag...för att ej ta med hästar som ej startat på ca 1 år..
Snyggt Legolasse :hattenav:, Såg att du hade med Quirre.. |
Intressant att Anders Malmrot som jobbar på Travtjänsten ställer sig frågande till att Erik gör en värdering på hur stor chansen är att han håller spets.
Den stora frågan man då ställer sig är ju hur han kan identifiera profitabla spel om han inte använder sig av värderingar som kan jämföras mot insatsprocenten. Oroväckande. |
Citat:
sa att det var 25 % chans att hålla ledningen med On Track Piraten. Och lyssnade ej på vad Anders Malmrot sa efteråt... |
Citat:
|
Citat:
Lyssnade med ett halft öra och tyckte det var konstigt men fick inget grepp om det, Då jag ej riktigt lyssnade.. Då vet jag bättre nu, Vad han sa.. Och håller med dig, Klart man vill ha reda på procenten, Varje fall något på ett ungerfär. Och procenten är något Anders och nästan alla andra spelar hålleer koll på. Saknar själv antalet streck i varje avdeling, Fanns ju tidigare och är då lätt att räkna fram procenten.....Fast detta är en annan fråga.. |
Citat:
Kan ej tro att det är så, En Groda av Anders? |
V75-6
Jag tycker vi fått oerhört intressant info under sändningen från Valla idag. Erik, som vunnit med Francais du Gull över 1640 m från spets, säger att han bara har 25 % chans att hålla ledningen med OTP. Redén säger att Hard Livin och Dileva inte kör om ledningen. Lars I N säger att Truculent körs för ledningen. Min slutsats: Truculent trycker sig till spets. Den stora frågan är hur mycket det kostar. Jag kommer att strecka många här.:popcorn: |
Kommer Francais du Gull förbi OTP lär han köra det som går för att hålla spetsen.
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Solklar spetsfavorit på Francais Du Gull i mina ögon, och INTE EN CHANS att B.G sedan skulle släppa till Truculent... F.D.G en tänkbar spik till förhållandevis mkt attraktiv streckprocent i mina ögon...
En fråga till er övriga "gubbar"!! Kanske enbart min åsikt!? Takter må ha fina körhänder MEN VISST FAN är han nästan skrämmande dåligt påläst inför loppen ibland!?!? Tycker det är många "Pajasstyrningar" på hans konto! Framförallt första 300 då han i många fall intalat sig själv att han skall få överta (trots att en idiot vet att spetshästen skall köras i ledning) , han får svar och sedan "brinner" det i skallen på honom... |