Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 KALMAR SÖNDAG (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20787-v75-kalmar-sondag/)

putte64 2014-06-18 13:19

Inget fel vara optimist, goop kanske kan trolla ?
Men den är inte speciellt startsnabb

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 350339)
Tränaren säger det i bl a intervjun i Guiden, men han säger samtidigt att han inte är säker på att hon kan hålla den.


hugotheboss 2014-06-19 10:21

2,3,5,12
1,5,6
3,5,9
1,3,7,12
6
2,5,6
6

Inlämnat och klart...eller ja, klart och klart...det blir ju ändå en femtiolapp till på söndag, men man ändrar ju så förbannat mkt om man läser allt som sägs... :rolleyes:

draken 2014-06-19 11:45

Mina tidiga tankar för stora pengar på Söndag. Blev för stort för att vara så chansartat så jag bantar ner det till ett gratissystem med potential men liten vinstchans.

Första loppet tycker jag är vidöppet. Streckar på.

Andra hoppas jag att de andra har så pass mycket respekt för favoriten så jag tror det blir en promenad i parken från spets.

Tycker att guld för en gång skull är helt vidöppet om nu inte Oasis bara dånar till spets och leder runt om men då får jag stå där med dumstrut. Claes imponerar inte som kusk. Jag chansspikar Trucelent som kan få loppet

4e vinner Pu om han håller ledningen utan alltför hård mangling men tycker det ser ut att kunna bli en riktig tokkörning mellan gasglada kuskar och vad passar då bättre än att spika den tokigaste av de alla. Claes tar revange för fadäsen med Oasis. Såååklaart.

5e Tycker att Västerbo visade rejäl form när hon flög fram till 4e platsen. Senast inte så imponerande med en gunga.. Tror att hon borde komma rätt bra på det från start och med rätt lopp fäller hon det här gänget med en vänster på upploppet. Behöver inte ens använda högern. Dock mycket rädd för Borga Effekt och framför allt för kusken bakom Västerbo. Tycker inte att det är någon höjdare men vafan, jag kör.

6e är ytterligare ett vidöppet lopp. Fick nästan bli peka och blunda. Bar Plombier gillas hårt. Acriter har blivit som ny häst och Flemmings duo är riktigt vass. Med rätt ryggar kan någon av de dyka upp där framme.

Sista tror jag att nescafe eller Quirire kan leda i stort sett runt om men garderar med Opitergium som kan allt ibland.

2,3,5,7,8,10,12
5
9
10
9
5,6,10,12
3,6,13

:moneybag:

hugotheboss 2014-06-19 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 350340)
Inget fel vara optimist, goop kanske kan trolla ?
Men den är inte speciellt startsnabb

Kollar man på statistik så här hästen aldrig vunnit i voltstart, och är inte snabb ut..så jag instämmer!

MikaF 2014-06-20 08:32

Jag spikar Bar Plombier Stark häst ...Längre än så har jag inte kommit ännu

mijo14 2014-06-20 13:28

Alfas Da Vinci...kanske inte så smart med tidig inlämning trots allt. Nu vinner Nescafe!

AndyMart 2014-06-20 13:30

Tror snarare Quirire vinner nu när Alfas blev struken. Goop hittar till ledningen och sen svarar han allt och alla, för att sedan åka ifrån över upploppet. Hästen har höjt sig flera klasser över vintern och detta är en passande uppgift. Värst emot är de andra två mest spelade, Nescafe och Opitergium.

AndyMart 2014-06-20 13:33

Fel

Travknekten 2014-06-20 13:34

Det finns ingen direkt sanning i att en häst som är klar för final som går ut i ett lopp veckan innan bara skulle köra preparé inför finalen. Jag följde detta för några år sedan, och spelade t.o.m. emot alla som var klara och gick ut i start veckan innan finalen. Det finns vinnare i veckan innan final som också även lyckats vinna finalen. Men det är så individuellt från häst till häst hur de hanterar täta starter. T.o.m. hästar från bakre spår som man kunnat misstänka skulle bara smyga med har vunnit som finalklara i starten veckan innan finalen. Så att någon bara går ut för att göra ett preparélopp är inte sann.
Bästa förberedelsen inför en final är nog att inte starta veckan innan, och startar man veckan innan är nog planerna att gå för seger eller en större del av priskakan ändå.

hugotheboss 2014-06-20 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Travknekten (Inlägg 350957)
Det finns ingen direkt sanning i att en häst som är klar för final som går ut i ett lopp veckan innan bara skulle köra preparé inför finalen. Jag följde detta för några år sedan, och spelade t.o.m. emot alla som var klara och gick ut i start veckan innan finalen. Det finns vinnare i veckan innan final som också även lyckats vinna finalen. Men det är så individuellt från häst till häst hur de hanterar täta starter. T.o.m. hästar från bakre spår som man kunnat misstänka skulle bara smyga med har vunnit som finalklara i starten veckan innan finalen. Så att någon bara går ut för att göra ett preparélopp är inte sann.
Bästa förberedelsen inför en final är nog att inte starta veckan innan, och startar man veckan innan är nog planerna att gå för seger eller en större del av priskakan ändå.

Intressant tanke, en amatör undrar då, hur vet jag vilka av veckans hästar som är klara för final? De som vunnit V75 senaste två veckorna eller?

putte64 2014-06-20 15:13

Klart de vill vinna, men de vill inte ge hästen ett tungt lopp.
Kör man på chans så blir det förstås chansartat, men med rätt resa kan det gå vägen ändå

Citat:

Ursprungligen postat av Travknekten (Inlägg 350957)
Det finns ingen direkt sanning i att en häst som är klar för final som går ut i ett lopp veckan innan bara skulle köra preparé inför finalen. Jag följde detta för några år sedan, och spelade t.o.m. emot alla som var klara och gick ut i start veckan innan finalen. Det finns vinnare i veckan innan final som också även lyckats vinna finalen. Men det är så individuellt från häst till häst hur de hanterar täta starter. T.o.m. hästar från bakre spår som man kunnat misstänka skulle bara smyga med har vunnit som finalklara i starten veckan innan finalen. Så att någon bara går ut för att göra ett preparélopp är inte sann.
Bästa förberedelsen inför en final är nog att inte starta veckan innan, och startar man veckan innan är nog planerna att gå för seger eller en större del av priskakan ändå.


putte64 2014-06-20 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 350980)
Intressant tanke, en amatör undrar då, hur vet jag vilka av veckans hästar som är klara för final? De som vunnit V75 senaste två veckorna eller?

Finns listor på svensk travsport.
Annars fungerar det så att man får poäng per placering i försöken, och de med mest poäng kommer med i finalen
Andra tävlingar än v75 har andra regler

Travknekten 2014-06-20 15:58

Som sagt, på travsport.se finns listor med finalklara.
Man hittar det genom att klicka på Övre raden "Tävlingar" sen klicka i listan som kommer upp nedanför till vänster: "Tävlingsserier & tabeller", sen i listan till höger under: "Relaterade dokument" finns listor för de som är för stunden finalklara. (säger "för stunden" då någon kan kvala in till finalen i det aktuella loppet innan finalen). Det finns olika listor för de vanliga klasserna och Diamantstoet, Kallblod etc. Som Putte64 säger så är det poängen i försöken som avgör om man kan få direktplats till finalen.

hugotheboss 2014-06-20 16:57

Hela resonemanget sätts ju verkligen på sin spets i avd 2 då. Defi's Victory är ju mest streckad på V75 och klar för finalen. Så om han nu inte skulle vilja vinna kunde en gardering löna sig i det loppet.... :drunk:

Helge 2014-06-20 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 351009)
Hela resonemanget sätts ju verkligen på sin spets i avd 2 då. Defi's Victory är ju mest streckad på V75 och klar för finalen. Så om han nu inte skulle vilja vinna kunde en gardering löna sig i det loppet.... :drunk:

http://piclair.com/data/r5uxe.jpg



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved